Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipahan koeistuttua uusi rykkönen. Se tuntui paljon paremmalta kuin näytti, vaikkei näyttänyt kuitenkaan niin rumalta kun zx10r:p

ZX10R oli aika itsensä oloinen, ihan ok, mutta varsinkin perä oli todella ruma. Back to 80's:;): Vissiin vähiten katetta jonka taakse kumartua. Mutta sillähän C-malli lähti liikkeelle:WAZAAP:

CBR1000, ei ole koskaan ollutkaan kaunis. Tuntui ihan hyvän tilavalta.

GSX-R1000 Oli todella ruma ja meikäläiselle surkein istumaasento ja vähiten tilaa työntää pää pleksin suojaan.

S1000RR oli mennyt vain huonompaan suuntaan ulkonäöltä, näytti että oli muutenkin karsittu varustetta. Erittäin hyvä ajoasento radalle, kadulla en haluaisi kuitenkaan sillä ajella.. Erikoisuutena pisti heti silmiin kelluvat etujarrulevyt.

RC8 Keula todella ruma, mutta todella tilava ja mukava ajoasento kadulle. Radallakin varmasti pärjää:)

Jos sais kaupasta uuden hakea, niin katupyöräksi valitsisin tuon RC8:n. Seuraava vaihtoehto olisi varmaan ZX10R. Ei ulkonäen takia, vaan koska se on kawa, tehoa on kuin pienessä kylässä:WAZAAP:

PS. Ducatin osastolla en edes viittynyt käydä:p
 
Viimeksi muokattu:
Voisikohan joku 07 08 ykkösen omistaja ottaa kuvan kuskin penkin alta. Tarvis nähdä kuinka kaikki piuhat siellä on. Vaihdoin takahäkin uudemmasta moposta omaani ja niissähän on noi sähköhärpättimet ihan erilailla.
 
Löytyiskö joltain ylimääräisenä 07-08 malliin alkuperäiset vilkut ja takalamppu? Voipi tarjota yksityisviestillä.

Jaska_73: voin lähipäivinä ottaa kuvan. Akku menee vaihtoon, niin kai tosta voi samalla kuvankin ottaa...
 
Löytyiskö joltain ylimääräisenä 07-08 malliin alkuperäiset vilkut ja takalamppu? Voipi tarjota yksityisviestillä.

Eikös 07-08 mallissa ole vielä ne samat retrovilkut kuin 04-06ssa? Semmoiset löytyy ylimääräisenä, ehjät, ilman liittimiä.
 
Voisikohan joku 07 08 ykkösen omistaja ottaa kuvan kuskin penkin alta. Tarvis nähdä kuinka kaikki piuhat siellä on. Vaihdoin takahäkin uudemmasta moposta omaani ja niissähän on noi sähköhärpättimet ihan erilailla.

Pistä viestii jos tarviit jotain muuta. Pääsen helposti pyörään käsiksi :thumbup:

Edit. Koko ecun johtonippu menee siis akun oikealta puolelta.

johdot0708.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Löytyiskö joltain ylimääräisenä 07-08 malliin alkuperäiset vilkut ja takalamppu? Voipi tarjota yksityisviestillä.

Jaska_73: voin lähipäivinä ottaa kuvan. Akku menee vaihtoon, niin kai tosta voi samalla kuvankin ottaa...

Multa löytyy oem 07-08 toimiva takavalo jos tarvetta. YV:tä laitettu

Edit. Löytyy myös ne hienot laatikko vilkut.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Juhikselle kuvasta. Jos sais vielä semmosen hieman etäämpää otetun kuvan missä näkyis siinä akun etupuolella olevat härpättimetkin.
 
Löytyiskö joltain ylimääräisenä 07-08 malliin alkuperäiset vilkut ja takalamppu? Voipi tarjota yksityisviestillä.

Jaska_73: voin lähipäivinä ottaa kuvan. Akku menee vaihtoon, niin kai tosta voi samalla kuvankin ottaa...

Pitäis löytyä jostain nurkasta etu- ja tavilku.....
 
Kiitos Juhikselle kuvasta. Jos sais vielä semmosen hieman etäämpää otetun kuvan missä näkyis siinä akun etupuolella olevat härpättimetkin.

Nää löyty vielä puhelimen muistista. Jos ovat liian pikselimössöä niin ottelen järkkärillä parempia huomenissa! :jippikaijee:


koko1l.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Omat remontit jäi lähinnä syksyllä tehtyyn venttiilien välysten tarkastukseen ja nyt joulun aikaan tuli teräspunos letkut laitettua. :jpstyle: Taakse pitäs ennen ajokautta uutta kumia vaihtaa. Mites on pystyykö tuohon vakio ohjausiskariin vaihtaan öljyjä. Nopeesti vilkasin nii joku proppu siinä mahtaa olla. 04 rykkönen siis kyseessä.

Noita eri vuosimalleja en tunne, mutta jos kyseessä on alla olevan kuvan mukainen kapistus (kuva vuosimallin 07 mopon ohjausiskari), niin onnistuu. Kun omani avasin, niin ihan litkua siellä oli sisällä ja vaihdoin ensin vähän paksumpaan ja myöhemmin oikein paksuun moottoriöljyyn (80W-140). Ei haittaa kääntämistä ja on todella vakaa. Tietysti säädettävä laite olisi parempi, mutta itse en ajele kylmällä ilmalla, joten tuo kelpaa.
IMG_3396.jpg
Toisessa kuvassa näkyy kierteen alapuolella kolo sylinteriin. Öljyn pinta täytyy pitää sen yläpuolella täytön aikana kun liikuttaa mäntää. Kuvassa näkyykin pinnalla muutama ilmakupla.
IMG_3383.jpg
 
Kun omani avasin, niin ihan litkua siellä oli sisällä ja vaihdoin ensin vähän paksumpaan ja myöhemmin oikein paksuun moottoriöljyyn (80W-140). Ei haittaa kääntämistä ja on todella vakaa.

katso liitettä 2110
Eikös ihan iskunvaimenninöljyistä olisi löytyny sopivaa tavaraa tuonne? Moottoriöljy ei välttämättä ole paras aine tuohon paikkaan.
 
Onko noissa kaikissa vakio ohjausiskareissa pieni klappi kun kädessä sitä nitkuttaa edes takas? Klappia oli siis joku 5-7mm molempiin suuntiin kolinan kera

Jäi tollanen ylimääräseks WP:n vaihdon yhteydessä ja tuntu kädessä aika kamalalta. Liekö paskana koko laite?

edit: Senki voi joku halukas ostaa ihmeteltäväks edullisesti jos kiinnostaa. Ilmaa sen järjestelmässä ainaki on rutinasta päätellen :jpstyle:
 
Viimeksi muokattu:
-08 koneen äänet mietityttää. Tuli ns. ostettua sika säkissä ja äsken roklatteluita kuuntelin korva koneessa sydän (ja rahapussi) sykkyrällä.
Kytkinkopasta kuuluu helinää kytkin pohjassa, luistokytkin? Suuttimet kanssa säklättävät, mutta muitakin naputuksia ja kilinöitä koneesta kuuluupi.
Kannanko koko pyörän jorpakkoon ihan suorilta vai onko 07-08 kone kunnossanakin olevana kovaääninen? :dunno:
 
-08 koneen äänet mietityttää. Tuli ns. ostettua sika säkissä ja äsken roklatteluita kuuntelin korva koneessa sydän (ja rahapussi) sykkyrällä.
Kytkinkopasta kuuluu helinää kytkin pohjassa, luistokytkin? Suuttimet kanssa säklättävät, mutta muitakin naputuksia ja kilinöitä koneesta kuuluupi.
Kannanko koko pyörän jorpakkoon ihan suorilta vai onko 07-08 kone kunnossanakin olevana kovaääninen? :dunno:

Kyllä ainakin tuo meikäläisen kilpurin kone kuulostaa aika raa'alta kun vertaa esim. Hondaan tai gixeriin.
 
Niin juuri noihin itsekin vertasin. Uusin Blade piti mielestäni koeajolla semmosta Gixxermäistä "raakaa" ääntä, mutta että R1:stäkin pitää epäillä. Mottona ollut että jamaha ei pamaha, jospa näin olisi...
Jos Kuopion lähellä on vastaavan omistaja, niin tervetuloa kuuntelemaan munkkikahveja vastaan :D
 
Yamaha ei pamahada.... EI pidä paikkaansa. Näistä 07-08 vehkeistä on useammasta imuventtiilit ja ohjurit menny paskaksi olemattomilla kilometreillä. Tiedän että tälläkin hetkellä yhdellä pajalla on 20 000 km:ä ajettu rykkönen josta tuo vika löytyy. Itse ropasin kuntoon yhden 08' vuotisen millä oli ajettu 12 000 km:ä. Siihen sai tehtaallta takuuseen osat.

No ei maalailla piruja seinille. :) Onhan tuo moottori kohta kiinni mun omassakin kikottimessa, mutta kansi on siinä onneksi aivan uusi. Moottori rupee kuulostamaan lähinnä Subarun boxerikoneelta kun tuo venttiilivika rupeaa vaivaamaan. :;):

Kyllä se Yamaha rouskuttaa ehjänäkin aika lailla, mutta omasta mielestä käy kuitenkin vielä suht koht siististi jos vaikka vertaa Kawaan.
 
Back
Ylös