Tulipas tässä aloiteltua iltasella 48000 huoltoa hetken mielijohteesta kaverin kanssa, ja alettiin venttiileitä kaivamaan esiin. Motti saatiin nopsaa auki ja kaikki meni hyvin kunnes alettiin välyksiä mittaaman. In puolella välykset saisi olla 1,15-0,24mm ja kaikki ne olivat rajojen sisällä hyvinkin, mutta EX puolella tuli ongelmaa suurella kädellä.
Ex Puolen arvot sopisi olla 0,22-0,31mm, mutta arvot olivat meillä 0,11-0,19 välillä, eli kaikki aivan liian tiukalla, erityisesti tuo 0,11(yks kpl) Tuo yksi tosiaan oli aivan päin metsää, mutta muut näyttää siltä että aivankuin joku olisi aikoinaan säätänyt EX puolen myös IN puolen arvoilla, kaikki pysyi muuten IN puolen arvon sisällä. Kova oli into että kone kasaan myös tänään, kun eihän sieltä tietty mitään löydy mutta toisin kävi. Ei kenelläkään olisi shimmejä joista olisi tarve päästä eroon, olisi ostaja.
Onko kukaan täällä kohdannut tälläistä "säätöä" ennen, että näyttäisi IN ja EX olevan aika samoilla säädöillä väännetty nippuun? Ja millaista vahinkoa tuo pakopuolen kireys voi koneelle aiheuttaa?
Tässä vielä omat tulokset:
1:
IN 0,16 / 0,16
EX 0,15 / 0,15
2:
IN 0,19 / 0,18
EX 0,17 / 0,18
3:
IN 0,18 / 0,17
EX 0,18 / 0,18
4:
IN 0,18 / 0,18
EX 0,19 / 0,11 <----!!!!!