YZF1000R Thunderace

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

demonos

New member
Vanha pyörä meni vaihtoon ja tuli -01 mallin komee mustahopea ässä! Mittarissa 17tkm eli lähes ajamaton peli. Pitää itse ajella lisää ja kirjoitella sitten lisää kun on enemmän mielikuvia ja kokemuksia.

Kysysinkin että mitä öljyä olette kyseisessä pyörässä käyttäneet?
Muutenkin olisi mukava lueskella kokemuksianne ja hyväksikoettuja vinkkejä pyörän suhteen.

Näyttää olevan tuolla aika paljon hajanaista juttua acesta, jos koittaisi kerätä ne tänne yhden otsikon alle jatkossa?
 
Itellä suurin pyörtein samanlainen, kilometreissä eroa. Hyvä pyörä, tosin itsellä jo pikku hiljaa alkaa vaihto olla mielessä, mutta FZ1 S&N on uutena ulkona budjetin....joten parin vuoden päästä vähän käytettynä...

Ässässä ei mitään varsinaista vikaa, jotku voi valittaa öljyn syömisestä mutta oma yksilöni tästä vapaa(kopu kopu, puuta vasten...), ilmeisesti vanhemmat yksilöt kärsivät tästä enemmän.

Vaikka pyörä on jo sinänsä vánhaa suunnittelua niin eipä sitä käytännössä huomaa, ei ominaisuuksissa eikä ulkonäössä(no joo myönnetään, onhan uudet litrakyykyt hoikempia, nopeampia ja edistyksellisemmän muodon omaavia, mutta niin on hinnatkin). Onhan siinä omat juttunsa acessakin, mutta itse en jaksa niistä jauhaa, ne nyt on lähinnä marginaaliasioita, niihin tottuu ja niiden kanssa pystyy elämään ja eikä niitä ole montaa.

Tiivistettynä ässästä vois sanoa että sen kanssa ei tarvi hävetä muualla kuin helvetin enkelien kokoontumisessa, se täyttää oikean pyörän tuntomerkit ja kulkee iloisesti. Mitä muuta pyöräilevä ihminen kaipaa?
 
Siinähän ne melkein tulikin. Ainut mikä tuo liemen syönti juttu on. Johtuu ennemminkin siitä että sylinterit kuluneet hieman soikeiksi (ei väliä vuosimallilla). Huonoja puolia taas löytyy keulasta. Kun joutuu vaihtamaan stefat niin samalla menee vaihtoon liukuholkit... Niitä ei vain saa vaihdettua ettei riko niitä holkkeja. Mainio mopo josta voi pienillä hiplauksilla tehdä vielä paremman. Koneeseen ei saa puhtia silleen helposti lisää, vaan joutuu ihan oikeasti tekemään remonttia (ja jos on liian ahne niin joutuu sitä remonttia tekemään vielä lisää). Radallakin sillä pärjää kadunmiesten matkassa, vaikka niillä olis jotain uudempia kyykkyjä... Acea pitää vaan viedä oikeasti eikä meinata.
 
Acen tyytyväinen omistaja täälläkin, mitä enemmän sillä ajaa sen enemmän siitä pitää. 98 mallinen sini musta kapistus siis tallissa on, kohta kolahtaa 60000km täyteen, öljyn kulutusta ei juurikaan havaittavissa
062802jumpie_prv.gif
ja öljynä on valvolinen 10w-40 .
 
Siinähän ne melkein tulikin. Ainut mikä tuo liemen syönti juttu on. Johtuu ennemminkin siitä että sylinterit kuluneet hieman soikeiksi (ei väliä vuosimallilla). Huonoja puolia taas löytyy keulasta. Kun joutuu vaihtamaan stefat niin samalla menee vaihtoon liukuholkit... Niitä ei vain saa vaihdettua ettei riko niitä holkkeja. Mainio mopo josta voi pienillä hiplauksilla tehdä vielä paremman. Koneeseen ei saa puhtia silleen helposti lisää, vaan joutuu ihan oikeasti tekemään remonttia (ja jos on liian ahne niin joutuu sitä remonttia tekemään vielä lisää). Radallakin sillä pärjää kadunmiesten matkassa, vaikka niillä olis jotain uudempia kyykkyjä... Acea pitää vaan viedä oikeasti eikä meinata.
Ace tosiaan on vähän sellanen vietävä pyörä, siis mukavasti menee mutta joskus joutuu pakolla vetään. Ei siis missään nimessä Honda....
 
.. vähän offia, mutta kiinnostaa että kuinka paljon tuo FZR 1000 jälkimmäinen versio -89? > eroaa Thunderacesta teknisesti ? katteiltaan tietty paljonkin, mutta ajoasento ja runko, jarrut, kone... ?? käykö ace:n kone "vaihtomoottoriksi" jne... ?
 
-02 ässä,ajettu 29 000,ei kyllä syö öljyä normaalia enempää.Ainut mitä kaipaa olisi takajalkatappien siirtosarjaa vähän alemmaksi.Olisiko kenelläkään tietoa tälläisista?
nixweiss.gif
 
.. vähän offia, mutta kiinnostaa että kuinka paljon tuo FZR 1000 jälkimmäinen versio -89? > eroaa Thunderacesta teknisesti ? katteiltaan tietty paljonkin, mutta ajoasento ja runko, jarrut, kone... ?? käykö ace:n kone "vaihtomoottoriksi" jne... ?
ei se oikeastaan eroa mitenkään.
kansi eroaa kiinnityspisteiltään (fzr=1pultti, ace=2pulttia runkoon), kaasuttimet ovat acessa TPSsällä varustetut, aivoboxi on tästä syystä eri, mutta koneen sisukset ovat samanlaiset. airboxi on acessa erilainen (isompi).
jos pääsee siitä kannen kiinnitystavan erilaisuudesta yli niin acen kone käy vaihtomoottoriksi. jos käyttää fzrrän kaasuttimet niin ei vaadi mitään muitakaan muutoksia.
acessa on lisäksi eri jarrut, iskarit, runko, katteet jne jne erilaista joten pyöränä on hyvinkin erilainen kuin fzrrä vaikka moottori periaatteessa onkin sama.
 
-02 ässä,ajettu 29 000,ei kyllä syö öljyä normaalia enempää.Ainut mitä kaipaa olisi takajalkatappien siirtosarjaa vähän alemmaksi.Olisiko kenelläkään tietoa tälläisista?
nixweiss.gif
moro.
sama ongelma oli meilläkin.. emäntä valitteli et polvikulma liian jyrkkä. juuri tänään sain siirtosarjan valmiiksi. tappeja siirsin hieman eteen ja alemmaksi. voin antaa tarkempia tietojakin/kuvia jos haluat..!?
 
-02 ässä,ajettu 29 000,ei kyllä syö öljyä normaalia enempää.Ainut mitä kaipaa olisi takajalkatappien siirtosarjaa vähän alemmaksi.Olisiko kenelläkään tietoa tälläisista?
nixweiss.gif
moro.
sama ongelma oli meilläkin.. emäntä valitteli et polvikulma liian jyrkkä. juuri tänään sain siirtosarjan valmiiksi. tappeja siirsin hieman eteen ja alemmaksi. voin antaa tarkempia tietojakin/kuvia jos haluat..!?
Eihän jalkatappien korkeus ole ongelma vaan se että ne taittuvat kun niistä koittaa tukea ottaa kiihdytyksissä (nämä siis takapenkin kommentit)....
 
Eihän jalkatappien korkeus ole ongelma vaan se että ne taittuvat kun niistä koittaa tukea ottaa kiihdytyksissä (nämä siis takapenkin kommentit)....
jaaaa...
smile_org.gif
En oo kyllä tommosesta taittumisongelmasta ainakaan toistaseks kuullu. Eikä kyllä ole korkeudestakaan ollut sanomista vaikka korkeitakin muoreja on kyyisä koittanu pysyä
tounge.gif
 
Eihän jalkatappien korkeus ole ongelma vaan se että ne taittuvat kun niistä koittaa tukea ottaa kiihdytyksissä (nämä siis takapenkin kommentit)....
että semmosta
eek.gif
Kuulemma mutkasta suoralle kiihdytyksessä kun painaa jaloilla vastaan niin alkavat taittumaan yläasentoonsa. Huono juttu kun kuskissa ei voi / saa riippua kiinni älyttömästi... Tankkikin on kuulemma liukas jotta siitä saisi kunnollisen otteen jarrutuksiin... (tämä siis radalla)..
 
Onkos kukaan tai kenenkään tuttu nostellu ässästä perää lyhyemmillä koiranluilla?
 
Alkoi hiukan yammu kiinnostaan
wink.gif
Katselin -96 -97 vm.thundereita. kilometrejä sen ikäsillä n.50 000km.
Olikin täällä jotain juttua öljynkulutuksesta jne.
Tohtiiko tuon ikäistä yammua laittaa?
Onko kuinka tiukka ajoasento (kyykky)??
Tällä hetkellä 1000 cebari.
cool.gif
 
Mulla on aikaisempi omista nostanut perää "koiranluilla". On takakate varmana n.5cm ylempänä normaalista. Ei ole liian korkea ja ohjaus on hyvä. Jalas on vain sen verran lyhyt että menee aika kallelleen, mutta tuonkin kanssa oppii elämään.
 
Mulla on aikaisempi omista nostanut perää "koiranluilla". On takakate varmana n.5cm ylempänä normaalista. Ei ole liian korkea ja ohjaus on hyvä. Jalas on vain sen verran lyhyt että menee aika kallelleen, mutta tuonkin kanssa oppii elämään.
Sen vain huomannut noissa perän korotuksissa että takajousi saa olla löysemmällä ja keula tiukemmalla kuin vakio setillä.
Takapään jousitus geometria niiden linkkujen osalta muuttuu sen verta ettei ole enään niin herkkä liikkeinen...
 
Alkoi hiukan yammu kiinnostaan
wink.gif
Katselin -96 -97 vm.thundereita. kilometrejä sen ikäsillä n.50 000km.
Olikin täällä jotain juttua öljynkulutuksesta jne.
Tohtiiko tuon ikäistä yammua laittaa?
Onko kuinka tiukka ajoasento (kyykky)??
Tällä hetkellä 1000 cebari.
cool.gif
Itelläni on -96 enkä vaiha pois. Kävin uudempia RR ja R1 kokeilemassa. Voi polviparkoja..Eli ei omasta mielestäni todellakaan mikään liian kyykky. Oikein hyvä matkasportti. Itselläni 36000 ajettu mallia ja öljynkulutus ihan normaalia. Oisko tommonen 1/2 l / 2000km..sekin riippuu ajosta. Pitäähän noiden öljyä vähän syödäkin. Koneen käyntiääni omassa on suht raan puoleinen, vähän niinku soramylly, mutta asiantuntijat varmaan osaa kertoa mistä se johtuu. Ainoa pyörä mihin voisin joskus harkita edes vaihtaa olis varmaan ZX12R.

Tuossa nettimoton koeajo artikkeli: Kliks
 
Alkoi hiukan yammu kiinnostaan
wink.gif
Katselin -96 -97 vm.thundereita. kilometrejä sen ikäsillä n.50 000km.
Olikin täällä jotain juttua öljynkulutuksesta jne.
Tohtiiko tuon ikäistä yammua laittaa?
Onko kuinka tiukka ajoasento (kyykky)??
Tällä hetkellä 1000 cebari.
cool.gif
Itelläni on -96 enkä vaiha pois. Kävin uudempia RR ja R1 kokeilemassa. Voi polviparkoja..Eli ei omasta mielestäni todellakaan mikään liian kyykky. Oikein hyvä matkasportti. Itselläni 36000 ajettu mallia ja öljynkulutus ihan normaalia. Oisko tommonen 1/2 l / 2000km..sekin riippuu ajosta. Pitäähän noiden öljyä vähän syödäkin. Koneen käyntiääni omassa on suht raan puoleinen, vähän niinku soramylly, mutta asiantuntijat varmaan osaa kertoa mistä se johtuu. Ainoa pyörä mihin voisin joskus harkita edes vaihtaa olis varmaan ZX12R.

Tuossa nettimoton koeajo artikkeli: Kliks
oukkidoukki. saas nähdä siirtyykö yammu kuskiks
wink.gif
 
Back
Ylös