• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoa!:thumbup: Rikoitko itse vai menikö se vanhuuttaan? Miten vika ilmeni muuten kuin arvattaen kovana bensan kulutuksessa?

Tehoja puuttunu viimeaikoina siitä mitä aikasemmin keväällä oli. Epäilin roskaa kaasarissa ja siks aloin purkamaan. Mitään ilmiselvää ei kuitenkaan löytyny ja olin ihan kahden vaiheilla, et avaanko luistien puolta ollenkaan, vai lähenkö koittamaan auttoko kohokammioiden putsailu. No avasin kuitenki onneks. Olin mä jo talvella, ku kaasarit viimeks oli auki, kiinnittäny huomiota sihen, että toisessa kalvossa on semmosia murtumia. Sillon ne ei vielä ollu puhki asti. En nyt sit kuitenkaan moista muistanu ennenko huomasin sen rikkoutuneen.

Eiköhän tuo ihan vanhuuttaan oo menny. Jotku kaasarien putsaukseen ihan tarkotetut aineetki saattaa kuulemma haurastuttaa niitä kalvoja. En ihan varmaksi voi sanoa, ettenkö olis saattanu joillain toimillani edesauttaa moista tapahtumaa, mut 80 tkm tuli pyörän mittariin viime keskiviikkona, ni ehkä tolle tuli vaan kilometrit täyteen. Ja siitä mitä edellinen omistaja on tehny, ei tietenkään oon mitään tietoa. Siinä toisessa kalvossa ei oo pienimmäistäkään murtumaa missään, ni epäilen et se on vaihdettu joskus...

Ny on tehot takas pyörässä! Ellette oo huomannu, ni mulla on pieni periaatteellinen vastustus noita animoituja hymiöitä kohtaan, mut tää vaatii jo: :jippikaijee:

Ei se operaatio kyl ihan oppikirjamaisesti menny. Rähmäkäpälöin luistin neuloineen lattialle sillä seurauksella, että neula väänty. No sen ny ties jo valmiiks mitä siitä seuraa ku sitä vissiin alle millin paksusta almiinista neulan päätä alkaa suoristamaan. Juu-u, poikki se meni. No sen verran vähän katkes kuitenki, että ei pääse tulemaan ulos sieltä putkestaan ku luisti on ylästopparia vasten. Pyöristin kasisatasella hiekkapaperilla neulan pään ja ruuvasin pyörän kasaan. Hienosti käy ja kukkuu. Kalvon reiät ku on todennäkösesti kasvanu sillai pikkuhiljaa, ni tehot on vähentyny oikeestaan huomaamatta. Nyt ku ne sai kertalaakista takasin, ni ihan muutaman kilometrin koeajolenkillä melkein tuntu, että eihän toi laitos pysy enää lapasessa. Kuitenki vaan melkein... ;)

Tottakai mä tilaan uuden neulan ihan tässä samantien, mut pystyy tolla ny pakolliset ajot ajelemaan. Lupasin auton lainaan pikkuveljelle perjantaista eteenpäin, ni ei tartte sitä alkaa perumaan. Se on jopa teoriassa mahdollista vaihtaa se neula kaasareita irrottamatta. Takemman kanssa operaatio olis jopa helppo, etummaisen kanssa voi olla vähän ahdasta. Kokeilemalla se sit selviää ku se uus neula saapuu...

Ny on tehot takas pyörässä!

Toi on ihan varma! Itsellä aikoinaan reikääntyi VF750 Hondasta kaksi kalvoa (oma moka, sulatin ne jollain kaasarisprayllä, kun yritin ilman jumppaa saada puhtaaksi), eikä toi kahdella toimivalla mikään raketti ollut.

Nyt ei kun kovaa ajoa!

Mistäs tilasit nämä ja mitä suunnilleen maksaa? Saattaisi tilata ja muun huollon yhteydessä nuo vaihtaa, metrejä kuitenkin jo tuo +70tkm tällä hetkellä.

Tarkoitin niitä kumikalvoja mutta edellinen postauksesi taisi sisältää senkin vastauksen. Silveriltä?

Tarkoitin niitä kumikalvoja mutta edellinen postauksesi taisi sisältää senkin vastauksen. Silveriltä?

Ei ku luistin sain tolta JTI:ltä, hällä oli moinen ylimääräinen tallin nurkassa. Kevyesti käytetty eli vasta 160 tkm ajettu. Ja ei muuten ollu melkein yhtään murtumaa siinä kalvossa. Eli ei ne ajamisesta tahi vanhuuttaan hajoo, kyl se jollain kemikaalilla tarttee rikkoo. Tai niin mä ainakin oon taipuvainen uskomaan tehtyjen havaintojen perusteella.

Varaosanumerolla 16111-MBB-640 googlettamaan ni löytyy aikamoisella hintahaitarilla. Jos molemmat ostaa kerralla, ni ameriikasta tilaaminen saattaa jopa kannattaa suurehkoista toimituskuluista ja tulleista sun muista huolimatta. Irlannissa olis semmonen ku www.mototoro.com ja Briteissä www.davidsilverspares.co.uk, niistä voi vilkasta.

Mistäs porukka on tilaillut noita kiristimiä siis manuaalisia, kattelin ebayn tarjonnan ja jenkeistähän niitä sais mutta tuleeko niihin sitten tullin kautta lisämaksuja? Tilaillut olen tavaraa mutta on ollut aina eu:un alueelta.

Jaahas ite itelle vastaten täähän meni paremmin kun hyvin!
tilasin ebaysta jenkeistä kiristimet, nyt ruokatunnilla posti kiikutti oven taakse kyseiset kapistukset ilman tulleja tai mitään...:jippikaijee: postikulutkin oli vain 12 dollaria.

Ja tosiaan tilaus laitettu sisään 2.5 eli ei kauaa jenkkilästä tullut!!

Nyt on uudet kiristimet kiinni...:) Ja kyllä hävis kaikki ylimääräinen säkätys kertaheitolla!
Aikaa meni kaverin kanssa säätäessä hieman alle 3tuntia.

Oli kyllä etummainen kiristin siinä kunnossa että jos olisin tiennyt niin olisi mennyt vaihtoon jo aikaisemmin...:kääk:
Oli niin löysä että ei paljon tarvinu aravailla mistä johtu.

Nyt on kiristimet stopper-modilla tehtynä

Palatakseni tähän nyt ku itelläänki takemman pytyn ketju on alkanu raklattamaan ja oon enemmänki tutkiskellu näitä kiristimiä. Se stopper mod ei toimi. Se ruuvi sielä kiristimen reiässä on ihan samalla etäisyydellä kiristimen päästä, oli kiristin missä pituudessa tahansa...

Palatakseni tähän nyt ku itelläänki takemman pytyn ketju on alkanu raklattamaan ja oon enemmänki tutkiskellu näitä kiristimiä. Se stopper mod ei toimi. Se ruuvi sielä kiristimen reiässä on ihan samalla etäisyydellä kiristimen päästä, oli kiristin missä pituudessa tahansa...

mulla olis tossa reilun vuoden vanha orkkis kiristin minkä revin takapytystä pois, oli edellinen omistaja liikkessä asentanut mutta nyt jäi jouten, jos uskaltaa kokeilla...saa hakee...=)

mulla olis tossa reilun vuoden vanha orkkis kiristin minkä revin takapytystä pois, oli edellinen omistaja liikkessä asentanut mutta nyt jäi jouten, jos uskaltaa kokeilla...saa hakee...=)

Mulla on kans molemmat pyörän mukana tulleet kiristimet tallessa. Purin opiskelumielessä palasiks toisen niistä. Tuossa kuvia, mikäli ketä kiinnostaa: https://www.dropbox.com/sh/9c42dpr4hq4jv2w/AACaJeD8TBxVlxijwwmftNtxa En jaksa räpeltää tänne foorumille näkymään, ellei joku oikein painokkaasti sitä toivo.

Pyörään meni kiinni takas se, mikä sielä on ollukki siitä asti, ku toissa talvena ne vaihoin. En vaan löytäny sen toiminnasta mitään vikaa. Ja nyt ku pistin sen takasin kiinni ni ei pidä taas mitään ääntä. Tein itseasiassa saman operaation tossa viime torstaina jo ihan samasta syystä ku nytki. Ääni palas tänä aamuna. Vähän pelko perseessä tässä ajellaan ja alan itekki pikuhiljaa lämpeemään ajatukselle niistä sormikiristeisistä...

Ton yhen vanhan purkamisesta oli semmonen hyöty, että keksin kuinka tota jousta saa oman mielen mukaisen määrän kireemmälle, mikäli joskus niin haluttaisi tehdä. Sitä sen sijaan en keksinyt, miten ketjun löystymisen voisi estää siinä onnettomassa tapauksessa, että se jousi sieltä katkeaa.

Olis kiva joskus nähdä ja kuulla toisia vetureita niin voisi sitten vertailla niitä rallatuksia ja muitakin koneen ääniä...

Olis kiva joskus nähdä ja kuulla toisia vetureita niin voisi sitten vertailla niitä rallatuksia ja muitakin koneen ääniä...

no jos kouvola akselilla pyörii niin ei muuta infoa vaan niin vaikka kahville johonkin ihmettelemään veturin äänimaailmaa...:D

Jos muutamaki innostunu olis ni voisha sitä koittaa väkertää vaikka jonku orgin vintturimiitin esim. Suvirantaan joku kaunis kesäinen viikonloppu. Mulla tosin on hankaluutena kesän työkuviot, joista ei oo tässä vaiheessa mitään muuta tietoa ku se, että maanantaina 2.6. alkaa...

Nyt tarvitaan apuja..
Veturissa ilmeni heti kevään ensikilometreillä vika joka esiintyi satunnaisesti jo viime syksynä.
Oireet seuraavat: ripeän kiihdytyksen jälkeen alkoi puutumaan ja pysähdyttäessä sammui. Lähti kuitenkin heti käymään uudestaan ja pelasi normaalisti jonkun aikaa. Saman tyylinen takkuilu toistui mutta pyörä ei kuitenkaan sammunut. Välillä ilmeni myös vain pientä nykimistä, aivan kuin toinen pytty olisi pois pelistä välillä..
ONKO KELLÄÄN OLLUT SAMOJA OIREITA ja mikä avuksi?
Pyörä on ollut itsellä vajaan vuoden ja mitään erityisiä huoltoja ei ole minun aikana tehty, keväällä laitoin uudet öljyt ja tulpat.

Oireet seuraavat: ripeän kiihdytyksen jälkeen alkoi puutumaan ja pysähdyttäessä sammui. Lähti kuitenkin heti käymään uudestaan ja pelasi normaalisti jonkun aikaa.

Kuulostaa siltä, ettei saa riittävästi polttoainetta. Onko letkut olleet irti jossain vaiheessa? Onko polttoainehanaan menevä alipaineletku a) ehjä , b) oikein kytketty?

Kuulostaa siltä, ettei saa riittävästi polttoainetta. Onko letkut olleet irti jossain vaiheessa? Onko polttoainehanaan menevä alipaineletku a) ehjä , b) oikein kytketty?
Mitkään letkut ei ole ollut irti itsellä.. täytyy tarkistaa nuo kaikki letkut läpi.. luulisin että letkut on oikein kytketty kun kuitenkin välillä toimii ja oireet alkoivat vasta syksyllä..

Synkronointi muuttuu miltei varmasti ku irrottaa kaasarit toisistaan, mut sen säätäminen ny on rutiini huoltotoimenpide muutenki. Sitä varten tarttee etummaiseenki sylinteriin sen samanlaisen nipan, mikä takimmaisessa on sitä bensahanaa varten jo vakiona, ni jättää sen sinne paikalleen. Ebaysta saatava silikonitulppa sihen päälle vaan, kestää hienosti ku siellä on imukanavan alipaine takana. Jatkossa synkronointi on suorastaan naurettavan helppoa ja nopeaa.

Mitä oireita yleensä aiheutuu kun kaasarit eivät ole synkassa? Vaikuttaako enemmänkin tyhjäkäyntiin ja alakierroksiin? Itsellä kun nuo ongelmat nyt lähinnä yläkierroksissa..

Mitä oireita yleensä aiheutuu kun kaasarit eivät ole synkassa? Vaikuttaako enemmänkin tyhjäkäyntiin ja alakierroksiin? Itsellä kun nuo ongelmat nyt lähinnä yläkierroksissa..

Nyt en osaa suoraan vastata esitettyihin kysymyksiin. Toi mikä mullaki oli eli vuotava luistin kalvo vaikuttaa nimenomaan sinne yläkierroksille. Tyhjäkäynti toimii sillon ihan normaalisti, ku luistin kuuluuki olla kokonaan alhaalla. Mitä enemmän hanaa kääntää, sitä laihemmaksi seos jää, kun luisti ei nouse niinku pitäis. Sen pystyy tarkistamaan karkeesti niin, että ilmanputsari irti, sit pitkällä ruuvimeisselillä nostaa luistin ylös, ja päästää "putoamaan" jousivoimalla takas alas. Jos kalvo on ehjä, luisti liikkuu ikäänkuin hidastetusti semmosta vauhtia mitä luistin päässä olevista rei'istä pääsee ilmaa virtaamaan kalvon yläpuolelle. Jos kalvo on oikeen kunnolla paskana, napsahtaa se luisti oitis ala-asentoonsa. Ihan pienen vuodon havaitseminen tällä metodilla on tosin miltei mahdotonta. Lähinnä voi yrittää vertailla luistien toimintaa toisiinsa. Vakioluistien pitäis liikkua samaa vauhtia keskenään.

Mut sit taas ihan samanlaiset oireet ainakin teoriassa aiheuttaa tukkeutunu pääsuutin. Ei saa bensaa, vaikka luisti nouseekin normaalisti. Sen tutkiminen vaatii kaasarien irrottamisen. Luistien toiminnan tutkimisesta kannattaa sen takia aloittaa, kun se on helpompaa. Takemman luistin saa jopa vaihdettua kaasareita irrottamatta...

Toivottavasti saat kylmän sään aikaan kuntoon, ni pääset taas naatiskelemaan, kun ajokelit palaa :)

EDIT: Asiaa meditoituani, ei sen kyllä pitäis kummassakaan ylempänä olevassa skenaariossa sammua sen jälkeen ku kaasun päästää. Roska kohoventtiilissä olis semmonen, että isommilla tehoilla kohokammio pääsee tyhjäks ja ku kaasun päästää ni yks pytty ei enää jaksa pitää konetta käynnissä tyhjäkäynnillä. Sit ku roskan ohi kohokammioon pääse taas poltsikkaa, toimii pyörä pienemmillä tehoilla ihan normaalisti.

Back