• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Wsbk 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pointtini on, että ero ei ole noin iso. Ite en suostu vielä nostamaan Bautistaa ton porukan nopeimmaks Rean ohi, koska 10 km/h suorilla etua.

Ero nopeimmassa kierroksessa näytti olevan 39 tuhannesosaa, eli ei se ero iso ole, mutta Bautista pystyy ajamaan lähempänä tuota maksimia koko ajan. Kolmanneksi nopeimpaan eroa olikin sitten jo neljä kymppää. Huippunopeudessa ero 309 vs. 302.

Viisi ukkoa muuten ajoi vanhan rataennätyksen alle kisassa ja rataenkka parani seitsämän kymmenystä, eli koko gridi on mennyt aika vahvasti eteenpäin.
 
Ero nopeimmassa kierroksessa näytti olevan 39 tuhannesosaa, eli ei se ero iso ole, mutta Bautista pystyy ajamaan lähempänä tuota maksimia koko ajan. Kolmanneksi nopeimpaan eroa olikin sitten jo neljä kymppää. Huippunopeudessa ero 309 vs. 302.

Viisi ukkoa muuten ajoi vanhan rataennätyksen alle kisassa ja rataenkka parani seitsämän kymmenystä, eli koko gridi on mennyt aika vahvasti eteenpäin.

Ja avoin kysymys on riskitaso, jolla on vedetty. Mikäli on vedetty suurinpiirtein samalla riskillä, niin sitten Bautista vaan pystyy naulaamaan paremmin kovemmalla riskillä. Hattu pois.
 
Kaikkitietävä internet mainitsee Bautistan painoksi 58 kg, Daviesille 70 kg. Varmaan kisakuosissa voi molemmilla olla vähemmän. Muihin Ducateihin nähden Bautistan säädöt mm. huippunopeuden suhteen isoilla eroilla.
 
Voisi kuvitella että radoilla jossa ei oo 3 mailin suoria ni Rea on paljo vahvemmilla Ducatia vastaan. Nyt ekat 2 rataa oli sellasia jotka suosii miljoonaa hevosvoimaa.

Paljon paremmin näyttää Rean pyörä käyttäytyvän mutkissa. Borea ollu 2 ekaa kisaa suhteellisesti, mutta tiukemmilla radoilla en usko että erot on tuollaisia enää.
 
Yleisesti vellova keskustelu wsbk:n osalta alleviivaa sarjaa riivaavaa ongelmaa eli todellisen kilpailun puutetta. Sitten kun kunnon kilpailua ei ole ja samat tyypit pokkaa pystit, niin vatvovaan loputtomiin kuka mistäkin kulmasta. 2 tehdasta lyö paukkuja sarjaan kunnolla ja molempien ykköskuskit pykälän pari keskivertoa kovempia tekijöitä, niin tuolta se sitten näyttää. Toivotaan, että tästä Bautista vs. Rea asetelmasta saadaan kuitenkin jotain irti. Muutamaan kauteen Realla ei ole ollut käytännössä mitään vastusta sarjassa, joten Antti Muurisen sanoin eteenpäin on menty.

Noin muuten keskusteluun suoranopeuksista, niin ei Bautista nyt mitenkään jalkoihin ole jäänyt mutkaisellakaan osuudella ja nopeusedun takia ei edes kannata alkaa riskeeraamaan ylettömästi Rean kanssa, joka on kuitenkin selvästi valmis aggressiiviseenkin taisteluun. En tiedä mitä mieltä muut olivat, mutta se Bautista läheltä piti -tilanne 2. mutkassa haiskahti puolitahalliselta kolausyritykseltä Rean puolesta, mutta voin toki nähdä omiani. Toki Rea oli oikeutettu valitsemaan linjansa, mutta aika ronskisti oli sisäkurvissa tilaa, eikä aikomustakaan kääntää sisäänpäin ennen klikkausta.

e. olihan tästä wsbk.comissa juttua ja sama lähetyksen videopätkä + kommentit kuskeilta

http://www.worldsbk.com/en/videos/2019/2019 WorldSBK Buriram Rea Bautista Reaction

Kawan pilttuussa hyviä näyttelijöitä :D
 
^
No nyt oli tilanteesta aika vahvoilla desmolaseilla näkemys. Alvaron virhe-> rako -> Rea meni -> uusi Alvaron virhe.

Tätä ei muuta mikään ilveily keltään millään muurilla. Homma tapahtui radalla noin.

Motorsportissa ajetaan aina kuskia ja kalustoa vastaan. Ei siinä mitään. Nyt Kawalla ois varmaan 2000 lisärundilla käyttöä.

Mutkista: ei Alvaro siellä jää. Mies ja mopo kulkee siellä kanssa. Siksipä sitä eroa tulee.

Seurataan. Tää on oikeasti aika kiinnostava keissi.
 
Hyvin kulki Alvarolla SP kisas...davies alkaa heräileen, sääli et loppu kisa ‘kesken’...Jonny ei vaan ny oikein pysy mukana...
 
Njaa, oliko tätä mahdollista katsoa iOS:llä ollenkaan?

Virallisessa appissa ei näy live videoo ja nettisivujen kautta sama homma ku motogp:ssä, et ei ole vissiin tuettu formaatti toi videoplayeri.
 
Viikonlopun viimeinen lähtö takana...Bautistan sooloajelu taas...Jonnyn ajos vähä luvuttamisen makua, vaikka toiseksi tulikin....sääli kun Daviesin mopotti hajos, oli ihan hyvin mukana melandri, haslam, cortese ,vdm joukossa...vähä tylsä kisa muuten...
 
Viikonlopun viimeinen lähtö takana...Bautistan sooloajelu taas...Jonnyn ajos vähä luvuttamisen makua, vaikka toiseksi tulikin....sääli kun Daviesin mopotti hajos, oli ihan hyvin mukana melandri, haslam, cortese ,vdm joukossa...vähä tylsä kisa muuten...

Nopealla (parhaalla?) kuljettajalla kun on pieni kalustoetu, niin jälki on aika musertavaa.

Yamaha on saanut pelit laukkaamaan, ja Davieskin vähän heräilee. Kyl sen pitäis ainakin Rean kantaan päästä, koska on siellä ollut kakspyttyselläkin, ja sillä vehkeellä ei varmasti etua ollut.

Mietin muuten, et onko Melandrin pyörän geometria säädetty jotenkin oudoks, koska nyt Yamahakin woblaa suorilla.
 
On käyttänyt juu. Mutta nyt kun mopon kulku ei ole enää ylivoimaista niin jotain tarvisi parantaa.

Kawalla ei ole vissiin yhtä vahvoja sidoksia Showaan kuin Hondalla niin sen puolesta ei olisi tarvetta käyttää niiden tuotteita.
 
On käyttänyt juu. Mutta nyt kun mopon kulku ei ole enää ylivoimaista niin jotain tarvisi parantaa.

Kawalla ei ole vissiin yhtä vahvoja sidoksia Showaan kuin Hondalla niin sen puolesta ei olisi tarvetta käyttää niiden tuotteita.
Ei niissä ole showaa ku teipit...:D
 
Ei ne Öhlinsit lisää löylyä toisi koneeseen, joka lienee se suurin eron tekevä muuttuja. Jos Bautista otettaisiin pois kisoista, niin jokaisen kisan tällä kaudella olisi vienyt Rea, joka siis aiempien kausien normi, joten sarjan osalta ns. business as usual. Nimet vaan vaihtuneet sekä valmistajan että kuskin osalta.
 
Yksi asia mikä pistää silmään Bautistan ajossa, on liikkuminen.
On elastinen kuin kissa muihin kankeisiin äijiin nähden, sama todettiin tänään Päitsillä kun katsottiin Helanderin ajoa, kroppa elää todella elastisesti ja pyörä kulkee, marginaali muihin samaa tasoa kuin SBK-puolella.
Ja edittiä, vaihdetaan Emiilistä Emillin, eli Pohjola tänään kukkulan kunkku.
 
Yksi asia mikä pistää silmään Bautistan ajossa, on liikkuminen.
On elastinen kuin kissa muihin kankeisiin äijiin nähden, sama todettiin tänään Päitsillä kun katsottiin Helanderin ajoa, kroppa elää todella elastisesti ja pyörä kulkee, marginaali muihin samaa tasoa kuin SBK-puolella.
Ja edittiä, vaihdetaan Emiilistä Emillin, eli Pohjola tänään kukkulan kunkku.


Hyvin se Bautista pyörää vie ja ajotyyli sellaista huipputasoa, mitä Motogp sarjan puolella vaaditaan ajamiseen.
Suuri ero Rean ajotyyliin verrattuna pyörän päällä liikkumisenkin osalta, joka lyö pyörää linttaan mutkissa ja itse pönöttää suhteellisen pystyssä. Tajuttoman kovaa se tuollakin tyylillä pääsee, taitaa olla ajettavuudeltaan ylivoimainen pyörä alla?? :grin::)-

Enemmän se dominointi tällä hetkellä kuskista on kiinni kuin pyörästä, muuten top 5 ois enemmän kuin 2 ducatia koko ajan ja Davies myös ajamassa podiumista. Kova suoritus kokonaisuudessaan Bautista+ducati paketilta, toki voisi kuvitella homman vaikeutuvan seuraavissa kisoissa. Uudella pyörällä ja Bautistalle vieraammilla radoilla joutuvat hakemaan 2h aikana säädöt ja ajon kohdalleen, missä taas pahimmat kilpakumppanit hinkannut monta kautta nykyisenkin pyörän säätöjä iskuun.

Tuntuu uutisoinnin ja nettipalstojen puolella olevan ”rajoittakaa Ducatia” mentaliteettia aika nopeasti nousemassa. Mulle käy enemmän kuin hyvin, että saadaan Realle välillä vaihtelua sekä nähdään nykyisiin SBK ympyröihin poikkeuksellisen lahjakkaan kuskin ajamista ainakin tän kauden verran.:thumbup:
 
Back
Ylös