• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No nyt tuli maahantuojalta vastaus ja kyllähän noissa rullien mukana tulleessa ohjeessa lukee että poistettava aina ajoon lähtiessä. Eli kyllä tuo menee täysin omaan piikkiin :sad:
En kyllä aikaisemmin ole tuomoiseen törmännyt.

Mulla on omassa Kawan omat rullat olleet koko ajan paikallaan, kyllä ne vaimentimien ohi on mahtuneet.
Kuullostaa oudolta että niitä pitäisi irroitella ajon ajaksi.

Onkos muilla tullut samanlaista vahinkoa -14 malliseen zetaan kuin minulla. Eli takahaarukan lankarullat löivät montussa äänenvaimentimiin ja toinen rulla murtui haarukasta ja kummatkin vaimentajat rutussa.

Mulla z1000sx -12:ssa kävi vähän samoin. Minulla kyse on tarvikemallin rullista ja osuma äänenvaimentimeen tuli vain toisella puolella pyörää, kun putket eivät ole ihan symmetriset ekan omistajan parkkipaikkakaadon takia. Selvisin onneksi vain hankautumalla rullan päässä ja pöntössä, mutta haarukka pysyi ehjänä.

Vaan eipä tosiaan tuohon osannut yhtään varautua, kun kuitenkin rullan kiinnityspinta ja haarukan muoto pakottavat melkoiseen ulkonemaan jotta nosto yleensäkään on mahdollinen.

Mulla z1000sx -12:ssa kävi vähän samoin. Minulla kyse on tarvikemallin rullista ja osuma äänenvaimentimeen tuli vain toisella puolella pyörää, kun putket eivät ole ihan symmetriset ekan omistajan parkkipaikkakaadon takia. Selvisin onneksi vain hankautumalla rullan päässä ja pöntössä, mutta haarukka pysyi ehjänä.

Vaan eipä tosiaan tuohon osannut yhtään varautua, kun kuitenkin rullan kiinnityspinta ja haarukan muoto pakottavat melkoiseen ulkonemaan jotta nosto yleensäkään on mahdollinen.

Tuo vasemman puolen äänenvaimennin on lähempänä runkoa ihan uudessakin, siihen minulla tuli pahempi lommo ja rullankiinnike murtui siltä puolelta.
On tuo aika yleistä maailmalla kun noita vasemman puoleisia vaimentimia lommoilla on ebay enemmän myynnissä.

Onko kellään ollut ongelmia vaihdepolkimen kanssa? Omassa pyörässä (-14) käy nykyään välillä niin, että kun vaihdan vaihdetta alaspäin esim. 6. tai 5. vaihteelta, niin vaihdepoljin palautuu hitaasti/tahmeasti ylös, ikään kuin jäisi vähän jumiin ala-asentoon. Aika v*ttumaista tilanteissa, joissa haluaisi vaihtaa vaihteita nopeasti alaspäin. Lisäksi tässä tulee jo pelkotiloja vaihteiden leviämisestä :D Mistähän tuo voisi johtua?

Onko kellään ollut ongelmia vaihdepolkimen kanssa? Omassa pyörässä (-14) käy nykyään välillä niin, että kun vaihdan vaihdetta alaspäin esim. 6. tai 5. vaihteelta, niin vaihdepoljin palautuu hitaasti/tahmeasti ylös, ikään kuin jäisi vähän jumiin ala-asentoon. Aika v*ttumaista tilanteissa, joissa haluaisi vaihtaa vaihteita nopeasti alaspäin. Lisäksi tässä tulee jo pelkotiloja vaihteiden leviämisestä :D Mistähän tuo voisi johtua?
Rasvaa vivusto.

No nyt olis haaveena tuohon -14 mallin zetaan uus penkki, tuntuu perse puutuvan aika lailla pitemmillä siirtymillä. Muutamaa ole katsellut ebaystä mutta onko porukalla täällä noista penkeistä kokemuksia. Joskus täälläkin muutama noista keskustellut mutta ne tais olla itse tehtyjä?
Tuossa muutamaan linkki mitä äkkiseltään on tömännyt.

Ykkös vaihto ehto:

http://www.ebay.de/itm/MKM-BAGSTER-...371578?hash=item1c6211177a:g:HLsAAOSwFNZWza82

http://www.ebay.ie/itm/BAGSTER-READ...263325?hash=item25b23f009d:g:fPgAAOSwp5JWXaaA

http://www.ebay.de/itm/Kawasaki-Z10...931719?hash=item2cae8b6407:g:lWMAAOSw9VZXPBwC

Sori noista pitkistä linkeistä, en osannut niitä lyhentää :(

Voisiko joku mitata 2014-> takalinkuston mitat? Ostin tuollaisen laitteen ja tuntuu, että on madallettu takaa. Kiinnostaisi alkuperäiset mitat. Nyt mitat: ylimpien väli 172 mm, takimmaisesta alimpaan 117 mm, etummaisesta alimpaan 90 mm. Noin suunnilleen. Ja jos tuo on madallettu, voin vaihtaa alkuperäisiin jos joku puolestaan haluaa madaltaa. Tai jos on ideoita lievään korotukseen alkuperäisestä, otan vinkit vastaan.

Voisiko joku mitata 2014-> takalinkuston mitat? Ostin tuollaisen laitteen ja tuntuu, että on madallettu takaa. Kiinnostaisi alkuperäiset mitat. Nyt mitat: ylimpien väli 172 mm, takimmaisesta alimpaan 117 mm, etummaisesta alimpaan 90 mm. Noin suunnilleen. Ja jos tuo on madallettu, voin vaihtaa alkuperäisiin jos joku puolestaan haluaa madaltaa. Tai jos on ideoita lievään korotukseen alkuperäisestä, otan vinkit vastaan.

Vakiomitat noi näkyi olevan. Perä menee aika paljon alaspäin ainakin itellä kun 100 kg läskiä menee satulaan. Jos on kilpiteline muu kuin alkuperäinen perämajakka, niin pitää laitaa aika viistoon kulmaan tai ottaa takarenkaaseen kiinni herkästi kun takapampusta ulosmitataan loputkin.

Musta tollanen vajaa huntti on vähän rapsaka hinta parista metallinpalasta. Ite löysin koiranluut (kuvannäköset) muistaakseni alta kahdenkympin plus postik. tualt ebaysta.

^ Noissa säädettävissä ei taida olla nostavia palikoita, kaikki ainakin mainostaa että on vakiosta 4" laskuvaraa. Muuten varmaan ostaisinkin.

Kuinkahan pitkä tuo 10R:n koiranluu on? Mulla näyttäisi olevan n. 13 cm ruuvien keskeltä keskelle.

Päivää. Mulla on nyt kuukauden ollut vm.2007 Zeta joka aiheuttaa pientä päänvaivaa.
Paikaltaan kiihdytyksessä kaikki pelaa hienosti, kunnes n.6000-7000rpm kierroksen kohdalla nelosvaihteella ikään kuin kytkin luistaa. Kierrokset pomppaa kattoon aikalailla välittömästi. Sama tapahtuu myös kovemmassa vauhdissa, esim. moottoritiellä jos pykältää kutoselta neloselle ja vääntää kahvan nurin niin n.10000rpm kohdilla kierrokset pomppaa jälleen kattoon.
Aluksi mietin että takapyörä lyö tyhjää koska rengas oli todella kulunut, joten vaihdatin renkaan tuloksetta. Seuraavaksi vaihdoin öljyt+suodattimen mutta tälläkään ei ollut vaikutusta. Mittarissa on 27tkm, ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa, takarengas+öljyt ja suodatin juuri vaihdettu ja muilla vaihteilla pyörä pelaa normaalisti. Pyörästä ei myöskään kuulu ylimääräisiä ääniä. Mainittakoon vielä että pyörässä on Akrapovic putkisto alusta loppuun sekä Akrapovicin ohjelma.

Back