• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-10R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Askartelin vähän uuden veturin kanssa; poistin nämä ja samalla lähti n. 10 kg painosta:
 

Liitetiedostot

  • IMG_20181103_164713.jpg
    IMG_20181103_164713.jpg
    57,2 KB · Katselut: 86
Sitten asensin nämä:


Siistiä näpertelyä. Tail tidy, crash padit ja Akran settiä.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20181103_134524.jpg
    IMG_20181103_134524.jpg
    58,3 KB · Katselut: 76
Nyt kun talvi vihdoin saapui voisi rueta tallissa puuhastelee.
Vähän himottaisi ottaa katti irti koska suora putki ei paljon maksa (~60€) lisäksi kn suodattimen vielä asentaisi niin varmaan on penkitys ja ecu säätö edessä? Samin pajalle toki, mutta ennen kuin innostuu pitäisi vähä tietää mitä säätö ja penkki noin suurinpiirtein maksaa? Koko putkisto ja säätö on se kuuluisa tonninseteli niin en näe hyötyä siitä.
Pöyrällä on enemmän käyttöarvoa enään niin kiinnostai tietää mistä sais kaikkea pikku osaa mahdollisimman halvalla? Oisko suositella vaikka purkaamoja ulkomailta?
 
Mitä pikkuosia kaipaat? Jos revit katin niin exhaust valve servo -moottori sitten myös pois. Ja jos et remappaa ecua niin tarviit ainakin tarviit servo eliminator releen ettei vikavalot pala. Muutaman kympin osa.

Säätö penkissä varmaan 250,- ylöspäin, vähän riippuen siitä mitä pyytää. Osalla säätäjistä on ihan tuntihinnat nettisivuilla. Oman ecun säätö vrt. esim. PCommander onnistuu muistaakseni kaikissa muissa paitsi gen. 1. Maahantuojan huolto säätää myös ja heillä on penkki.

Purkamoilta en ole koskaan hankkinut mitään, kalliimmat kikkareet olen tilannut Suomesta (esim. Storm) niin vaihto on helpompaa jos ei tule oikeat palikat.
 
Nyt kun talvi vihdoin saapui voisi rueta tallissa puuhastelee.
Vähän himottaisi ottaa katti irti koska suora putki ei paljon maksa (~60€) lisäksi kn suodattimen vielä asentaisi niin varmaan on penkitys ja ecu säätö edessä? Samin pajalle toki, mutta ennen kuin innostuu pitäisi vähä tietää mitä säätö ja penkki noin suurinpiirtein maksaa? Koko putkisto ja säätö on se kuuluisa tonninseteli niin en näe hyötyä siitä.
Pöyrällä on enemmän käyttöarvoa enään niin kiinnostai tietää mistä sais kaikkea pikku osaa mahdollisimman halvalla? Oisko suositella vaikka purkaamoja ulkomailta?

Oma R1 maksoi muistaakseen Samilla 350€, hinnasta 100€ oli woolich racing bin filun avaus ja loput säätöä. Pätkäpaja säätää powercommanderilla ja hinnaksi ois tullut 670€.

Tämä toki R1 mutta hinnasta osviittaa :grin:
 
Mitä pikkuosia kaipaat? Jos revit katin niin exhaust valve servo -moottori sitten myös pois. Ja jos et remappaa ecua niin tarviit ainakin tarviit servo eliminator releen ettei vikavalot pala. Muutaman kympin osa.

Säätö penkissä varmaan 250,- ylöspäin, vähän riippuen siitä mitä pyytää. Osalla säätäjistä on ihan tuntihinnat nettisivuilla. Oman ecun säätö vrt. esim. PCommander onnistuu muistaakseni kaikissa muissa paitsi gen. 1. Maahantuojan huolto säätää myös ja heillä on penkki.

Purkamoilta en ole koskaan hankkinut mitään, kalliimmat kikkareet olen tilannut Suomesta (esim. Storm) niin vaihto on helpompaa jos ei tule oikeat palikat.

No krääsää kaipaan, kaikkea mitä ei oikeasti tarvitse. :grin: Viimeyönä selasin aliexpres ja tilaukseen menee jarrunestesäiliö ja letkupidikkeet: https://www.aliexpress.com/item/Uni...lgo_pvid=b33c55ed-d070-4d00-8573-50f81134ad1e
oikea alakate ois kiva löytää kun on pala irronnut samoin lokasuoja halkeaa koko ajan lisää. Näillä kun tuppaa suomessa olemaan liian hyvät hinnat niin purkaamoilta yrittänyt kytätä. Ulkomailta tullit sitten taas nostaa hintaa . Kun ei ole mikään vielä totaalisen paskana niin yrittäs etsiä halavalla.

Putkistossahan ei ole muuta tukkoja kuin kat? Perhonen saa jäädä jos tosiaan on tyhjäkäynnillä sen ansiosta vähän hiljaisempi. Pelkät sliparit ei säätöä kaivannut tässä 06 mallissa mutta kat poiston jälkeen vois olla suositeltavaa. Hyvä puoli on että saa suoraan ecu ei tarvii erikseen satasia heitellä kommanderiin. Tuo servon poisto toki jos kerran turhaksi jää, mistä halvin eliminaattori? Irlannista löytyy putki: https://www.phillipmccallen.com/kawasaki-zx10r-2006-replacement-cat-catalyst-box-motad.html
Jos nyt karkeasti laskee osat 100 ja työ 300€ niin onko tässäkään järkeä? Motorsport toki maksaa :orgmp2:
 
Purkaamoista Korvanto.fi omaa varmaan isoimman osaläjän Suomessa. Kyselyä sinne.
 
Viimeksi laitoin Healtechin servoeliminaattorin, 55,- Stormilta - Gen 5 2016 oli silloin. Mut ei tarvii jos laittaa vaikka Woolichin tms. ecuremapin, niissä softissa hoituu eliminointi ilman relettä.

Niin ja joo, 06 malleja on radalle tehty monen toimesta niin kandee kysellä täältä ja MP-ratan webbisivuilta, itse aikanaan löysin sillain jotain tarvitsemani vakio- ja tuuninkiosia erittäin edullisesti.
 
En nyt halua tyrkyttää, mutta jos joku sattuu tarviimaan...niin vm08-10 kwaakkuun kuitukatteet ja vakiokatteita(musta) sekä pisteosaa (peilivilkkua, jalkatappeja ym) jäänyt yli.
Niin ja service manual(tulostettu).

Jos joku sattuu tarviimaan tai ennakoi tulevaa, niin nyt olis melkein ilmasta hakee pois.
Tarkemmat tiedot:nol405825376
 
oikea alakate ois kiva löytää kun on pala irronnut samoin lokasuoja halkeaa koko ajan lisää. Näillä kun tuppaa suomessa olemaan liian hyvät hinnat niin purkaamoilta yrittänyt kytätä. Ulkomailta tullit sitten taas nostaa hintaa . Kun ei ole mikään vielä totaalisen paskana niin yrittäs etsiä halavalla.
Mulla olis kakkoskoppasen etulokari ylimääräisenä. Väriltään musta ja joku Monster Energy - tarra taisi olla lakan alla. Kunto on muistini mukaan ihan ok, ei halkeamia eikä muuta, maalipinta ei mikään priima ole. Hinta vaikka pari kymppiä tai mummon kutomat villasukat koon 43 jalkaan. Osa on Vantaalla ja numerosta 0405606987 voi koittaa meikäläistä tavoitella jos kiinnostus heräsi
 
Etujousutus huollettu(öljyt ja stefat),jarrunesteet vaihdettu(eteen ja taakse), venttiilit säädetty, uudet tulpat, ilman suodatin puhdistettu ja öljytty imuroitu pölyt pois. Uudet öljyt ja suodin. Nyt vielä taka iskunvaimentimen huolto ja jarrupalat taakse. Niin voi alkaa kausi 2019!!:jpstyle:
 
Huomenna ehkä kaupat, mitä kannattaa tutkia?? Huoltokirja, renkaat. Yksi tälläinen mulla jo oli mutta myin :p

https://www.nettimoto.com/kawasaki/zx-10r/2360316

Vähällä ajolla on ollut jos kymmenessä vuodessa on 6000 km kertynyt? Mä oon samassa ajassa ajanut noilla laitteilla +150 tkm 😜
Mikä lie on pelin historia? Huoltoväli on 6 tkm joten ei kirjassa pitäisi olla kuin 1 tkm ja 6 tkm huollot. Tuossa Gen 3 laitteessa taisi olla jännitteen säätimen recall aikoinaan. Edullinen ostaa ja pitää jos lisenssimaksuja ei lasketa. Laitoikko H2'n pois?
 
Huoltokirjassa tonnin huolto tehty, liike tekee vielä ennen kevättä 6t, huollon. Todella siistissä kunnossa. Alkuperäiset renkaat vielä alla, ne varmaan vielä vaihtoo. H2 on tietty vielä ja pysyy, Tämä lähinnä kahvi ajoihin ja radalle..:)
 
Back
Ylös