Yamaha Super ténéré 2010?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Transalp
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vanhana Elefanttikuskina, ihan niinkuin sinäkin, puhuin yleensä käyttökelpoisen vehkeen painosta enskahommiin. Ducati on vain
esimerkki siitä, ettei pelin tarvitse varttitonnia painaa. Eihän se Fanttikaan paina, mutta sitä on sentään käytetty tosihommissakin.
 
Järkyttävä paino yhdistettynä ilmeiseen yläpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan. Jos puhuttaisiin alle 200 kg:n painosta ja tulevasta hinnasta, joka hevosmiesten tietotoimiston mukaan on alle 19000 €, voisi jopa vanhalle enskamiehelle mennä harkintaan.
Saattaa jopa jäädä alle 19.000€ tuo hinta mutta painoa on vaikeampi saada putoamaan. Varmaan pyörissä alkaa hiljalleen painot nousemaan samaan tapaan kuin aikaisemmin autoissa kun elektroniikka lisääntyy, tulee mm. ABSia ja luistoautomatiikkaa.
Eipä tainnut mennä alta 19K€.
Kuten veppi tuossa yllä totesi niin hinta Suomessa:

19807,25 €

eli vajaa 76€/kg  
idea3.gif
Onko tuo Keskon hinta ? Rinnakkaistuontina menee alle yhdeksäntoista
062802jumpie_prv.gif
 
Järkyttävä paino yhdistettynä ilmeiseen yläpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan. Jos puhuttaisiin alle 200 kg:n painosta ja tulevasta hinnasta, joka hevosmiesten tietotoimiston mukaan on alle 19000 €, voisi jopa vanhalle enskamiehelle mennä harkintaan.
Saattaa jopa jäädä alle 19.000€ tuo hinta mutta painoa on vaikeampi saada putoamaan. Varmaan pyörissä alkaa hiljalleen painot nousemaan samaan tapaan kuin aikaisemmin autoissa kun elektroniikka lisääntyy, tulee mm. ABSia ja luistoautomatiikkaa.
Eipä tainnut mennä alta 19K€.
Kuten veppi tuossa yllä totesi niin hinta Suomessa:

19807,25 €

eli vajaa 76€/kg  
idea3.gif
Onko tuo Keskon hinta ? Rinnakkaistuontina menee alle yhdeksäntoista
062802jumpie_prv.gif
Kylläpä vain. (kuten tuo varauslinkki tuollla ylempänä sinne tyrkkää)
 
Vanhana Elefanttikuskina, ihan niinkuin sinäkin, puhuin yleensä käyttökelpoisen vehkeen painosta enskahommiin. Ducati on vain
esimerkki siitä, ettei pelin tarvitse varttitonnia painaa. Eihän se Fanttikaan paina, mutta sitä on sentään käytetty tosihommissakin.
Vinkkinä, hyperin rystäri jossa oli vilkku kiinni maksaa yli 500€ kun se pärähtää paskaks.

Tuo multiraato ei paras soralinko ole, vannekoot ovat myös täysin väärät jos siihen mitään sorakumia haluaisi.
 
Kuten kirjoitin, painosta on kyse, ei renkaista ja vanteista, vaan siitä, että kohtuupainoinen enska voidaan valmistaa. Eivät ne Kotaritkaan, tai edes Gessut sitä varttitonnia+ paina.
 
Gessun painot:
Unladen weight, road ready, fully fuelled 1) 229 kg

Dry weight 2) 203 kg

Permitted total weight 440 kg

Payload (with standard equipment) 211 kg

Usable tank volume 20 l
 
Vertailun pohjaksi lisää "varttitonneja":

BMW R1200GS Adventure kuivapaino 223kg
ajovalmiina 33litran tankki täynnä 256kg

KTM 990 Adventure kuivapaino 209kg
20litran tankki täynnä 224kg (laskettu 20l x bensiinin tiheys 0,75kg/l) lievää nippelitiedon sarjatulta...
 
Voi kerpele... orastavaa kuumetta ilmassa nimimerkillä entinen XTZ 750SuperTénéré -kuski... oikeastaan on vähän ikävä tuota entistä - nykyinen on liian hajuton ja mauton
sad_orig.gif
 
Tais olla tollanen näytillä tänään Yamaha Centerissä motokuumeen tiimoilta.
Vai oliko, en tunne noita niin hyvin? Sininen Tenere kuitenkin.
 
Onko joku löytänyt artikkelia, missä olisi todella ajettu tuolla vehkeellä? Siis jonkinlaista koeajoa tai vastaavaa.
Ei oikein uskaltaisi lähteä tilailemaan, ennenkun saisi jotain puolueetonta tietoa masiinasta. Nyt saisi adventure varustuksen "first edition" sarjasta kaupan tekijäisiksi, mutta joutuuko samalla palkattomaksi testi/kehityskuskiksi?
wink.gif
 
Kiitoksia paljon!
Tuntuvat olevan varsin tyytyväisiä vehkeeseen. Mainio nimenomaan pitkään ajoon. Vääntää tasaisesti kahdesta tonnista ylöspäin, kuten arvata saattaakin. Vertasivat kulutusta samanlaiseksi, kun V-Stomin tai gessun. Ja yhdellä hiekkapolulla näytti kundi käskevän varsin mallikkaasti, joten ei taida olla liian painavakaan, vaikka paperilla kiloja onkin rutkasti. Taitaa ajo-ominaisuudet olla kohdallaan, kuten yamahoissa yleensäkin. Tärkeetä mulle.
Hyvä meininki! Täytyy vielä tutustua noihin linkkeihin syvällisemmin. Pirskatti, ku ei osaa ranskaa!!
Ai että, ku kutkuttaa. Koeajolle on päästävä äkkiä. Tuli paha vaihtoehto gessulle ja Multisradalle!!!
062802jumpie_prv.gif
 
Jeeesss... Ja Moto Ykkösessä, viimeisessä numerossa näkyy olevan koeajo!!
Palataan, ku ehtii lukasemaan!!!
062802jumpie_prv.gif
 
Nyt POLTTAA ja kovin. Pääsin eilen koeajamaan Teneren ja on se mahtava laite. Lahjoittaisko kukaan mulle vähän pääomaa
biggrin.gif


En päässyt maastoon tai hiekkatielle kun oli niin pirun huono keli, mutta puoli tuntia kurvailin isompaa ja pienempää pikitietä. Moottorissa kivasti samat tärinät kuin TDM:ssä joten siltä osin tuntui kotoisalta. Vääntöä oli ihan oikeasti mukavasti ja ei huomannutkaan kun taas mentiin jo pitkälti sakkolukemia ihan vaan noin niin kuin vahingossa. Pyörässä oli vakiopleksi ja se antoi hyvän suojan sadesäälläkin hyvin joten en tiedä onko se isompi pleksi tarpeen ollenkaan, pitäisi tietenkin päästä vertaamaan. Ajoasento oli rento ja mikä mukavaa niin satulasta löytyi useampi mukava kohta missä istua. Polvikulma oli hyvä, ei olleet jalat koukussa. Ketterän oloinen hallitavaksi myös hitaassa ajossa. Olen myyty mies
biggrin.gif
 
Nyt POLTTAA ja kovin. Pääsin eilen koeajamaan Teneren ja on se mahtava laite. Lahjoittaisko kukaan mulle vähän pääomaa  
biggrin.gif


En päässyt maastoon tai hiekkatielle kun oli niin pirun huono keli, mutta puoli tuntia kurvailin isompaa ja pienempää pikitietä. Moottorissa kivasti samat tärinät kuin TDM:ssä joten siltä osin tuntui kotoisalta. Vääntöä oli ihan oikeasti mukavasti ja ei huomannutkaan kun taas mentiin jo pitkälti sakkolukemia ihan vaan noin niin kuin vahingossa. Pyörässä oli vakiopleksi ja se antoi hyvän suojan sadesäälläkin hyvin joten en tiedä onko se isompi pleksi tarpeen ollenkaan, pitäisi tietenkin päästä vertaamaan. Ajoasento oli rento ja mikä mukavaa niin satulasta löytyi useampi mukava kohta missä istua. Polvikulma oli hyvä, ei olleet jalat koukussa. Ketterän oloinen hallitavaksi myös hitaassa ajossa. Olen myyty mies  
biggrin.gif
No niin sammus kyllä hiillos kun m yyjä soitti ja kertoi välirahan
bawling.gif


No on se silti mahtava laite vaikka maksaakin liikaa mulle tällä hetkellä.
 
Järkyttävä paino yhdistettynä ilmeiseen yläpainoisuuteen ei taida olla paras ratkaisu edes matkaenskaan.
omg.gif
Ainakin se vanha super töttörö oli aika yläpainoinen. Kovalla sivutuulella kun tuli metsän suojasta aukealle niin saattoi tuntua hupaiselle..  mutta muutoin se oli ajo asennon puolesta kyllä nautittava peli. Kyllä tuohon uuteen sortua voisi ilomielin ..
 
Back
Ylös