Yamaha Xjr 1200

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KB2000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin keula palasteltu.
IMG_02122019_144506_(1080_x_1080_pixel).jpg
Aika harmaata kuraa tuli.

IMG_02122019_144625_(1080_x_1080_pixel).jpg
Simppeli hommahan tämä on purkaa.

IMG_02122019_144649_(1080_x_1080_pixel).jpg
Tämmönen työkalu helpottaa stefojen asennusta. Kuvasta näkee kiinan laadun muovirengas irtosi ekoissa lyönneissä.

tässä on lähtökohtaisesti oikea tapa hommata pyörä, eli ostaa sen syksyllä ja rassaa sitä talven. On aikaa korjata, tilailla ja perehtyä että vehje toimii.

se perinteisempi tapa on ostaa joku halvin mahdollinen toukokuussa ja sitten ihmetellä foorumilla kun se ei käy. :D

tässä on lähtökohtaisesti oikea tapa hommata pyörä, eli ostaa sen syksyllä ja rassaa sitä talven. On aikaa korjata, tilailla ja perehtyä että vehje toimii.

se perinteisempi tapa on ostaa joku halvin mahdollinen toukokuussa ja sitten ihmetellä foorumilla kun se ei käy. :D
Heh, tuli mieleen sanat mitkä sanoin myyjälle kun olin päättänyt ostaa tämän. "Pakko mun on jotain näprättävä saada talveksi"
tapa voi olla oikea, mutta aika näyttää mentiinkö päin honkia vai tuliko menestystä [emoji23]

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Tämä ongelma ratkesi tosiaan kun kiedoin pakosarja käärettä reikäputken ympärille, ja niittaisin päädyt takaisin pönttöihin. Moottorin äänet hiljeni aika paljonkin, keväällä näkee hiljenikö äänet tarpeeksi :;):

Virkistävää että joku haluaa pyörästään hiljaisemman kun yleinen suuntaus on saada lisää mökää :D

Tuli alku syksystä vaihdettua etuvilkut kun oli toisesta vilkusta lasi pudonnut. Oon vielä tässäkin suhteessa erona massasta että tähän ei mitää ledi vilkkuja tungeta!
IMG_03122019_141417_(1080_x_1080_pixel).jpg

Tänään tuli myös entisöityä tätä :D
IMG_03122019_143228_10_x_15_Landscape_(15.24_x_10.16_cm).jpg
Vòila kiinastahan näitä saapi edukkaasti
IMG_03122019_143049_(1080_x_1080_pixel).jpg

Nyt kun entisöinnistä oli puhe niin oletteko löytäneet ebaysta yms. Hyvälaatuisia uusia penkin päälisiä? Yhden olen verhoillut ja se oli muka muotoon ommeltu ja ei se kyllä häävi ollut.

Viimeksi muokattu:
Jouset saapui ja keula niputettu.
IMG_09122019_162732_(1080_x_1080_pixel).jpg
IMG_09122019_161648_10_x_15_Landscape_(15.24_x_10.16_cm).jpg
Kun nyt tuo toinen alkuperäinen korkki olikin jo pilattu tilasin uudet korkit esijännitys säädöillä. Lyhensin esijännitys putkia 1cm, kun korkit olivat lyhyinmillään sen verran pidemmät kun alkuperäiset korkit. Täytyy pistää riserit tai toisenlainen tanko kun nuo säätötapit ottaa tankoon kiinni.
IMG_09122019_161610_10_x_15_Landscape_(15.24_x_10.16_cm).jpg
Loppu tulema keula jäykistyi huomattavasti, mutta ei silti tuntunut pintakovalta eikä kivireeltä.

Öljyksi meni w15öljy kun se tuli jousien mukana, ehkä w10 ois ollu parempi, mutta kokeillaan nyt tällä.

Jostain pitäisi löytää ehjä lokasuoja tähän kun tässä ollut oli halki kiinnikkeen juuresta.

Aloin katsomaan jarru ongelmaa otin satulat irti ja molemmat olivat vuotaneet jarrunestettä. Aatelin että jos uudenmat satulat on paremmat, turha näihin on kuluttaa enempää aikaa.
Pika selaus ebayta ja virosta löytyi r6:sen satulat 30e kpl posteineen.
8355d620c9a74205c4394517d6c12a1a.jpg
b4d97fd4007369d93e92dc68dba82d35.jpg

Siniset "korkit" on vähän kulahtaneet, ja aina on anodisointi vähän kiinnostanut. Milläköhän ilveellä nuo sais irti jos näihin kokeilisi sitä?

Viimeksi muokattu:
Siniset "korkit" on vähän kulahtaneet, ja aina on anodisointi vähän kiinnostanut. Milläköhän ilveellä nuo sais irti jos näihin kokeilisi sitä?
Siihen on sellainen työkalu. Itse ostin ebaysta tosin en ole vielä sitä kokeillut.

Great success sano borat. Ihan työntämällä otin tyypit ja jarrutelin, niin jarrukahvahan tuntui heti semmoiselta miltä moottoripyörässä kuuluukin! Kiitos vinkeistä.

Seuraavaksi paneudutaan joko kaasareihin, penkkii tai ohjaustankoon.
eab698fe41a192f43f041fe2a519229e.jpg

Posti pate toi tekemistä joulun pyhiksi. Eli keysterin (made in japan) korjaussarjan.
Nyt kaikki hyvät neuvot kaasarien entisöintiin.
Meinasin ehkä puhaltaa soodalla kaasarit ja sen jälkeen pistää osiksi ja ultraääni pestä nämä.

Edellisen omistajan mukaan tähän on joku suutin sarja laitettu, jos nyt en ole ihan pihalla asiasta niin tämä suutin sarja pitää sisällään vain pääsuuttimet? Minkäs kokoiset suuttimet on hyvät, kun tässä on vapaammin hengittävä ilmansuodatin ja putket on tyhjenetty?
42f9f1e3dfec3bbb705e517a0802a27c.jpg

Kaasarit irtos aika näppärästi, mukavasti tilaa tässä pyörässä noiden irrottamiseen.

Uusi huoleen aihe tuli näistä. Aika väljä on tuon vihreällä ympyröidyn kaasuläpän akseli [emoji52] eniten likainenkin heräs epäilys vuotaako kaasari juuri tuosta. Saako näissä olla klappia? Vai onko siellä jokin o-rengas?
Täytyy tulostaa jostakin räjäytys kuvat jostakin ennenkun purkaa tuota enemmän.

Kaikki muut ruuvit on tähän mennessä auennut hyvin paitsi kohokammion tyhjennys ruuvit. Oisko vinkkejä näiden aukomiseen?
8e1a6b01c42adf815219b74c992c8cfe.jpg

On tuo ultraääni pesuri vaan tehokas 30minuuttia ja puhdasta tulee. Paras känni ostos vähään aikaan [emoji1787]

Kaasareiden puhdistus tuli kyllä tarpeeseen. En tiiä miten oli jopa havun neulanen päässyt neulaventtiili kammioon [emoji23]
Koho kammion tyhjennys ruuvit aukes hyvin, kun oli pessyt ne. Liekkö ultraäänestä apu jumiutuneision pultteihinkin?

Ihan pikku projektihan tuo ei ollutkaan. Vakavasti harkitsen seuraavaksi pyöräksi ruisku mopedia.
86d9b5993256b19f0e841a695ef0c53e.jpg
66f735fa31490b1e876f678fcadc8546.jpg
f87d22f258ce5594cb42c6de939fe3a7.jpg

Viimeksi muokattu:
Kaasuttimet paikallaan. Käyntiin lähtö parani heti huomattavasti, ei tarvinnut kuin hipasta starttia niin pyörä on käynnissä.

Mutta mutta ettei kaikki ois vesi selvää kerrasta, niin tämähä alko paukuttamaan putkessa. Oikean puolen putkista tulee rajotinta vasten ketun häntää. Väliajoin kuuluu pauke tyhjäkäynnillä.
Täytyy vielä synkronoida kaasuttimet mutta epäilen, ettei vika korjaannu sillä?

Kaasarien päällä olevat ruuvvit käänsin samaan missä ne olikin eli auki päin 2kierrosta ja 45minuuttia. Voisiko näistä löytyä syy siihen?
Neulaventtiilin laitoin kaikki samaan eli keskinmäiseen koloon.

Kokosin kaasarin samoilla puhdistetuilla suuttimilla. Ainostaan neulaventtiili putket ja tuon kaasarien päällä olevan ruuvattavat venttiilit vaihdoin uusiin.

Neuvoja vinkkejä mistä johtuu moinen rötääminen

4fc7a707a7ef7554d2f9e2e255cf3d06.jpg

sehän oli vasta eka kierros kaasarit pyödällä, kyllä ne aina pari kolme kertaa pitää minimissään aukaista. :p

sääditkö sitä tasapainoa yhtään, siis esim niin, että poranterän varsi läpän väliin ja sitten samanlaisella kokeilee muut, että kaikki aukeaa saman. Sillä saa jo aika lähelle.

joo ei sitä välystä kauheasti ole hyvä olla. sitten kun alkaa olla, niin kaasarit imee ilmaa kaasuläpän akselia pitkin.

ruiskupyörässä on puolensa, XJR oli vaan tosi pitkään kaasareilla ja kun ne saa kuntoon, niin toimivat kyllä yllättävän hyvin. yamaha oli muutenkin tosi perässäpitäjä ruiskujen kanssa. R1 nenkin oli pitkään kaasareilla kun suzuki ja honda oli ollut ruiskulla pitkään.

kaasareita on melko mahdoton arvioida paikallaan rajoitinta vasten.

sehän oli vasta eka kierros kaasarit pyödällä, kyllä ne aina pari kolme kertaa pitää minimissään aukaista. [emoji14]

sääditkö sitä tasapainoa yhtään, siis esim niin, että poranterän varsi läpän väliin ja sitten samanlaisella kokeilee muut, että kaikki aukeaa saman. Sillä saa jo aika lähelle.

joo ei sitä välystä kauheasti ole hyvä olla. sitten kun alkaa olla, niin kaasarit imee ilmaa kaasuläpän akselia pitkin.

ruiskupyörässä on puolensa, XJR oli vaan tosi pitkään kaasareilla ja kun ne saa kuntoon, niin toimivat kyllä yllättävän hyvin. yamaha oli muutenkin tosi perässäpitäjä ruiskujen kanssa. R1 nenkin oli pitkään kaasareilla kun suzuki ja honda oli ollut ruiskulla pitkään.

kaasareita on melko mahdoton arvioida paikallaan rajoitinta vasten.
Kyllä mää juurikin tuolla poran terä jipolla nuo läpät säädin noin suurin piirtein kuntoon.
Äkkiä tuli mieleen että tyhjäkäynti seos on laihalla jos kierroksilla paukuttaa?

Tuli nyt tommonenkin väkerrettyä mutta eihän siitä mitää tullut vaikka mihin säätelee, niin aina meinaa mennä atfät kurkusta sisään [emoji52] onko nyt joku pielessä vai enkö vaan osaa?

Lopulta katoin alipaine mittarilla että 3 kurkussa oli alle 0,1 baaria enemmän alipainetta ja muut oli aika tasaesti.
Pauke pakoputkessa kyllä jatkui kierrosten laskiessa mutta väheni eilisestä.
e376400077c07c0552563a0770e1448c.jpg

Mutta mutta ettei kaikki ois vesi selvää kerrasta, niin tämähä alko paukuttamaan putkessa. Oikean puolen putkista tulee rajotinta vasten ketun häntää.

No tuleehan se, kun rajoitin katkoo sytystä, mutta ei bensaa.

Hiukan oudoille näyttävät nuo synkkamittarit minun silmään. Onko noissa siis alapää liitetty yhteen ja yläpäästä menee letku jokaiseen kurkkuun?

No tuleehan se, kun rajoitin katkoo sytystä, mutta ei bensaa.

Hiukan oudoille näyttävät nuo synkkamittarit minun silmään. Onko noissa siis alapää liitetty yhteen ja yläpäästä menee letku jokaiseen kurkkuun?
Juurikin näin on tämmösen virityksen näin netissä. Onko vääränlainen?
Tässä vielä kuva mitä matkin
0_9bc83b31055fd11273140e7b7b212a2f.jpg

Viimeksi muokattu:
Back