ZR-7

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on hommailtu ko. pyörä! :) Onkos muilla S mallin omaavilla vibrannu matalilla kierroksilla etukate? Hirveetä mekkalaa pitää.. Täytynee irrotella ja kiristellä uusiks, josko sillä helpottais :paikallatuulee:

Eipä auta kiristely ku täristää entistä enemmän. Kukaan saanu modailtua tuota maskia hiljaseks? Rämisee ilmeisesti useammastakin kohdasta..
 
Eipä auta kiristely ku täristää entistä enemmän. Kukaan saanu modailtua tuota maskia hiljaseks? Rämisee ilmeisesti useammastakin kohdasta..

Ison veden takana samanlaisen ongelman kanssa ovat laittaneet toppausta sopiviin kohtiin...
On ainakin tarinoiden mukaan hiljentyneet resonointivärinät.
Ite ajan nakuversiolla joten moisia ongelmia ei ilmene :)
 
Eipä auta kiristely ku täristää entistä enemmän. Kukaan saanu modailtua tuota maskia hiljaseks? Rämisee ilmeisesti useammastakin kohdasta..
Aikoinaan omistin ko. pelin ja tuskailin saman ongelman kanssa. Kaikkiin saumoihin ja liitoksiin väliin ohutta ikkunatiivistettä taikka vaahtomuovia, niin loppuu räminät ja nitinät. Itse käytin Etolasta löytynyttä 3mm paksua ikkunatiivistettä.
 
Itsellä tyhjäkäynnillä kate kanssa kitisi ja lopulta syy löytyi siitä ajovalon alla olevasta pikku palasesta. Se kun on yläreunastaan vain kynsillä ja alhaalta ruuveilla, niin nuo yläpään kiinnikkeet ilmeisesti hinkkaa muovi-muovia vasten => nirskunaa :no: No palasen ympäri vain ohkanen nauha sinitarraa ja uudelleen kiinni niin johan kitinät katosi :thumbup:
 
Ei tuo Kawan perinteihäs ilmajäähy niin kovin kranttu noille voiteilleen ole = myös Delvac siis toimii ihan hyvin, siinä missä moni muukin, kokemusta on :thumbup:
 
Piti vaan kysästä että onko joku muu kokeillut jo delvacia. Uskaltaa sitten omaan pyörään sitä laittaa. Entinen pyörän omistaja mainitsikin käyttäneensä mineraaliöljyä ja suositteli sitä.
Tänään pitää käydä lenkki ajamassa, kun näin hyvä sää. Ainakin täällä itäisessä osassa :D
 
Ehtoota ja tervehdys kaikille. Täällä ilmottautuu palstoille uusi zr7-s:n omistaja. Tuli ostettua pyörä tuossa 3 päivää sitten. Vuosimallia -04. Ihan mukavalta ja asialliselta peliltä vaikuttaa. Vikoja ei havaittavissa muita, kuin etujarruvalonkytkin rikki. Yritin etsiskellä uutta netistä, mutta en löytänyt. Osaisko joku antaa hyviä linkkejä, mistä kantsis metsästää.
 
Ehtoota ja tervehdys kaikille. Täällä ilmottautuu palstoille uusi zr7-s:n omistaja. Tuli ostettua pyörä tuossa 3 päivää sitten. Vuosimallia -04. Ihan mukavalta ja asialliselta peliltä vaikuttaa. Vikoja ei havaittavissa muita, kuin etujarruvalonkytkin rikki. Yritin etsiskellä uutta netistä, mutta en löytänyt. Osaisko joku antaa hyviä linkkejä, mistä kantsis metsästää.

Tervetuloa,
En tiedä missäpäin liikut, mutta MP-Pitstop on Helsingissä kehä I:sen varrella. Sieltä saattais löytyä...
Hae tuolta www.purkuosat.net
 
Ilmoittaudun mukaan keskusteluun uutena mopoilijana.
Ostin loppuvuodesta 2012 ZR-7:n vm. 2003.
Mittarissa 35 tuhatta ja värinä punainen.
Sen verran mitä ehdin ajamaan ennen lumia, niin just loistava pyörä aloittelevalle kuskille.
Ja ainakin omasta mielestäni aika namu silmällekin.

Pyörässä oli suht uudet renkaat ja perushuolto tehty juuri ennen kauppoja.
Muutoksina pyörässä on minivilkut edessä ja takana, rekisterikilven telinettä modattu,
ja mittaristo vaihdettu Koson monitoimimalliin. Lisäksi tanko on vaihdettu suorempaan malliin
ja pyörässä on kiinni minikokoinen pleksi. Itse vaihdoin juuri peilit tangonpää-mallisiin.
Ainoa kauneusvirhe mikä pyörässä on, on etuvalon lasissa pieni halkeama.
Se ei vuoda sisään mutta häiritsee omaan silmään sen verran että taidan vaihtaa lasin.
Mistähän sellaista kannattaisi kysellä? Valtuutetun huollon kautta vai mistä?

Talven aikana ei varmaankaan tarvitse mitään isoja huoltotoimenpiteitä tehdä, vain
akun ylläpito ja keväällä sit normi kevät tarkistukset.

Varastossa on muuten pyörimässä orkkis tanko ja mittaristo jos jollakulla on tarvetta.
Lisäksi löytyy toiset tangonpääpeilit jotka eivät istuneet millään minun pyörään.

Yksi juttu mitä mietin, niin on yliteippaus. Kellään täällä kokemusta?
Toi punainen väri saattaa jossain vaiheessa alkaa kyllästyttämään.

Hankintalistalla on vielä pehmeät sivulaukut ja matala tankkilaukku.
Lisäksi ehkä joku bluetooth kypäräpuhelin.

Nyt vaan kevättä odottamaan. :)

-Kaitsuli-
 
Pitkästä aikaa taas löytyi tie tänne ja pakkohan sitä on ilmoittautua onnellisten kawa-kuskien joukkoon :D

Mulla on ollut nyt kaksi kautta ZR-7 vm 2000 ja kohta olis ehkä vaihdon aika... Ehkä... Ostin Wanhan Rouvan ensipyöräks ja tosi tyytyväinen olen ollut, kun vaan olis rahaa pitää niin koskaan en luopuisi mutta mieli tekee vähän toisenlaista.

Viime kausi meni harakoille säiden ja äidin riipivän "mun täytyy olla lapseni kanssa" -tunteen takia, joten kilometrejä on tullut vain 5000... Ensimmäisellä kaudella, ensimmäisen ajoviikon aikana tuli kipattua mopotin molemmille kyljille :itkupilli: Mitään ei onneks pahemmin käynyt, mitä nyt ego sai kolhuja ja mopo muutaman naarmun. Täytyy sanoa että kun tarpeeks hävettää ja kiukuttaa niin kyllä sitä pienempikin nainen mopon pystyyn kampeaa :grin:

Eipä tuossa mopossa mitään vikaa ole, naku ei vaan sovi mun niskalle ja tästä syystä houkuttelis vaihtaa ihan erilaiseks. Ja tietty vois olla vähän tehokkaampi :right: Saas nähdä miten käy, kautta odotellessa :D
 
Tere

Täälläkin ZR-7S omistaja, toinen kesä tulossa ja mittarissa 40tkm. Viime kesänä tuli mittariin 10tkm ja meno jatkuu
lumen poistuttua maisemista. Ei ongelmia vielä ainakaan ja keväällä tarkoitus uusia kaasareiden kumikurkut ja ketju rataspaketti. Komppaan myös aiemmin kerrottua, eli eteen 17 piikkinen, jos saisi tuon 100 km/h resonoinnin pois. Myös tuo etukatteen nitinät ja natinat tuttuja, mutta eipä ole haitannut. Samalla keväthuollolla olisi tarkoitus tarkistuttaa venttiilivälykset ja vaihtaa jäykemmät öljyt eteen. Delvackkia koneessa ja toimii kuin junan vessa. Viimekesän pisin reissu 2500 km ja hyvin kesti ajella, eli ajoasento sopii ainakin minulle.

Palataan.
 
Paljonko teidän ZR-7:lla on ajettu ja mitä kannattaa katsoa/kuunnella, jos meinaa ostaa? Toisin sanoen onko tämän pelin ostamisessa jotain sudenkuoppia, joihin ekan pyörän ostaja voi pudota? Ilmeisen ongelmaton peli vaikuttaa tämän ketjun perusteella olevan ja "hyväksi todettua" tekniikkaa. Kestääkö kampe kokonaisuutena yleensä ilman suuria ongelmia yli 100tkm?

Käsitin, että on tarpeeksi vääntävä ja hyvä ajettava ekaksi pyöräksi myös 186cm/110kg äijälle? Vispaako jossain tilanteessa ja onko jotain muuta, mikä pitää ottaa huomioon?

Löysin myytävänä olevan vuoden 1999 ZR-7, jolla on menty jo 60 tkm. Alle 3000 on pyynti. Kun ei käteistä ole paljoa, pitää tyytyä vanhempaan kalustoon. Tietysti halvin vaihtoehto olisi joku ER-5, mutta uskon tällä irtoavan huomattavan paljon enemmän kiksejä mopoilusta.

Jos olet vaihtamassa omaasi pois, niin saa tarjota. Katsotaan sitten tarkemmin asiaa lumien hävittyä pääkaupunkiseudulta (= tätä menoa vasta juhannuksena :pissed:)
 
ZR-7 kieppaa helposti sen matkamittarinsa ainakin kertaalleen ympäri ongelmitta = 100tkm ei todellakaan ole mikään kummalisuus tuolla konstruktiolla :thumbup: 195cm/100kg lihaa tuon päällä kulkee kuin juna, ei vispaa eikä vatkaa missään tilanteessa, eikä missään nopeuksissa, ei 3x laukuin eikä ilman :) Hintojen suhteen S-mallia saa alle 3ke, joten naku pitää irrota jo 2ke alkupäästä :jpstyle:
 
Tervehdys! Tuli tännekin foorumille rekisteröidyttyä. Motot.net:ssä olen ollut kevariajoista lähtien, mutta siellä keskustelun taso on mitä on, jos ylipäätään sitä on. Josko täällä olisi parempaa.

Omistan siis tällä hetkellä ZR-7S pärrän vuosimalliltaan 2001. Pyörä on kulkeutunut joskus Saksasta, ja olen sen kolmas omistaja. Sillä on nyt ajettu karvan auki 40 tkm. En muista paljon olen itse tarkalleen ajanut, mutta ekan kesän rajoitettuna ja muutaman kesän sen jälkeen täysitehoisena. On mukava pyörä ajaa, ja ajoasento pidemmällekin kuskille (>190 cm) OK. Konehan on todella vääntävä ja taajaman ulkopuolella et käytännössä 5:sta pienempää vaihdetta tarvitse. LeoVincen slipari antaa mukavat murinat. :jpstyle:

Lopuksi toivottelen oikein hyvää alkavaa ajokautta kaikille!
 
Moi ja hyvää kevään odotusta kaikille.

Untuvikko kun olen, niin mieleeni heräsi yksi luultavasti tyhmä kysymys. Tai siis varmistus lähinnä.
Onko ihan normaalia, että tankista kuuluu sihinää sen jälkeen kun pyörän on esim. nostanut keskituelle?
Ilmeisestihän tankista vaan pääsee ylimääräiset paineet pois, eli on varmaankin ihan normaalia?

Nyt pyöräni tosiaan alkaa olemaan talven muutosten jälkeen valmis kesän rientoihin.
Tässä kuva: :)





EDIT: Opin laittamaan kuvan suoraan viestiin. :jippikaijee:
-Kaitsuli-
 
Viimeksi muokattu:
Kun tuo lumi ei nyt näytä katoavan, niin täytyy kai sitten alkaa huoltaa ja viedä huoltoon pyörää.


Kysymys: millainen voimistelu edessä kun pitäisi tehdä ZR-7S venttiilien tarkastus....minkähän aikaa tuollainen projekti vie jos ammattilainen sen tekee? Tämä kysymys koska laskutus n. 70€ h ja kaikkea muutakin pitäisi teettää ja rahaa on rajallinen määrä. Itse teen mitä osaan ja pystyn, mutta osan joutuu teettää sellaisella kuka sen varmasti osaa ja laskuttaa tietenkin siitä.:)
 
Back
Ylös