• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha FJR

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marax
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kenelläkään kokemuksia Laminar Lipistä eli sehän kiinnitetään alkuperäisen pleksin yläosaan. Vanhan Fjr:n Givin pleksin jälkeen nykyinen -07 mallin alkuperäinen pleksi aiheuttaa liikaa melua.
Juu... justiinsa hommasin moisen. Jos olet alle 190 cm siitä voi olla paljonkin hyötyä/iloa? Minulle 190 senttisenä siitä on aika vähän iloa. Pikkasen se auttaa, mutta 5-10 senttiä (tai enemmän) lyhyempänä se hiljentäisi viiman aiheuttamaa melua paljonkin.

Puoli automaatti tuli kokeiltua ja maxiskootteri tunnelma tuli semi laatikosta. itse valitsisin fjr:n perinteisellä laatikolla. Suoraselkäiseen reissailuun varmasti hyvä peli. Ergot ok mutta en löytänyt tuulilasista sopivaa asentoa, missä ei olisi korvat soineet. Hyvin suojaa vartaloa tuulilta katteet ja kone on varmasti riittävän tehokas. Kokonaisuutena hieman steriili vaikutelma jäi. Hajuton ja mauton ja semi laatikolla skootterimainen. Pitänee saada 15 v mittariin lisää niin alkaa kiinnostaa ellei customi matkapyörä vie voittoa.

Tämä sivu alkoi uuden pyörän käyttöönotolla ja sen ominaisuuksista tiedustellen.
Osoitanko ko. kysymykseni tälle sivulle, jossa on jo FJR:n ominaisuuksia ruodittuna (Sivun otsikko: Yamaha FJR), vai joku muu sivu - mikä sit?
Olen hakenut tänään FJR pyörän 07 ja kilometrejä 216 ajettuna.
Jo nyt, lukuisa määrä kysymyksiä TEILLE konkareille.
Eka kysymys millä se nykytys ~2000-3000 aluella saadaan loppuun, jotta takuu on yhä voimassa, vai totuukohan siihen?

Nykii, nykii, fjr 2006, nyt mittarissa n. 10000. Kolme kertaa olen KXcenterin huollossa asiasta maininnut, kaksi kertaa asentaja huoltopäällikön mukaan todennut , että ei esiinny nykimistä ja kolmannelle kerralla 10000km huollon raportissa todettu , että nykiminen kuuluu asiaan, -laiha seos. ---On se kumma kun huollon mukaan ensin ei nyi sitten nykiminen kuuluukin asiaan!!!!

TPS-anturin vaihto lopetti mulla tuon ongelman. Huollossa tuli käytettyä sitä ennen useaan kertaan, kaikki muu kokeiltiin eikä auttanut.

Onko toi pleksi pienentyny tähän -07 malliin, kun näytti/tuntui olevinaan sirommalta ja ala-asennossa tuulikin ohjautui aikas mukavasti!

Täytyypi ilmeisesti jättää tänä kesänä tuo VFR paikalliselle Yamaha -kauppiaalle ja alettava FJR:äilemään
smile_org.gif

FJR:n uudessa mallissa on pleksin alapuolella ilmaraot, jotka saavat ilmavirran kulkemaan hiukka eritavalla kuin vanhemmissa malleissa. Pleksi ei liene sen suurempi/pienempi kuin aiemminkaan...?

TPS-anturin vaihto lopetti mulla tuon ongelman. Huollossa tuli käytettyä sitä ennen useaan kertaan, kaikki muu kokeiltiin eikä auttanut.
Ajoin tänään n. 15 km taajama-alueella. Nopeus n. 40-65 km/h. Pyörä FJR 07 rytkyttää kaikilla vaihteilla. Eniten n. 2500 kierroksen alueella - sydäntä särkevästi. Luulisi ko. rytkytyksen käyvän kardaanin päälle. Tonnin huolto viikolla 21. Katotaan mitä asiantunteva huollon mekaanikko sanoo, ajettuaan n. 1km.
Sanoo: " Kiirettä on. Ajetaan seuraavassa huollossa pitempään".
Kuinkahan sen PC:n asennuksen ja takuun suhde on. Jos joku orkkis johto joudutaan katkaiseen tulkinta on: "Akkuperäsiä ominaisuuksia muutettu. Takuu ei vastaa etupyörän laakerivikaa. Terv. Kenekosko"

Ajoin tänään n. 15 km taajama-alueella. Nopeus n. 40-65 km/h. Pyörä FJR 07 rytkyttää kaikilla vaihteilla. Eniten n. 2500 kierroksen alueella - sydäntä särkevästi. Luulisi ko. rytkytyksen käyvän kardaanin päälle. Tonnin huolto viikolla 21. Katotaan mitä asiantunteva huollon mekaanikko sanoo, ajettuaan n. 1km.
Sanoo: " Kiirettä on. Ajetaan seuraavassa huollossa pitempään".
Kuinkahan sen PC:n asennuksen ja takuun suhde on. Jos joku orkkis johto joudutaan katkaiseen tulkinta on: "Akkuperäsiä ominaisuuksia muutettu. Takuu ei vastaa etupyörän laakerivikaa. Terv. Kenekosko"
Mitään org'ista ei katkota tms, PC tulee rinnalle ja korjaa juuri sellaista kaasun vaeltelua ja nykimistä, se että lambda kehoitetaan kytkemään irti vaikuttaa vain jäätiköiden sulamiseen....
biggrin.gif

Itse kertoivat Konekeskolta, että PC on hyvä laite juuri nykimisen poistoon ja hienosäätöön. Miinuksena, että helposti penkissä säätämättä peruskartoilla saa vain "noin tuloksen" optimaalista..
sad_orig.gif

Jos pyöräsi on uusi ja käyttäytyy kuvatulla tavalla, niin kyllä siellä on vikaa jossain peruslaitteissa.... ja / tai 5 ei kuitenkaan ole taajamavaihde
062802moto_prv.gif
vaikka vääntöä löytyy...
smile_org.gif

Jos pyöräsi on uusi ja käyttäytyy kuvatulla tavalla, niin kyllä siellä on vikaa jossain peruslaitteissa.... ja / tai 5 ei kuitenkaan ole taajamavaihde
062802moto_prv.gif
vaikka vääntöä löytyy...
smile_org.gif
5 ei ole taajamavaihteeni. Rytkytystä on kakkosella, kolmosella ja nelosella.
Aistittavissa pyllyssä 70-80 km/h vitosellakin. Siitä eteenpäin rauhoittuu.
Nyt mittarilukema 1441 km. Ostin keskiviikkona 16.05.07 ajamista varten.

Kun onnistut purkamaan katteita riittävästi, niin huomaat että on melko kookas mötikkä. En viitsi soittaa puolestasi lähimmälle Yamaha tiskille ja kysyä varaosan hintaa, mutta muistanevat varmaan ulkoa, jos on yleinen tarvike.
Kerrottiin muuten boxin toiminta käsikirjassa  
biggrin.gif

Sehän aukeaa vain vaihde vapaalla ja virratpäällä.
Miksi mä muistelisin, että virta päällä riittää, vaihde voi olla päällä?
Jos aukeaa noin, niin turvakytkin rikki! Miksi sinne pitäisi päästä vaihteen ollessa päällä? Sama sivutuessa, sammuttaa vain pyörän
tounge.gif
-06/-07 ei tartte olla vapaalla,aiemmissa kyllä . Tietty ne virtaset päällä molemmissa tapauksissa .

Sehän aukeaa vain vaihde vapaalla ja virratpäällä.
Miksi mä muistelisin, että virta päällä riittää, vaihde voi olla päällä?
Jos aukeaa noin, niin turvakytkin rikki! Miksi sinne pitäisi päästä vaihteen ollessa päällä? Sama sivutuessa, sammuttaa vain pyörän  
tounge.gif
-06/-07 ei tartte olla vapaalla,aiemmissa kyllä . Tietty ne virtaset päällä molemmissa tapauksissa .
Kiitoksia!! Hetken jo luulin dementian iskeneen, mutta onneksi ei.

Back