• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Syyskuusta sain hänet. Lokakuussa alkoi muokkaaminen. Tulos miellyttää aiankun omaa simää :jpstyle:

http://orp.kuvat.fi/kuvat/2015/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4%20Tapahtumat/Helsinki%20MP-Messut%2030.1-1.2.2015/IMG_7283.JPG

Kokonaisuudessa rakentelu aikaa kulutettu 1,5kk, jos osien odottelut jätetään pois.
Paljo on visoita mitä tulee. Shfteri nyt seuraavaksi, edellisessä oli ja ei voi elää ilman.:orgmp:


Joo on nätti mopo. Mun mielestä kaikkista onnistunein R1 malli. :WAZAAP:
 
Tuossa yksi rakenteluidea omasta exästä jos loppuu visiot kesken :D
katso liitettä 5844

Joo kyl noi on ollut jo ebayn ostoskorissa jo tovin. Tosin eri värisenä. Shifteri nyt saa olla seuraava askel ja katsotaan tilin saldon mukaan mitä laitetaan ja milloin. :grin:

Olihan tuo kauniimpi sukupuolikin kiinnostunut pyörästä.

http://orp.kuvat.fi/kuvat/2015/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4+Tapahtumat/Helsinki+MP-Messut+30.1-1.2.2015/IMG_7442.JPG

Ainut mikä noissa messuissa otti kuuppaan oli se Mopo-Auto. :rant:En voi vieläkään ymmärtää miten se on sinne otettu.
 
Joo kyl noi on ollut jo ebayn ostoskorissa jo tovin. Tosin eri värisenä. Shifteri nyt saa olla seuraava askel ja katsotaan tilin saldon mukaan mitä laitetaan ja milloin. :grin:

No, tuo on onneksi halpa modi. Oiskohan nuo kaikki tarvikkeet yhteensä muutaman kympin maksanut. Aikaa siihen kyllä sai menemään sitäkin enemmän...
 
Suhteellisen kattava elektroniikkapaketti uudessa Rykkösessä, harmi vaan kun moottori ei laula kuten nelipyttyisen pitäisi. :grin:

 
Suhteellisen kattava elektroniikkapaketti uudessa Rykkösessä, harmi vaan kun moottori ei laula kuten nelipyttyisen pitäisi. :grin:
Eiköhän ne tämän mallin jälkeen unohda jo pakosta tuon crossplane-perseilyn.

Kauas on yamahakin romahtanut -07/-08 mallin rykkösestä joka oli vielä silloin terävintä kärkeä, niin ominaisuuksiltaan kuin ulkonäöltäänkin.
 
Eiköhän ne tämän mallin jälkeen unohda jo pakosta tuon crossplane-perseilyn.

Kauas on yamahakin romahtanut -07/-08 mallin rykkösestä joka oli vielä silloin terävintä kärkeä, niin ominaisuuksiltaan kuin ulkonäöltäänkin.

Oota nyt dynolukemat. Jos esittelykuponki pitää paikkansa, niin pitäisi olla samalla tontilla penarin kanssa. Siihen jos pääsee, niin käppyrä paljastaa, mikäli crossplane antaa alhaalla ja keskellä enempi, vai onko vain ylimääräinen kuluerä.

Mut hei... Ducateissa on hihnat, niin miks ei näis sit vois olla helvetin monikutkainen kampiakseli :dunno:
 
Mut hei... Ducateissa on hihnat, niin miks ei näis sit vois olla helvetin monikutkainen kampiakseli :dunno:

Tuo crossplane viritys tuli alunperin parantamaan ajettavuutta (=avauspitoa), mutta nyt se ajettavuus (=pito) hoidetaan joka tapauksessa elektroniikalla, joten siinä mielessä vähän turhaa toi mutkikas kampura. Ducati kuitenkin saa tasotusta sen 20% kuutiotilavuudessa, mitä ei erilaisella kampuralla saa. Toivotaan, että Yömaha on saanu kuitenkin ton koneen painoltaan ja teholtaan edes samalle tontille penarin ja kawan kanssa. Kivan kuulonenhan se kyllä on.
 
Toihan siinä on juurikin vikana. Ei tollaista pörinää/V2 putputusta pidä kuulua ratapeleistä. :jpstyle:

Mun korvaan taas toi matalampi saundi passaa paremmin kuin rivinelosen kirkuminen. Tosin voi johtua siitä, että vähemmän noita tvinejä yms. tuolla radalla pyörii kuin rivikoneita.
 
Vaikkakin itsellä on crossplane, ei se ääni niin hääppönen ole. Keskikierroksilla ihan ok, mutta rajoittimen lähellä kuulostaa vähän tehottomalta. No tehoton se onkin :D
Tuli muuten tilattua talven aikana low mount exhaust r1:seen. Nyt pitää aika sairasta ääntä, saapa nähdä radalla miten huutaa.

Paras ääni omasta mielestä on RSV4 koko rännillä, tai Trumpan 675R..
 
Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja kysymys kuuluukin että mitäs nestettä mun kannattaisi tohon 2007 rygöseen hommata? Koskaan ei oo ite tullut vaihdeltua nesteitä eikä ilmattua jarruja mutta eiköhän siihenkin hommaan ihan kätevät ohjeet täältä jostain netin syövereistä löydy :P tietenkin vinkkejä ja nippelitietoa otetaan täältä ilomielin vastaan jos jollain on antaa :) :orgmp:
 
Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja kysymys kuuluukin että mitäs nestettä mun kannattaisi tohon 2007 rygöseen hommata? Koskaan ei oo ite tullut vaihdeltua nesteitä eikä ilmattua jarruja mutta eiköhän siihenkin hommaan ihan kätevät ohjeet täältä jostain netin syövereistä löydy :P tietenkin vinkkejä ja nippelitietoa otetaan täältä ilomielin vastaan jos jollain on antaa :) :orgmp:

Katsot Omistajan Käsikirjasta,jos sitä ei ole niin nestesäiliön korkkiin se on yleensä merkitty.
Useimmiten se on DOT4 tai DOT5.1.Ne molemmat ovat glygolipohjaisia. DOT5 on silikonipohjainen ja sitä ei saa sekoittaa noiden muiden kanssa.
 
Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja kysymys kuuluukin että mitäs nestettä mun kannattaisi tohon 2007 rygöseen hommata? Koskaan ei oo ite tullut vaihdeltua nesteitä eikä ilmattua jarruja mutta eiköhän siihenkin hommaan ihan kätevät ohjeet täältä jostain netin syövereistä löydy :P tietenkin vinkkejä ja nippelitietoa otetaan täältä ilomielin vastaan jos jollain on antaa :) :orgmp:

Itse olen aina vähintään tuota 5.1 laittanut, kun ei hinta paljon nouse, mutta nesteen ominaisuudet paranee ja ainakin teoriassa jarrut ei katoa niin herkästi. Eli halvin tapa parantaa jarruja vaihtaa uudet (hyvät) nesteet. Motonetistä saa Motul RBF600 jarrunesteen 15€/ puoli litraa jolla nesteet vaihtaa ainakin 3 pyörään. Avattuna jarrunestettä ei ole hyvä säilyttää.

Vinkkinä, että apteekista saa lääkeruiskuja. niillä kätevä imeä vanha neste säiliöstä.
 
Back
Ylös