Wsbk 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä nuo eri valmistajien rpm- rajat on keksitty? Ilmeisesti haetaan kilpailuun tasapäisyyttä, mutta outoa on että nelisylkkyisillä on eri rpm- rajat.

Jos ei ole viime kaudesta muuttunut niin suurinpiirtein näin:

Tuotantomallin, eli katupyörän kierrosrajoittimen lukemaan lisätään 3,3%. Jos pärjää liian hyvin, kierrosrajaa voidaan tietyissä kohdin kautta tiputtaa 250rpm kerrallaan ja jos pärjää huonosti, saattaa saada 250rpm lisää.
 
Jos ei ole viime kaudesta muuttunut niin suurinpiirtein näin:

Tuotantomallin, eli katupyörän kierrosrajoittimen lukemaan lisätään 3,3%. Jos pärjää liian hyvin, kierrosrajaa voidaan tietyissä kohdin kautta tiputtaa 250rpm kerrallaan ja jos pärjää huonosti, saattaa saada 250rpm lisää.

Kiitos! Selkeästi kerrottu. Anyway, Ducati tööttää kyllä komeasti uudella vee- nelkillään.
 
Mistä nuo eri valmistajien rpm- rajat on keksitty? Ilmeisesti haetaan kilpailuun tasapäisyyttä, mutta outoa on että nelisylkkyisillä on eri rpm- rajat.

Viesti #26 on toi pdf mistä selviää. Riippuu myös missä kohtaa max teho tulee ja jos kauppaan asti päätyneissä on eroa tehtaalla testattuihin niin sitten rajaa voidaan muuttaa.
 
Bautista ja Ducati pitkällä matkalla omilla kierrosajoillaan. Hats off.

Hyvin Rea haastoi sprinttikisassa. Syöksyt ykkösmutkaan olivat osoitus rohkeudesta ja rukkasista, mutta kun Ducati kerran sai vähän ilmaa väliin, niin ei vain kerennyt.

Toisen kisan Rea ajeli taas renkaita säästellen ja nosti viimeisellä kierroksella vauhtia sen verran, että Haslam jäi. Fiksu viikonloppu häneltä (kuka muistaa Daviesin ratkaisut vastaavina viikonloppuina?).

Voi tulla hyvä kausi.
 
Olikos koneiden lukumäärien suhteen mitään rajoituksia?

Säännöistä kohta 2.4.8:

There allocated number of engines is:
((Race events in Season)/2) rounded UP.

"Event" käsittää ymmärtääkseni koko viikonlopun (sen perusteella miten säännöissä sitä sanaa käytetään), eli näin oletettuna jos ajaa täyden sarjan niin käytössä on tällöin 13/2=6,5 ja se pyöristetään ylös eli 7 moottoria. Villille kortille on 2 moottoria per ensimmäinen viikonloppu, jos ajaa toisenkin viikonlopun niin sitten saa kolmannen koneen.
 
Säännöistä kohta 2.4.8:

There allocated number of engines is:
((Race events in Season)/2) rounded UP.

"Event" käsittää ymmärtääkseni koko viikonlopun (sen perusteella miten säännöissä sitä sanaa käytetään), eli näin oletettuna jos ajaa täyden sarjan niin käytössä on tällöin 13/2=6,5 ja se pyöristetään ylös eli 7 moottoria. Villille kortille on 2 moottoria per ensimmäinen viikonloppu, jos ajaa toisenkin viikonlopun niin sitten saa kolmannen koneen.

OK. Tehoilla on useasti hintansa :D. Jänskää.
 
Aika käsittämätöntä dominointia Bautistalta. Pesi muut podiumille tulleet about 20sekunnilla (hölläs vikalla kierroksella ja maalisuoran ajoi 40 niin 6-7 sek hitaampi kiekka vikalle kuin muuten).

Davies puol minuuttia tallikaverin perässä, huhuh.

Rea säästi Haslamia paremmin renkaat viimeiselle kolmelle kierrokselle. Pisteet siitä mestarille.

Jos bautistan unohtaa kärjestä, niin muutenhan olis voinut kuvitella pyörien värien ja sijoitusten perusteella et jokin kauden 2018 kisoista käynnissä. :D


Toi lyhyt sprinttikisa/aika-ajo ihan mielenkiintoinen. Jaetaanko siitä yhtään pisteitä, vai pelkät lähtösijoitukset?
Siinä Rea pystyis aktiivisella ajamisella ja Bautistan rytmin rikkomisella pitämään Bautistaa kurissa. Työtä helpotti ilmeisesti se, että ei Rean ei tarvinnut välittää rengaskulumasta noin lyhyessä ajossa.
 
Aika käsittämätöntä dominointia Bautistalta. Pesi muut podiumille tulleet about 20sekunnilla (hölläs vikalla kierroksella ja maalisuoran ajoi 40 niin 6-7 sek hitaampi kiekka vikalle kuin muuten).

Davies puol minuuttia tallikaverin perässä, huhuh.

Rea säästi Haslamia paremmin renkaat viimeiselle kolmelle kierrokselle. Pisteet siitä mestarille.

Jos bautistan unohtaa kärjestä, niin muutenhan olis voinut kuvitella pyörien värien ja sijoitusten perusteella et jokin kauden 2018 kisoista käynnissä. :D


Toi lyhyt sprinttikisa/aika-ajo ihan mielenkiintoinen. Jaetaanko siitä yhtään pisteitä, vai pelkät lähtösijoitukset?
Siinä Rea pystyis aktiivisella ajamisella ja Bautistan rytmin rikkomisella pitämään Bautistaa kurissa. Työtä helpotti ilmeisesti se, että ei Rean ei tarvinnut välittää rengaskulumasta noin lyhyessä ajossa.

Pisteet:

12/9/7/6/5/4/3/2/1
 
Vaikka toi Australia ei yleensä ole antanut paljoa osviittaa koko kauteen niin olihan tuo Bautistalta kovaa näyttöä kaverin ammattitaidosta.
Näin asiaaa enemmin tuntematta niin olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa että Alvaro ei ole koskaan aiemmin ajanut Ducatin superbikella kilpaa?
Ei ole jäänyt selkäytimeen mitään ennakkokuvaa siitä miten sbk-(v2)Ducatia viedään?
Muut Ducati-kuskit oli kuitenkin aika kaukana kärkivauhdista.
 
Vaikka toi Australia ei yleensä ole antanut paljoa osviittaa koko kauteen niin olihan tuo Bautistalta kovaa näyttöä kaverin ammattitaidosta.
Näin asiaaa enemmin tuntematta niin olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa että Alvaro ei ole koskaan aiemmin ajanut Ducatin superbikella kilpaa?
Ei ole jäänyt selkäytimeen mitään ennakkokuvaa siitä miten sbk-(v2)Ducatia viedään?
Muut Ducati-kuskit oli kuitenkin aika kaukana kärkivauhdista.
Toisaaltaa saataa sekin jeesaa, että se on ajanut nelari ducatilla kilpaa, muut eivät....:D
 
Sprinttikisa oli kyllä positiivinen yllätys näin niin kuin viihdearvoa ajatellen. Toivottavasti Bautista ei vie koko kautta tuolla lailla, muuten tulee yhtä tylsä seurata kuin viime kaudesta kun stockkiakaan ei enää ajeta.

Tosin videopassi oli edullinen 60e, en kyllä enää muista mitä maksoi viime vuonna..
 
Vaikka toi Australia ei yleensä ole antanut paljoa osviittaa koko kauteen niin olihan tuo Bautistalta kovaa näyttöä kaverin ammattitaidosta.
Näin asiaaa enemmin tuntematta niin olisikohan sillä mitään tekemistä asian kanssa että Alvaro ei ole koskaan aiemmin ajanut Ducatin superbikella kilpaa?
Ei ole jäänyt selkäytimeen mitään ennakkokuvaa siitä miten sbk-(v2)Ducatia viedään?
Muut Ducati-kuskit oli kuitenkin aika kaukana kärkivauhdista.

Toisaalla spekuloidaan Lavertyn kohdalla sillä, että Bitubon tuotteet ei ole samalla tasolla Ö:n kanssa. Etenkin takapään pidon kanssa on ongelmia. Vähän samaa Rinaldin Showan kanssa. Lisäksi vielä Lavertyllä on Galferin jarrut, Rinaldilla Nissinit. Davies ei ole välttämättä 100% ajokunnossa niin siitä on paha sanoa.
 
Toisaalla spekuloidaan Lavertyn kohdalla sillä, että Bitubon tuotteet ei ole samalla tasolla Ö:n kanssa. Etenkin takapään pidon kanssa on ongelmia. Vähän samaa Rinaldin Showan kanssa. Lisäksi vielä Lavertyllä on Galferin jarrut, Rinaldilla Nissinit. Davies ei ole välttämättä 100% ajokunnossa niin siitä on paha sanoa.


Jotain tälläistä. Toki väitän, että Davies edelleen toipilas ja satoja kierroksia takana verrattuna Bautistan V4 Ducatin käskyttämiseen. Panigale on jalostettu osittain Motogp pyörän pohjalta. Uskon, että seuraavassa kisassa pakka tasoittuu ja voitosta vääntävät ainakin Yamahat ja Kawat Bautistan lisäksi.
 
Bautistan tripla oli rumaa/kaunista katsottavaa näin Ducatistin silmin :right: Aikanaan ketutti koko kuski, kun vei Mikan edellä piikeissä MM-kultaa. Alvaro on aina pärjännyt Phillip Islandilla. Tuurasi Lorenzoa MotoGP:ssä viime kauden kilpailussa, ja nakutteli samaa tahtia Desmodovin kanssa, joka tapellut pari kautta Ducatinsa kanssa voitoista. Ei Bautista turha kuskii todellakaan ole. Kun päästään Thaimaahan niin uskon, että on tasaista taistelua voitosta Kawan, Ducatin ja Yamahan kesken.
 
Minusta tuntui, että Bautistalla ois ollut vauhtia vieläkin enemmän tarvittaessa. Toki ero maalissa pieneni kun se lirutteli moottorijarrulla ruutulipulle, mutta kun näki sitä ruudussa ne harvat kerrat niin aika helponnäköisesti kontrolloi. Ja superpole-kisassa kun Rea uhitteli aika limiitillä niitä syöksyjä ykkösmutkaan niin eipä Bautista paljoa niistä välittänyt. Ajeli mukana ja sitten check out pari kiekkaa ennen maalia. Thank you very much, keep the change, not a big deal...

Jos/kun pudottavat Ducatin kierroslukua niin vielä Aragon menee näillä asetuksilla koska kolmen viikonlopun välein tarkastellaan tilannetta, eli siellä sitten taas pääsee huippunopeusmittauksissa paistattelemaan omilla luvuilla.

Bemarilta voisi odottaa myös parempaa muilla radoilla kun nyt Sykes otti niin pahasti pataan suoralla ja sitten mutkissa tuli imuun ja ohikin.
 
Rea veti herneen nenään Ducatin vauhdista ja pyörästä, tai sitten toimittaja vähän irroitellut kommentteja asiayhteydestä jne: https://www.bikesportnews.com/news/...nd-worldsbk-we-took-a-knife-to-a-gunfight-rea

Tehoasioissa Kawasaki voi itse tehdä jotain ja säännötkin voivat tulla apuun, mutta jos V4 tosissaan säästää renkaita, niin se on voi voi. Sitten kannattaa soitella Pirellille, että tekee gummeja, jotka kestävät ajaa kilpaa. SSP olikin jo aikamoinen farssi.

Ducatilta kova tyrmäys heti kauden alkuun.
 
Rea veti herneen nenään Ducatin vauhdista ja pyörästä, tai sitten toimittaja vähän irroitellut kommentteja asiayhteydestä jne: https://www.bikesportnews.com/news/...nd-worldsbk-we-took-a-knife-to-a-gunfight-rea

Video haastattelusta olisi kyllä poikaa, että tietäisi mikä osa on toimittajan kynästä ja mitkä suoria lainauksia. Sinänsä ymmärrän harmituksen, mutta en tuota säännöistä valittamista. Ja jos pyörä on kerran niin ylivoimainen niin miksi muut Ducatit olivat sijoituksilla ynnä muut?
 
^
Toi onkin jännä kysymys. Vastaus ehkä kauden mittaa paljastuu.
 
Back
Ylös