• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Wsbk 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rea veti herneen nenään Ducatin vauhdista ja pyörästä, tai sitten toimittaja vähän irroitellut kommentteja asiayhteydestä jne: https://www.bikesportnews.com/news/...nd-worldsbk-we-took-a-knife-to-a-gunfight-rea

Jonny on kyllä ollut aika asiallinen lausunnoissaan yleensä. Mutta voittaminen on lähes addiktio ja 3x kakkonen voi tuntua kurjalta. Ennen kisaviikonloppua tuntui vielä tältä; niinköhän Alvaron täyskäsi horjuttaa miestä?

"The effect of confidence at your level…

Confidence is everything in this world. You don’t need to be on the best bike or be the best prepared rider, but if your confidence is sky high, it takes you so far. It only takes for the all the ducks to be lined up – sometimes you suffer a bit, things don’t go right and your confidence drops and things turn to shit. I’ve been really lucky – last year I found that point where I felt invincible. The bike was good, I got onto it every weekend and I felt good. Confidence is everything in racing. So many guys out there can ride bikes really fast, but unless you have the confidence to do things that little bit better, then it’s not going to make a difference."


Hevosvoimien, tekniikan ja taitojen ohella tässä lajissa mitataan myös päänupin kestävyyttä. Mielenkiinnolla saa kyllä odottaa seuraavaa skabaa.

Btw: tuliko teillä lähetykset ongelmitta? Mulla ei kumpanakaan aamuna striimaus onnistunu, missä lienee ollu vika?
 
““I think it looks like, with the vee-four configuration of the engine and how the bike is making its power, it is very kind on the tyre. The mechanical traction they have is much more. So they are able to be more progressive on the exits, and not destroy their tyre like an inline four would do.”

Se taitaa tuo uusi V4R olla aika hyvä pyörä. Jos moottori ja ihan peruspyörä(runko, geometria yms.) on muita edellä, niin kuinkahan sitä hillitään kisojen tasoittamiseksi? Rajoitin, painoa lisää? Pitäisi varmaan lukea säännöt läpi ihan mielenkiinnosta..
 
Bautistahan näytti kyllä hyvää vauhtia mutta muut Ducati-kuskit oli aika keskikastia joten ei vielä tuomita koko kautta taputelluksi, semminkin kun tuo Philip Island ei ole aiemminkaan antanut kovin hyvin osviittaa siitä mitkä ovat kauden voimasuhteet.
Sykes näytti ekassa startissa aika hyvältä mutta hyytyi kyllä sunnuntaina.
En ole mikään BMW-fani mutta kyllä sitä toivoisi että kärkipaikoista kisaisi mahdollisimman moni kuski ja eri merkki,
jotta mielenkiinto pysyy. Nytkin oli vähän turhan vähän (mun mielestä) kuskeja viivalla.
Yamaha näyttää hyvää vauhtia, toivottavasti saadaan ainakin kolme eri merkkiä skabaamaan noista kärkipaikoista.
Noita kierrosrajoja kait tarkisteaan kolmen kisaviikonlopun välein, eli rajoja voi laskea tai nostaa sen mukaan miten milläkin pyörällä on pärjätty.
Ducatilla on nyt erittäin lyhytiskuinen kone, joten kierrosluku on sen myötä korkea verratuna muihin.
Joskus kun näihin 1000cc pyöriin siirryttiin, säännöissä oli kierrosluvun rajoitus lyhytiskuisille koneille.
En tiedä tulko tämä koskaan käyttöön, kun ensimmäinen oikeasti kyhytiskuinen kone taisi olla S1000RR ja silloin tämä sääntö ei ollut enää voimassa.
 
Ten Kate on näköjään tulossa takaisin geimeihin, infoavat asiasta tarkemmin Assenin kisan nurkilla.
Toivottavasti tuovat uuden merkin viivalle eli joko Suitsan tai Aprilian.
Suhteet Hondan kisapuolen suuntaan taitavat olla juuri nyt vähän happamat, tosin taitavat jatkaa kuitenkin Hondan myyjänä Hollannissa (kisapuoli on erillinen organisaatio).
 
Thaimaassa kisaviikonloppu käynnissä, aikataulu aamuvirkuille sopiva.

Korjaako Bautista taas pistesaaliin ja Rean dominointi saa lopullisen niitin? Miten pärjää Kallio Racingin kolme pilottia?
 

Liitetiedostot

  • 52644_r01_ambience-2_big.jpg
    52644_r01_ambience-2_big.jpg
    45,2 KB · Katselut: 31
Katsotaan nyt viikonlopun yli, mutta tällä hetkellä kyllä näyttäisi Alvarolla olevan se tieto miten Panigale V4:sta kuuluu viedä radalla.
Saa nähdä löytääkö muut Ducati-kuskit kauden mittaan Bautistan datasta sen tiedon mikä on paras tapa viedä tätä pyörää. Pidän Bautistaa hyvänä ja vähän aliarvostettuna kuskina mutta en noin paljon parempana kuin nuo muut Ducati-kuskit.
 
Joo, FP1 & FP2 Alvaron nimiin. Erot toki pieniä, mutta hyvä että menee sarja tiukemmaksi näin vihreittenkin lasien takaa. Cortese vetää myös hienosti tässä luokassa rookiena. ....Ja tietty Kallion koneet ja pilotit hyvässä tikissä FP1 & FP2.
 
Joo, FP1 & FP2 Alvaron nimiin. Erot toki pieniä, mutta hyvä että menee sarja tiukemmaksi näin vihreittenkin lasien takaa. Cortese vetää myös hienosti tässä luokassa rookiena. ....Ja tietty Kallion koneet ja pilotit hyvässä tikissä FP1 & FP2.

Hyvin kulki Bautistal superpolessa, Davies alkaa heräileen... forza ducati!
 
Ducatissa on tehoa, sitten vielä vetopitoa enemmän ja siipien takia keuliikin vähemmän. Lowesia vastaan kun Bautista ajoi, niin olipa järkyttävä ero siinä miten Ducati kiihtyi heti kun pyörä oli pystyssä vs Yamaha.
 
Ducatissa on tehoa, sitten vielä vetopitoa enemmän ja siipien takia keuliikin vähemmän. Lowesia vastaan kun Bautista ajoi, niin olipa järkyttävä ero siinä miten Ducati kiihtyi heti kun pyörä oli pystyssä vs Yamaha.
En hirvee Bautista fani ole ollut, mut kyl se osaa ajaakin...Pari hyvää pelastusta tänäänkin eka lähdös, ( vs.rea oli huikea), kyl se iha limiiteillä ajoi, ei kaikkea voi laittaa pyörän hyvyyteen..davis konttaa..ei oikein istu v4 hänelle..laverty konttaa, Rinaldi ok, lähtöruudusta 16...(paras ducati bautistan jälkeen 8 sija..)
Huominen superpole race voi olla mielenkiintoinen....:) .. saas nähdä mitä Jonny itkee ny....
 
Höh, Rea luovutti, tylsä kaveri.

Mitä tulee uuteen Ducatiin: Pyörä on selkeästi hyvä, mutta ei missään nimessä ylivoimainen. Viime kauden MM-kakkonen pääsee sillä hädin tuskin kympin sakkiin. Voimaahan tuossa on kivasti, mutta se ei liene yllätys, kun moottori on lähes vuosikymmenen tuoreempaa suunnittelua kuin kilpailijoilla.

Mut onhan kyllä julma ero vauhdissa Bautista&Rea vs. muut.
 
Höh, Rea luovutti, tylsä kaveri.

Mitä tulee uuteen Ducatiin: Pyörä on selkeästi hyvä, mutta ei missään nimessä ylivoimainen. Viime kauden MM-kakkonen pääsee sillä hädin tuskin kympin sakkiin. Voimaahan tuossa on kivasti, mutta se ei liene yllätys, kun moottori on lähes vuosikymmenen tuoreempaa suunnittelua kuin kilpailijoilla.

Mut onhan kyllä julma ero vauhdissa Bautista&Rea vs. muut.

Väitän, että Ducati on paras mopo isoimmalla potentiaalilla. Se on toinen keskustelu, miksi muut ei sillä pääse.

Davies on 1,83 pitkä ja varmaan 20 kg Bautistaa raskaampi, joten jo pelkästää se hanskojen ja loukkaantumisten lisäksi on aikamoinen haitta.

Rea veti ihan limitillä. Näitkö, kun antoi Bautistalle ilmaista oppia jarruttamisessa? Mutta tuolla ajolla riskit on hirveät, ja kun imu kerran katkeaa, ei ole mitään jakoa. Jokaisella pitkällä suoralla tulee turpaan 100-0, joka pitäis sitten kelata jarruissa takas.

Lyhyessä kisassa nähdään varmasti aika kovaa vääntöä, ja voipi maalikin vaihtua kärkikuskien kesken.
 
Väitän, että Ducati on paras mopo isoimmalla potentiaalilla. Se on toinen keskustelu, miksi muut ei sillä pääse.

Davies on 1,83 pitkä ja varmaan 20 kg Bautistaa raskaampi, joten jo pelkästää se hanskojen ja loukkaantumisten lisäksi on aikamoinen haitta.

Rea veti ihan limitillä. Näitkö, kun antoi Bautistalle ilmaista oppia jarruttamisessa? Mutta tuolla ajolla riskit on hirveät, ja kun imu kerran katkeaa, ei ole mitään jakoa. Jokaisella pitkällä suoralla tulee turpaan 100-0, joka pitäis sitten kelata jarruissa takas.

Lyhyessä kisassa nähdään varmasti aika kovaa vääntöä, ja voipi maalikin vaihtua kärkikuskien kesken.

Taitaa siinä olla vähä eroa myös wsbk ja motogp kuskien välillä... ( melandria en enää laske motogp kuskiksi, kun siitä on jo aikaa kun hän on siellä ajanut)..hyvä pyörä, nopea kuski on aika hyvä yhdistelmä, Rea on sen todistanu muutamana vuonna peräkkäin. Toivottavasti kilvanajo jatkuu, ja noiden parin joukkoon saatais muutama muu ajaan kärkipaikoista.. haslam oli yllättävän vaisu tänään...
 
Rea sanoikin kisan jälkeen että sprintissä voi vielä pärjätä mutta 20 kierroksen kisaa ei voi vetää samalla riskitasolla.
Buriram on näköjään siitä erikoinen rata että etunen on se kriittisempi rengas kestävyyden suhteen näköjään.
Bautistalla on tietysti vähän kokoetua mutta pieniä ne Haslam ja Melandrikin on eikä kovinkaan lähellä Bautistaa ja Reaa maalissa.
Hienosti Alvaro vetää kyllä, makeesti pyörä elää jarruissa ja on muutenkin aika limitillä kierros kierroksen jälkeen.
Ducatii näyttää Bautistan alla aika aseelta mutta muut ei ole sitä saaneet vielä toimimaan oman mielensä mukaan.
Aika erikoista että Ducati teamit käyttää eri alustoja, luulisi olevan etua pyörän kehittämisessä että kaikki käyttäisi esim Öhlinsiä.
 
Rea veti ihan limitillä. Näitkö, kun antoi Bautistalle ilmaista oppia jarruttamisessa? Mutta tuolla ajolla riskit on hirveät, ja kun imu kerran katkeaa, ei ole mitään jakoa. Jokaisella pitkällä suoralla tulee turpaan 100-0, joka pitäis sitten kelata jarruissa takas.

Molemmat kyllä veti kisan puolen välin tienoilla aika limitillä, molemmilla nimittäin oli jokunen läheltä piti -tilannekin. Rea on hyvä jarruttaja, mutta ero jarrutuksissa tulee lähinnä noiden ukkojen erilaisista ajotyyleistä ja siten pyörän setupeista. Tuon eron takia Bautista ei ohittaessa pysty täysin hyödyntämään Ducatin suoranopeuden tuomaa etua, kun joutuu menemään jarrulle aiemmin.
Lyhyessä kisassa nähdään varmasti aika kovaa vääntöä, ja voipi maalikin vaihtua kärkikuskien kesken.

Lyhyt kisa oli jo Australiassa hyvää viihdettä. Pitää toivoa, että joku muukin pystyy lyhyessä kisassa seuraamaan Bautistaa ja Reaa koko kisamitan.
 
Taitaa siinä olla vähä eroa myös wsbk ja motogp kuskien välillä... ( melandria en enää laske motogp kuskiksi, kun siitä on jo aikaa kun hän on siellä ajanut)..hyvä pyörä, nopea kuski on aika hyvä yhdistelmä, Rea on sen todistanu muutamana vuonna peräkkäin. Toivottavasti kilvanajo jatkuu, ja noiden parin joukkoon saatais muutama muu ajaan kärkipaikoista.. haslam oli yllättävän vaisu tänään...

Pointtini on, että ero ei ole noin iso. Ite en suostu vielä nostamaan Bautistaa ton porukan nopeimmaks Rean ohi, koska 10 km/h suorilla etua.

Voi olla, että on, ja itse olen väärässä. Pitää odotella Euroopan kisoja.

Tällä hetkellä pytty menee suvereenisti Bautistalle, kuten se on menny aiemmin Realle. Tässähän odottaa jo kautta 2020 :D.

Toivottavasti Kawa ja Rea eivät luovuta, niin saadaan vähän painetta Alvarolle ja Ducatille.

Muistetaan kuitenkin, että tämä on motorsporttia. Tässä ajetaan naapuria ja naapurin kalustoa vastaan. Se on pelin henki.
 
Back
Ylös