• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZRX 1200 R/S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikanrb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu ei toiminut tuo linkki ainakaan mulla mutta joo aika moni kuitenkin pitää näitä pitkään ennen kun myyntiä edes harkitsee jos tämmösen "erehtyy" ostamaan. Ja varsinkin jos tykkää rakennella. Näillä on kuitenkin kansainvälisesti aika iso fani lauma.:jpstyle:

Näyttää olleen sulla edellisissä Iso Zetori ja kerettiläinen CB! Mikäs pisti Z-Rexiin sekaantuun...?!
 
Näyttää olleen sulla edellisissä Iso Zetori ja kerettiläinen CB! Mikäs pisti Z-Rexiin sekaantuun...?!

Ikä....
No rupes vaan viehättää hinta/hauskuus suhde on aika kohdallaan. Ja rakentelu mahdollisuudet. Mullahan tää ei oo ollu kun vajaa pari vuotta. Eikä sitä kannata enää myydäkkään 😁
 
Jeps, vastaus tuli joku aika sitten:

"Kyseessä on kymmenen vuotta vanha pyörä jolla on mittarin mukaan vähän ajettu. Tämä nokka-akselien vaurio johtuu voitelun puutteesta. Vähäinen käyttö johtaa siihen, että venttiilikoneisto kuivuu kun moottori on pitkiä aikoja käyttämättä. Kun moottori käynnistetään pitkän seisonnan jälkeen kestää hetken ennen kuin venttiilikoneisto saa voitelua.
Tässä tapauksessa Sumeko Oy voi antaa Teille 25% alennuksen nokka-akseleista. Ilmoita minulle jos haluat tilata nokka-akselit suoraan Sumekolta 25 % alennuksella, niin toimitamme ne Teille postiennakolla ilmoittamaanne osoitteeseen."

Tuo huojennus on mitä on, kuitenkin melko lailla yhtä tyhjän kanssa kun ovh. vedetään hatusta kovemman kautta.

Mielenkiitoisempaa ja oleellisempaa on kuitenkin tuo kuinka ihmistä koitetaan sumuttaa syy/seuraus suhteen selittelyssä.....:grin:





Pyörä olis taas nipussa. Vähän kesti kun oli Joulut ja muut kiireet välissä. Oli Joulupukillakin näimmä kalusto kohillaan!:thumbup:

Venttiilit säädetty, kaasarit synkroonissa, kannen ilmakanavat tukittu, syttypyörä vaihdettu siihen 4 astetta ennakoivampaan.

Muuten hyvä, mutta nokissa oli kuin olikin alkavaa kesimistä....

Tarkkana poikana pistin reklamaation vireille maahantuojan kautta, mielenkiinnolla odottelen nyt onko vastaus aikanaan sitten täynnä "good williä" vai onko se pikemminkin "fuck you nigger".....:p

Tankin alapuolella havaitsin parin peltiliitos hitsauksen juuressa alkavaa ruosteen poikasta, hoidin homman kotelo suojalla. Eipä ole enne tullut MP:tä ruostesuojattua! :D
 
Jeps, vastaus tuli joku aika sitten:

"Kyseessä on kymmenen vuotta vanha pyörä jolla on mittarin mukaan vähän ajettu. Tämä nokka-akselien vaurio johtuu voitelun puutteesta. Vähäinen käyttö johtaa siihen, että venttiilikoneisto kuivuu kun moottori on pitkiä aikoja käyttämättä. Kun moottori käynnistetään pitkän seisonnan jälkeen kestää hetken ennen kuin venttiilikoneisto saa voitelua.
Tässä tapauksessa Sumeko Oy voi antaa Teille 25% alennuksen nokka-akseleista. Ilmoita minulle jos haluat tilata nokka-akselit suoraan Sumekolta 25 % alennuksella, niin toimitamme ne Teille postiennakolla ilmoittamaanne osoitteeseen."

Tuo huojennus on mitä on, kuitenkin melko lailla yhtä tyhjän kanssa kun ovh. vedetään hatusta kovemman kautta.

Mielenkiitoisempaa ja oleellisempaa on kuitenkin tuo kuinka ihmistä koitetaan sumuttaa syy/seuraus suhteen selittelyssä.....:grin:

Eli paskaa materiaalia. Tuohan on ihan normaalia käyttöä monelle. Eikä öljy kuivu. Onneks 1100ssa ei tuota ilmeisesti esiinny? Ainakaan mulla ei ole.
 
Talvihuoltoa teen ja vuorossa venttiilin säätö, muutenkin kiinnostaa miltä ne nokka-akselit näyttää, mutta kun ekaa kertaa tekee, niin ihmettelin, että mitkäs ne nämä kuvassa olevat vekottimet on? Olivat siinä venttiilikopan päällä.

Venakopan päältä irrotettu.jpg Tästä se nyt on otettu pois.jpg
 
Talvihuoltoa teen ja vuorossa venttiilin säätö, muutenkin kiinnostaa miltä ne nokka-akselit näyttää, mutta kun ekaa kertaa tekee, niin ihmettelin, että mitkäs ne nämä kuvassa olevat vekottimet on? Olivat siinä venttiilikopan päällä.

katso liitettä 9314 katso liitettä 9315


pakokaasun kierrätys systeemejä.

jos kiinostaa tulpata pois niin tässä yks vinkki. http://www.kwickstand.net/Hyper-Formance.com/NoFlo!_Air_Injection_Plugs.html

noi voi korvata vaikka näillä. http://www.sportbiketrackgear.com/driven-block-off-plates-kawasaki-zrx-1200-02-05/ tai sitten ottaa sen ventiilin pois siitä välistä ja yhdistää letkulla toisiinsa ja tulppailee muut letkut jotka siihen menee. operaatiolla saadaan putkessa paukkumista hillittyä jonkin verran.
 
tän verta motoville repi mun kikottimesta osia pois kun vein huoltoon.
noi messinki mokkulat oli kaasarin pohjassa kiinni tukkivat bensa kanavan kun kääntää kaasun pois. noitten kanssa ei voi käyttää dynojetin suutin sarjaa kun ottavat kiinni pohjaan.pohjasta pitää jyrsiä suuttimen kuppi pois ja ja tulpata noitten neulojen reijät tekemällä kierteet ja sopivan kokoinen pultti tilalle
561311_4407530909140_106124504_n.jpg
 
Kiitokset tiedosta. Laitetaan niiden pakokaasun puhdistuskäikäleitten poisto-operaatio harkintaan. Mulla ei ole paukuttaut putkessa, kun taitaa kaikki palikat olla alkuperäisiä, putkeakaan ei ole vaihdettu. Tosin eipä noilla tuolla taida oikein mitään virkaakaan olla.
Toinen asia jonka huomasin on, että jostain on valunut tulppakoloon öljyä, pitänee vaihtaa se venakopan tiiviste?
 
noi messinki mokkulat oli kaasarin pohjassa kiinni tukkivat bensa kanavan kun kääntää kaasun pois. noitten kanssa ei voi käyttää dynojetin suutin sarjaa kun ottavat kiinni pohjaan.

Ovat vissiin kohokammioiden lämmittimet, joilla pyritään estämään kaasareiden jäätymistä kosteella ja hyvin kolealla kelillä.
 
Ovat vissiin kohokammioiden lämmittimet, joilla pyritään estämään kaasareiden jäätymistä kosteella ja hyvin kolealla kelillä.

Ettei kuitenkin olis solenoidit joilla katkaistaan bensansyöttö moottorijarrussa niin kuin ruiskupeleissä konsanaan...? Tarkempaa lähikuvaa näkemättä vaikea sanoa varmuudella, mutta kaasarin kurkkuhan sitä lämpöä kaipaa eikä kohokammio.
 
Jaa sellasiaki virityksiä on tehty?! :) kaipa ne sitten voi olla sellasetkin, äkkiä katottuna näytti samalta kun lämmityselementit, jotka on kyllä mun mopojen tapauksissa ollu kohokammioissa. XJ:ssä kohokammioissa kiersi moottoriöljy.
 
Kiitokset tiedosta. Laitetaan niiden pakokaasun puhdistuskäikäleitten poisto-operaatio harkintaan. Mulla ei ole paukuttaut putkessa, kun taitaa kaikki palikat olla alkuperäisiä, putkeakaan ei ole vaihdettu. Tosin eipä noilla tuolla taida oikein mitään virkaakaan olla.
Toinen asia jonka huomasin on, että jostain on valunut tulppakoloon öljyä, pitänee vaihtaa se venakopan tiiviste?

Joka kuilussa on oma kumitiiviste estämässä öljyn pääsyä sinne, siis 4kpl, voivat olla koppiintuneet tai sitten pois sijoiltaan. Ne kannattaa kyllä vaihtaa herkemmin.

Varsinainen kopan tiiviste on oma yksikkönsä, joka kyllä kestää useammankin aukaisun.
Koppaa pois ottaessa sen tiivisteen kuuluu jäädä ala osaan kiinni ja venttiilien säädön aikana koitettava mahd. vähän koskea siihen että pysyisikin sijoillaan.
Jos se kuitenkin irtoaa, niin uudelleen asennuksessa silkonia tarvii laittaa ainoastaan puolikuitten kohdalle!
 
Toi KLEEN (Kawasaki Low Exhaust Emission) systeemi syöttää puhdasta ilmaa pakopuolelle, ollu kawoissa kauan käytössä.

Omasta poistin tuon jokunen vuosi sitten. Ihan turha systeemi, sillä ei maailmaa pelasteta. Saa mukavuutta venttiilinkopan irroitukseen, kun se on poissa tieltä.

Itse hoidin homman Ivansin blockoff palikoilla. Noi hulksterin mainitsemat kikat käy myös. Tekee vaan huolella ettei jää vuotoja. Itsellä en mitään vaikutusta pakoputken paukkeeseen tuon poistolla huomannut.

Nyt talvella pistin noi Kwickin tulpat niihin kannen ilmakanaviin. Rupes kovasti tuntuun siltä että öljyä menee sitä kautta pakopuolelle. Suosittelen niitä, jos tukkii tuon KLEENIN.
 
Ja ne tulpan hatut kannattaa tarkistaa että on varmasti ehjät kaikin puolin!

Kannattaa herkästi ostaa uudet, jos tuntuu että on huonot tai se kumilieve ei enää estä sade/pesu veden pääsyä tulpan kuiluun. Ja asennuksessa tarkasti huolehdittava että menee varmasti pohjaan kaikin puolin.

Se ykkösen tulppakuilu on pahin, kun siinä ympärillä on "kuoppa" johon jää vesi seisoon, kun pyörä on sivutuella.

Nyt talven huollossa huomasin että omasta oli nelospytyn tulppa ruosteessa. Oli pesuvedet menny siihenkin, kun ei ollu ihan pohjassa hattu.
 
Back
Ylös