• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZRX 1200 R/S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysymys kaikille ZetaReXereille:
Miten teilläpäin öljynsuodatinta vaihtaessa tuo suodatinpaketti kansineen
menee takaisen paikalleen sinne koneen alle? Olen nyt vaihtanut öljyt Nostromoon
ties kuinka monetta kertaa ja aina sama juttu: uutta filsua ei meinaa saada millään
paikalleen ilman lievää kovempaa naputtelua ja väkivaltaa. Kyllä se sinne lopulta
sitten menee. Pakoputkenkäyrä siinä on tiellä ja tilaa on vähän. Miten teillä?
Teenkö jotain väärin? Entä oletteko vaihtaneet filsun kannen ja pultin o-renkaita
usein - kuinka usein? Öljypropun tiiviste tietysti (melkein) joka kerta...

Taas nakkasin tylysti Bilteman halpisautoöljyt koneeseen kun sattui tallinnurkassa
lojumaan. Alastarolla huomasi kyllä kytimen lipsuvan pääsuoralla kun heitti
nelosen silmään...silloin oli ihan tavalliset Nesteen 10w-40:set puolisynteettiset. Ehkä
laitan oikeat pyöräöljyt sitten joskus 46tkm kohdalla... jos rahaa jää. Niin tai
sitten z-miesten suosittelemat Delvacit! Ei kuulemma kytkin lipsu...?
 
mr. ripley,

zetorissain, on delvacit nyt pyörineet jo toista kesää ja tuntuuvat pelaavan, ei lipsu vieläkään. tosin vaatii tiuhempaa vaihtoa, koska delvacci muuttuu kuseksi aika nopeasti, siis mustaksi litkuksi, pesee siis hyvin kaiketi.


itellä josimuran kanssa sama systeemi öljynvaihdossa, pakokäyrä on osittain suodattimen tiellä ja joudun tyrkkäämään suodatinpatruunan erikseen aukkoon, sitten kansi jousineen ja pultti, prikkaa mulla ei ole, lienee jo gyntteri hukannut sen viime vuosituhannella.

ripley klassikiin?

turenki, kalpalinna. 16-18.7.
 
ripley klassikiin?

turenki, kalpalinna. 16-18.7.

Ei pysty kykenee, ollaan Saksassa ja muuallakin. Mutta Kotanen kutsuu aina vaan!
Ja ehkä Lato ennen sitä. Niin ja sitten Hailuoto, tietenkin...

Uskotaan jo ettei Delvacci lipsuta. Täytynee hankkia sitten joskus. Vaan on se kumma
tuo, että mr. Kawasaki on laittanut sen pakokäyrän noinkin ahtaasti siihen.
Rupeaa aina filsua laittaessa käyrä nousemaan...
 
mr. ripley,

zetorissain, on delvacit nyt pyörineet jo toista kesää ja tuntuuvat pelaavan, ei lipsu vieläkään. tosin vaatii tiuhempaa vaihtoa, koska delvacci muuttuu kuseksi aika nopeasti, siis mustaksi litkuksi, pesee siis hyvin kaiketi.


itellä josimuran kanssa sama systeemi öljynvaihdossa, pakokäyrä on osittain suodattimen tiellä ja joudun tyrkkäämään suodatinpatruunan erikseen aukkoon, sitten kansi jousineen ja pultti, prikkaa mulla ei ole, lienee jo gyntteri hukannut sen viime vuosituhannella.

ripley klassikiin?

turenki, kalpalinna. 16-18.7.
Millaista vaihtoväliä olet delvaceilla pidellyt?
 
Mun ZReXissä lilluvat nyt Motorexin oilit ja hyvin toimivat. Ovat tietysti "vähäsen" kalliit, mutta eipä tuota summaa nyt kovin montaa kertaa vuodessa tule tuhlattua... Öljynsuodattimen vaihdosta sen verran, että mulla on ollut ongelmia vanhan suodattimen POIS saamisessa. Uusi menee kyllä helposti paikalleen. Samaa tappelua jouduin käymään ison Zetorin kanssa...Pakoputki oli justiin vittumaisesti tiellä! Kumma, ettei tuota putkea oo voitu siirtää pikkasen pois alta. Senttikin riittäis(mikä tietysti on paljon, kun pyöristä puhutaan..
sad_orig.gif
 ). Ou-renkaita en oo vaihtanu pulttiin enkä suodattimen kanteen kuin tarvittaessa, eli silloin kun sattuu uudet olemaan...
tounge.gif


Mitenkäs vilkku toimii, Mr Ripley? Ja turvallisia km:jä sinne Saksaan! Kateeksi käy...
confused_orig.gif
 
033102beer_1_prv.gif
 
c13, delvacin vaihtovälinä olen pitänyt noin 5000km, siinä vaiheessa se on jo mustaa litkua.
 
Hyvin toimii vilkutin. Liimasin omani rusahtaneen rungon ja otin sun vilkusta
sisuskalut. Münssenissä ollaan juu ja hyvin menee. Aika kovaa kyytiä tuolla autobaanalla
mutta hyvin jaksoi Nostromo sataakuuttakymppiä vetää helteessä. 1400 km kotoa
ja sakotkin tuli stana: 15 kmh ylinopeutta taajamassa - 25 euroa käteisellä(!).
Olit itse näemmä käynyt polkupyörällä tarkistamassa miten nokkoset kasvavat...
biggrin.gif
 
c13, delvacin vaihtovälinä olen pitänyt noin 5000km, siinä vaiheessa se on jo mustaa litkua.
Suurkiitokset tiedosta.

Viikonloppuna vaihdoin ekat Delvacit ja Kyyllä, -heti tuntui paremmalta.
Oli muka heti jämäkämmän oloinen vaihteisto ja ihan niin kuin äänetkin olisi tulleet pehmeämmiksi...

Olikohan sitten enemmän menttaalipuolella, vai mitäköhän...
 
062802jumpie_prv.gif

Käy se ZRX (S!) erittäin mainiosti myös matkapyörästä: kolmen viikon aikana jäi
10 maata ja 5917 km selän taakse. Viimeinen viikko tultiin kaksi päällä ja melkoinen
läjä omaisuutta mukana (teltat sun muut). Ajoneuvon kokonaispaino lienee
ollut yli puoli tonnia. Vaan ei hätää - vääntöä ja voimaahan riittää!
Mitään vikoja ei ilmennyt - etupää keveni aika ajoin vuoristoteillä painavasta lastista
johtuen. Takapää taas niiaili välillä melko syvästi Puolan teiden ansiosta
(vaikka takajousien esijännitys ja sisäänjouston vaimennus olivatkin maksimissa).
Kytkin "kurnutti" joskus liikkeellelähtiessä, etenkin kun kone kävi todella kuumana
kaupungeissa, mutta sekin saattoi johtua kehnommanpuoleisesta öljystä.
Renkaina olivat Z6set ja täytyypä todeta, että hyvin toimivat kaikissa oloissa. Kulutuspintaa
on vielä vaikka kuinka paljon 7tkm jälkeen, vaikka en yhtään ole säästellyt. Puolastakin
tultiin Krakovan likeltä 26 tunnissa Tallinnaan...
Täytynee laitella tänne kuva TÄYTEEN lastatusta ZRXstä sitten joskus kun aikaa jää.

Onpa kiva olla Suomessa taas.  
smile_org.gif
 
ZReX kävi sitten penkissä. Surkeet käppyrät ja mun vuodatukset löytyy tuolta "Oma pyörä"-puolelta....Vituttaa niin ankarasti, ettei jaksa enää tänne selittää. Tais mennä suuttimiin ja säätöihin tuhratut rahat kankkulan kaivoon!  
veryangry.gif
Moi!
Jos sulla on vielä sama mopo alla samoine murheineen, mulla olis muutama tee-se-itse jippo millä saat "lehmääsi" huimasti eloa...
Itselläni vielä viimevuoden kesänä ollut 1052cc:n ZRX puhisi 120 rwhp ja 115Nm todella nätissä paketissa. 1200:n menee tietysti eri suutin koolla mutta veikkaan että nämä minun hyväksi todetut muutokset käyvät täydellisesti myös isompaan versioonsa...

Nimim. Dynojet suutinsatsilla vesilintua tähdännyt.

zetana@luukku.com
 
Tänään "Nostromo" (Ripleyn kulkuneuvo) tuli miehen ikään: Lasiin paukahti komealta kalskahtavat 50000 kilometriä!
bowdown.gif
Kerran maapallon ympäri ja rapiat päälle!
Melko hyvin vuosimallin 2001 pyörässä, vaikka itse sanonkin. Todellinen ajettu matka lienee n. puolisentuhatta suurempi nopeusmittarin vaijerin katkettua ajon aikana jo kahdesti(!). 48:n tuhannen huolto on edessä kauden päätyttyä - odotan mielenkiinnolla tietoja venttiilien tilanteesta ja muustakin.
Hyvin menee!  
sport05.gif
 
No niin!
Ajokausi on saatu melkein kunnialliseen päätökseen. Lauantaina,
matkalla seisontatallille, koin jännityksen hetkiä kun takapyörän laakerista
alkoi kuulua aivan helvetin kovaa pauketta ja rutinaa aina silloin tällöin.
No, eteenpäin oli päästävä. Kolmisenkymmentä kilometriä ennen määränpäätä
oikeanpuoleisin takapyörän laakeri sitten sanoi sopimuksen lopullisesti irti
ja vuodatti muutaman kuulan ja osan kuulakehääkin maantielle.
crazy.gif

Oli aika JÄNNÄÄ ajella viimeiset kilometrit - renkaasta kun otti kiinni niin glappia
oli pitkälle toista senttiä! Varovasti eteenpäin vain. Ihmiset kääntyivät kuuntelemaan,
oli se muskaantuvan metallin pauke välillä niin kova!
biggrin.gif
tounge.gif

En tiedä mikä laakeriin oli mennyt - toinen vanteen laakeri ja ketjupyörän laakeri
olivat aivan kunnossa - mutta vaihdan tietenkin kaikki kolme samalla kertaa.
Tilanne kehittyi nopeasti: ensimmäisestä merkistä siitä, että jotain oli laakerissa
vialla (sivuäänet) ehdin ajaa vain n. 200 km ja kuulat olivat pihalla. Perille piti
kuitenkin päästä ja päästiinkin!
smile_org.gif

Nyt loppuvuosi busilla ja junalla...
mad.gif
 
aikanaan ne laakerit loppuu. kova vaselinisointi auttaa laakereidenkin kestoa eteenpäin. aika tavallista noilla kilsoilla laakereden loppuminen. otan osia, eiku osasia.
 
Onko käyttäjäkokemuksia tarjolla antiikkimoposta ZRX 1200R ? Se jonka hinta tipahti nyt 12000 euroon. Ulkonäkö kyllä hivelee silmää kun mieleen tuleen väistämättä 70-luvun loppu ja 80-luvun alku...siis aika kun itsekin oli nuori.
 
Ite oon ajellu reilut 8500 kilsaa ko. pelillä ja ei moitittavaa. Mulla on tosi pelkkä 1200 ei siis sitä pientä katetta niinkuin tarkoittamassasi Eddie Lawson replikassa. Pyöräni on met.musta ( tumman sininen ) joka on muuten parhaimman värinen Kawa. Laitoin lisäksi nopeesti irtoovat sivu- ja perälaukku telineet ( mr heino tampereella myy ). Tankillisella tosin pääsee enintään 350 km joten yhtäjaksoiset ajorupeemat jäävät siihen 300 km paikkelle ja joutuu etsimään tankkauspaikkaa. terv. Rane
 
Ite oon ajellu reilut 8500 kilsaa ko. pelillä ja ei moitittavaa. Mulla on tosi pelkkä 1200 ei siis sitä pientä katetta niinkuin tarkoittamassasi Eddie Lawson replikassa. Pyöräni on met.musta ( tumman sininen ) joka on muuten parhaimman värinen Kawa. Laitoin lisäksi nopeesti irtoovat sivu- ja perälaukku telineet ( mr heino tampereella myy ). Tankillisella tosin pääsee enintään 350 km joten yhtäjaksoiset ajorupeemat jäävät siihen 300 km paikkelle ja joutuu etsimään tankkauspaikkaa. terv. Rane
biggrin.gif
Joo,kyl se pyllyki välillä tykkää,ku"joutuu"tankkaa
wink.gif
 
Pistin postia kun kysyit kokemuksiani ZRX:stä... Mutta en mä tuota kyllä "antiikkimopoksi" sanois. Mulle tulee tuosta luonnehdinnasta ihan jotkin muut mopot mieleen... Mutta kuitenkin:R-malli E.Lawson värityksellä on mun mielestä kyllä paras. Mutta ei tuo helmiäismustakaan paha ole. Oma Rexini oli hopean värinen R-malli.
 
joo hyvä pyörä on, alllekirjoitan täysin! voi näyttää antiikkiselta (lue hyvältä!) mutta tekniikka modernia.. ja 1200 kone vääntää....
 
En kyllä sanois edellistä mallia VAIN 1100:ksi...
tounge.gif
Potkua on siinäkin ihan helvetisti! Itse ajoin ensimmäisen kerran ZRX:stä juuri tuota 1100 versiota...Ihastuin niin kovasti että pakko oli hankkia. Mutta sen verran aikaa ehti kulua(ja kaks muuta pyörää
tounge.gif
) että ehti tulla 1200:nen markkinoille, joten siihen päädyin. Tuntuu myös että tuolla ZRXOA:n sivuilla porukka suosii enemmän tota aikasempaa versiota. Lieköhän radalla parempi?
nixweiss.gif
Oli miten oli: Kawa on Kowa ja Kiwa! Siitäkin huolimatta, että mulla merkki vaihtui...
 
Back
Ylös