Vtr 1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos tuosta linkistä ja ohjeista. Taisi ongelman syy löytyä nyt kun mittasin staattorilta tulevaa vaihtovirtaa. Kaikissa kolmessa mittauksessa se oli n. 23V eli aika kaukana tuosta 70V normaalista... Vastukset oli luokkaa 0.02ohm.
 
Joopa joo. Enpä muistanut sitten staattorin antamaa jännitettä mitattaessa antaa kaasua, vaan kone kävi tyhjäkäynnillä... Kyllä sieltä staattorista tulee se n. 85-90V kun kierroksia on 5000. Tuo lienee täysin ehjän staattorin ulostulo jännitteen merkki?
 
No, otappa sitten takakate irti ja mittaa säätimen liittimestä sama asia. Jos sieltäkin saat oikeat arvot niin säätimen mittauksella selviää onko säädin ehjä. Jos sekin on toimiva niin ainoa mahdollisuus on viallinen akku. On niissä uusissakin akuissa ollut risoja.
Onko pyörässä vielä alkuperäinen muovinen säädin vai metallinen.jossa on jäähdytysrivat?
 
No, otappa sitten takakate irti ja mittaa säätimen liittimestä sama asia. Jos sieltäkin saat oikeat arvot niin säätimen mittauksella selviää onko säädin ehjä. Jos sekin on toimiva niin ainoa mahdollisuus on viallinen akku. On niissä uusissakin akuissa ollut risoja.
Onko pyörässä vielä alkuperäinen muovinen säädin vai metallinen.jossa on jäähdytysrivat?
Metallinen ja siinä on jäähdytysrivat. Täytyy testata sieltä säätimen päästä vielä staattoria. Akku on pari kuukautta vanha Yuasa ja on toiminut aiemmin hyvin. Lataa normaalisti ja pitää latausta. Testailin myös vara-akulla samoin lopputuloksin.

Onko joku laittanut noita WAI-merkkisiä jännitteensäätimiä? Onko ne mistään kotoisin. Tourmax maksaa melkein 150€ kun taas WAI 50€ vähemmän. Electrosporttia ei ollut ainakaan Stormilla nyt saatavilla.
 
Viimeksi muokattu:
Metallinen ja siinä on jäähdytysrivat. Täytyy testata sieltä säätimen päästä vielä staattoria.
Hyvin toimi tuoltakin eli jännitettä tuli. Liitin säätimeen oli osittain sulanut/palanut, joten se menee ensimmäiseksi vaihtoon :right: En vaan löytänyt googlettamalla noita liittimiä mistään. Kaipa niitä jostain kaupasta kuitenkin saa...
 
Uusi liitin löytyi ja vaihtamalla se akun lataus toimii taas. Tuli samalla hankittua varmuuden vuoksi uusi jännitteensäädin, mitä en kuitenkaan laittanut paikoilleen, koska vanhakin toimii. Kokeilin tuota uuttakin ja toimi.
Jos joku tarvitsee jännitteensäädintä niin saa hintaan 60€+postikulut. Itse maksoin tuosta 79€+postikulut.
 
Minäkin liityin Veturi kerhoon, ostin toiseksi pyöräksi . :orgmp2:
Pyörässä ollut joskus koson mittaristo ja alkup.johdot/liitin hieman huonossa hapessa ja osa johdoista irrallaan. Ajattelin pinnit uusia mutta en löydä mistään täydellistä liitinkuvaa josta selviäisi mikä johto menee mihinkin. Kytkentäkaavoja kyllä löysin ulkomaan foorumeilta.
Voisikohan joku ystävällinen Veturin omistaja ottaa mittariston liittimestä kuvan josta näkyisi minkä värinen johto menee mihinkin koloon? Pyörä vm.2004 eli uudemmalla mittaristolla.
Toki jos joku osaa vielä suoraan kertoa mikä pinni sinne sopisi niin sekin tieto otetaan ilolla vastaan.
 
Olen lukenut tätä ketjua jo pitkään, sekä muita ulkomaalaisia ketjuja veturista. Nyt päätin tehdä käyttäjä tunnuksen, koska ratkaisin ongelman pyörässä, mikä on ollut jo pitkään ihmetyksen aihe, jos tämä jotain saattaisi auttaa. Dynojet suutisatsi käskee poraamaan ylimääräiset reijät luistiin. noh kaasarit on nyt ollut tässä parin vuoden aikana irti ainakin 20 kertaa, koska en oo vaan meinannut saada toimimaan niin hyvin että olisin tyytyväinen. Lopputulema, dynojetin neuloilla pyörää ei vaan kertakaikkiaan saa toimimaan. Pyörän saa siis kyllä mainiosti pelaamaan vakioneuloilla ilman näitä ylimääräisiä reikiä, mutta kaasunvaste on aika herrasmiesmäinen. reijillä vastaa kaasuun paljon räväkämmin. Noh vihdoin päädyin kokeilemaan vakioneiloilla luistit porattuna ja nyt toimii aivan kuin 2 reijällä, mutta vastaa kaasuun kuin oisi ruisku vehje. älkää siis edes tilatko dynojet kittiä. ainut hyödyllinen ohje siinä on tosiaan tämä poraaminen, mutta sitä ei saa heidän omilla neuloilla toimimaan.
 
sama kokemus oli itsellä yhdessä yamahassa, dynojetin suuttimet ja kaikki vain pilas sitä. Vakiolla toimi paremmin.

kun se kaasari osaa vähän kompensoida sitä että jos tavaraa menee kurkussa enemmän niin menee sitä bensaakin enemmän.


samoiten monissa toimii se, että poraa esim luistin 2.5mm reiät 3mm rei-iksi, jos kaasu on hidas. ja sitten hakee ehkä pääsuutinta vähän ylemmäs jos on isoja muutoksia, koneisiin. monesti pelkkä äänenvaimennin ei välttämättä mitään tarvitse.

liian suora vaimennin sensijaan voi vetää tyhjäkäynnin huonoksi, ja se voi olla rikas niin että bensaa lentää pakoputkista.
 
onko muilla pyörässä ollut sellaista ongelmaa, ettei käy kylmänä tyhkäyntiä juuri millään? ryyppyä jos käyttää niin ei meinaa edes käynnistyä ja kun saa käyntiin ja vetää ryyppyä niin vaan sammuu? lämpimänä ei sitten mitään ongelmaa.
 
Omassa veturissa sain kyllä Dynojet-sarjan toimimaan kunnolla, mutta vaati TPS:n säätämisen. Kaikissa vastaan tulleissa (= taitaa olla kolme) vetureissa säätö on ollut aivan metsässä. Säätämällä vastaa kaasuun paljon sulavammin. Vastavuoroisesti K&N ilmansuodattimella en onnistunut. K&N olisi varmaankin vaatinut paljon enemmän suutinjumppaa, jonka jaksoin tehdä.

Olen lukenut tätä ketjua jo pitkään, sekä muita ulkomaalaisia ketjuja veturista. Nyt päätin tehdä käyttäjä tunnuksen, koska ratkaisin ongelman pyörässä, mikä on ollut jo pitkään ihmetyksen aihe, jos tämä jotain saattaisi auttaa. Dynojet suutisatsi käskee poraamaan ylimääräiset reijät luistiin. noh kaasarit on nyt ollut tässä parin vuoden aikana irti ainakin 20 kertaa, koska en oo vaan meinannut saada toimimaan niin hyvin että olisin tyytyväinen. Lopputulema, dynojetin neuloilla pyörää ei vaan kertakaikkiaan saa toimimaan. Pyörän saa siis kyllä mainiosti pelaamaan vakioneuloilla ilman näitä ylimääräisiä reikiä, mutta kaasunvaste on aika herrasmiesmäinen. reijillä vastaa kaasuun paljon räväkämmin. Noh vihdoin päädyin kokeilemaan vakioneiloilla luistit porattuna ja nyt toimii aivan kuin 2 reijällä, mutta vastaa kaasuun kuin oisi ruisku vehje. älkää siis edes tilatko dynojet kittiä. ainut hyödyllinen ohje siinä on tosiaan tämä poraaminen, mutta sitä ei saa heidän omilla neuloilla toimimaan.
 
Omassa veturissa sain kyllä Dynojet-sarjan toimimaan kunnolla, mutta vaati TPS:n säätämisen. Kaikissa vastaan tulleissa (= taitaa olla kolme) vetureissa säätö on ollut aivan metsässä. Säätämällä vastaa kaasuun paljon sulavammin. Vastavuoroisesti K&N ilmansuodattimella en onnistunut. K&N olisi varmaankin vaatinut paljon enemmän suutinjumppaa, jonka jaksoin tehdä.
Itellä tuntu jostain syystä toimivan tuo tps parhaiten about 550ohm, en tiiä sitten mahtaako olla ajetuilla kilometreillä vaikutusta että haluu vähän enempi ennakkoa. dynojetin neulat ihan mitattuna on täysin sama profiili kuin vakioissa, toki vakiot pienesti eroaa toisistaan kun dynojetin samanlaiset. dynojetin tapa veturissa perustuu siihen että köyhennetään neuloja ja rikastetaan pääsuuttimia, toimi ihan ok, mutta omassa pyörässä parhaan lopputuloksen sai ihan vakioneuloja noin millin korottamalla, ja ihan vakio pääsuuttimilla.
 
olisiko kellään ideoita vapaa valo ongelmaan,lopetti toiminnan,anturi vaihdettu,yleismittarilla jatkuvuus anturilta penkin alle töpseliin ok,jatkuvuus mittarilta penkin alle sulakerasiaan ok,itse lamppu toimii(koson mittari sytyttää kaikki valot hetkeksi kun laittaa virrat)alkuperäiseen mittariin tulee vapaa valolle kaksi johtoa ja kosoon liitetään vain yksi(eli voisiko olla joku mittarin maadoitusjuttu)sulakerasiassa on diodi ja mittarin johto menee diodiin,anturin johto siis päättyy liittimeen ja en tiedä minne se siitä jatkuu...(on niin paketoitu johtosarja ettei pysty seuraamaan.wiring manuaalin mukaan anturilta menee diodin keskinastaan mutta siitä liittimeltä jatkuva johto ei mene diodille enkä tiedä minne se menee,anturin johto on matkalla yhteydessä sytty yksikköön manuskan mukaan.kytkimen anturin ja starttireleen johdot yhdistyvät ja menevät diodille.diodille tulee johdot mittarilta anturilta ja yhdistetty rele ja kytkin ,startti toimii ja kytkinanturi kans....
mulla menee aivot solmuun mitä tästä vielä tutkis ja testais ,IDEOITA veturistit?
 
onpa kuollutta tällä osastolla,olenkohan jo ainoa veturi kuski(en muista millon viimeksi olis tullu vastaankaan)
tai sitten veturikuskit valistuneita ja osaavat hommansa ettei tarvii tänne narista ja kysellä..:blink:
 
Back
Ylös