• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZR-7

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No onhan se pyörä, halpa huoltaa ja perusvarmaa tekniikkaa MUTTA:

1. Epävakaa ajettava sivulaukkujen kanssa yli 150km/h nopeuksissa. Lähes vaarallinen
2. Laiska
3. Ajoasento on aika tilava, mutta ei silti hyvän tuntuinen.
4. Ruma. Varsinkin ZR-7 S versio, naku nyt vielä menettelee.

Varmasti on laiskempi kuin turbotettu busa, olisin varmaan jo hengiltä jos tehoa olisi yhtä paljon. ;) Niinkuin sanoin, niin on mulle ihan tarpeeksi tehokas tässä vaiheessa. Jollekin kokeneemmalle on varmasti ihan lussu mopo.

Ulkonäkökin on kai makuasia? Jonkun mielestä joku pyörä on ruma ja joku toinen kaunis. Jonkun toisen mielestä asiat on just toisin päin. :D

Tuohon sivulaukuilla kovaa ajamiseen en osaa ottaa kantaa, mulla on kyllä pidemmillä matkoilla sivulaukut, mutta ajelen yleensä ilman kiirettä mutkateitä pitkin perille.
 
SGN lähetti mulle ZR-7 ohjekirjan kopion ilmaiseksi kun kyselin.Varmaan saa muihin Kawoihin.
Kaasuttimien ja ilmanputsarin välissä olevat kumit näyttää vähän haperoilta,onko paha homma vaihtaa.
 
Omakohtaiset ensikokemukset ko. pyörästä: http://www.motot.net/wiki/Moottorip....2C_ensityypit_isolla_py.C3.B6r.C3.A4ll.C3.A4 :thumbup:
Muutama vuosi vierähti välissä, kunnes vihdoinkin: http://zr-7s.blogspot.fi/2008/07/koeajo.html :jippikaijee:
Vaan kun ne elämäntilanteet muuttuilee niin nyt ollaan oltu pyörätönnä jo jokunen vuosi :no:

Mutta yhteenvetoa niin pyörähän on kuin tehty aikuiseen, rauhalliseen ajoon isolle miehelle. Kuormaakaan tuo pyörä ei säiky ja täyteenlastattunakaan 3x laukuin ja repsikankin kera tuo ei vieläkään näytä mopolta kuormansa alla ja kantaa sen kohteeseen mukisemati. Minkäänsortin "munaa" tuossa pyörässä ei siis ole, mutta toisaalta se tekee just sen mitä siltä pyydetään tasaisen varman luotettavasti, vailla yllätyksiä :cruising:

Vak.yhtiön täti muistaa todella maltillisilla vak.maksuilla, edullista kulutusosaa löytää vaikka Motonetistä, kaikki tarvittavat huoltokohteet on sopivasti esillä, iso tankki + pieni kulutus = pitkiä matkasiivuja... Ainoa kun vain katsoo että hommaa mallin jossa on kaasarikurkkujen sähkölämmitys, jos meinaa alku- ja loppukauden kylmänkosteilla keleilläkin vielä ajella :jpstyle:
 
Parit kilometrit S mallilla ajaneena:

-Etukate rämisee ja se käy pitemmän päälle hermoille ja PAHASTI:rant:
-Sivulaukkujen kera ku nopeus kohtaa noin 130-140km/h ni keula lähtee yhtäkkiä vatkaa niin että paskot housuus yllätyksestä.

-/+Tehojaha siinä ei juuri ole, mutta kyllähän tollainen matkaa taittaa mukavasti ja pienellä kulutuksella
+Vakuutusmaksut
+Yksinkertainen tekniikka eli helppo ja halpa huoltaa. Paitsi jakoketju, joka muistaakseni kätevästi koneen keskellä.

+/- ulkonäkö on katsojan silmissä :;):
 
Vähän offtopic:
Kun on olemassa kutsumanimiä, Rytköstä, Cebaria, Veturia, Tellua, Busaa, Gixerii, Möhköö, Räksää, Tuuttia, Vifferiä ja mitä kaikkia muitakin, niin onkos tuolle ZR-7:lle jotain lempinimeä? Ehkäpä se menee luokkaan Zetori? :)
 
No onhan se pyörä, halpa huoltaa ja perusvarmaa tekniikkaa MUTTA:

1. Epävakaa ajettava sivulaukkujen kanssa yli 150km/h nopeuksissa. Lähes vaarallinen
2. Laiska
3. Ajoasento on aika tilava, mutta ei silti hyvän tuntuinen.
4. Ruma. Varsinkin ZR-7 S versio, naku nyt vielä menettelee.

Nojuu, ihanaa käydä herättelemässä vanhaa lankaa, mutta ainakin givin laukkusarjan sisällä olevissa varoitustarroissa lukee selvästi että max nopeus 120km/h niin en ihmettele ollenkaan jos alkaa vatkailee ja olemaan epävakaa yli 150km/h nopeuksissa :D Itse toki myös ajelen mahdollisesti hieman ripeämpää vauhtia kuin tuon 120 oli sitten laukut tai ei, mutta en ainakaan mitään tajutonta vatkausta ole huomannut.
 
DSC_0720.jpg

Herätellääs vähän zr-7 topiccia!

Jotenka, tuli ekaksi pyöräksi hommattua tuommoinen zr-7! Ja nyt haluisin asiantuntijoiden mielipiteitä, onko normaalia että putki vähän paukuttaa vaimeasti tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksella? Pyörään on laitettu edellisen omistajan toimesta arrowin putki, en tiedä onko sen jälkeen säädelty mitään.

Muutenki saa jakaa mielipiteitä kyseisestä laitteesta, itse tykkään kovasti ulkonäöstä ja ajettavuudesta.

-tonpasd
 
Herätellääs vähän zr-7 topiccia!

Jotenka, tuli ekaksi pyöräksi hommattua tuommoinen zr-7! Ja nyt haluisin asiantuntijoiden mielipiteitä, onko normaalia että putki vähän paukuttaa vaimeasti tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksella? Pyörään on laitettu edellisen omistajan toimesta arrowin putki, en tiedä onko sen jälkeen säädelty mitään.

Muutenki saa jakaa mielipiteitä kyseisestä laitteesta, itse tykkään kovasti ulkonäöstä ja ajettavuudesta.

-tonpasd

Tyhjäkäyntipaukkeesta en tiedä, mutta runtua annettaessa oma vähän tulitti. Myös bensaa kulu normiajossa semmoset 7 litraa satasella, edellinen omistaja vähän säätäny.
kawapaukkuu.jpg
 
^Tyypillinen oire seoksen ollessa laihalla.

Todennäköisesti tyhjäkäyntipiiri kaipaa putsaamista. Tai sitten tk-suuttimet pitäisi vaihtaa pykälää isommiksi.

Ensiksi mainittu syy on selvästi todennäköisempi syypää...
 
^Tyypillinen oire seoksen ollessa laihalla.

Todennäköisesti tyhjäkäyntipiiri kaipaa putsaamista. Tai sitten tk-suuttimet pitäisi vaihtaa pykälää isommiksi.

Ensiksi mainittu syy on selvästi todennäköisempi syypää...

Ok! Kiitos tiedosta. Oliko näissä jossain helpossa paikassa ruuvit mistä seoksia säädetään? Jos itse yrittäisi eka vähän säätää ja sittenku menee vituiks ni vien korjaamoo.. :grin:
 
Ruuvit löytyy kaasareiden alapinnalta uimurikammioiden ja koneelle vievien kumikurkkujen välistä. Ruuveja säätämällä tuskin saat parannusta aikaan.
 
Moro

Tuli hommattua tommonen 2001vm zr-7 niin mitä kaikkee tolle vois tehä tehon toivossa? Kiitos jo etukäteen
 
Moro

Tuli hommattua tommonen 2001vm zr-7 niin mitä kaikkee tolle vois tehä tehon toivossa? Kiitos jo etukäteen

Ei taida mitään oikotietä tehojen kanssa olla. Rahaa palaa tonnitolkulla, jos tuota laukkaamaan haluat.

Edullisin varmaan putkisto ja irtofilsut suutinsetillä ponnistaa 90 hv korville.

Takomäntä kitti 810 cc, kannen porttaus, virinokat, suoravetoiset kaasarit, 4-1 viriputki, säädettävä sytty auttaa vapariin.
Näillä pääsee jo reilun sadan pollen luokkaan.

Kovempaan tehonkaipuuseen turboa. Kawan oma GPZ 750 turbon kone perustuu juuri tuohon koneeseen.
 
Ei taida mitään oikotietä tehojen kanssa olla. Rahaa palaa tonnitolkulla, jos tuota laukkaamaan haluat.

Edullisin varmaan putkisto ja irtofilsut suutinsetillä ponnistaa 90 hv korville.

Takomäntä kitti 810 cc, kannen porttaus, virinokat, suoravetoiset kaasarit, 4-1 viriputki, säädettävä sytty auttaa vapariin.
Näillä pääsee jo reilun sadan pollen luokkaan.

Kovempaan tehonkaipuuseen turboa. Kawan oma GPZ 750 turbon kone perustuu juuri tuohon koneeseen.

Mistäs noita virinokkia mahtais löytyy ja mitäs nuo "irtofilsut" tarkottaa kun uusii näissä katupyörissä ni en iha kaikkee tiä viä. Mut putkisto ja jokku suuttimet ja nokat olin miettiny jos löytyis ja ehkä myös vois talvella kannen muokkausta mut tuleeko vääntöhävikkiä sit? Ja vielä mitäs tuo 4-1 putki meinaa? Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
 
Mulla olis muuten ylimääräsenä laukkuteline ja givin kaks sivulaukkua 36L lukollisina ja shadin takalaukku vissiin 33L
 


Vähän noista sivuäänistä voisin kysel.
Tuo pyörä pitää sellast kevyttä nakutusta/rohinaa tyhjäkäynnillä. Onkos se nokkaketjun kiristäjän syytä?
Sitten kun lähtee liikkeelle/kiihdyttää niin 1500-4000rpm pitää rohinaa. Kuulostaa niinkuin jarru palat rohisis kevyessä jarrutuksessa tai hiekkaa välissä. Semmonen sivuääni kuuluu moottorista, mikäs vialla?
 
Back
Ylös