Yamaha MT-09 Tracer

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yllättäen tuli soitto että vilkut on saapuneet...
helmi-maaliskuun vaihteessa tilasin.
mopon sain huhtikuussa ja viimeiset osat nyt.
Hyvin menee keskolla ja yamahalla...
 
Onkos tähän saatavana tarakkaharakan jakkaran tilalle/päälle suojaa (seat cowl)?
Saako kauhukahvoja helposti irti eli onko pulteilla tms. kiinni?
 
Toivottavasti pian saa Traceriin Yamahan omia laukkusarjoja? Paikallinen diileri sanoi että jotain Yamahan omia kangaslaukkuja saisi, mutta kovat laukut menee myyntiin Usa:ssa ei Euroopassa? Itsellä on tällä hetkellä Tikru 1050 alla, mutta tuo Traceri kiinnostaisi, jos pääsisi jossain kokeilemaan?
 
Tuo laukkuasia onkin todella outo juttu Yamahan puolelta. Tähän käy FJR:n laukut, matkustajan jalkataoin korvakkeisiin tulee vain pienikorvake, johon laukun etureuna ottaa kiinni. Takarungon sivussa olevat korvakkeet on nimenomaan näitä laukkuja varten. Jenkeissä ko. korvaketta myydään mutta ei täällä. Tosin mitä kattelin Jenkkilän hintoja niin ei mikään edullinen paketti taida olla.
 
Ei taida euroopan markkinat japseja liiemmin kiinnostaa em. viestien perusteella... Aika harmi jos tavaraa ei ole tarjolla ostohalukkaille kuluttajille.

TM 14/15 on pieni artikkeli ko. motarista, 22 tkm takana ja kehuivat varsinkin jousitusta mutta pieniä sähkövikoja oli ollut matkan varrella muutamia. Onko täällä omistajilla ilmennyt sähköprobleemaa?
Edit: Toruivat, että kuluttaa paljon takanakkeja mutta ei mainittu miten monta on mennyt, mikä sitten on kenellekin "paljon"...
 
TM 14/15 on pieni artikkeli ko. motarista, 22 tkm takana ja kehuivat varsinkin jousitusta mutta pieniä sähkövikoja oli ollut matkan varrella muutamia. Onko täällä omistajilla ilmennyt sähköprobleemaa?
QUOTE]

Kohta 10 tkm ajoa takana ja kerran katosivat vilkut kokonaan. Palasivat sitten takas kun sammutti ja käynnisti koneen uudelleen eikä ole sen koommin vikaa esiintynyt.

Pekka T
 
Tarvikelaukkuja yms sälää alkaa olla saatavilla SW-Motechilta.
large.jpg
 
Onko näitä Tracereita missään päin Suomea koeajettavissa? Vai onko kaikki myyty ja loput seisovat kilvittöminä kaupoissa?

Keskolta kai sanottiin, että vasta ensi vuoden vaihteessa saadaan lisää suomeen... :O
 
Taitaa olla maailman upein pyörä, kun ei enempää keskustelua aiheuta.

Uusia saa vissiin taas ensi vuonna. Noh... MP-messuille ihmetteleen...
 
Hieno on pyörä, noilla varusteilla suorastaan vaatii pääsyä tien päälle :jippikaijee:
 
Niin jos tykkää tuollaisista laatikoista jotka sopivat ehkä enemmän "oikeaan" adventure pyörään.
Muitakin laukkusettejä on, makuasia tietysti.

Tracer on aika puhtaasti päällysteelle tehty.
Jousituksen liikerata ei kovin röykkyiselle tieĺle riitä ja maavarakin on suhteellisen pieni.
Päällysteellä kiva laite keveyden ja moottorinsa ansiosta, jousitus on aika kompromissi (halpa).
Kaupaksi noi on kai menneet mitä tänne tuotiin, en ole kaupoissa kiertänyt.
 
Hemmetti kun ei pääse koeajamaan tällä kaudella etelän suunnalla tai edes eteläpohjanmaan sektorilla.

Lähinnä kiinnostaa kuinka aneeminen tuo jousitus on? Lyökö routapateissa käsille yms?
Tuli tilattua/vaihdettua kakkosautoa niin uuden multistradan tilaaminen on tässä kohtaa no no...

Tulisipa tuosta Tracerista ensi vuonna joku "S" tai "R" versio, missä olisi laadukkaat iskarit.
Lisähintaa saisi tulla ovh.:n päälle 1500 € niin avot!
 
Hemmetti kun ei pääse koeajamaan tällä kaudella etelän suunnalla tai edes eteläpohjanmaan sektorilla.

Lähinnä kiinnostaa kuinka aneeminen tuo jousitus on? Lyökö routapateissa käsille yms?
Tuli tilattua/vaihdettua kakkosautoa niin uuden multistradan tilaaminen on tässä kohtaa no no...

Tulisipa tuosta Tracerista ensi vuonna joku "S" tai "R" versio, missä olisi laadukkaat iskarit.
Lisähintaa saisi tulla ovh.:n päälle 1500 € niin avot!

Tuolla hintalisällä voi olla toiveajattelua, mutta mutta....

Saahan noi tilattua itse:

Keula & perä (esim.)

Ja esim. Hyperprolta toi 461 on jo reilusti alkuperäistä parempi. Varmaan löytyy muualtakin:

Perä (esim.)
 
Tuota settiä olen itsekin himoinnut, öhläri saisi vaan olla sellainen jossa on se remote säätöpurkki
Etupään setin asentamiseen tarvitsee jonkun puristin systeemin eli itse joutuisin kiikuttamaan putket pajalle.
no ehkä talven aikana...
Ei toi vakio alusta paskin mahdollinen ole mutta paremmistakin on kokemusta.
Ehkä siinä tää mun ongelma jousituksen osalta onkin, jos ei tietäisi...
 
Tuota settiä olen itsekin himoinnut, öhläri saisi vaan olla sellainen jossa on se remote säätöpurkki
Etupään setin asentamiseen tarvitsee jonkun puristin systeemin eli itse joutuisin kiikuttamaan putket pajalle.
no ehkä talven aikana...
Ei toi vakio alusta paskin mahdollinen ole mutta paremmistakin on kokemusta.
Ehkä siinä tää mun ongelma jousituksen osalta onkin, jos ei tietäisi...

No sitten Öölarin kitti keulaan ja taakse toi Hyperpro tai vaikka tämä Nitron kaikilla herkuilla.

Eivät ne öölarille kalpene kuin värissä :p
 
Tarvikelaukkuja yms sälää alkaa olla saatavilla SW-Motechilta.
large.jpg

No pahus, nythän alkaa poistua se viimeinenkin syy olla tilaamatta moista mopoa.
Yhtään ei auttanut Biken vertailutesti (MV Agusta, Tracer ja Tiger 800), jossa Tracer veti pisimmän korren (vaikka on kolmikon halvin).
 
Mulla oli tällainen päivän vuokralla ja oli kyllä raaka pettymys. Toki menee mutkiin ihan kivasti, helppo ajaa, hyvä ajoasento ja näin mutta moottori on täysi susi.

Muka 115hp mutta ei liiku mihinkään. Joutuu huudattamaan punaviivalle että tapahtuu vähän jotain, alavääntöä ei ole lainkaan ja äänimaailmakin on olematon. Vasta A-modeen vaihdettaessa alkoi tapahtua hiukan enemmän mutta silti leppoisaan mutka-ajoon vääntö on niin olematonta, että nautinto oli siitäkin kaukana. Voi pojat oli Ducatia ikävä.

Runko, jousitus, jarrut, ajoasento 5/5
Moottori 0/5.

Ei jatkoon.
 
^
Outoa. Ei ole kokemuksia, mutta luulis reilu sataheppasesta triplestä irtoavan ihan kivasti. Mihin kapistukseen oma persus vertaili?
 
Mulla oli tällainen päivän vuokralla ja oli kyllä raaka pettymys. Toki menee mutkiin ihan kivasti, helppo ajaa, hyvä ajoasento ja näin mutta moottori on täysi susi.

Muka 115hp mutta ei liiku mihinkään. Joutuu huudattamaan punaviivalle että tapahtuu vähän jotain, alavääntöä ei ole lainkaan ja äänimaailmakin on olematon. Vasta A-modeen vaihdettaessa alkoi tapahtua hiukan enemmän mutta silti leppoisaan mutka-ajoon vääntö on niin olematonta, että nautinto oli siitäkin kaukana. Voi pojat oli Ducatia ikävä.

Runko, jousitus, jarrut, ajoasento 5/5
Moottori 0/5.

Ei jatkoon.

https://m.youtube.com/watch?v=ByBtubJ8qM4

Ei toi nyt hirveän nuhaiselta vaikuta...
 
Kuten sanoinkin, jos loppuun asti huudattaa niin jotain tapahtuu. Mutta ongelma on täysin olematon vääntö ala- ja keskikierroksilla, joka tekee normaalista ajamisesta todella tuskaista. Vaihteitakin joutuu räppäämään ihan koko ajan, koska sitä vääntöä vaan ei ole.

Ai niin noita vaihteita piti vielä haukkua. Kankeat ja tunnoton vaihtaa.

Yamahan mukaan pyörässä "yhdistyvät matkapyörän mukavuus ja katusportin aggressiivisuus" mutta lopputulos on kuitenkin sellainen, ettei se ole hyvä kumpanakaan moottorin surkeuden takia.

^
Outoa. Ei ole kokemuksia, mutta luulis reilu sataheppasesta triplestä irtoavan ihan kivasti. Mihin kapistukseen oma persus vertaili?
999
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös