• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhoz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
katso liitettä 18258

2014 zeta tuunattuna. Koneeseen laitettu ohuempi kansipahvi, vanhemman mallin jyrkempi imunokka ja oma siirretty pakopuolelle, Akran alkukäyrät ja LeoVincen vaimentimet. K&N-suti ja airbox-mod kanssa eli boxiin isot reiät kylkiin. Nokat säädetty ja squishit katsottu kohdalleen. Säätämättä antoi 140 hv, säädöllä 4 hv lisää ja lopputuloksena vakioon +20 hv, tyytyväinen voinee olla. Säädöillä saatu myös kulmikas kaasunavaus pois, pitäisi olla helpompi avata mutkista.

Itsellä 2010vuoden z1000sessa on nimen omaan tuommonen ebayn kymppien setti ja en voisi olla tyytyväisempi. Kestävyydestä en osaa sanoA ollut vasta yhden kesän kiinni, mutta ajaa todellakin asiansa. Itsekkin kuulisin mielellään tuosta Katin tyhjennyksestä onko hyötyä ja joutuuko pyörän säädättämään sen jälkeen. Olisi mukava kuulla myös muita ”viritys” vinkkejä millä saada vähän lisää tehoa pyörään. Myöskin jos joku tilannut jatkoja pyörään tai kokonaan uusinut swingiä niin minkälaisia vaihtoehtoja tämmöisen löytyy

Tuossa oman pyörän muutokset, noilla 20 hv lisää takapyörältä. Kantta duunaamalla sais varmaan 5-8 hv lisää, mutta hls nousee liian kovaksi itselle.
 
Kiitos neuvoista kaikille, en tässä vaiheessa kautta ota hajoittamisen riskiä joten askartelen sitten syksymmällä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa vai olenko ainoa epäonninen?

Itse itselleni vastaten talvi koitti ja aikaa remontille. Lähtihän ne osat irti toisistaan kun väänti kuusiokoloilla ja noin metrin lisää varrella vähän vielä vasaraa puukapulaa välissä käyttäen niin johan irtosi mutta tiukassa tosiaan oli ja kovasti oli välissä ruostetta ja muuta paskaa. Nyt on tosi hyvä. Kannattaa siis rasvata nuo akselien päät huolella niin ei jatkossa jumittele.
 
Mistähän löytyisi z1000 2014 metalli mustan väri koodi. Itsellä matta musta pää väri(met.musta sivukatteet/tankin päällinen) ja tarkoitus maalauttaa metalli mustaksi nuo matta mustat osat. Äkkiseltään en tuota koodia löytänyt mistään.
 
Kokeile ihan automaalaamosta. Olen löytänyt maalit ihan vaan merkin ja vuosimallin perusteella myös moottoripyöriin samalla tavalla kuin autoihinkin. Moottoripyöriäkin korjataan ja maalataan ja maalitehtailla on reseptit myös moottoripyöriin.
 
Tämän vois varmaan muuallekin sijottaa, mutta osaako joku ohjata osaavalle PC:n asentajalle/säätäjälle jostain Pori-Rauma-Turku-Tampere-akselilta?

Z1000 2014 pyörä kyseessä, ois kova hinku saada katti pois pyörän alta ja tarvis samaan syssyyn asennuttaa PC. Mieluusti kyselisin joltain ammattilaiselta ennen kuin tilaan putkistot ja muut :right:
 
Tämän vois varmaan muuallekin sijottaa, mutta osaako joku ohjata osaavalle PC:n asentajalle/säätäjälle jostain Pori-Rauma-Turku-Tampere-akselilta?

Z1000 2014 pyörä kyseessä, ois kova hinku saada katti pois pyörän alta ja tarvis samaan syssyyn asennuttaa PC. Mieluusti kyselisin joltain ammattilaiselta ennen kuin tilaan putkistot ja muut :right:

Halikosta Dynosipi (Turun seutu)

Tampereella Yamaha Center vai oliko se nyt Dyno Center. Naukkarinen joka tapauksessa.

Helsingissä Vittaniemi eli Samin Autopaja.
 
Kiitokset näistä, Turku ja Tampere molemmat hyvällä rangella. Lähdetään metsästämään näistä jotain tarjouksia.

Onkos jengillä kokemuksia tollasista non-brand putkistoista? Puhutaan siis vain ~200euron setistä headeristä slipareille asti ja rosteria kuulemma. Liekö mistään kotoisin :O
 
Kiitokset näistä, Turku ja Tampere molemmat hyvällä rangella. Lähdetään metsästämään näistä jotain tarjouksia.

Onkos jengillä kokemuksia tollasista non-brand putkistoista? Puhutaan siis vain ~200euron setistä headeristä slipareille asti ja rosteria kuulemma. Liekö mistään kotoisin :O

Katin ohitus noissa se juju. Kuhan on rosteriputkea ja änkkäri siellä niin toimii.

Koko putkiston tarina sitten eri.

Tällain maalaisjärjellä.

Pelkkä katin ohitusputki voi ajaa saman asian kuin slipari plus ohitusputki. Eli jättää siis vakioänkkärin paikalleen.
 
Katin ohitus noissa se juju. Kuhan on rosteriputkea ja änkkäri siellä niin toimii.

Koko putkiston tarina sitten eri.

Tällain maalaisjärjellä.

Pelkkä katin ohitusputki voi ajaa saman asian kuin slipari plus ohitusputki. Eli jättää siis vakioänkkärin paikalleen.

Koko putkistoa tarkotin, pelkkä katin ohitus on kinkkisempi ja miltei saman hintanen, menis rälläkkä/hitsauspuuhaksi. Mieluusti säilytän orkkisputkiston kokonaisena jälleenmyyntiä ajatellen.

Tällä hetkellä aftermarket sliparit, mutta vakiputkisto siihen asti. Tarkoituksena siis olis heittää kokonaan vanha varastoon headeri, sillon siis tarvetta tuolle PC:lle kun kerta olis käytännössä suora putki. Sliparitkin on lähinnä näön vuoksi, tyhjät lyhyet putken pätkäthän ne on. Tällaiset mustana:
https://www.ebay.com/c/1563802003
 
^
Vance & Hines ihan tunnettu merkki. Äänekkäältä näyttää.

Alla esimerkki kiinalaisesta kokoputkistosta. Tuossahan ei korkealta putoa, mutta kuvien perusteella ja pyörää huonosti tuntevana paha sanoa onko ihan päin persettä, ja vain kokemuksella selviää, missä ajassa halkeaa ja/ tai ruostuu vituiksi.

https://www.ebay.com/itm/60mm-Full-Exhaust-System-Front-Header-Pipe-Link-Muffler-For-Kawasaki-Z1000-10-18/303061879545?fits=Model%3AZ1000%7CMake%3AKawasaki&epid=15029175043&_trkparms=ispr%3D1&hash=item468fe54af9:g:ca4AAOSww35cZRsz&enc=AQAEAAACYBPxNw%2BVj6nta7CKEs3N0qWEKWJ3PZAueFyvabGl7KWEKjhhGLWaSlzoNmrTleeayf7q6HenawhNIsd23OEnJzZ5pwpI83N7rXrTVkzm820Fo%2BsHDa1jIiSOk9mUSuUe2ck64c85VSOu8xbURF0tgn1g4PR%2FgM2I6Hr8%2Fo1FS5ey5ZiwuLKhso3JrIjyqkzltp5BQrsm%2BfGSVumStDSzmpsb9jWO4PG28gnT5IxN7Ih3lcdrehoCdowM4%2FTTEnTYXNGbI%2FU1ILkCzjx8VTN1KEri3LGaySmQ%2Bx8DmmXQ%2FScCZcH98O7Bv9DXucP6AJPMTf9t5EuU%2BNSjSshVYYOIIAUyx7rtxGTvofKM4XzFJWRkPIvL081eCOQjsqth6g4DSU7KzPIfxfUrHHu01iEovzzY52sk%2BtGZ8lR1WRzct9kFF1fqAKVM9iR3%2BH1KGm1lukVgpblrdHweAo9pl5lhrqoISQ8rLDI3vWevsknRBcaxcKESWxi45j7g0x9Skfdei1dlj4FirH9sqnOMJHuSRmvMn2CV%2FXWZIjVsQrjrXK0BVkvabRlQmFxR9vdryqEj%2BplzW44S9PhBYR1UXWcbQSzWT791Pnf34bU8gmskMReHgAR3DS0sEI%2BoCk3lmWHNF7kSoebXKhkszi%2BQgbF1nXdVK%2B3KLDfCuG%2Bnwp6ilH%2Bn6MK%2BYOM5embbHVmwbDRCk6BVqYSz3M%2BkIG0oKS%2BTJz4X%2B6YH8g7EEIjkgDyZPEYq41W6GG9BiF7uX3zW54jOPu7Q9KVOflHtoDqfts2m5nykIMzMdID0rouF36BKgDU3&checksum=303061879545f550fbcd58234f31a9236fb36f892d33&enc=AQAEAAACYBPxNw%2BVj6nta7CKEs3N0qWEKWJ3PZAueFyvabGl7KWEKjhhGLWaSlzoNmrTleeayf7q6HenawhNIsd23OEnJzZ5pwpI83N7rXrTVkzm820Fo%2BsHDa1jIiSOk9mUSuUe2ck64c85VSOu8xbURF0tgn1g4PR%2FgM2I6Hr8%2Fo1FS5ey5ZiwuLKhso3JrIjyqkzltp5BQrsm%2BfGSVumStDSzmpsb9jWO4PG28gnT5IxN7Ih3lcdrehoCdowM4%2FTTEnTYXNGbI%2FU1ILkCzjx8VTN1KEri3LGaySmQ%2Bx8DmmXQ%2FScCZcH98O7Bv9DXucP6AJPMTf9t5EuU%2BNSjSshVYYOIIAUyx7rtxGTvofKM4XzFJWRkPIvL081eCOQjsqth6g4DSU7KzPIfxfUrHHu01iEovzzY52sk%2BtGZ8lR1WRzct9kFF1fqAKVM9iR3%2BH1KGm1lukVgpblrdHweAo9pl5lhrqoISQ8rLDI3vWevsknRBcaxcKESWxi45j7g0x9Skfdei1dlj4FirH9sqnOMJHuSRmvMn2CV%2FXWZIjVsQrjrXK0BVkvabRlQmFxR9vdryqEj%2BplzW44S9PhBYR1UXWcbQSzWT791Pnf34bU8gmskMReHgAR3DS0sEI%2BoCk3lmWHNF7kSoebXKhkszi%2BQgbF1nXdVK%2B3KLDfCuG%2Bnwp6ilH%2Bn6MK%2BYOM5embbHVmwbDRCk6BVqYSz3M%2BkIG0oKS%2BTJz4X%2B6YH8g7EEIjkgDyZPEYq41W6GG9BiF7uX3zW54jOPu7Q9KVOflHtoDqfts2m5nykIMzMdID0rouF36BKgDU3&checksum=303061879545f550fbcd58234f31a9236fb36f892d33
 
Tämän vois varmaan muuallekin sijottaa, mutta osaako joku ohjata osaavalle PC:n asentajalle/säätäjälle jostain Pori-Rauma-Turku-Tampere-akselilta?

Z1000 2014 pyörä kyseessä, ois kova hinku saada katti pois pyörän alta ja tarvis samaan syssyyn asennuttaa PC. Mieluusti kyselisin joltain ammattilaiselta ennen kuin tilaan putkistot ja muut :right:

Ni PCtä et tarvii ollenkaan jos hoidat oman ecun remapin kat-delin ja säädön yhteydessä. Tulee myös aika paljon edullisemmaksi. Paitsi jos haluat PC llä itte karttoja vekslailla myöhemmin eestaas.
 
Ni PCtä et tarvii ollenkaan jos hoidat oman ecun remapin kat-delin ja säädön yhteydessä. Tulee myös aika paljon edullisemmaksi. Paitsi jos haluat PC llä itte karttoja vekslailla myöhemmin eestaas.

Eli kysäisee siis säätäjiltä, onnistuuko zetan ECU:n näpräys. :thumbup:

Suurimmalta osalta onnistuu.
 
Juurikin tuollasia ebayn putkistoja tarkoitin non-brand putkistolla, kylläkin molemmille puolille jakautuvaa kuten alkuperäinenkin:
https://www.ebay.com/itm/Modified-F...423c97c31:g:eo4AAOSwBY1bW-b4&autorefresh=true

Huh tulipa monsterlink. Sliparit tosiaan ihan laadukasta merkkiä ei siinä mitään, tarkoitin vain että ovat pelkkää onttoa putkea ja hyvinhän ne mörisee verrattuna stockiin.

Batman: tuota ecun ohjelmointia myös miettinyt, mutta eikö se ole vähän riskimpää modata verrattuna PC:hen jonka voi vain poistaa välistä, jos haluaa palauttaa stockiksi. Ei tuossa välttämättä parin sadan säästöjä viitsi tinkiä jos helpottaa pidemmän päälle säätöjä varsinkin jos tulee modauksia taas putkistoon etc.

Lisäksi, olenko ollut väärässä uskossa kun olen ajatellut että PC:llä saa paljon tarkemmin hienosäädettyä kartat jolloin käynti ja kulutus on ns. paremmin optimoitu?

EX-ninjassa oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu putkisto alusta loppuun, paremmin hengittävä suodatin, quickshifter ja PC 3 joka säädetty jollain pajalla ja sen tyylisen setin ottaisin mieluusti tuohonkin. Kalliiksihan tuo tulee mutta eikös ne rahat aina johonkin pakkaa menemään.
 
No sehän on vähän siitä kiinni kiinnostaako ite karttoja räpeltää. 14-mallin zetan ecun pääsee re-mappaamaan, useampia virisoftia löytyy.
Nykyään flashaystä tehdään myös niin että pelkän boxin lähettää toiveineen/tietoineen (esim. putkistomuutokokset) pajalle ja posti tuo säädetyn boxin himaan. Edullista. Itse luotan pajalla ja penkissä tehtyyn säätöön, ilman PC:tä. Gen1:ssä oli PC mut sen jälkeen tainnut olla aina fläshäys. Voi määritellä millaisen kaasuvasteen, (säästää taas esim. pikakaasun asennuksen), huippukierrokset, -nopeusrajoituksen poisto, vääntö- ja tehokäyrän malli jne.
Esim. Woolich.
https://www.woolichracing.com/produ...2016-kawasaki-z1000-usb-denso-v3-package.aspx

Viripajalla penkissä tehtynä ehkä n. 300€ arvioisin jos mekaaniset muutokset teet itse. (Kat-del, servo-elim. putkimuutokset)
 
Kiitos vastauksista!

Tuollainen pitää siis ostaa kuitenkin, paitsi jos pajalta löytyy niin voivat vain ostaa tuon ECU keyn (joka lie halvempi)? Tuon etu on se ettei pyörään tarvi asentaa mitään erillistä palikkaa ja säästyy siten myös asennuskustannuksilta? Paja tietysti saa samalla vempeleellä useammankin pyörän säädettyä niin varmaan löytyy joiltain tahoilta tuota nippua.

Mielenkiintoinen vempele, en ollut kuullutkaan :thumbup:
 
Huikeeta, kuulostaa liian helpolta ollakseen totta! Tuota Samin pajaa ainakin zx10r-langassa kehutte, mutta on sinne kyllä matkaa raumalta. Täytyy varmaan ensin soitella turkuseen ja tampereelle.
Kiitokset vielä valistuksista :jippikaijee:
 
Back
Ylös