• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos tämä vainoaminen ei kohta sinisten osalta lopu, niin lähtee pyörä myyntiin, saatana
mad.gif
 
Tulipahan vaihdettua tallia , nyt alla taas Yamaha!  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif


Tänään hain uuden Ylivuotisen R1 :sen  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Oletteko laittaneet millaisia kaatuma tatteja?

Olen lukenut että on paljon eriäviä mielipiteitä siitä kannattaako niitä edes laittaa, mutta ainakin ilman mitään niin varmasti tulee tuhoa aika paljon. Radalla kun ei nykyisen vakuutusyhtiön vakuutus korvaa mitään niin olis kiva olla jotain suojaa jos sattuu pikku vahinko.

Katsellut Shogun, Graves ja R&G valmistamia tatteja, onko kyseisistä mitään kokemuksia?
 
Eipä ole muista kokemusta kuin Puigin tapeista ja hyvin ajoi asiansa kun keväällä konttasin asfaltilla parin - kolmen kympin vauhdista omaa tyhmyyttäni.
 
Eipä ole muista kokemusta kuin Puigin tapeista ja hyvin ajoi asiansa kun keväällä konttasin asfaltilla parin - kolmen kympin vauhdista omaa tyhmyyttäni.
ei satu olemaan kuvia?

Parit kuvat, aika hyvin jäi tuon tapin ja kytkinvaijerin alapään suojan varaan lopuksi. No tulihan tuota damagea mutta mopo pysyi ajokunnossa, sanoisin että ilman tattia olisi ollut melkeinpä välitön pajareissu edessä.

Kuva1
Kuva2
 
Eipä ole muista kokemusta kuin Puigin tapeista ja hyvin ajoi asiansa kun keväällä konttasin asfaltilla parin - kolmen kympin vauhdista omaa tyhmyyttäni.
ei satu olemaan kuvia?

Parit kuvat, aika hyvin jäi tuon tapin ja kytkinvaijerin alapään suojan varaan lopuksi. No tulihan tuota damagea mutta mopo pysyi ajokunnossa, sanoisin että ilman tattia olisi ollut melkeinpä välitön pajareissu edessä.

Kuva1
Kuva2
Juu näyttää ajaneen asiansa!

Kiitos kuvista, kertoo aika paljon enemmän kuin puheet.
 
Kiitos Slaideri kuvista. Pistän itsekin Puigin tatit tilaukseen, kun miellyttää tuo ulkonäköpuolikin noissa.

Lankarullat ja takapään huoltopukki olis tosin vielä hakusessa, joten laittakaapa ihmeessä vinkkiä, mistä lähtisin katsomaan?

Kävin äsken Nummelan Hongkongissa, mutta siellä ei enään ollut huoltopukkeja, eikä löytynyt lankarulliakaan paikallisesta varusteliikkeestä vaan neuvoivat Yammucenterin suuntaan, joten olisiko suositella jotain ulkomaan, tai kotimaan kauppaa näiden suhteen?
 
...mutta siellä ei enään ollut huoltopukkeja, eikä löytynyt lankarulliakaan paikallisesta varusteliikkeestä vaan neuvoivat Yammucenterin suuntaan, joten olisiko suositella jotain ulkomaan, tai kotimaan kauppaa näiden suhteen?
Stormilta lankarullat muistaakseni 14,90e ja huoltopukki olisko ollut 69e
Katos perhana!

Stormin olinkin kokonaan unohtanut ja hinnatkin näyttävät olevan ok. Joten sinne siis.

Kiitoksia Samserious!
smile_org.gif
 
kaatuukohan nää rykköset aina kytkinkopan puolelle
biggrin.gif

- ostin taannoin nimittäin varakatteet jotka ajattelin maalata ja ne on samalle puolelle kaadetusta. tuo lampun kulma repeää sitten ekana.

omassa on Yamahan omat tötteröt ja kontaktipinta käyttää olevan vähän matalammalla kuin Puigin tateilla, eli jos haluaa suojata enemmän niin Puig on hyvä, Yamahan tatit on huomaamattomammat.
 
Oletteko vaihtaneet tiheämpiä välityksiä rykkösiin?

Kävin tuossa motoparkissa ja tuntu et välitykset kyllä turhan pitkät.

Olisko -1 eteen hyvä, niin ei sitten motari nopeuksissa kierrokset nousis turhan ylös. Ja sittenhän se on laitettava speedohealer.

Onko tuo ratas mahdollisesti JTF579.16?
 
Oletteko vaihtaneet tiheämpiä välityksiä rykkösiin?

Kävin tuossa motoparkissa ja tuntu et välitykset kyllä turhan pitkät.

Olisko -1 eteen hyvä, niin ei sitten motari nopeuksissa kierrokset nousis turhan ylös. Ja sittenhän se on laitettava speedohealer.

Onko tuo ratas mahdollisesti JTF579.16?
Itselle tuli juuri yhtä pienempi etunen, muuten ero ei ole kovinkaa suuri ja ei se kone huuda juurikaan enempää moottoritienopeuksissa kuin ennenkään. Parhaiten huomaa kun yrittää kiihdyttää täysillä (paikaltaan lähtiessä) on pakko höllätä ettei kippaa.

Tilasin itselleni speedotunerin, kympin kalliimpi kuin healer, en oikein tiedä millainen vehje healeriin verrattuna, mutta pitää kertoa kun saan käsiini.
 
Vielä noista tateista sen verran että ainakin Puigeissa on kaasukahvan puoleinen n. sentin verran pidempi jottei ota kiinni sivukatteeseen, ei tosin paljoa. Itse tuli lukaistua manuaalia vasta asennuksen jälkeen ja arvata saattaa että väärinpäin menivät ensi yrittämällä, samanlaisilta kun näyttivät silmämääräisesti.
Ps. vakuutusyhtiöltä tuli eilen kustannuslaskelma ja olivat maksaneet Takatalolle 2,8k. Life is, ja vielä enemmän ilman tatteja luultavasti...
 
Onko tuo ratas mahdollisesti JTF579.16?
Tuohan se, toi 16 piikkinen on vanhemman rykkösen vakioratas ja noihan siis käy kaikki keskenään.

Mä ratkaisin tuon kaatumatappi ongelman laittamalla mopoon ihan stunttiraudat. Viime kesänä kävi mopo kevyesti kyljellään ja tapeista huolimatta meni magneeton koppa halki, luulen että noiden rautojen kanssa ei enää pikkulipoissa ainakaan kopat enää hajoa. Eihän noiden kanssa toki mitään rataa kunnolla kilpaa ajeta, mutta omassa käytössä ainakin ovat aivan loistavat  
buttrock.gif

29052009148.jpg
 
Noiden stunttirautojen toimivuudesta ei ole epäilystäkään mutta ovat kyllä omaan makuun vähän liian heavyn näköiset, no eipä multa kyllä toisaalta mitään kysyttykkään
wink.gif

Onpa muuten asiallisen näköinen peli.
 
Hip hei. Tänään bongattu sinivuokkojen sivarimopona -09 rytkönen. Musta ja tuttuun tapaan kangaslaukku repsikan paikalla. Onnex jättäneet alkup. kilpitelineen paikalleen että osaa edes hieman varoa. Sitte kun kyylät keksii tuuningin minivilkkuineen ja slipareineen niin ollaan pojat kusessa
smile_org.gif
 
Back
Ylös