• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

VFR1200

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tivasin ECUn päivitystä BikeWorld/Brandtista ja sain oheisen vastauksen.
Tuon perusteella asia lienee niin, että päivitys tehon/momentin muuttamiseksi on huhua ja huuhaata.
No, ovat ne nykyiselläänkin enemmän kuin riittävät.:)

VFR1200 ecun päivitys on tehty poistaakseen ongelmaa mahdollisessa moottorijarrutuksen aikana tapahtuvasta moottorin sammumisesta. Jos näin on teidän pyörän tapauksessa, voidaan päivitys tehdä seuraavan huollon yhteydessä. Jos laitteessa ei ole ko vikaa havaittu, päivitystä ei suoriteta. Tehoa tai vääntökäyrää ko päivitys ei muuta mihinkään suuntaan vaikka joillain keskustelupalstoilla näin onkin raportoitu.

Ja moottorijarrutuksessa ei kone sammu.

Itse käytin 1000km (vm-11) huollossa ja pyysin samalla ECU-päivitystä. Päivitystä ei tarvinnut tehdä, koska siinä oli jo kuulemma uusi kartta;ok. Mulla kuitenkin moottorijarrutuksessa sammuu ja herää sitten yhtäkkiä. Onhan ihan v...tun outo fiilis kun on menossa sisään mutkaan moottori nukahtaa ja herää just taittaessa. No, katotaan miten käy. Laitan Jaappanin tehtaille valmistenumeron josko heillä olis siellä tieto onko tehty vai ei....

Itse käytin 1000km (vm-11) huollossa ja pyysin samalla ECU-päivitystä. Päivitystä ei tarvinnut tehdä, koska siinä oli jo kuulemma uusi kartta;ok. Mulla kuitenkin moottorijarrutuksessa sammuu ja herää sitten yhtäkkiä. Onhan ihan v...tun outo fiilis kun on menossa sisään mutkaan moottori nukahtaa ja herää just taittaessa. No, katotaan miten käy. Laitan Jaappanin tehtaille valmistenumeron josko heillä olis siellä tieto onko tehty vai ei....

Vaikuttaa tehdasvialta, esim su. kävin mielipätkälläni joka suurimmalta osin on mutkaa 40 km pituudeltaan, eikä mitään ongelmaa. Moottori toimii kuin ajatus
Itse asiassa nyt saattoi selvitä pyörän penkin materiaaliksi valittu aine. Goretexillähän se on liukas, mutta nahkaisella ajoasulla sopivan pitävä.
Nimittäin olen opetellut kaarreajossa pois pahasta tavasta painaa pyörää sisäkaarteeseen päin ja pysyttää omaa vartaloani pystymmässä siihen, että vedän ylävartaloani sisäkaarteeseen päin, jolloin samalla takamuskin siirtyy penkin laitaan päin, jolloin painopiste muuttuu ja pyörä kulkee pystymmässä. Tämän tyyppiseen kaarreajoonhan opetetaan, ihan oikeasti.
Kun penkin materiaali nahkaisella ajoasulla on tuo, niin se on juuri sopiva pehvan liukumiseen puolelta toiselle, toisaalta säilyttäen pehvatuntuman pyörään. Liukuuhan se Goretexikin, mutta tuntumakin on sitten epämääräinen.
Hassua, että oik. kaartavat mutkat menevät helpommin kuin vasempaan. Niinpä PR3:n takanakki on vas. puoleiselta pinnaltaan kulunut sentin päähän pinnastaan, kun oik. puolella vastaava on kahden sentin päässä.
Tässä on oikeoppista kaarre, eng. corner, ajo-opetusta kun käsiotteet jättää huomiotta.

http://www.youtube.com/watch?v=lSz2edKnu78

Tässä sitten kämmenetkin ovat oikein.

http://www.youtube.com/watch?v=0hvHv5CXxyQ&feature=relmfu

Ja tuota mannekiiniakin jaksaa katsella pidempääkin.

Pyörä nyt on väärän merkkinen, mutta so what.

Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa tehdasvialta, esim su. kävin mielipätkälläni joka suurimmalta osin on mutkaa 40 km pituudeltaan, eikä mitään ongelmaa. Moottori toimii kuin ajatus

Joku tuolla mainitsi, että se ECU päivitys koskisi myös tuota moottorijarrutuksessa tapahtuvaa nukahtamista. Se tapahtuu vain sillointällöin 2/3 vaihteella jarrutettaessa kun kierrokset on about yli 5000 ja siitä moottorilla jarrutus....
Sitä ei esiinny esim 4 vaihteella ajettaessa jouhevaa mutkaa ja siinä jarrutettaessa moottorilla

Nimenomaanhan nuo ECU:ssa havaitut puutteet on juuri tehdasvikoja ja päivityksellä korjattu.....:thumbup:

No, eilen lähti Jaappaniin kyselyä. Kahtotaan saavatko mitään selvää mun hieroglyfeistä ja vastaavatko yleensäkään...

Tulipa käytyä Lontoossa ja siellähän ns. poliisin saattueajoa on paljon, kun luotsaavat kaikenmaailman diplomaatteja ja muita aristokraatteja sujuvasti läpi Lontoon hektisen liikenteen pakottaen muun liikenteen väistämään.

Lontoon poliisin ylivoimaisesti yleisin pyörä on VFR1200. Ja nimittäin vauhdikkaasti poliisit laskettivat, sitä oli hauska seurata. N. 5 - 6 pyörää oli saattueessa ja pari autoa, semmoisia mustia mersuja jne saatettavina. Ja todellakin vilkkaassa, eli verrattavissa esim stadin Mannerheimintien päiväiseen ruuhkaiseen liikenteeseen.

Kärjen 1 - 2 pyörää vetivät aina tulevassa risteyksessä eteen sulkien muun liikenteen ja heti jäljempänä olevat pyörät korvasivat nämä ja siirtyivät kärkeen. Kun risteys oli ohitettu, niin sulkijat menivät perään ne. Ja niin se homma hoitui poliisien sujahdellessa väleissä ja kärkeen ja risteyksiin suluttaen muun liikenteen, oli sitten valoristeys tai mikä tahansa risteys. Ja mikäpä oli sujahdellessa, kun tietää sen ketteryyden, näppäryyden, suorituskyvyn, huippuluokan jarrutustuntuman ja kapeuden.

Muuten ao. poliisin asuväritys oli kyllä huomioväritystä, eli koskahan paikallinen poliisi ryhtyy käyttämään samaa.
Myös motoristit kautta linjan pääsääntöisesti käyttivät huomioväritystä.

Olin myös pari viikkoa sitten eräässä SMOTOn tapahtumassa, jossa letkaa veti mp poliisi. Jutustellessamme parkkipaikalla, sanoi VFR1200 hienoksi pyöräksi, hankkisi sellaisen, jos olisi varaa, kaikkihan on suhteellista.
Kuulemma Suomen poliisille on tulossa myös käyttöön VFR1200.:D

Tosiaan...aika ihmeellistä, ettei suomen mp-poliiseilla ole huomioväritystä lainkaan asuissaan ?

Eikö heidän pitäisi olla esimerrrkkeinä kansalaisille :smoking:

Semmonen pikkuinen varoitus, että pyörä kiinnostaa pitkäkyntisiäkin.
Ollessamme matkalla pyörän lähettyvillä käytiin kuikuilemassa, ja meillä on sentään vilkas omakotialue. Pyörä katoksessa ja aina säilytyspeitteen alla, mm. ettei herätä kiinnostusta.

Käyntimerkit täysin varmat peitettä oli raotettu. ehkä se, että ohjauslukko, joka oli päällä nyt kuten aina, oli päällä. Ja levylukko oli kiinni.

Anyway, poliisista neuvoivat tekemään ilmoituksen .- ja tehty on...

Edit, Ilmeisesti Itärajan takana on kovasti kiinnostusta Honda-merrkkiä kohtaan. Sukulaismies hankki jokin aika sitten Hondan 4-tahti perämoottorin, eikä ehtinyt nauttimaan kuin yhden suven - ja nyysi käynyt. Poliisista sanoivat, että halutuin merkki. Osti sitten amerikkalaisen 2-tahtisen. Sanoivat että ne eivät kelpaa, eikä ole kelvannut.
Sinänsä sääli, kun joutuu tyytymään merkkiin rosvot huomioiden.

Viimeksi muokattu:
Tosiaan...aika ihmeellistä, ettei suomen mp-poliiseilla ole huomioväritystä lainkaan asuissaan ?

Eikö heidän pitäisi olla esimerrrkkeinä kansalaisille :smoking:

No miksipä et ihmettele asiaa suoraan poliisien nettisivuilla. Siellähän saa esittää kommenteja.
Paremmin se huomioidaan kuin täällä, ja asialliseen kommenttiin saat asiallisen vastauksen.:)

VFR kuskit.

Etupään vaimennuksen säätö?
Missä asennoissa parhaat tuntumat vaimennus / paluuvaimennus?
Erityisesti, että voimakkaassa jarrutuksessa etupään niiaus mahdollisimman pieneksi.

VFR kuskit.

Etupään vaimennuksen säätö?
Missä asennoissa parhaat tuntumat vaimennus / paluuvaimennus?
Erityisesti, että voimakkaassa jarrutuksessa etupään niiaus mahdollisimman pieneksi.

Minulla on suositusasetuksissa. Aika kovalta tuntuu tosin huonokuntoisilla teillä, mutta muuten tukevanoloinen normiajossa.

Iltaa,tuli tehtyä kaupat -11 mallisesta 1200 VFR:stä RTG-paketilla,katotaan josko viikon sisällä sais ajoon :orgmp2:Fireblade meni vaihtoon kun haluttaa pitemmille ulkomaan matkoille lähteä.Etulokarin jatko pitää laittaa mutta onko takalokarista hyötyä?Navi pitäis kans hommata,arvon tässä et Zumo 220 vai 660?Ei oo mp-navaista kokemuksia joten kumpaako kannattaa suunitella euroopan turneille?:;):

Iltaa,tuli tehtyä kaupat -11 mallisesta 1200 VFR:stä RTG-paketilla,katotaan josko viikon sisällä sais ajoon :orgmp2:Fireblade meni vaihtoon kun haluttaa pitemmille ulkomaan matkoille lähteä.Etulokarin jatko pitää laittaa mutta onko takalokarista hyötyä?Navi pitäis kans hommata,arvon tässä et Zumo 220 vai 660?Ei oo mp-navaista kokemuksia joten kumpaako kannattaa suunitella euroopan turneille?:;):

Huggeri, eli takaslipari, suojaa takajousitusta, olen tyytyväinen asennukseeni, ja asensin ilman että otin takarinkulaa irti. Oli hiukan ähräämistä.
Blade kuskina ehkä olet radoilla kurvaillut. Kiva on vifferillä rata-ajokin, joskin sitten lientä menee - ja reilusti.
Ja sitten se kuuluisa ECU/moottorinohjausyksikön päivitys. Kannattaa tehdä ja vaatia takuuseen tehtäväksi.
Ainakin minulla selkeä parannus kaupunkicruisailuun.

Ja muutoin. Mie en tiiä mittään, mutta komppaan vifferiä ajamisen hauskuudessa tuohon vertailuun.
http://www.motorcycle-usa.com/9/11126/Motorcycle-Article/2011-Road-Sport-Shootout-Conclusion.aspx

Viimeksi muokattu:
Morjensta,hugger tilattu,etulokarin jatkon hain tänään Stormilta.Huggerin laitoin Bladeen orggis läpyskän tilalle ja siinä vaikutti ainakin jonkunverran kuran ruikkimiseen perseelle.Sitä meinasin että minkäverran vaikutusta fifferissä kuran roiskimiseen kuskin persiille?Ajelin fiffee päivän 2010 kun Blade oli huollossa ja silloin pääsin ajamaan kuivalla ja märällä tiellä ja kiroilin kun sontaa tulee päälle edestä ja takaa.XX:ssä ei moista tapahtunut vaikka välillä joutui ajamaan useamman sataa kilometriä putkeen sateessa.Silloin ku fiffeä testailin niin merkkasin että tää tulee seuraavaks pyöräks kun aika on kypsä ja löytyy jotain lääkettä kuran roiskumiselle.Perkules ku kynnet syhyy odotellessa uutta lelua.Jospa loppuviikosta sais.

.Perkules ku kynnet syhyy odotellessa uutta lelua.Jospa loppuviikosta sais.[/QUOTE sanoi:
Mulla nyt 6000km takana ja koko ajan enemmän kun tottuu niin paremmalta vaan tuntuu.. todella hauskaa ajaa...

Jospa nyt vaikka satais tämän alkuviikon niin ei tunnu niin v..mäiseltä odotella......

Anyweisson.. hauskoja ajoja...:cruising:

No, melko normallia kevätsäätä näyttää pukkaavan.Miten ensiasennus renkaat on kestäny ajoa?Pitäis Jussin jälkeen lähtee eurooppaan pariksviikko ajelemaan ja kilsoi tulee n.6000-7000 ja sitä ennen pitää ajaa tonni et on tuoreet öljyt koneessa,eli mahtaako semmosen 7000-8000 tonnii kestää rinkulat vai tuleeko vaihto reisunpäällä?

No, melko normallia kevätsäätä näyttää pukkaavan.Miten ensiasennus renkaat on kestäny ajoa?Pitäis Jussin jälkeen lähtee eurooppaan pariksviikko ajelemaan ja kilsoi tulee n.6000-7000 ja sitä ennen pitää ajaa tonni et on tuoreet öljyt koneessa,eli mahtaako semmosen 7000-8000 tonnii kestää rinkulat vai tuleeko vaihto reisunpäällä?
Itse olen samassa tilanteessa ja vaihdoin uudet kumit alle varmuudeksi. Oli minusta nuo ensirenkaat kuluneet poikkeuksellisen nopeasti, joten vaihdoin uusiin.

Lähtisin matkaan noilla ensiasennusrenkailla, ja jostain reitin varrelta, vaikka etukäteen, bongaisin rengasliikkeen Euroopasta ja vaihtaisin siellä uudet eteen - taakse. Nehän saa siellä halvemmallakin.
Minulla on Mich. PR3 aj. 2000 kilsaa ja Alastaron radalla, ei merkkiäkään epävarmuudesta ja lipsumisen tunteesta, vaikka useasti lähes äärilleen vedin. Tällä tuntumalla voi PR3:sta suositella.
Jostain luin, että sanovat PR2:n etusen olevan vahvistettu, mutta ei PR3:n. Tiedä sitten tuon paikkansa pitävyyttä ja
merkitystä.
Mutta PR3 rokkaa hyvin, ja kun tietää että toimii sadesäälläkin niin jeps. Tosin sateella ainakin meikä vetää enempi suoraan, mutta jos on pakko ajaa, niin sitten esim motarilla aina vas. kaistaa, eli nopeammin kuin muu liikenne, siellä sumuaa vähemmän ja on kirkkampi keli.

Back