ZRX 1200 R/S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilmeisesti tota -04 zrexeriä löytyy sitten monenlaisena versiona. Sumekon sivuilla tosiaan on nelimäntäiset jarrusatulat, eikä kaasareissa ole sitä "mötikkää"... myös jarrulevyt ovat erinäköiset sumekon sivuilla ja luonnossa. Tulee mieleen, että zrx tosiaan on sellainen malli, johon isketään niitä osia kiinni, mitä Kawan varastolta sattuu löytymään...
biggrin.gif
 
NO VOI PERKELEEN HELVETTI!!!!  
veryangry.gif
Vaihdoin sitte aivan turhaan pyörää! Superbike-tanko-paketti Zetoriin ois maksanu...mitä..no noin 200€ ja nyt ostin uuden pyörän xxxxx€!  
veryangry.gif
Zetorista katteet pois, leveenkorkee stonga, porausta koneeseen, pyäree lamppu ja VOILÁ! Edessämme seisoo ZZRX!

biggrin.gif
 
tounge.gif


Tai sitten vaihtoehtoisesti ruuvataan ZetaReXeriin clip-onit ja ostetaan
saksanmaalta KAIKKI mahdolliset tupperwaret siihen.
Nypitään vielä kun kerran vauhtiin päästiin siihen se monoiskari taakse.
Joo!!

lookaround_orig.gif
Oon muuten nähny kuvan Saksanmaalla rakennetusta ZRX1100:sta jossa oli Öölarin monoiskari takana. Tosin pyörää oli modifioitu muutenkin melko rankalla kädellä... Ja rahalla.
tounge.gif




Tuossa BW:ssa näkemässäni ZReXissä oli muuten myös etulevyt erilaiset kuin omassa pyörässäni. Kivaahan se ois, jos jokanen ZReX, joka tehtaan hihnalta päivänvaloon tulee, olisi uniikki...
wink.gif
Sitä vois "limited edition" Ducce kuskit ihmetellä ja taivastella...
tounge.gif
 
Vielä ko. moposta. Tilasin sen alkuperäisen korjaamokäsikirjan (tuli 3 vuorokaudessa ja hinta se aiemmin mainittu 50 USD). Siinä olevissa malleissa oli kyllä kaikissa kuusimäntäiset jarrusatulat edessä. Olisiko aiemmat pyörät vanhempaa saksan varastoa? Huoltokirjaa selatessani varmistui aikaisempi epäilys huollosta ja huoltojen kestoajoista. Jos kirjan mukaan tekee pienenkin huollon, menee sinnä vähintään yksi kokonainen päivä. Eli en panisi kovinkaan paljon painoa käytetyn huolloille/merkinnöille, kun vielä tietää ettei Suomesta löydy asiantuntijoita ko. huoltoihin. Ensimmäinen suurempi huolto tulee 15000 km kohdalla. Muuten pyörä on vielä ihan perustekniikkaa ja elektroniikkaa ei ole liiaksi. Kirjassa lisäksi säköpuolen testaukset neuvottu helposti "kotikonstein".
 
ZRX:ssä on alusta saakka ollu kuusmäntäset satulat, siis ihan 1100 malleista saakka. Jospa Kawan on ollu tarkotus vaihtaa nelimäntäsiin, mutta markkinat tai markkinointi ovat älähtäneet! En tiiä...
nixweiss.gif


Mistä muuten, Laikkuli, oot tilannut tuon korjausoppaan? Alkoi siinä määrin kiinnostamaan, että taidan tilata moisen itellekin. Eli voisitko pistää kyseisen putiikin osoitteen? Oon kuullu M. Kiveltä(Flywheel)tosiaan, että ZRX:n 16000km huolto on kallis koska siinä menee koko päivä. No tuskin tulee tänä kesänä mulle vastaan, kun kilometrejä on mittarissa vasta 1580. Vielä parikyt kilsaa ja virallinen sisäänajo on tehty!
062802jumpie_prv.gif
 
Hei !

Minuun iski taas kuume uuteen pyörään ja tällä kertaa nakuun sellaiseen. Vaihtoehtoja olis ZRX1200 XJR1300 CB1300 GSX1400. Hienoja pyöriä kaikki, mutta olen vähitellen kallistumassa Kawan suuntaan. Hyvää tuntuis olemaan nestejäähdytys, hyvät tehot, näppärä koko, edullisuus ja pieni kulutus. S malli olis muuten ok, mutta punaista pyörää en osta kirveelläkään. Ajattelin siis perusmallia ja pientä Givin visiiriä(A200) siihen. Ainoa ulkonäöllinen seikka, mikä XJR:ssä ja GSX:ssä olisi parempi on kaksi äänenvaimenninta!

Onko teillä lukijoilla minkälaista kuljetuskalustoa laitettuna pyörää? Sivutelineitä, perätelineitä ? Kokemuksia?

t.Esa  
sport05.gif
 
Loistava valinta Finx! Vaihtoehdoistasi Yammua ja Sukisukia ajaneena uskallan väittää, että Kawa peittoaa ainakin nämä ketteryydessä ja tehossa.
bowdown.gif
Suzukin vääntö tosin on kovaa luokkaa, mutta mielestäni Kawan muut ominaisuudet kyykyttävät Suzukin! Laukuista mulla ei Kawassa oo kokemuksia mutta siihen on saatavilla ainakin Kappan ja FiveStarsin telninkejä. Tarkoitukseni on itse hankkia Kappan kolmen laukun teline ZReXiini sen edullisuuden vuoksi. Harmi vaan, että se on helvetin ruma, mutta kun nurkassa lojuu kolme Kappan laukkua käyttämättömänä. Ja muistaisin jossain netissä nähneeni Kawaan olevan myynnissä tarvikeputkistoa jossa äänenvaimennin tulee molemminpuolin pyörää! En tosin enää muista missä...
sad_orig.gif
 
Vertaisin ennemmin tseereksiä ehkä Suisuikin isoon Banditiin kuin tuohon kolossaaliseen gsx:ään...

Mites tuo zeereksi sopii sitten noihin räppäilyhommiin, keuliiko kaasusta kuten iso Rosmo? Saakos tuota R:ä mallia muuten enää uutena?
 
ajoasennoltaan zeterrex on ihan sopiva meikäläiselle. miksei muutenkin. kauniimpi kuin zzr, tietysti, tykkään enemmän katella stereoperää kuin monoa ja on se teoriassa tukevampikin kuin monoperä, 2 vs. 1.
 
Tuo keulimishomma on mulle aika yhdentekevä tieto, mutta ainakin enkklantilaislehtien testaajien mukaan ZReXona keulii helposti pelkällä kahvankäännöllä! Ja kyllä se keula kevenee rajussa kiihdytyksessä siihen malliin, ettei mulla ole siitä epäilystä etteikö se keulisikin kaasulla...
062802jumpie_prv.gif


R-malli ei kuulu tänä vuonna Sumekon malleihin, mutta käsittääkseni viime vuonna sitä sai! Varma en ole. Ainakin se esiinty Sumekon viime vuoden esitteessä. Mun pyörä on harmaasti tuotu Hollannista ja on -03 mallinen.
 
Tämäpä hyvä keskustelu. Mukavata lueskeltavaa, kerrassaan.
smile_org.gif
wink.gif


Mistä muuten, Laikkuli, oot tilannut tuon korjausoppaan? Alkoi siinä määrin kiinnostamaan, että taidan tilata moisen itellekin. Eli voisitko pistää kyseisen putiikin osoitteen? Oon kuullu M. Kiveltä(Flywheel)tosiaan, että ZRX:n 16000km huolto on kallis koska siinä menee koko päivä. No tuskin tulee tänä kesänä mulle vastaan, kun kilometrejä on mittarissa vasta 1580. Vielä parikyt kilsaa ja virallinen sisäänajo on tehty!  
062802jumpie_prv.gif
Korjausoppaitahan saa ainakin TÄÄLTÄ, mistä muuten omanikin ostin. Tuli perille nopeasti ja melko edullisestikin. Todella hyvä kirja, mielilukemistoani!

sanoi:
Onko teillä lukijoilla minkälaista kuljetuskalustoa laitettuna pyörää? Sivutelineitä, perätelineitä ? Kokemuksia?

t.Esa  
sport05.gif

Minun kuljetuskalustoni on kuvattuna TÄÄLLÄ. Siinä näkyy hyvin se Fivestarsin teline, johon kiinnitettynä Givin laukut ovat toimineet oivallisesti. Pienenpieniä modifikaatioita tarvittiin äänenvaimentimen puolelle mutta muuten räkki sopi heittämällä. Edes vilkkuja ei tarvinnut lyhentää!

sanoi:
S malli olis muuten ok, mutta punaista pyörää en osta kirveelläkään.

Pidän asenteestasi. Mutta mikä sen sanelee että sen ässämallin IKUISESTI tarvii punainen olla...
buttrock.gif
 
cool.gif
 
Hei vaan!!

Käytiin sitten vielä perjantaina avovaimon kanssa testaamassa ZRX ja XJR, kun ajellaan pitempiä matkoja samalla pyörällä.(Hän ajelee muuten omalla vehkeellä) Kyytiläisellä on Kawassa aika tukalat oltavat. Vaikka puolisko ei niitä isoimpia naisia olekkaan, niin polvet olivat melkein leuassa kiinni.
Niinhän siinä sitten kävi, että pyörävalinta meni uusiksi ja maanantaina on sitten alla uusi XJR!!

Toivottavasti ette tykkää kyttyrää ja moikataan kun tullaan vastaan!
buttrock.gif


t.Esa
sport05.gif
 
Vai että XJR:n menit sitte hankkimaan....
omg.gif
Noooo...eipä siinä mittään! XJR on todella hieno pyörä sekin. Ja takatapit ovat tosiaan ZReXissä hiukan korkeemmalla kuin Yammussa. Hyvällä ystävälläni oli tuollainen XJR1300 ja täytyy myöntää, että pyörässä on mukavasti machomeininkiä ts. munaa! Vaikka eihän tuo ZeRoXia voita....
bowdown.gif
biggrin.gif
Ei muuta kuin mukavaa kesää uuden pyörän kanssa!
033102beer_1_prv.gif
 
Tuo keulimishomma on mulle aika yhdentekevä tieto, mutta ainakin enkklantilaislehtien testaajien mukaan ZReXona keulii helposti pelkällä kahvankäännöllä! Ja kyllä se keula kevenee rajussa kiihdytyksessä siihen malliin, ettei mulla ole siitä epäilystä etteikö se keulisikin kaasulla...
062802jumpie_prv.gif


R-malli ei kuulu tänä vuonna Sumekon malleihin, mutta käsittääkseni viime vuonna sitä sai! Varma en ole. Ainakin se esiinty Sumekon viime vuoden esitteessä. Mun pyörä on harmaasti tuotu Hollannista ja on -03 mallinen.
juuh, viimevuonna sumeko toi r-mallin zrx 1200 kawaa suomeen. eeeuuun alueella sitä myydään edelleen, siis muualla kuin suomessa, tänävuonna selittivät tuomattomuutensa syyksi ko. r-mallin vähäisen menekin.

kevätpäivillä oli mukawa nähä mr. ripleyn rotahtavan mattamusta zrx1200 ja kiitos tarrasta: "ärsyttävä tarra väärässä paikassa"
 
Kesti vähän tämä vastaus. Korjaamokäsikirjan (alkuperäisen) tilasin seuraavasta osoitteesta. http://www.repairmanual.com. Seikkaperäinen ja hyvä opas vaikka olisi se peukalo siellä kämmenen keskellä.
 
Sain sitten tuon ZReXin korjausoppaan ja hyvä kirja tuntuu olevan. Niinkuin oli vastaava ZZR:n opuskin joka mulla oli. Tutkiskelin hieman tuota kirjaa ja kävi ilmi että Kawassa olisi katalysaattori (catalytic converter) putkistossa, eikä äänenvaimentimessa. Pitääkö moinen paikkaansa, vai oonko taas ymmärtänyt jotain väärin? Tällöinhän slipon´in asennus ei poista kattia...Eli pyörä on edelleen päästöjensä puolesta yhteiskuntakelpoinen!
tounge.gif
 
Hei hoi kaikki ZetaReXerit!

Kypärätelineeni putosi eilen! Tai siis ei eilen välttämättä pudonnut, mutta huomasin sen eilen. Kadonnut, poissa! Ruuvi löystynyt ja painovoima kutsunut luokseen. Takuukaan ei enää ole voimassa. Joten enää ei ripustella kypärää muuta kuin satulanalaiseen koukkuun. Eipä tässä muuta kuin että tarkastakaapa rungossa aivan takana aivan vasemmalla sijaitsevan lukko-koukku-härvelin kiinnitysruuvin kiristys!

Niin, ja jos satutte löytämään sellaisen lukkohärvelin esimerkiksi Etelä-Suomen pääpiirteiseltä alueelta älkää epäröikö ottaa yhteyttä...
biggrin.gif
bawling.gif
biggrin.gif
bawling.gif

Nimim. "Loctite on ystävä"
 
Hei hoi kaikki ZetaReXerit!

Kypärätelineeni putosi eilen! Tai siis ei eilen välttämättä pudonnut, mutta huomasin sen eilen. Kadonnut, poissa! Ruuvi löystynyt ja painovoima kutsunut luokseen. Takuukaan ei enää ole voimassa. Joten enää ei ripustella kypärää muuta kuin satulanalaiseen koukkuun. Eipä tässä muuta kuin että tarkastakaapa rungossa aivan takana aivan vasemmalla sijaitsevan lukko-koukku-härvelin kiinnitysruuvin kiristys!

Niin, ja jos satutte löytämään sellaisen lukkohärvelin esimerkisen Etelä-Suomen pääpiirteiseltä alueelta älkää epäröikö ottaa yhteyttä...
biggrin.gif
bawling.gif
biggrin.gif
bawling.gif

Nimim. "Loctite on ystävä"
Kiitoksia varoituksesta/vinkistä. Heti aamulla sianpieremän aikaan tarkastamaan oman koukun tilanne. Nyt ei jaksa! 17 tunnin työpäivä takana.
ghostface.gif


Mitenkäs SenioRR, joko sun ZetaRexis on penkissä käynyt?
 
ZReX menee huomis aamuna penkkiin! Vähän jännittää.
biggrin.gif
Saas nähä onko Factorysta ja Devilistä hyötyä...Perstuntuman mukaan kyllä. Kulutus on pysynyt jokseenkin samalla tasolla kuin alkuperäisenäkin, tosin nyt tulee "nautiskeltua"
062802jumpie_prv.gif
enemmän ja se näkyy pentsiinimittarissa.

Harmin paikka tuo lukon katoaminen! Kiristin myös omastani lukon, vaikka oon kyllä suunnitellu sen siirtoa johkin muualle. Se kun törröttää niin ikävästi tuolta sivukatteen alta...Lukitsen muutenkin kypäräni vaijerilla tuohon lukkoon, joten sehän vois olla vaikkapa penkin alla.
idea3.gif
 
ZReX kävi sitten penkissä. Surkeet käppyrät ja mun vuodatukset löytyy tuolta "Oma pyörä"-puolelta....Vituttaa niin ankarasti, ettei jaksa enää tänne selittää. Tais mennä suuttimiin ja säätöihin tuhratut rahat kankkulan kaivoon!
veryangry.gif
 
Back
Ylös