• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

World SBK 2020

Hondalle eka podiumi Bautistan toimesta sitten 2016.
Toivottavasti 1st of many to come...

Hondalla on oikeesti ollu pää niin syvällä perseessä niiden tuotannon ja toimintamallin kanssa jo 10 vuotta, että sois heille nyt ku vihdoin heräsivät ton uuden 1000RR:n kanssa että saisivat sillä myös menestystä. Specsien mukaan se on todella kilpailukykyinen, toivottavasti saavat sen myöski kisaiskuun.
 
Jahas. Dukatti kulkee, tosin Rinaldin käsissä tällä kertaa.:D Ja onhan toi hontakin parantanut tahtia. Bautista taas kolmantena, tällä hetkellä. Jaha, ei ookkaan enään. Nurin män.
 
Eiköhän se trophyn voi ojentaa jo Realle. 30 pinnaa eroa Reddingiin ja muita realistisia haastajia ei edes ole. Yamahat ja Hondat sen verran perässä.
 
Uskon, että Redding tulee vahvana takas kahdessa seuraavassa kisassa. Paljon riippuu siitä, saako Rea SCX:n takana kestämään. Ekassa kisassa ei uskaltanut laittaa alle, ja meinas, että oli virhe.

Ei joku Ducatin kolmoisvoittakaan tokassa pitkässä ole poissuljettu.
 
Joo, tilanteet muuttuu nopeasti, esim. loukkaantuminen voi sekoittaa pakkaa. Ja olihan Rea alkukilpailuiden jälkeen kymmeniä pisteitä jäljessä, voihan sekin tilanne toistua että Ducatit, Yamaha tai Honda saa vehkeet ja pilotit lentoon.

Tosin kausi on lyhyt, vain 3 viikonloppua jäljellä tämän jälkeen.

SSP:ssä Kallion tiimillä olisi vauhtia mutta alkukauden sähläysten jälkeen on iskenyt kaatumatauti.

Tässäkin lajissa vähän semmoinen välikauden meininki.
 
Ja olihan Rea alkukilpailuiden jälkeen kymmeniä pisteitä jäljessä, voihan sekin tilanne toistua että Ducatit, Yamaha tai Honda saa vehkeet ja pilotit lentoon.

Jerezin kisaviikonlopun (31.7.- 2.8.) jälkeen Reding johti Reaa ”parhaimmillaan” 24 pisteellä, mutta heti seuraavan viikonlopun Portugali jälkeen tilanne tasoittui Rea hyväksi 4:ksi pisteeksi ja kasvaen viime viikonlopun Aragonin jälkeen 10:een pisteeseen, ja nyt Redingin keskeyttäessä tämän viikonlopun ensimmäisen kilpailun ja voittaessa toisen, ero kasvoi 27:ään pisteeseen.

Päivitetty 6.9.
Kolmannen Aragonissa viikonloppuna 5. – 6.9. ajetun WSBK-kilpailulähdön jälkeen, Rean voittaessa, Redingin tilanne huononi - piste-eron ollessa nyt 36 pistettä Rean hyväksi.
Vielä on lähtöjen voittajalle tarjolla kolmena kisaviikonloppuna 186 pistettä .
 
Superbike on laji, jossa ajetaan kilpaa ja lopussa Rea voittaa. Alkaa olemaan pikku hiljaa aika tylsää, kun toi sama kaveri samalla mopolla mekaanisesti nakuttaa kohti äksännettä mestaruutta. Olis edes vähän räiskyvä persoona niin jaksas innostua, mutta kun Rean persoonakin lähentelee huonon robotin mielenkiintosuutta.
 
Superbike on laji, jossa ajetaan kilpaa ja lopussa Rea voittaa. Alkaa olemaan pikku hiljaa aika tylsää, kun toi sama kaveri samalla mopolla mekaanisesti nakuttaa kohti äksännettä mestaruutta. Olis edes vähän räiskyvä persoona niin jaksas innostua, mutta kun Rean persoonakin lähentelee huonon robotin mielenkiintosuutta.

Katoitko ton tokan pitkän kisan? Alusta loppuun täyttä tulitusta. Ei säästelty. Kaiken kaikkiaan hyvä viikonloppu.

Rea hoitaa puhumisen aika hyvin radalla. Redding kolisutteli vähän häkkiä sp-kisassa, jossa onnistui, ja vielä rajummin kakkoskisassa, muttei Rea hätkähtänyt. Antoi samalla mitalla takaisin.
 
Katoitko ton tokan pitkän kisan? Alusta loppuun täyttä tulitusta. Ei säästelty. Kaiken kaikkiaan hyvä viikonloppu.

Rea hoitaa puhumisen aika hyvin radalla. Redding kolisutteli vähän häkkiä sp-kisassa, jossa onnistui, ja vielä rajummin kakkoskisassa, muttei Rea hätkähtänyt. Antoi samalla mitalla takaisin.

Olihan siinä hyvää kilvanajoa ja pari tilannettakin, mutta silti mielellään näkis mieluummin jonkun muun kärjessä. Onneks sentäs Rinaldi vei ton ekan lähdön.
 
Olihan siinä hyvää kilvanajoa ja pari tilannettakin, mutta silti mielellään näkis mieluummin jonkun muun kärjessä. Onneks sentäs Rinaldi vei ton ekan lähdön.

Mua ei haittaa Rean voittaminen. Painehan kasvaa sillä joka vuosi. Joka vuosi kysymys, että vieläkö jaksaa ja ehtii ja tolla rekordilla ei ole kuin hävittävää oikeastaan.

Kunhan muut pitää painetta yllä, kuten viikonloppuna. Lähellä oli, ettei Rea lähtenyt Sputnikin kaveriksi.
 
Joo Rea pitää yllä ammattiurheilijan ja unelmaansa elävän moottoripyöräilijän profiilia ja esim. kanssakilpailijoitaan kohtaan jopa korostetun rehti puheissaan. Perhe ja tiimi on myös aina puheissa.

Mut eihän noi muutkaan huippumiehet mitään rokkikukkoja ole, vrt. esim. MM93. Ovat tehtaan miehiä, ehkä omaksuneet jotain myös japanilaisesta mentaliteetista. Turhia ei jauheta.

Räiskyvä temperamentti on viihdyttävää, muttei ehkä paras ominaisuus pitkässä kilpailussa tai MM-sarjassa.

Livenä Rea vaikuttaa jopa ujolta. Youtubesta löytyy kuitenkin oma kanava, samoin webbisivut joissa kuva persoonasta vähän avautuu.
 
Sporteissa meno mielenkiintoinen. Locatelli 9/9. Aina muutaman kierroksen siinä muiden kanssa verryttelee, ja sitten kappas! Tässähän onkin kuusi vaihdetta. Heippa.
 
^erittäin hyvin sanottu!

SSP:ssä olis ollu kiva nähdä Randy Krummenacherin, viime vuoden mestarin vauhti. Erikoiset sopimuskiemurat johti siihen, että mies purki sopimuksensa MV Agustan kanssa.

Mut Kallion mies oli sentään R2 podiumilla. Toinenkin kuski P5 maalissa.
 
Wikipediasta poimittua
Andrea Locatelli 23v.
Moto3:ssa 2013 – 2016, 50 starttia, paras sijoitus loppupisteissä 2016 9:s.
Moto2:ssa 2017 – 2019, 55 starttia, paras sijoitus loppupisteissä 2019 18:s.
Ja nyt WSSP:ssa yhdeksän starttia, yhdeksän paalupaikkaa, yhdeksän nopeinta kierrosta ja yhdeksän voittoa.
Mistä lienee vauhti löytynyt? Vielä on kuusi starttia jäljellä tällä kaudella.
 
Melandri ripustaa nahkapuvun toisen kerran naulaan vuoden sisään.

Totesi, ettei oikein vauhti ja nälkä riitä. Tyytyväinen, että käänsi viimeisenkin kortin, vaikkei ässää käteen tullutkaan.
 
Wikipediasta poimittua
Andrea Locatelli 23v.
Moto3:ssa 2013 – 2016, 50 starttia, paras sijoitus loppupisteissä 2016 9:s.
Moto2:ssa 2017 – 2019, 55 starttia, paras sijoitus loppupisteissä 2019 18:s.
Ja nyt WSSP:ssa yhdeksän starttia, yhdeksän paalupaikkaa, yhdeksän nopeinta kierrosta ja yhdeksän voittoa.
Mistä lienee vauhti löytynyt? Vielä on kuusi starttia jäljellä tällä kaudella.
Pyörä istuu käteen hyvin, aiemmat ei istunu millään. Ei se muuta vaadi.
 
Yllättävänkin vaihtelevaa on voittajien osalta ollut. Viikonloppuna voitot menivät Rea-VDM-Davies kolmikolle ja jokaisella erilainen pyörä alla. Sarjan kokonaistaiston osalta peli toki taputeltu tuttuun tapaan, mutta ainakaan Rea ei voita jokaista osakilpailua.
 
Back
Ylös