• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Z750

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j0el
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin, nyt on tullut pikku-zetalla kokemuksia rapiat 2 tkm ja alkaa olla sen aika että tuo vakio stonga saa lähteä:pissed: Eilen paikallisia tarvikeliikkeitä kierrellessä tulin siihen tulokseen että timeless racing (motonet 24,90e) ei hävinnyt stormin vastaavalle stongalle (99e) niin paljoa ettenkö sitä hakisi pois.

Kysymys kuuluukin että mitä kikkoja/jippoja tuossa stongan vaihdossa on? Jostain muistan lukeneeni että vasemmalta puolelta kannatti purkaa jotain, johonki piti porata reikää jne..?:O Ja miten kahvat yleensäkin saa irti vakio stongasta ja miten ne kiinnitetään uuteen?:tyhmäminä:
Itselläni on juurikin tuo motonetin timeless omassa z1000:ssa ja jostain syystä (keveys? jäykkyys?) se värisee aivan helv**isti ilman lisäpainoa. Olenkin normaalien tankopainojen lisäksi työntänyt lähes koko putken täyteen lyijyä, että sain värinät edes siedettävästi hallintaan. Harkinnassa on kuitenkin teräksisen stongan hankinta.

Vanhat tupet lähtee joko vetämällä tai leikkaamalla irti (jos ei tarvitse uudelleen käyttää). Hallintalaitteiden puolikkaat ovat ruuveilla kiinni toisissaan ja niissä olevat muovitapit pitävät ne kiinni tangossa.

Reijät tosiaan pitää hallintalaiteiden tapeille porata ja itse käytin "jiginä" muovista putkiliitintä, johon porasin ensin reijän ja sitten teippasin stongaan oikeaan kohtaan kiinni. Kunnon kolo pistepuikolla vielä ennen porausta, niin ei lähtenyt terä vaeltaan ja reikä tuli haluttuun kohtaan. Tarkkana saa olla, että reikä tulee oikealle etäisyydelle tangon päästä. Ainakin tuossa gen1 tonnissa on alkuperäisessä stongassa viisteet, joiden päälle orkkis painot asettuu. Jos siis mittaa reiän paikat alkuperäisen stongan päästä, niin menee viisteen verran pieleen (ei minulle tietenkään näin käynyt :rant:), koska timelesissa ei tuota viistettä ole. Uudet tankopainot joutuu siis myös hankkimaan.

Eipä tuossa juuri muita kompastuskohtia ole, kunhan rauhassa irroitusvaiheessa katsoo mitä kautta mikäkin vaijeri ja letku tulee ja ottaa vaikka kuvan auttamaan muistia.
 
Itselläni on juurikin tuo motonetin timeless omassa z1000:ssa ja jostain syystä (keveys? jäykkyys?) se värisee aivan helv**isti ilman lisäpainoa. Olenkin normaalien tankopainojen lisäksi työntänyt lähes koko putken täyteen lyijyä, että sain värinät edes siedettävästi hallintaan. Harkinnassa on kuitenkin teräksisen stongan hankinta.

Vanhat tupet lähtee joko vetämällä tai leikkaamalla irti (jos ei tarvitse uudelleen käyttää). Hallintalaitteiden puolikkaat ovat ruuveilla kiinni toisissaan ja niissä olevat muovitapit pitävät ne kiinni tangossa.

Reijät tosiaan pitää hallintalaiteiden tapeille porata ja itse käytin "jiginä" muovista putkiliitintä, johon porasin ensin reijän ja sitten teippasin stongaan oikeaan kohtaan kiinni. Kunnon kolo pistepuikolla vielä ennen porausta, niin ei lähtenyt terä vaeltaan ja reikä tuli haluttuun kohtaan. Tarkkana saa olla, että reikä tulee oikealle etäisyydelle tangon päästä. Ainakin tuossa gen1 tonnissa on alkuperäisessä stongassa viisteet, joiden päälle orkkis painot asettuu. Jos siis mittaa reiän paikat alkuperäisen stongan päästä, niin menee viisteen verran pieleen (ei minulle tietenkään näin käynyt :rant:), koska timelesissa ei tuota viistettä ole. Uudet tankopainot joutuu siis myös hankkimaan.

Eipä tuossa juuri muita kompastuskohtia ole, kunhan rauhassa irroitusvaiheessa katsoo mitä kautta mikäkin vaijeri ja letku tulee ja ottaa vaikka kuvan auttamaan muistia.

Kiitti neuvoista, vaikkakin tangon ehdin jo vaihtaa :thumbup: ei se kovin vaikeeta tosiaan ollut, muovinupikat itse veistelin puukolla lähes kokonaan pois ja erkkaa kierros näitten kohdalle ja hyvin pysyy:WAZAAP: heti on mukavampi ajoasento, vaikkakin mietin vielä että laittaisko kuitenki riserit vielä kaveriksi:dunno: tankopainot on vielä ostamatta, ja sen kyllä tärinässä huomaa, mutta ei se mulla ihan niin paha ole että ajoa kauheasti haittaisi, mutta kyllä ne silti täytyy käydä ostamassa ja sit näkee että miten ne vielä vaikuttaa?
 
Uusi pikkuzetaaja ilmoittautuu! Talvella iski aivopieru vaihtaa matkalehmä (XX) johonkin hauskempaan vekottimeen ja sellainen kyllä tosiaan löytyi. On tuo z750 kyllä todella kiva pyörä ajaa :cruising: Sopii ainakin omaan makuun paremmin kuin tuo xx. Pyörässä oli valmiiksi leveämpi tanko, joku sliparinpätkä, pc ja k&n ilmansuodatin. Ratastuksesta en tiedä, ei tullut katsottua, mutta nopeusmittari näyttää satasen vauhdeissa noin 120km/h ja kierrokset huitelee reilussa 5000. Osaakohan joku sanoa tämän perusteella onko tuo vakioratastus?

Pyörä on -06, musta ja rek. alkaa FO, joten jos olet ko. pyörän omistanut, niin olisi mukava kuulla pyörästä lisää, vaikkakin mukana tuli kyllä kattavat tiedot huolloista ym. lippuja ja lappuja. Niin ja eipä löytynyt takaiskarista ruostetta :thumbup: Myös kulkupuoli tuntuisi olevan kunnossa enkä oikein kuullut koneesta mitään ylimääräisiä äänitehosteitakaan. Huomenna taas. Aijai :jpstyle:

Edit: Tuonne miitingeille olisi kanssa mukava tulla, mutta eipä taida ehtiä. Ajelenpa täällä sitten keskenäni :jippikaijee:

Sattuuko entisen pyöräsi rekkarin ainoa nro olemaan 5 ?:)
 
Kiitti neuvoista, vaikkakin tangon ehdin jo vaihtaa :thumbup: ei se kovin vaikeeta tosiaan ollut, muovinupikat itse veistelin puukolla lähes kokonaan pois ja erkkaa kierros näitten kohdalle ja hyvin pysyy:WAZAAP: heti on mukavampi ajoasento, vaikkakin mietin vielä että laittaisko kuitenki riserit vielä kaveriksi:dunno: tankopainot on vielä ostamatta, ja sen kyllä tärinässä huomaa, mutta ei se mulla ihan niin paha ole että ajoa kauheasti haittaisi, mutta kyllä ne silti täytyy käydä ostamassa ja sit näkee että miten ne vielä vaikuttaa?
Hyvä homma, että onnistui! Selkeästi olet itseäni tehokkaampi tarttumaan toimeen. Itsellä menee yleensä min. viikko-kaks tuumaillessa ja pohtiessa että viitsiskö/jaksaisko/kehtaisko, ennen kuin mitään alkaa tapahtua.
 
Itse en ole muuta kuin öljyt vaihtanut. Edellinen edellinen omistaja lienee laittanut ja mopottimessa on siis
Akrapovic SP Series / MS-H5/3.
Tätä palikkaa lienee osuus joka moottorin takaosasta taaksepäin? Pakosarja alkuperäinen?
En äkkiseltään huomannut lambda anturia lainkaan?
Mielestäni ainakin äänet olivat hyvinkin katuuskottavat! :)
Vielä kun toimisi... :paikallatuulee:

Moi!
Vein mopottimen lopulta MotoVillelle ja hän laittoi kuntoon nopeasti ja ammattitaidolla.
Kiitos!
Vikana oli piuha poikki virtalukolta...
Taas käy ja kukkuu...
 
Kenelläkään kokemuksia orkkiksen Z750 -06 etuvalon ja umpion hankinnasta. Periaatteessa 2 vaihtoehtoa, orkkis joka maksaa maltaita tai eri osia idästä missä ei ole kuin runko erikseen ilman asennuskittiä.

Z1000 maskikin kävisi.
 
Kenelläkään kokemuksia orkkiksen Z750 -06 etuvalon ja umpion hankinnasta. Periaatteessa 2 vaihtoehtoa, orkkis joka maksaa maltaita tai eri osia idästä missä ei ole kuin runko erikseen ilman asennuskittiä.

Z1000 maskikin kävisi.

Tossa pari vaihtoehtoa lisää missä mielestäni käytetään samanlaista umpiota (paremmat valikoimat eBayssa):
Z750 04-06
Z1000 03-06
KLE500 05-07
Ninja 250 08-12

Ite tilasin tuonKLE500 maskin ja se on ainakin sama.
 
Morjensta pöytään :bye:

Uusi jäsen pikkuzetalaisten joukkoon ilmoittautuu. :WAZAAP: Vuoden 2005 musta kawa kotiutuu lähiviikkoinna, kunhan tiet täällä sulaa. Pyörässä kaikkea pientä jo valmiina. Putkistosta kilpitelineeseen...
Vannekehän teippaus hieman houkuttelisi mutta en oikein osaa päättää väriä..:sad: Nakkokaahan vinkkejä mikä toimii mustassa pyörässä. Makuasioitahan nämä :D Tällä hetkellä painin vihreän ja punaisen välillä.. Ehkä valkoinen/hopeakin..?

Kiitos näkemiin
 
Mä käytin aikanani omassa mustassa Z750:ssä kullanväriä eri kohdissa. Mielestäni se musta/kulta on tossa tosi hyvä pari. Varsinkin kun hankin myös ajovarusteisiin kultaista teemaa, kuten visiiri ja takin kuviot. Onnea uudelle pyörälle!:thumbup:
 
Mä käytin aikanani omassa mustassa Z750:ssä kullanväriä eri kohdissa. Mielestäni se musta/kulta on tossa tosi hyvä pari. Varsinkin kun hankin myös ajovarusteisiin kultaista teemaa, kuten visiiri ja takin kuviot. Onnea uudelle pyörälle!:thumbup:

Ei ollenkaan paha idea :) Ei sulla sattuisi vanhasta ajokista kuvaa lojumaan missään? ;)
Niin ja luultavasti se väri mihin tuun päätyyn, JOS päädyn mihinkään.. Toimii sit pohjana muitten osien väritykselle, kuten Hitmänilläkin aikoinaan.:thumbup:
 
Musta/kulta oli omakin zeta aikoinaan :)

Ebaysta sai halvalla kaikenlaista kultaista härpäkettä pyötään ja tykkäsin tosi paljon tuosta kombosta :orgmp:

Esimerkkinä tangonpääpainot, jarru/kytkinkahvojen säätönupit ja öljykorkki. Pientä yksityiskohtaa.
 
Ebaytä selaillessa taitaa mennä tämä ilta :grin:
Lisäkysymys vielä, oisko kellään myydä mustaa ducktailia?
 
Ei ollenkaan paha idea :) Ei sulla sattuisi vanhasta ajokista kuvaa lojumaan missään? ;)
Niin ja luultavasti se väri mihin tuun päätyyn, JOS päädyn mihinkään.. Toimii sit pohjana muitten osien väritykselle, kuten Hitmänilläkin aikoinaan.:thumbup:

Z.jpg

Löysin yhden vanhan kuvan, tossa on ainakin kultaista tankoa joa paikallaan. Myös nuo tangonpääpeilit sopii tohon hyvin! :)
 
Onko kellään jäännyt Z 750 2010 malliin sopivaa sliparia. Myös kiinnostaisi mistä ootte uusia tilailleet.
Tuo alkuperäinen on melkoinen pönttö. Ja voiko pelkän sliparin laittaa ilman mitään muita säätöjä?
 
Onko kellään jäännyt Z 750 2010 malliin sopivaa sliparia. Myös kiinnostaisi mistä ootte uusia tilailleet.
Tuo alkuperäinen on melkoinen pönttö. Ja voiko pelkän sliparin laittaa ilman mitään muita säätöjä?


MP-maailman testin mukaan: "MP-Maailma *testasi *Kawan *Z 750 *malliin *slip-on vaimentimia ja testi julkaistiin numerossa 4/10 . Slip-on *vaimentimella ja PC:llä saatiin jopa *yli *10 hevosvoiman tehonlisäys (Mivv Suono Full Carbon ) verrattuna vakiovaimentimeen. Toki yhdellä vaimentimella teho laski DB-killerin ollessa paikoillaan. Testissä oli mukana *Akra , Mivv . Laser, Arrow , Gianelli , Leo Vince sekä vakiovaimentaja . Mivv ja Leo Vince *olivat vaimentimia jotka vaatimat ehdottomasti säätämistä. Akra oli siinä rajoilla *eli *ajoittain *Akran kanssa oltiin aavistuksen laihalla . *Testin mittaukset ja *säätämisen *suoritti Viaber / Harri Piensalmi *eli *ammattitaitoinen testaaja ainakin oli kyseessä."

Eli eipä säätö olisi yhtään huono idea.
 
Itsellä oli Devil Magnum pönttö kiinni ja hyvää mökää piti. Itse tykkäsin myöskin tuosta "upper mount" kiinnityksestä jolloin vaimennin nousi takapenkin vierelle ylös eikä ollut orkkis paikassa.
 
Olisiko kellekään jäänyt ylimääräiseksi kawa z 750 -05:een käypäistä tuulen ohjainta mittariston eteen joka kiinni kolmesta pisteestä?

(Espoo)
Saattaisin olla kiinnostunut... :)
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös