• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toivottavasti saat kylmän sään aikaan kuntoon, ni pääset taas naatiskelemaan, kun ajokelit palaa :)

Mietin että koittaisko jotain liqui moly tai vastaavaa polttoaineen lisäainetta joka puhdistaisi kaasareita.. vika on kuitenkin satunnainen.. en vaan tiedä kärsiikö kalvot kuinka noista aineista? Tässä kun on lueskellut niin hyviäkin kokemuksia noista aineista on ollut, vaikka ei toki vastaakaan kunnon puhdistusta.
 
Mietin että koittaisko jotain liqui moly tai vastaavaa polttoaineen lisäainetta joka puhdistaisi kaasareita.. vika on kuitenkin satunnainen.. en vaan tiedä kärsiikö kalvot kuinka noista aineista?

Ei oo kauaa siitä, ku olisin ihan varauksetta ollu sitä mieltä, että anna mennä. Yleensä vianetsintä kannattaa aloittaa sieltä helpoimmasta päästä, ja noita puhdistusaineita helpompaa ei ole. Itseasiassa keväällä just pikkuveljellä oli 500cc suzukinsa kanssa jotain mystistä käyntihäiriötä, ni moista litkua passitin sen ostamaan. Nyt ku iteltä meni se kalvo vaihtoon, enkä tiedä mikä sen on rikkonu, olen hiukan varautuneempi. Itelle on tullu sen verran harjotusta kaasarijumppaan, että omaan pyörääni en heti tuntemattomia vaikutuksia sisältävää tököttiä laittais, vaan avaisin ja katsoisin silmällä. Ymmärrän kyllä hyvin houkutuksen olla ryhtymättä moiseen, jos ei ole tiloja / työkakuja / kiinnostusta alkaa availemaan mitään.

Mitenhän tän vetäis yhteen... Kerro sit miten sen puhdistustökötin kanssa kävi :)
 
Ei oo kauaa siitä, ku olisin ihan varauksetta ollu sitä mieltä, että anna mennä. Yleensä vianetsintä kannattaa aloittaa sieltä helpoimmasta päästä, ja noita puhdistusaineita helpompaa ei ole. Itseasiassa keväällä just pikkuveljellä oli 500cc suzukinsa kanssa jotain mystistä käyntihäiriötä, ni moista litkua passitin sen ostamaan. Nyt ku iteltä meni se kalvo vaihtoon, enkä tiedä mikä sen on rikkonu, olen hiukan varautuneempi. Itelle on tullu sen verran harjotusta kaasarijumppaan, että omaan pyörääni en heti tuntemattomia vaikutuksia sisältävää tököttiä laittais, vaan avaisin ja katsoisin silmällä. Ymmärrän kyllä hyvin houkutuksen olla ryhtymättä moiseen, jos ei ole tiloja / työkakuja / kiinnostusta alkaa availemaan mitään.

Mitenhän tän vetäis yhteen... Kerro sit miten sen puhdistustökötin kanssa kävi :)

Tökötti (STP Fuel system cleaner tms) tankissa ja pieni lenkki takana.. ei vaikutusta ainakaan nyt heti..
Mutta vikaa pystyn nyt taasen kuvailemaan ehkä paremmin:
Tuntuu että polttoaineen saanti loppuu kierroksilla (5000->).
Rauhallisesti ajellen n. 4000rpm koneessa ei mitään vikaa, sitten kun siitä lähtee nostamaan kierroksia pyörä kiihtyy nätisti hetken kunnes alkaa puutumaan. Sitten kun heittää kaasun kiinni niin hetken päästä ampuu kerran putkessa ja toimii taas normaalisti sen jälkeen. Tämä toistuvaa jos saman setin tekee uudestaan.

Täytynee varmaan ottaa vaan ne ruokintaleitteet sieltä käteen ja katsoa mitä linnunsiemeniä ovat syöneet.
Hain lisäaineen paikallisesta motoliikkeestä ja sielläkin kaveri epäili ruuanpuutetta koneessa ja kaasarien paskaisuutta. Kalvoista oli kans puhe että jos on vain pienen pieni reikä saattaa aiheuttaa yläkierroksilla ongelmia. Onko nuo kalvot minkä hintaisia ja löytyykö helposti varaosaliikkeistä?
 
Kalvoista oli kans puhe että jos on vain pienen pieni reikä saattaa aiheuttaa yläkierroksilla ongelmia. Onko nuo kalvot minkä hintaisia ja löytyykö helposti varaosaliikkeistä?

Sieltä joutuu vaihtamaan koko luistin ja etullisimmat mitä ettiessäni löysin oli jotaa 130€/kipale luokkaa. Suomen hinnoista en tiedä, tilaustavaraa nuo on jokatapauksessa, enkä yhtään ihmettelis vaikka hinta kiipeis yli kahden hehtoeuron. Toivottavasti on vaan kakkaa jossain rakosessa. Putsaaminen on paljon halvempaa. Kohan ei touhutessaan riko mitään, kuten kaasun asentoanturia, nimim. kokemusta on... :P
 
Ei oo kauaa siitä, ku olisin ihan varauksetta ollu sitä mieltä, että anna mennä. Yleensä vianetsintä kannattaa aloittaa sieltä helpoimmasta päästä, ja noita puhdistusaineita helpompaa ei ole. Itseasiassa keväällä just pikkuveljellä oli 500cc suzukinsa kanssa jotain mystistä käyntihäiriötä, ni moista litkua passitin sen ostamaan. Nyt ku iteltä meni se kalvo vaihtoon, enkä tiedä mikä sen on rikkonu, olen hiukan varautuneempi. Itelle on tullu sen verran harjotusta kaasarijumppaan, että omaan pyörääni en heti tuntemattomia vaikutuksia sisältävää tököttiä laittais, vaan avaisin ja katsoisin silmällä. Ymmärrän kyllä hyvin houkutuksen olla ryhtymättä moiseen, jos ei ole tiloja / työkakuja / kiinnostusta alkaa availemaan mitään.

Mitenhän tän vetäis yhteen... Kerro sit miten sen puhdistustökötin kanssa kävi :)

Minä olen käyttänyt "ensiapuna" noita bensaan sekotettavia. Ne on kohtuu turvallisia, käytännössä liki pelkkää kerosiinia. Mitään kaasariin ruiskutettavaa puhdistusainetta en käytä (itsekin särkenyt yhden pyörän kalvot). Niissä on paljon tujumpia liottimia (xsyleeni yms.), ja saattavat toimia ei-kalvollisissa kaasuttimissa, mutta taatusti pehmentävät kumiosia.
Toi bensaan sekotettava yleensä auttaa, jos kyseessä on lievä tukos joka ei ole kuivunut vuosia. Näkyy yleensä pieninä käyntihäiriöinä. Siinä vaiheessa kun pyörä ei enää käynnisty tai käy tyhjää, ei ole muuta keinoa kuin kaasarijumppa. Pieni tukoskaan ei aukea heti, vaan vaatii useamman päivän ajelun.
 
Vaihoin muuten eturattaan tänään. Vloppuna huomasin ihan sattumalta, että olis ehkä syytä ryhtyä moiseen operaatioon. Tässä kuva siitä vanhasta, Honda orkkis 26 tkm ajettuna:

2w3s7bt.jpg


Olishan tolla tietty vielä ajanu... :P Odotettua aikaisempaan vanhenemiseen on saattanu vaikuttaa kylmillä keleillä ilmenneet toimintahäiriöt pro-oilerissa. Ja tietty se ku nää mein laitokset kuulostaa niin hiton hienolta, että nopeuden kasvatus tulee miltei poikkeuksetta suoritettua aivan tarpeettoman suurella ranneliikkeellä... :D

Nyt sinne meni Motonetista hintaan 19,90 € hankittu JT Sprocketsin valmistama vakiokokoinen. Muistaakseni toi alkuperäinen ratas on hinnaltaan suuruusluokkaa kolminkertainen. En oikeen usko, että toi kumivaimennin oikeuttaa moiseen hintaeroon...
 
Kerro sit miten sen puhdistustökötin kanssa kävi :)

Ei auttanut tökötit.. Sen verran on tullut lisädiagnoosia tehtyä että n. 120km/h asti pyörä pelaa täysin, ihan sama millä vaihteella (poislukien 1. ja 2.) ajaa ja millä kierroksilla.
Tuli mieleen että omassa veturissa ei ainakaan ole mitään kunnollisia ilmanohjaimia jotka vauhdissa ohjaa ilmaa ilmanputsasrikoteloon (kaaduttu joskus ja katteet purettu yms.) niin että kotelon voisi sanoa jopa "paineistuvan" ilmavirrasta. Kaikkea kun on tässä järkeillyt niin tullut mieleen tuo ilmansaantiongelmakin jos esim jokin ohjuri puuttuu ja ilmansaanti vaikeutuu kovassa vauhdissa.
 
Tässä ketjussa aiemmin on ollut juttua Veturin matkaominaisuuksista. Tuli heitettyä jokunen viikko sitten Norjan reissu 4000km viiteen päivään ja tuli kaksi rautapersettäkin ajettua joten kyllä se on matkapyörä:thumbup:

Innokas lähdön hetki ja edessä noin 1700km alle vuorokauteen..


Vuorilla. Yksi monista uskomattoman kauniista paikoista.




Edessä Trollstigen ja liki 2000km kotimatka eksymisineen. Mahtavaa!


Kotimatkalla koin heräyksen tunteen ja päätin myydä Veturin neljä vuotta ja erittäin hyvin palvelleena. Tilalle tuli suunnilleen viikkoa myöhemmin Yamaha FJR. Matka jatkuu:orgmp:
Kiitos teille kaikille mainioista vinkeistä ja tästä VTR -talkista. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:
Ei auttanut tökötit.. Sen verran on tullut lisädiagnoosia tehtyä että n. 120km/h asti pyörä pelaa täysin, ihan sama millä vaihteella (poislukien 1. ja 2.) ajaa ja millä kierroksilla.

Nyt on eri Honda-huoltojen ja huoltopäälliköiden kanssa keskusteltu tästä viasta, seuraavana koitetaan ilmanputsarin vaihtoa vaikkakin se näyttää aivan priimalta.. on kuulemma tapauksia että on tukossa vaikka ei siltä näytäkkään..
Mutta kysymys enemmänkin ilmanputsarikotelossa olevista pikkusuodattimista (2kpl). Oletteko vaihtaneet myös ne putsarin vaihdon yhteydessä? vai meneekö pesemällä tms? ovat jotenkin liitoksissa luistin alipaineohjaukseen tms.
 
Kannattaa tarkastaa polttoainehana. Jos alipainekalvo voutaa niin ei saa riittävästi bensaa.
 
Kannattaa tarkastaa polttoainehana. Jos alipainekalvo voutaa niin ei saa riittävästi bensaa.

Ja sieltähän se vika lopulta löytyi! Kalvo revennyt n. 3cm matkalta!

En käsitä miten pyörä voi käydä ollenkaan kun kalvo on noin pahasti rikki, mutta eipä sitä löytänyt BikeDoctorikaan vaan diagnoosi oli että käy laihalla ja pyörään laitettiin Dynojetin suutinsarja ja säädettiin penkissä. Vika piti olla siis poistunut, mutta kotimatkalla huollosta sama puutuminen taas ensimmäisessä ohitustilanteessa..:rant:

Pyörä takas huoltoon ja huoltomies oli ajellut pyörällä moneen otteeseen ja vikaa ei muka ollut..:O

Haettiin pyörä taas pois kun kerran pelasi.. taas kotimatkalla samat puutumiset..

Epäilyt kohdistuivat nyt vahvasti hanaan kun kerran seokset piti olla kunnossa, ja vika selvisi melko nopeesti kun saatiin hana avattua.

13429959.jpg


Eli jos jollain nyt sattuu olemaan jotain käyntihäiriötä tai puutumista ajossa niin tarkistakaa heti tuo hana kuten JTI tuossa yllä kehotti!

Nyt hanan korjaussarja tilauksessa ja sen jälkeen vielä kerran BikeDoctorille penkkiin, jossa varmistetaan että säädöt kunnossa nyt kun se pyörä saa sitä bensaa kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos jollain nyt sattuu olemaan jotain käyntihäiriötä tai puutumista ajossa niin tarkistakaa heti tuo hana kuten JTI tuossa yllä kehotti!

Nyt hanan korjaussarja tilauksessa ja sen jälkeen vielä kerran BikeDoctorille penkkiin, jossa varmistetaan että säädöt kunnossa nyt kun se pyörä saa sitä bensaa kunnolla.

Hyvä että vika löytyi! Paljon maksaa korjaussarja?

Mulla on ilmennyt sellanen että kun lähtee rivakasti paikaltaan niin kytkin päästää ihmeellisen "kirkaisun". Kytkin ei kuitenkaan luista ollenkaan jos esimerkiksi vedättää ykkösella tai kakkosella tappiin asti. Onko vika kytkinpakassa vai voisiko vika olla kytkimen työsylinterissä? Tuskin mitään hirveän vakavaa ja ajattelin avata kytkimen sitten ajokauden jälkeen mutta vinkit tervetulleita.

t.Roope
 
Hyvä että vika löytyi! Paljon maksaa korjaussarja?

35e Ebayn kautta jenkkilästä. Suomesta ei löytynyt, olisi mennyt Belgiasta tilaukseen ja toimitusaika melkein sama kuin jenkkilästä + hinta 60e.

Tällä hetkellä hanan virkaa ajaa T-haara ja lukkopihdit.. eikä muuten puudu enään ohituksissa..:thumbup:
 
No mut aika paljon tuli hintaa kalvolle ku laskee sihen suutinsarjan asennuksineen ja säätöineen. Plus kaikki ylimääränen harmi siitä ku pyörä ei oo ajossa, vaan seisoo pajalla. Ei ny ihan hirveen hyvää kuvaa jätä tällaselle sivustakatsojalle putiikin toiminnasta. Varsinki jos kaikesta on laskutettu normaalit taksat ja katteet?
 
No mut aika paljon tuli hintaa kalvolle ku laskee sihen suutinsarjan asennuksineen ja säätöineen. Plus kaikki ylimääränen harmi siitä ku pyörä ei oo ajossa, vaan seisoo pajalla. Ei ny ihan hirveen hyvää kuvaa jätä tällaselle sivustakatsojalle putiikin toiminnasta. Varsinki jos kaikesta on laskutettu normaalit taksat ja katteet?

Onhan se niinkin.. Suutinsarjan asennus oli kyllä mielessä teettää muutenkin, kun ei ole tietoa onko koska viimeksi säädetty ja jos on, niin sen verran on pyörän historia tiedossa, että ei ainakaan nykyisille viinabensoille ole säädetty.
 
Osaako täällä joku antaa neuvoja kun on pikkuruinen onkelma..

Ostin motonetistä akun n. viikko sitten ja parin lenkin jälkeen huomasin että oli kussu happoo jonku verran..
No siinä tuli sitten mieleen että olisko latauksessa vikaa.. mittasin tyhjäkäynnillä latausjännitteeks 14.25V.. Onko liikaa?

Akun mittasin omanaan latauksen jälkeen ja anto 12.9V..

Sen jälkeen koitin startata mutta virta ei riittäny..

Kummassa vika? pyörässä vai akussa?

PS. Kysyn täällä jos vaikka sattuis oleen jollain kokemuksia samoista ongelmista veturin kanssa!
 
mittasin tyhjäkäynnillä latausjännitteeks 14.25V.. Onko liikaa?

Akun mittasin omanaan latauksen jälkeen ja anto 12.9V..

Sen jälkeen koitin startata mutta virta ei riittäny..

Kummassa vika? pyörässä vai akussa?

Mun nähdäkseni toi on varsin normaali ja hyvä latausjännite. Huolto-ohjekirja sanoo et sen pitäis olla välillä 13,5V-15,5V. Koita vielä vähän korkeemmillaki kierroksilla, ellet tehny niin jo, ettei mene yli tuon 15,5 voltin.

Jos akun kenno on kussu ison osan hapoista pihalle, sen kennon sisäinen resistanssi kasvaa aika roimasti. Tarkottaa, että ilman kuormaa yleismittari kyllä näyttää suht normaalia jännitettä, mutta kun startti haluaisi haukata useita kymmeniä amppeereita, sen vaurioituneen kennon kasvanut vastus tiputtaa akun napajännitteen niin alhaiseksi, ettei startti jaksa pyöriä. Takasin kauppaan se akku ja uus tilalle motonetin piikkiin.
 
Mun nähdäkseni toi on varsin normaali ja hyvä latausjännite. Huolto-ohjekirja sanoo et sen pitäis olla välillä 13,5V-15,5V. Koita vielä vähän korkeemmillaki kierroksilla, ellet tehny niin jo, ettei mene yli tuon 15,5 voltin.

Jos akun kenno on kussu ison osan hapoista pihalle, sen kennon sisäinen resistanssi kasvaa aika roimasti. Tarkottaa, että ilman kuormaa yleismittari kyllä näyttää suht normaalia jännitettä, mutta kun startti haluaisi haukata useita kymmeniä amppeereita, sen vaurioituneen kennon kasvanut vastus tiputtaa akun napajännitteen niin alhaiseksi, ettei startti jaksa pyöriä. Takasin kauppaan se akku ja uus tilalle motonetin piikkiin.

14.25V on mielestäni kans ihan ok kuten tuossa jo mainittiin.. kunhan ei ylitä kierroksilla tuota 15,5V.
Veturissahan akku on melko kallellaan, en tiedä onko mitään vaikutusta jos ihan perus akku eikä ns suljettu huoltovapaa??
Itellä ei muuta kokemusta ole akun kanssa pelaamisesta muutakuin että virtaa täytyy olla tarjolla, muuten ei lähde käyntiin. Itsellä edellisen omistajan ostama SHORAIn akku (sika hintainen) ja sillä ainakin lähtee nätisti.. kylmällä en ole testaillut, nuo litium akut kun ei vissiin oikein kylmällä tykkää toimia.
 
14.25V on mielestäni kans ihan ok kuten tuossa jo mainittiin.. kunhan ei ylitä kierroksilla tuota 15,5V.
Veturissahan akku on melko kallellaan, en tiedä onko mitään vaikutusta jos ihan perus akku eikä ns suljettu huoltovapaa??
Itellä ei muuta kokemusta ole akun kanssa pelaamisesta muutakuin että virtaa täytyy olla tarjolla, muuten ei lähde käyntiin. Itsellä edellisen omistajan ostama SHORAIn akku (sika hintainen) ja sillä ainakin lähtee nätisti.. kylmällä en ole testaillut, nuo litium akut kun ei vissiin oikein kylmällä tykkää toimia.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/900028/Euroglobe-MP-akku-12V-112Ah-YTZ14S-BS-P150xL87xK110mm
Tollanen euroglobe.. en sit tiä voiko kusta sen kaltevuuden takia kun edellinen akku oli samanlainen eikä tota ongelmaa ollu.
 
Back
Ylös