Yamaha YZF-R1

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Ootko etupumput tarkastanu etteivät ole kierot? Isommat heitot näkee ihan silmällä kun pyörittää sisäputkea, mutta tarkan lukeman saa sit heittokellolla.
 
En ole tarkastanu onko kierossa. Pyörittelee sisäputkea vaan ympäri? Ja kierous ilmenee millä tavalla? Voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä kun ei ole paljoo tarvinnu aiemmin keulaa huoltaa.
 
En ole tarkastanu onko kierossa. Pyörittelee sisäputkea vaan ympäri? Ja kierous ilmenee millä tavalla? Voi olla vähän tyhmiä kysymyksiä kun ei ole paljoo tarvinnu aiemmin keulaa huoltaa.

Jos on kiero niin putki vippaa kun sitä pyörittää. Tosin ei välttämättä silmällä nää vaan tarttee mittakellon.
 
Miun Ryxin starttimoottori on alkanut pyörittämään hyvin vaikeankuuloisesti käynnistyxen alussa. Sitä hidasta vaikeaa pyörittämistä kestää n. 1 sekunti ennenkuin starttaa kunnolla ja mopo käynnistyy. Tää ongelma tais alkaa tänä keväänä talviseisonnan (kylmä) jäljiltä. Seisoi kylmässä edellisenkin talven kyllä. Oisko helppokin korjata? :-/
 
Ei kait tuossa RN04:ssä elektroniikaa oo muualla kuin sytytystulpissa.. :grin: Akku oli irti ja sisätiloissa talven, sekä hyvässä latingissa. Voishan sitä kai kokeilla ladata lisää :dunno:
 
Aika surullinen näky. Tuossa menee tovi ennen kuin tuo on putsattu. Saitko jo selville nakutuksen syyn?

Nakutuksen syy ei vielä selvinnynnä mutta ilmeisesti öljy ei ole oikein tykännyt kiertää, koska nokkaketjun kiristinkin oli ihan kuiva ja sen sai noin vain painaa sormin linttaan. Yleensä siellä kuitenkin on öljy sisässä.

Eilen tuli sen verta tutkiskeltua moottoria että otin öljy pohjan irti. SIeltähän sitten rupesikin löytymään sinne kuulumatonta tavaraa.

Öljypohja kimaltaa kuparihileessä ja öljysihdissä oli myös isompia lastuja. Jjoten jos arvata pitää niin kyllä siellä on varmaan jotakin ihan rikkikin. :;):

20160504_193646.jpg
 
Olihan siellä sitten hieman rikkoutuneita osia...

Staattorin puolelta on startin "kytkin" hajonnut, siitä on irronnut toiselta puolelta lukkorengas. Samoin tuosta kytkimen päälle tulevasta pellilämyskästä on kadonnut "kynnet". Startin ratas on myös ottanut siipeensä. Kaikkihan johtunee varmasti siitä että koko keksinnöstä on jätetty edellisen avauksen yhteydessä pois yksi sovitelevy ja tämän vuoksi tuo koko paketti on jäänyt väljäksi ja osat on hinkannut tuonne rattaaseen.

IMG-20160505-WA0000.jpg

Mutta tämä ei varmaankaan ollut se nakutuksen syy, vaan aivan loput kiertokangen laakerit. Olipa siinä samalla sitten mennyt kampiakselista kaulat naarmuille...

IMG-20160505-WA0004.jpg

 
[SUB]Ostamassa huomenna vm. 2006 R1, 36000 ajettu, vakio kunto. Täydellinen huoltohistoria, 3x avaimet. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Onko täällä foorumilla ketään joka osaisi ladata tuohon ecuun kartan / säätää edullisesti tampereen alueella? ps. himottaisi myös ostaa jotkut komeat piiput. Saa ja pitää laittaa vastauksia pikaisesti myös mielellään privaan jos on tietoa/jeesiä R1 vm. 2006. Pyörän ostan hetken mielijohteesta ja kun on törkeä kuume saada uusi pyörä, juuri myin 07 gixerin pois.. :no::no::no:[/SUB]
 
Tulipa työnnettyä tuo oma vakio R1 2007 penkkiin tänään. Lapulle tuli tälläiset tulokset, 161.94hp- 11871RPM,
108.90NM - 9498RPM, 276KM/H 13347RPM. Tiedä sitten onko tuo ollenkaan edes keskiverto tulos :grin::D
 
Onko kokemuksia quickshifter easy:sta ? Laitoin omaan -08:siin ja asetukset vähän hukassa ei meinaa vaihtaa yli 10t kierroksilla :kääk:
 
Joko olette päättäneet mitä teette tuolle koneelle eli saako tuon vielä pelastettua järkevällä rahasummalla vai meneekö hylkyyn?

Kyllä se kuntoon parsitaan. Englannista löyty Pete Bealelta kampiakseli, 1kiertokanki ja kaikki laakerit alakertaan. Suomesta löyty purkumoottorista staattorin puolelle osat. :)

Ainoa ihmetys on miksi nuo engelsmannit ovat niin laiskoja lähettämään osia tänne... itse pitää pyytää kuriiria hakemaan osat. No ilmeisesti sen pitäisi olla aivan helppoa Parcelforcen kautta tilata tuo nouto paketille. :paikallatuulee:

Eihän tuo kuntoon parsiminen ihan ilmaista ole, mutta eipä tuommosella mp:llä paljon mitään tee missä ei ole moottoria.
 
Mulla on 03 vuoden rykkönen ja ajaessa huomaa koneen äänessä semmosen "ulinan". Joskus mulla oli VFR Honda ja sehän on tunnettu siitä ulinasta (siinä on venttiilikoneisto toteutettu jotenki rattailla, jotka siellä jollottaa).
Kuuluuko näidenkin pitää samantyyppistä ääntä, vai kertooko se jostain viasta?
 
Mulla on 03 vuoden rykkönen ja ajaessa huomaa koneen äänessä semmosen "ulinan". Joskus mulla oli VFR Honda ja sehän on tunnettu siitä ulinasta (siinä on venttiilikoneisto toteutettu jotenki rattailla, jotka siellä jollottaa).
Kuuluuko näidenkin pitää samantyyppistä ääntä, vai kertooko se jostain viasta?

Ei kuulu kuulua. Jakopää on ketjulla kuten normaalisti.

Ensimmäinen veikkaus on toisioketju (kulunut/kireällä), seuraavaksi voi olla mikä hyvänsä laakeri. Pyörän, kytkimen, vetoakselin jne..

Ekana laittasin pyörän takapukille, ajaisin sitä vaihde päällä ja yrittäisin kuulostella mistä ääni kuuluu.


- T -
 
Ei kuulu kuulua. Jakopää on ketjulla kuten normaalisti.

Ensimmäinen veikkaus on toisioketju (kulunut/kireällä), seuraavaksi voi olla mikä hyvänsä laakeri. Pyörän, kytkimen, vetoakselin jne..

Ekana laittasin pyörän takapukille, ajaisin sitä vaihde päällä ja yrittäisin kuulostella mistä ääni kuuluu.


- T -

Pikaiseen kerkesin eilen illalla ottaa pukille ja vähän huudattaa. Ääni ei siis kuulu moottorin käydessä, jos ei ole veto päällä. Ääni kovenee vauhdin mukaan, ei kierrosten, kuuluu selkeesti vasemmalta puolelta, jostain eturattaan paikkeilta. Vois hyvinki olla esim vetarin laakeri. Mut pitää vielä vähän paremmin kuulostella ja jos sais kaverin kaasun käyttäjäksi, niin olis helpompi kuulostella...
 
Ääni ei siis kuulu moottorin käydessä, jos ei ole veto päällä. Ääni kovenee vauhdin mukaan, ei kierrosten, kuuluu selkeesti vasemmalta puolelta, jostain eturattaan paikkeilta. Vois hyvinki olla esim vetarin laakeri.

No toi karsii jo aika monta vaihtoehtoa pois. Yks temppu on ruiskuttaa pyörivälle ketjulle reilusti öljyä ja jos ääni hiljenee niin vois olla ketjusta kiinni. Jos on vaihdettu 520:t välitykset niin vois varmistaa että eturatas on oikeinpäin.

Toivottavasti olis siitä ketjusta tai eturattaan kulumisesta kiinni, on pikkuisen isompi talkoo ton vetoakselin laakerin vaihto.


- T -
 
Missähän vika, kyseessä -05 vuotinen peli ja valot ei toimi. Sytytysvirrat kun laittaa päälle niin vilkkujen sekä pitkien merkkivalot palaa koko ajan eikä siis keulassa näy minkäänlaista valoa. Nallit on kunnossa eikä valokatkaisijastakaan löytyny mitään hapettumista tai muuta silmäänpistävää vikaa. Teki saman jo kerran viime viikolla mut rupes sitte itestään toimimaan.
 
Back
Ylös