• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä vastannut kumpikaan liikkeistä sähköiseen tiedusteluun, ei vissiin työt maistu :p
Hieman ollut jäissä Hondan kanssa puuhastelu, täytyy jossain vaiheessa ottaa puhelin kouraan ja pyytää tarjousta hieman eri linjaa pitkin.

Ai niin, ns. Coil on plug-modiin tarvittavat romppeet tuli ostettua käytettynä myös, eli vanhanaikaisten puolien korvaaminen nykyaikaisella mallilla missä puola on integroitu tulpanhattuun.

Armoton kasa olis päivitysosaa asennusta odottamassa, mutta saa nähdä koska nämä saa kiinni :grin:
 
se on kannattava päivitys,itse tein viime kesänä,laitoin 600cbr plugit ja tuntui että alkoi pyörimään siistimmin tyhjäkäyntiä.ainoa ongelma oli että ne on sen verran kaposet et tahtoi heilua paikallaan,siirsin plugin yläosan kumisuojuksen plugin puoliväliin ja se riitti että osuu tulpankolon seinämiin eli tukee ettei pääse heilumaan.ilmeiseti 1000 cbr plugit on erikokoiset ja istuu paremmin mut hyvin noikin pelittää..
 
toinen modi mitä suosittelen ellei kuski oo ihan persjalkanen eli lyhyt on takaiskarin yläpäähän korotuspalikka,itse laitoin 5mm palikan ja muuttui ajoltaan aika paljon,paljon ketterämpi kääntää.se tosin siirtää painoa enemmän käsille mut mulla on korotetut cliparit niin tasoittaa..
modasin myös vaihdepolkimen eli katkaisin ne pallonivelet pois ja porasin reiät pallon kohdalle ja tilalle heim jointit,onko se suomeksi nivelvarsi,hävis välykset polkimesta ja todella paljon parempi käytössä..:thumbup:
 
Itseasiassa omassa laitteessa sattuu jo olemaan edellisen omistajan jäljiltä muistaakseni 30mm koropala iskarissa :)
Täytyypä vilkaista tuota vaihdelinkustoa sitten kun pyörän ääressä olen, kiitos vinkistä :thumbup:
 
siihen vaihdemodiin löytyy juttua superhawkforumista otsikolla "heim joint-shift linkage mod" kuvien kera..heim jo.jpg
 
toinen modi mitä suosittelen ellei kuski oo ihan persjalkanen eli lyhyt on takaiskarin yläpäähän korotuspalikka,itse laitoin 5mm palikan ja muuttui ajoltaan aika paljon,paljon ketterämpi kääntää.se tosin siirtää painoa enemmän käsille mut mulla on korotetut cliparit niin tasoittaa..
modasin myös vaihdepolkimen eli katkaisin ne pallonivelet pois ja porasin reiät pallon kohdalle ja tilalle heim jointit,onko se suomeksi nivelvarsi,hävis välykset polkimesta ja todella paljon parempi käytössä..:thumbup:

Vaikuttaa kohtuu halvalta ja mielenkiintoiselta modilta. Onko sulla kuvaa omasta toteutuksesta ja miten on toiminut?
 
:WAZAAP:
Vaikuttaa kohtuu halvalta ja mielenkiintoiselta modilta. Onko sulla kuvaa omasta toteutuksesta ja miten on toiminut?

Voin ottaa ja laittaa kuvia jahka kerkiää,ostin ne nivelvarret Etrasta,oliskohan ollut skf 6mm ulkokierteellä ja toiseen vasenkätinen kierre niin toimii se polkimen säätö,hintaa tuli muistaakseni 30-50€.aiemmin säätelin ja yritin prikoilla yms saada välyksiä pienemmäksi huonoin tuloksin mut tuon modin jälkeen ei ole tarvinnut,toimii loistavasti..:WAZAAP:
 
tässä muutama kuva,eli katkaisin dremelillä ne pallot pois aivan juuresta ja tasoitin pinnan,muistaakseni siitä piti ottaa vähän materiaalia eli tehdä tilaa uudelle nivelelle et sopii liikkumaan vapaasti.sitten porasin 6mm reiät ,pultin kanta ja mutteri pitää olla sopivan pienet ettei rajoita nivelen liikettä ja sit kasaan kierrelukitteen kera.ei tuossa menny ku pari tuntia.siihen vois laittaa ne kumihuput suojaksi mut mulla oli niin huonot että jätin pois.olen ajanut tuolla 14000 ilman ongelmia ja säätöjä,en ole edes rasvannu ja putsannu ennenkuin nyt kuvia varten,vaihdetuntuma on kuin eri pyörästä,suosittelen...:thumbup:
nivel oli etrasta SKF SAKAC 6M
 

Liitetiedostot

  • 2021_04_26_12_36_IMG_0783.jpg
    2021_04_26_12_36_IMG_0783.jpg
    81 KB · Katselut: 54
  • 2021_04_26_12_35_IMG_0781.jpg
    2021_04_26_12_35_IMG_0781.jpg
    84 KB · Katselut: 49
  • 2021_04_26_12_36_IMG_0785.jpg
    2021_04_26_12_36_IMG_0785.jpg
    91,2 KB · Katselut: 54
  • 2021_04_26_12_55_IMG_0786.jpg
    2021_04_26_12_55_IMG_0786.jpg
    77,6 KB · Katselut: 51
Kiitos kuvista ja lisäinfosta. Löysin myös muutaman muun paikan, mm. joku laakerikauppa ja Storm-motor, joista näytti saavan noita nivelvarsia. Itsellä se uudempi malli tuosta vaihdepolkimesta, jossa alumiinivarsi korvattu teräksisellä ja tarvii siis nivelvarsista sisäkierteisen mallin. Pitää ehdottomasti ottaa tämä modi työn alle.
 
Pitäisi uudet kumit ostaa veturiin. Mietinnässä Michelin Pilot Road 5. Onko kokemuksia renkaista tai myös vaihtopaikoista, eli missä kannattaisi homma teettää pääkaupunkiseudulla?
 
Pitäisi uudet kumit ostaa veturiin. Mietinnässä Michelin Pilot Road 5. Onko kokemuksia renkaista tai myös vaihtopaikoista, eli missä kannattaisi homma teettää pääkaupunkiseudulla?

Mulla oli edellisessä Metukan Roadtec Z8, toimi mielestäni hyvin. Ja renkaanvaihdot on muutamaan edelliseen mopoon suorittanut Frank Nyman. Myös JV Motorsport toimii hyvin.
 
mun mielestä misukan pilotit on aika varma valinta,itse en ole kokeillut vitosia mut toista kesää alla pilot powerit,kesän kestäny mun ajolla(viime kesä 14000)..,itse vaihdatin keravalla rengasverkossa,20€ vaihto vanteelle ja tasapainotus..
 
Nyt on alla uudet kumit, Michelin Road 5. Ensituntuma ainakin kohdillaan ja päivitellään tänne lisää, kun kilometrejä kertyy.

Uusi ongelma syntyi, kun vaihdoin vilkut ledeihin ja samalla rele uusittu ledeille sopivaksi (Kellerman R2). Mittariston vilkkuvalo jää aina päällä, kun vilkku päällä, eikä siis mene vilkun tahdissa kuten pitäisi. Itse vilkut toimii hyvin ja vilkkuvat oikealla nopeudella. Koitin lisätä pienen vastuksen etuvilkkujen kaveriksi, mutta eipä auttanut.
 
Onpa jännä. Mää pistin aikanaan Motonetin 2-napasen releen ledivilkuille. Sen kanssa kaikki toimi hienosti.
 
Sama, itsellä ollut SP:ssä samainen Motonet-malli (siksi kun ei tarvinnut puukottaa johtosarjaa lainkaan) ja on pelannut jo useamman vuoden.

Ja oli lisäksi edukas:grin:
 
Sama, itsellä ollut SP:ssä samainen Motonet-malli (siksi kun ei tarvinnut puukottaa johtosarjaa lainkaan) ja on pelannut jo useamman vuoden.

Ja oli lisäksi edukas:grin:

Muistatko, että onko sulla uudessa releessa vain 2 napaa? Itsellä ainakin omassa 3 napainen tuo originaali.
 
onko arvon veturikuskit säätäneet itse kaasarisynkkaa?mulla melkoinen turnee synkkausta takana,ensin tein letku+öljy mittarin mut en saanu sillä synkattua,veti koko ajan toiseen päähän vaikka kuinka säätöruuvia pyöritteli.
ehkäpä imuvuoto vaikutti,vaihdoin uudet kumikurkut ja halvan alipainemittarin johon liitin palloventtiili hanan jolla saan säädettyä/kuristettua imua ettei mittarin neula hypi holtittomasti.mulla oli aluksi kaksi mittaria mutta on niin huonolaatuisia että yhdellä karsin mittarivirheet,olen siis säätänyt yhdellä kumpaankin noin saman imun mutta kun mittarin mukaan saan synkkaan niin pyörä toimii huonommin..,olen säätänyt venttiilit ja pilotit on aika lähellä tulppia lukemalla.lopulta säädin korvakuulolta synkan siten että pyörii tasaisimmin tyhjäkäyntiä ja toimii vittuilematta ajossa.olisko jollain lainata jotain parempaa synkkatyökalua(syncpro tms)ihmettelen vain tuota miksei toimi jos synkassa mittarin mukaan..?:blink:
 
Back
Ylös