• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R 2008

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahvajussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taitaa olla photoshopattuja kuvia...
No ei muuten ole, katsoitko tuota linkkiä ollenkaan? Miksi kukaan vaivautuis photoshoppaamaan tuollaisia?

Näytti vaan tossa toiseksi alimmaisessa kuvassa menevän tuo pleksi jotenkin oudosti. Huom _näytti_.
smile_org.gif
 
Uudessa numerossa (Sport Rider April 2008) todettiin tuon pidonpalautusjärjestelmän olevan rata-ajossa täysin näkymättömän: nopea kuski pystyi menemään aivan samalla lailla sivuluisussa kuin edellisen vuosimallin vehkeillä.

Ilmeisesti säädetty siten, ettei reagoi riittävän agressiiviseen kaasun käyttöön ollenkaan, jos nopeus on riittävä.

Mutta mielenkiintoisin vihje oli: Kawaan tulee ensin ABS-järjestelmä, ja vasta sen jälkeen täydellinen luistonestosysteemi, näin väitettiin -08 ZX-10R kehitystiimin vetäjän Yasuhisa Okaben sanoneen ("Maybe in the near future...").
omg.gif
Se "luistonesto" on tehty helpottamaan pidon palauttamista, kun pito irtoaa tiestä eikä niinkään rajoittamaan luistelua jos niin haluaa ajaa.. Sitä ei sen takia haluttu tehdä liian määräileväksi kun pelättiin, että siitä tulisi liian lepsu ajoon (ei pääse sladissa).. Nyt sillä on hyvä ajaa, mutta se myös auttaa jos pito katoaa hetkeksi.. muuttaa sytytystä ja polttoaineen syöttöä silloin.

Se ei toimi hitaassa ajossa tai paikallaan ollessa! Juurikin noissa nopeissa kaasun avauksissa se toimii.. Enpä usko, että perus perseellä sitä huomaa.
 
eipä ollut kawan aloitus -sporteissa eikä superbikeissa kovinkaan vakuuttava oikein alkoi ....ttamaan kun katseli viikonlopulla kisoja.
veryangry.gif
veryangry.gif
 
Eli siinä vastaus kysymykseesi, jos haluat Bussistasi 175hp renkaalta kokoputkella, airbox- ja läppärunko-modeilla. Mene vaikka Kemiin.. Muutama muu "varma" heitto: Bikefox ja Bike World.

Essolla paukuttelu on silti turhaa  
tounge.gif


Mutta topikkiin liittyen.. En usko uudesta kympistä lähtevän vakiona edelleenkään Doctorilla juurikaan enempää kuin 160hp renkaalta.
jatketaan offtopicia...

mikäs tää EC-997 on vaikka verrattuna dynojet 250i

"EC-997 dyno, so your numbers may vary.

Stock - 154@10,500

Yosh, Baffle in - 151@10,250

Yosh, Baffle out - 164@11,250"

eräs offtopic mopo on saanut tuollaiset tulokset?

sanokaas jotain
withstupid.gif
 
Milloin Kemolle on lupailtu pyörä saapuvaksi? Mulle ei luvattu mitään varmaa
veryangry.gif
Sumekolle ne soitteli liikkeestä ja sieltä sanottiin maaliskuu 2008..Toivottavasti pitää kutinsa.Kun on upo-uusi malli kyseessä ei tietenkään ole varmaa saapuuko se silloin.Omani vein vaan jo vaihdossa et syytä olis olla saatavilla kun lumet sulaa
crazy.gif
Mulle se sitten eilen tuli. Kerrankin pyörä ensin eikä putki
bowdown.gif

Nyt sitten putken odotusta loppu talvi. Kohta kesä ja baanalle
062802moto_prv.gif
 
Uudessa numerossa (Sport Rider April 2008) todettiin tuon pidonpalautusjärjestelmän olevan rata-ajossa täysin näkymättömän: nopea kuski pystyi menemään aivan samalla lailla sivuluisussa kuin edellisen vuosimallin vehkeillä.

Ilmeisesti säädetty siten, ettei reagoi riittävän agressiiviseen kaasun käyttöön ollenkaan, jos nopeus on riittävä.

Mutta mielenkiintoisin vihje oli: Kawaan tulee ensin ABS-järjestelmä, ja vasta sen jälkeen täydellinen luistonestosysteemi, näin väitettiin -08 ZX-10R kehitystiimin vetäjän Yasuhisa Okaben sanoneen ("Maybe in the near future...").
omg.gif
Se "luistonesto" on tehty helpottamaan pidon palauttamista, kun pito irtoaa tiestä eikä niinkään rajoittamaan luistelua jos niin haluaa ajaa.. Sitä ei sen takia haluttu tehdä liian määräileväksi kun pelättiin, että siitä tulisi liian lepsu ajoon (ei pääse sladissa).. Nyt sillä on hyvä ajaa, mutta se myös auttaa jos pito katoaa hetkeksi.. muuttaa sytytystä ja polttoaineen syöttöä silloin.

Se ei toimi hitaassa ajossa tai paikallaan ollessa! Juurikin noissa nopeissa kaasun avauksissa se toimii.. Enpä usko, että perus perseellä sitä huomaa.
MITÄ HELEKUTTIA! Täällä aivan rauhalliseen ja jopa puolustelevaan sävyyn puhutaan samaan aikaan luistonestosta, ABS:stä ja kyykkypyörästä!

Eihän se sitten edes pysähdy jos siinä on ABS:it (näin on vetomiehet aina itkeneet
bawling.gif
). Mutta nerokas luistonesto, kun tietää justiin milloin sitä tarvitaan ja milloin ei, ilman säätömahdollisuutta?
bowdown.gif


Tarviihan tuo ABS:it, tai ainakin nopeusanturit, jotta kunnon luistonesto tulee. Ja mieluiten vielä kiihtyvyysanturit, jotka kertovat pyörän sivuttaiskiihtyvyyden erosta etu- ja takapään välillä, säädöt, jne.

Aijai, sitä japsi perässä, mitä sakemanni edellä...kjiäh, kjiäh.
 
Mulle se sitten eilen tuli. Kerrankin pyörä ensin eikä putki  
bowdown.gif

Nyt sitten putken odotusta loppu talvi. Kohta kesä ja baanalle  
062802moto_prv.gif
Congraz! Minkä värisen hommasit?
Musta. Liekkö ollu ensimmäisten mustien toimituksessa?
Putkeksi tulee Yoshin R-77 Carbon.
Onnex olkoon!Tarvii kans ens viikolla lähtee kyseleen et jokos se meikäläisen mopedi alkais saapuun..Vaikkakin täs nyt tuli parissa päivässä reilu 10cm lunta tääl päin...prkl.
033102ass_1_prv.gif
Samalla kai se on sit laitettava putkikin tilaukseen.Kyselin messuilta duellilta,ja sano et yoshit tulis vasta huhti/toukokuussa heille.Mitä nopeemmin sitä parempi.Mut kerkiää sitä sit ajelee ainakin vakio osilla sisään ainakin.
Mistä pelin tilasit ja koska,jos se on ekasta erästä?
 
Uudessa numerossa (Sport Rider April 2008) todettiin tuon pidonpalautusjärjestelmän olevan rata-ajossa täysin näkymättömän: nopea kuski pystyi menemään aivan samalla lailla sivuluisussa kuin edellisen vuosimallin vehkeillä.

Ilmeisesti säädetty siten, ettei reagoi riittävän agressiiviseen kaasun käyttöön ollenkaan, jos nopeus on riittävä.

Mutta mielenkiintoisin vihje oli: Kawaan tulee ensin ABS-järjestelmä, ja vasta sen jälkeen täydellinen luistonestosysteemi, näin väitettiin -08 ZX-10R kehitystiimin vetäjän Yasuhisa Okaben sanoneen ("Maybe in the near future...").
omg.gif
Se "luistonesto" on tehty helpottamaan pidon palauttamista, kun pito irtoaa tiestä eikä niinkään rajoittamaan luistelua jos niin haluaa ajaa.. Sitä ei sen takia haluttu tehdä liian määräileväksi kun pelättiin, että siitä tulisi liian lepsu ajoon (ei pääse sladissa).. Nyt sillä on hyvä ajaa, mutta se myös auttaa jos pito katoaa hetkeksi.. muuttaa sytytystä ja polttoaineen syöttöä silloin.

Se ei toimi hitaassa ajossa tai paikallaan ollessa! Juurikin noissa nopeissa kaasun avauksissa se toimii.. Enpä usko, että perus perseellä sitä huomaa.
MITÄ HELEKUTTIA! Täällä aivan rauhalliseen ja jopa puolustelevaan sävyyn puhutaan samaan aikaan luistonestosta, ABS:stä ja kyykkypyörästä!

Eihän se sitten edes pysähdy jos siinä on ABS:it (näin on vetomiehet aina itkeneet
bawling.gif
). Mutta nerokas luistonesto, kun tietää justiin milloin sitä tarvitaan ja milloin ei, ilman säätömahdollisuutta?
bowdown.gif


Tarviihan tuo ABS:it, tai ainakin nopeusanturit, jotta kunnon luistonesto tulee. Ja mieluiten vielä kiihtyvyysanturit, jotka kertovat pyörän sivuttaiskiihtyvyyden erosta etu- ja takapään välillä, säädöt, jne.

Aijai, sitä japsi perässä, mitä sakemanni edellä...kjiäh, kjiäh.
Tuota ABS jarruja on jo suunniteltu pyöriin pakollisiksi ja niin varmasti tulee joskus myös olemaankin.. Mutta miksi ihmeessä ei mopo pysähdy apseilla? Hmm.. Hyvin nuo kotterotkin pysähtyy.
 
Mulle se sitten eilen tuli. Kerrankin pyörä ensin eikä putki
bowdown.gif

Nyt sitten putken odotusta loppu talvi. Kohta kesä ja baanalle
062802moto_prv.gif
Congraz! Minkä värisen hommasit?
Musta. Liekkö ollu ensimmäisten mustien toimituksessa?
Putkeksi tulee Yoshin R-77 Carbon.
Onnex olkoon!Tarvii kans ens viikolla lähtee kyseleen et jokos se meikäläisen mopedi alkais saapuun..Vaikkakin täs nyt tuli parissa päivässä reilu 10cm lunta tääl päin...prkl.
033102ass_1_prv.gif
Samalla kai se on sit laitettava putkikin tilaukseen.Kyselin messuilta duellilta,ja sano et yoshit tulis vasta huhti/toukokuussa heille.Mitä nopeemmin sitä parempi.Mut kerkiää sitä sit ajelee ainakin vakio osilla sisään ainakin.
Mistä pelin tilasit ja koska,jos se on ekasta erästä?
Samaan aikaan kun sinä. Pohojoosesta tietty.
thumbs-up.gif
 
Bike magazinen testin tuloksia suorituskyvystä


Power
ZX:167.7 BHP
R1: 166.8 BHP
CBR:165.9 BHP
K8:163.3 BHP

ROLL ON
TOP GEAR 40MPH FULL THROTTLE UNTIL 120MPH
ZX: 13,2 SEC
R1: 10,7 SEC
CBR:9,9 SEC
K8: 10,3 SEC

TOP SPEED
ZX: 183,6 MPH
R1: 180,6
CBR: 179,1
K8: 183,6

0-60 MPH
ZX:3,36 SEC
R1:3,33
CBR:2,9
K8:3,06

1/4MILE
ZX:10,63SEC @ 145,2MPH
R1: 10,66SEC @ 144,3MPH
CBR: 10,16SEC @ 147,6MPH
K8: 10,27SEC @ 147 MPH
 
Tänää ilmoitteli et oma olis myös noudettavissa...jeeeeee...
062802jumpie_prv.gif

Viä kun lumet sulais..
confused_orig.gif
 
Hieno homma...kerro sitten hieman kokemuksia ja eroja entiseen zx10r kawaan,lähinnä alavääntö yms kiinnostavat.
 
Bike magazinen testin tuloksia suorituskyvystä


Power
ZX:167.7 BHP
R1: 166.8 BHP
CBR:165.9 BHP
K8:163.3 BHP

ROLL ON
TOP GEAR 40MPH FULL THROTTLE UNTIL 120MPH
ZX: 13,2 SEC
R1: 10,7 SEC
CBR:9,9 SEC
K8: 10,3 SEC

TOP SPEED
ZX: 183,6 MPH
R1: 180,6
CBR: 179,1
K8: 183,6

0-60 MPH
ZX:3,36 SEC
R1:3,33
CBR:2,9
K8:3,06

1/4MILE
ZX:10,63SEC @ 145,2MPH
R1: 10,66SEC @ 144,3MPH
CBR: 10,16SEC @ 147,6MPH
K8: 10,27SEC @ 147 MPH
Täh varttimaili yli 10 kaikilla, tässähän rupeaa kottaraisellakin pärjäämään...
 
Bike magazinen testin tuloksia suorituskyvystä


Power
ZX:167.7 BHP
R1: 166.8 BHP
CBR:165.9 BHP
K8:163.3 BHP

ROLL ON
TOP GEAR 40MPH FULL THROTTLE UNTIL 120MPH
ZX: 13,2 SEC
R1: 10,7 SEC
CBR:9,9 SEC
K8: 10,3 SEC

TOP SPEED
ZX: 183,6 MPH
R1: 180,6
CBR: 179,1
K8: 183,6

0-60 MPH
ZX:3,36 SEC
R1:3,33
CBR:2,9
K8:3,06

1/4MILE
ZX:10,63SEC @ 145,2MPH
R1: 10,66SEC @ 144,3MPH
CBR: 10,16SEC @ 147,6MPH
K8: 10,27SEC @ 147 MPH
Täh varttimaili yli 10 kaikilla, tässähän rupeaa kottaraisellakin pärjäämään...
No niinhän se yleensä menee. Todella harva jätkä pääsee millään vakiopyörällä alle 10s. Ilmeisesti Suomessa 1 jätkä päässyt yhdellä pyörällä.

Eniten vaikeuttaa sen, kun peli meinaa pirun lyhyenä keulia pari ekaa vaihdetta.. Ykkösellä pitää vedellä tosi varovasti ja käyttää hirveesti kytkintä. Kakkosella tulee vielä syliin. Sitten vasta pääsee sitä voimaa käyttämään..

Ja siinähän se aika onkin jo mennyt pilalle, koska se lähtö on kaikista tärkein!
 
Noniin. Mitä kuvaa tällaisella pyörällä joku 0-60mph tai varttimaili? Pitkä ykkönen ja minimaalinen akseliväli, yritä sen kanssa sitten taiteilla lähdössä. Näytti omalle keppivetoisellekin mitatun nopeampia 0-100km/h aikoja kuin näille 'tykeille'.

Vasta sitten, kun nopeus on reilusti yli tieliikenteessä sallitun, alkaa eroja ja hyötyjä näkyä. Sitten tulee eteen tämä tilanne: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=80916

Kawan alavääntö on muuten Motorradin käyrien mukaan sieltä heikoimmasta päästä. Bladella on keskialueella 5500-10500k selkeä etu. Ratakierroksella näytti Kawa niukasti nopeimmalta, mutta siinä on 190/55 kumi ainoana porukasta, muilla 190/50. Mutka-ajossa tuon luulisi vaikuttavan.
 
Noniin. Mitä kuvaa tällaisella pyörällä joku 0-60mph tai varttimaili? Pitkä ykkönen ja minimaalinen akseliväli, yritä sen kanssa sitten taiteilla lähdössä. Näytti omalle keppivetoisellekin mitatun nopeampia 0-100km/h aikoja kuin näille 'tykeille'.

Vasta sitten, kun nopeus on reilusti yli tieliikenteessä sallitun, alkaa eroja ja hyötyjä näkyä. Sitten tulee eteen tämä tilanne: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=80916

Kawan alavääntö on muuten Motorradin käyrien mukaan sieltä heikoimmasta päästä. Bladella on keskialueella 5500-10500k selkeä etu. Ratakierroksella näytti Kawa niukasti nopeimmalta, mutta siinä on 190/55 kumi ainoana porukasta, muilla 190/50. Mutka-ajossa tuon luulisi vaikuttavan.
Honda olisi ainakin mun ehdoton valinta, jos tänä vuonna uusisin kaluston.. Vaan taida vielä mennä wanhalla vessalla.
 
Back
Ylös