Yamaha R1 2004

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jammer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mikähän R1 hinta tulee suomessa olemaan. kävin tänään yamaha liikkeessä kyselemässä, mutta ei tuntunu tietävän pyörästä mitään.
 
Aikas nätti peli on, taitaa mennä vanha rykkönen vaihtoon  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Yrittäkääpäs nyt opetella toi kuvien laitto näihin foorumeihin niin,ettei ne ole noin tolkuttoman isoja!!
veryangry.gif


Kuvan kokoo voi hieman pinentää,että pysyy nää topicitkin 'oikeessa' koossa....siis silloin helpompi lukeakkin.

confused_orig.gif
withstupid.gif
wink.gif
 
On muuten ihan prkleen makee. Pienillä muutoksilla saatu paljon hienomman näköiseksi kuin vanha rykkönen.

Lienee muuten ensimmäinen pyörä, missä on enemmän tehoa kuin kuivapainoa. Yamahalta, tottakai
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Lienee muuten ensimmäinen pyörä, missä on enemmän tehoa kuin kuivapainoa. Yamahalta, tottakai  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Siinä ja siinä irtooko penkissä 172pollea.. (jotai spekulaatioohan tuostakin jo oli..)
RamAir on muuten ihan siisti juttu, mutta jos ne teoreettiset tehot tulee jossain +200km/h niin asiasta voi olla montaa mieltä..

Noo..onhan se nätti..
wink.gif
 
Pitäisi päättää minkä värisen ottaa. Sininen ja punainen näyttävät todella sopivan R1:seen.
Tilaus on ollut sisällä jo monta päivää.

Joku oli päässyt kokeilemaan esituotantopyörää, siinä oli tehty jotain pieniä muutoksia, koneesta oli saatu yli 190 heppaa. Mutta nämähän on huhuja, joihin kannattaa suhtautua varauksella.

Menee vuosi, pari niin Suzukilla on varmaan saman tehoinen, jos ei tehokkaampi kuin R1. Samanlainen tilanne oli 97 syksyllä, kun ensimmäinen R1 esiteltiin.
 
Lienee muuten ensimmäinen pyörä, missä on enemmän tehoa kuin kuivapainoa. Yamahalta, tottakai  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Siinä ja siinä irtooko penkissä 172pollea.. (jotai spekulaatioohan tuostakin jo oli..)
RamAir on muuten ihan siisti juttu, mutta jos ne teoreettiset tehot tulee jossain +200km/h niin asiasta voi olla montaa mieltä..

Noo..onhan se nätti..
wink.gif
Niin ja jos puhutaan ajoviimasta tai patopainieesta, siis siitä joka paineistaa sen ilmakotelon/imukanavat niin sen vaikutus on todella pieni, suuruusluokkaa 1-4 %. (4 % lisää tehoa jos mopotin kulkee 300 km/h)

suuruusluokan voi laskea kaavasta

DP=0.5*roo*V^2

roo=ilman tiheys (oletus että ilma on kokoonpuristumatonta)=1.225 kg/m^3
V=mopottimen nopeus

esim nopeus 200 km/h= n 55 m/s

DP=0.5*1.225*(55)^2=1852 Pascal
ilman paine on about 100 Kpa= 100 000 Pa

Eli tehon lisäys patopaineesta on 1,85 %, jos nopus abotu 200 km/h, koska tehon lisäys on suoraan verrannollinen paineen lisäykseen.

Mitä sitten taas tulee paineistetun ilmakotelon ja imuilmaputkien ns akustiseen oskillaatioon(ominaistaajuuteen) ja sen aiheuttamiin painevärähtelyihinja niiden teho-vaikutujkseen, niin sen merkitys pitäisi tutkia laskelmin/penkissä yms.
 
Kieltämättä ihan makee flyygeli.Vois, vaikka harkita itelle, jos noista tehtäis aikuisten kokoja
tounge.gif
biggrin.gif
 
On se paljon hienompi ku noi nähdut protot. Onistuneelta näyttää. Verratkaapa huvikseen kolmea uutta tonnista superpyörää keskenään, profiilit on aika samanlaisia keulan osalta. Kaikissa on etukate tosi alhaalla ja matala. Lieneekö ohjeistajana ollu tuulitunneli vai teollisuusvakoilu, en tiiä.

Kymppiärrää odotellessa...
 
On se paljon hienompi ku noi nähdut protot. Onistuneelta näyttää. Verratkaapa huvikseen kolmea uutta tonnista superpyörää keskenään, profiilit on aika samanlaisia keulan osalta. Kaikissa on etukate tosi alhaalla ja matala. Lieneekö ohjeistajana ollu tuulitunneli vai teollisuusvakoilu, en tiiä.

Kymppiärrää odotellessa...
Itsellekin pisti silmään, että näissä uusissa on kyllä paljon samoja vaikutteita.. Ei silti, hianoja kovin ovat kaikki..
 
Back
Ylös