• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

YZF1000R Thunderace

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja demonos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
EMC ainakin niitä on myynyt, mutta todella helppo tehdä itsekkin...
Mut vaatis vissiin CNC-sorvin tai jonkun muun vastaavan härpäkkeen. Vai onnistuuko jollain muulla tavalla?
Jos ei rosterista halua tehdä niin ihan normaali lattarauta ajaa saman asian... Mittaat vain niiden paksuuden ja otat huomioon että kun reikä on (muistaakseeni 10mm) niin reijän ympärille pitää jäädä ainakin 5mm materiaali vahvuutta. Jos ei sopivan paksuista lattarautaa löydy niin sitten rälläkällä virsikirjalla hioen pois sopiva määrä... Kannattaa muistaa siinä asennus vaiheessa että pultit ei saa kiristää niitä luita liikkumattomiksi. Eli oikean paksuiset... Reikäväliä voi lyhentää 10- 15 mm ja se nostaa perää 3 - 5 senttiä... Vielä kun siihen lisää hyvin huolletun iskarin ja Dulop Sportmax GP 190/60 renkaan niin alkaa perä olemaan hyvä... Ja keula kulma riittävän jyrkkä...  
wink.gif
Helppoa ku hengittäminen. Kiitti vinkistä. Täytyypä laittaa työn alle. EMC:llä näytti olevan 70 euron kieppeillä noi palikat. Alkaa jo melkein kannattaa tekeminen.
 
Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
Kannattaa tehdä/teettää ite. Muista sitte että alle sentin pituuserollaki tulee isoja nostoja/laskuja. Ota myös huomioon kaikki muut seikat johon tuo vaikuttaa ettei tule yllätyksiä
smile_org.gif
Mihin noi sitten vaikuttaa? Kertokaa se tyhmälle? Paitsi että on vihasemman näkönen..
smile_org.gif
Ohjaus muuttuu nopeammaksi ja moposta tulee muutenkin enempi etupainoinen. Tästä johtuen pitää etupäätä hieman kiriä tiukemmalle ja samalla löysentää perän jousipainetta. Eli hakea balanssi uudelleen jousitukselle...
 
Mistähän noita koiranluita sais ostaa että sais perää nostettua?
Kannattaa tehdä/teettää ite. Muista sitte että alle sentin pituuserollaki tulee isoja nostoja/laskuja. Ota myös huomioon kaikki muut seikat johon tuo vaikuttaa ettei tule yllätyksiä
smile_org.gif
Mihin noi sitten vaikuttaa? Kertokaa se tyhmälle? Paitsi että on vihasemman näkönen..
smile_org.gif
Ohjausgeometria muuttuu, pleksin ilmanohjaus muuttuu kulman muuttuessa, seisontatuki saattaa käydä lyhyeksi jne jne...
smile_org.gif
 
Terveeks kaikille itse en ainakaan vielä omista moista herkkua mutta vakaa aikomus on hankkia moinen! tänään kävin koe-ajolla -98 mallilla jossa oli yoshimuran rs-3 putki kiinni ja kuulema suutinsarja!? paljonkohan kyseisillä seteillä saa irti onko kellään mitään tietoa?  
nixweiss.gif
pyörällä on ajettu n75000km olisko kellään mitään tarkkoja infoja mihin kannattais ainakin kiinnittää huomiota? hintaa kapistuksella oli 6900e mitä ootta mieltä onko paha hinta? todella siisti ainakin päältä ja gummit oli kunnossa samoin jarrrupalat (etupalat vinkui Pirusti vaikka pintaa älyttömästi!) Anyways heitelkää jotain infoa niin mahdolliseti liityn iloiseen/onnelliseen ässä remmiin!?  
buttrock.gif


(niin joo ja mun pienen pieni emäntäkin jopa tykkäs)  
biggrin.gif
Itellä oli muinoin vm 99 Ace.Täysin vakiona siitä mitattiin 130 heppaa takapyörältä.Factoryn suutinsarjalla,RS-3 sliparilla ja K&N suodattimella 132 pollee elikkäs ihmeitä noilla ei saa aikaan.
 
Itellä oli muinoin vm 99 Ace.Täysin vakiona siitä mitattiin 130 heppaa takapyörältä.Factoryn suutinsarjalla,RS-3 sliparilla ja K&N suodattimella 132 pollee elikkäs ihmeitä noilla ei saa aikaan.
Eikö tosiaan nuilla viriosilla tullut kuin 2 heppaa lisää
confused_orig.gif
eek.gif
Takapyöräteho ja koneteho erijuttuja eikös vaan?
idea3.gif
No niin on.. Mutta eihän tuossa puhuta konetehoista mitään. Vakiona 130hv takaselta ja olisihan se mielenkiintoista jos koneteho olisi virin jälkeen 132hv?
eek.gif
eek.gif
 
Oottekos porukka laitelleen aceihin undertrayta? Sopineeko se mitenkään ilman että ottaa tavarakoukkuja kokonaan pois? Perätelinettä tulee käytettyä aika lailla kans ja senkin kiinnikkeet pitäs jostaki raosta sovitella. Kertokaas jos jollakin on käytännön vinkkejä tuosta. Undertray on Ermaxin tekemä. Kuvia kilpitelineratkaisuista otetaan myös hyvin mielellään vastaan
smile_org.gif
 
Itellä oli muinoin vm 99 Ace.Täysin vakiona siitä mitattiin 130 heppaa takapyörältä.Factoryn suutinsarjalla,RS-3 sliparilla ja K&N suodattimella 132 pollee elikkäs ihmeitä noilla ei saa aikaan.
Eikö tosiaan nuilla viriosilla tullut kuin 2 heppaa lisää
confused_orig.gif
eek.gif
Takapyöräteho ja koneteho erijuttuja eikös vaan?
idea3.gif
No niin on.. Mutta eihän tuossa puhuta konetehoista mitään. Vakiona 130hv takaselta ja olisihan se mielenkiintoista jos koneteho olisi virin jälkeen 132hv?
eek.gif
eek.gif
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta ettei tuon enempää nousis.. mulla on samat rojut kiinni omassa paitti suuttimet on Dynojetin. En ole penkittäny mutta tekis kyllä mieli nähdä käyrät.
 
Itellä oli muinoin vm 99 Ace.Täysin vakiona siitä mitattiin 130 heppaa takapyörältä.Factoryn suutinsarjalla,RS-3 sliparilla ja K&N suodattimella 132 pollee elikkäs ihmeitä noilla ei saa aikaan.
Eikö tosiaan nuilla viriosilla tullut kuin 2 heppaa lisää
confused_orig.gif
eek.gif
Takapyöräteho ja koneteho erijuttuja eikös vaan?
idea3.gif
No niin on.. Mutta eihän tuossa puhuta konetehoista mitään. Vakiona 130hv takaselta ja olisihan se mielenkiintoista jos koneteho olisi virin jälkeen 132hv?
eek.gif
eek.gif
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta ettei tuon enempää nousis.. mulla on samat rojut kiinni omassa paitti suuttimet on Dynojetin. En ole penkittäny mutta tekis kyllä mieli nähdä käyrät.
Voipi olla ettei ole ihan säädöissään vielä... Ihmeellistä kyllä, mutta todella hankalia säätää kohdalleen ja sitten kun on olevinaan kohdallaan niin keljumainen ajettava (ainakin radalla)...
 
Mulla kans RS-3 slipari ja dyno lapussa takaselta mitattu 142,7 hepoa, ja motin käytös kiitettävän tasainen koko kierros alueen
sport05.gif
suuttimista ei mitään hajua kun on pelannu niin hyvin niin en ole alkanu edes tutkaileen
tounge.gif
 
Mistähän johtuu koneen vinkuminen pienillä kierroksilla (alueella n. 2k-3,5k), kun käyttää kaasua (kiihdytys tai tasainen vauthi). Kun kaasun löysää niin vinkuminen loppuu. Luultavasti vinkuu muillakin kierrosaleilla, mutta pienillä kierrosalueilla se kuuluu erittäinki selvästi. Oletan, että on normaalia, mutta kiinnostaa mistä johtuu. Paikoitellen vähän häiritsevän oloinen, kun ajelee pienehköllä nopeudella tasaisella kaasulla, niin saattaa vinkuminen ruveta pätkimään.
 
Mistähän johtuu koneen vinkuminen pienillä kierroksilla (alueella n. 2k-3,5k), kun käyttää kaasua (kiihdytys tai tasainen vauthi). Kun kaasun löysää niin vinkuminen loppuu. Luultavasti vinkuu muillakin kierrosaleilla, mutta pienillä kierrosalueilla se kuuluu erittäinki selvästi. Oletan, että on normaalia, mutta kiinnostaa mistä johtuu. Paikoitellen vähän häiritsevän oloinen, kun ajelee pienehköllä nopeudella tasaisella kaasulla, niin saattaa vinkuminen ruveta pätkimään.
Laatikko viheltää... Eli aivan normaalia käytöstä Jammulle...
 
Särpitäämpä vähän tätäkin aihetta
smile_org.gif


Suoraan motista mitattuna tehoja tosiaan pitäs olla enemmän kun takaselta mitattuna. Saatan muistella harjoja mutta takaselta saattaa tulla ihan reippaasti pienempiäkin tuloksia (>-10%) kuin suoraan moottorista, mutta naisenlogiikalla: samahan se mitä motista irtoaa jos renkaasta tiehen välittyy vain x verran
idea3.gif


Ja sitten tähän kyytiläispolitiikkaan. Onhan ne jalkatapit kyllä kohtuu ylhäällä (matkustaja 165cm pitkä), semmosen 100km pystyy nipin napin istumaan ja sitten ON PAKKO saada jalat suoraksi. Tosin mulla on huonot polvet ja siksipä luulen että joku muu jopa pidempään keikkuisi siellä
confused_orig.gif
Kajaani-Oulu- tai Roitsu-Oulu -välit selviää yhdelläkin pysähdyksellä juuri ja juuri mutta ei se herkkua ole.. Niin ja kiinnipitäminen onnistuu parhaiten takalaukkutelineestä sen ollessa paikallaan (laukulla tai ilman) ja muuten takavalon reunan alta ja siitä nahkaremmistä.

Kiitos ja hei.
 
Edellisen öljynvaihdon jälkeen on alkanut mun ässästä löytyä välivapaa kakkosen ja kolmosen välistä. Vaihde ei mene päälle suurilla (10000 ja yli) kierroksilla. Koneessa castrol gps litkut ja kilsoja kokonaisuudessaan 22000. Onkos muilla ilmennyt vastaavaa samalla öljyllä? Ennen öljynvaihtoa en muista että välivapaalle olisi mennyt kertaakaan. Pieni ongelma mutta ärsyttävä..
mad.gif


E: Niin, muuten vaihteisto toimii ihan hyvin suuremmin kolisematta.
Ratkaisu ongelmaan... Laske ne Geistrollin liemet pois koneesta ja laita vaikka Shell Advance ultrat sisään tai Bell Ray EXS 5W60... Jo alkaa toimimaan... Menee vaihteet sisään ilman kytkintä heittämällä yli kybädonan kierroksilla... Monta kertaa päivässä sitä kokeilleena...
wink.gif
Ja jopa suuremmasta rasituksesta (2 päällä radalla)
Ny on Castrollit laskettu veke ja Belrayta tilalle. Paremmalta vaikuttaa, boksin kolina väheni reippaasti ja muutenkin tuntuu paremmalta! Aah.
tounge.gif


Ja voi V**** kaadoin mopon paikallaan siwan pihalla.. sain otettua vastaan senverran paljon ettei tullut ku pieniä jälkiä maalipintaan. Ois voinu pahemminkin. Oli vähä kiire ja unohtu seisontatuki laittaa lähtiessä
biggrin.gif
 
Ässän EXUPpi se jatkaa reistailla...pittää säätää 500km välein. Voihan tietenki olla, että ei tuu oikeen säädettyä, mutta syö niin miestä, että olkoot kevääseen!

Vaihdan kotiloon tälle syksylle.
confused_orig.gif
 
Ässän EXUPpi se jatkaa reistailla...pittää säätää 500km välein. Voihan tietenki olla, että ei tuu oikeen säädettyä, mutta syö niin miestä, että olkoot kevääseen!

Vaihdan kotiloon tälle syksylle.
confused_orig.gif
No hö. Meikä taas ajanu koko kesän ilman mitään onkelmaa. Pikkasen se siellä naputtelee kylmänä että huoltaa se varmaan kannattas.. mutta talven hommia se on..
 
Se itse EXUPpi on onneksi yksinkertainen purkaa ja huoltaa, mutta tuntuu, että vaijerit ei pysy enää kireällä. Alkukesästä jumitti se läppä putkessa, mutta se ongelma on onneksi poistunut rasvauksen myötä.
 
Back
Ylös