• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
auttakkee torspoa mäessä! Käykö -02.n zrx1200 bolton -02 zx12r.n? Kysyy nim.merkki mistä näitä aina tietää?
nixweiss.gif
Ei mun tietaakkeni, kovin on ainakin erinakoset.
Käy kuin käykin..vähän porakoneen kanssa pitää käsitellä..
Katos perkulaa, hyvä näin. Molemmat omistan mutta ovatten muutaman tuhannen kilsan päässä toisistaan
tounge.gif

Nyt kun ZX-12R valmistaminen on lopetettu 2006 niin luulis 2008 tulevan uusi. Eteenkin kun busa uudistui niin onhan kawasakin yritettävä säilyttää omaa markkinaosuuttaan(?) Itse vain olen niin mieltynyt nykyiseen niin melkeinpä toivon että uutta ei tulisi kun vasta 2009, paineet vaihtamiseen kun olisi liian suuret.

En usko että kawasaki luulee korvanneensa 12R:än ZZ1400:a... tusina kun on R- ja ZZR taas matkapyörä.

auttakkee torspoa mäessä! Käykö -02.n zrx1200 bolton -02 zx12r.n?  Kysyy nim.merkki mistä näitä aina tietää?  
nixweiss.gif
Ei mun tietaakkeni, kovin on ainakin erinakoset.
Käy kuin käykin..vähän porakoneen kanssa pitää käsitellä..
Katos perkulaa, hyvä näin. Molemmat omistan mutta ovatten muutaman tuhannen kilsan päässä toisistaan  
tounge.gif
Joo..zrx.n pöntössä 3 reikää ja ny 4, millä tulee siihen laippaan kiinni ja vähän vedin virsikirjalla aukkoa suuremmaks ja plops. Yoshimura paikoillaan. On pikkaasen mureemmat soundit ny, naapurit tykkää ja lapset läpsyttävät karvaisia kämmeniään puhumattakaa polliiseista  
biggrin.gif

P.S OT: Tuli oltua 2001 S.D.ssa 5 viikkoa kielikurssilla, ja hauskaa oli. Onko Henry's Pub viel paikollaan kera Kuusankoskelaiskokin?

ziisuksen paljon maksaa kawan huolto,osaako kukaan antaa järkevää vastausta miksi maksaa kaksinkertaisesti verrattuna hondaan 155e 12tkm 360e 24tkm.bikeworld ja 1000rr.

ziisuksen paljon maksaa kawan huolto,osaako kukaan antaa järkevää vastausta miksi maksaa kaksinkertaisesti verrattuna hondaan 155e 12tkm 360e 24tkm.bikeworld ja 1000rr.

Niin siis mikä huolto? Ja paljon maksoi? Kato huoltomanuskasta mitä siihen huoltoon kuuluu ja vertaa siitä. Ihan saman verran se tuntityö maksaa olkoon mikä merkki tahansa. Varaosatkin aika linjassa eri merkeillä.
12R on kyllä aika v-mäinen huollettava.

Huoltakaa ite niitä
smile_org.gif

NYt on tänäkesänä about 2 viikkoo käytetty kavan purkamiseen, kasaamiseen, purkamiseen, kasaamiseen, purkamiseen ja taas kasaamiseen.

Voin sanoa että nyt jos tuosta joku laukee niin saa pölyttyä x määrän kuukausia tallin perällä.

Mutta senverta tullu harjoteltua jo että venakoppa lähtee irti ja on takasin katteiden takana liimojen kanssa kiinni alle 2 tuntiin.

Kaksi 12R purkaneena ja aika hyvällä prosentilla kasanneena on tutuksi tullutta. Toki tähän päälle toiseen pyörään suoritetut huollot, jolloin aina saa purkaa. Ja toisaalta noiden kanssa ei ole tarvinnut ottaa neuvoantavia, jotta keksii mitä insinööri on miettinyt...

Mikäpäs sen rattoisampaa kuin väkertää kesäilmoilla pyörää palasiksi, kun hikivirtaa ja kädet ei pidä mitään ym.

Ja aiheesta toiseen:

Kiinnostaako ketään tälläinen öljykorkki? Osoite tuohon kauppaan on tässä.

Itse otan yhden, muttei tarvisi kaikkea lähetyskulua maksaa, niin jos joku toinenkin kaipaisi, niin voisi ottaa kerralla useamman.

Kaksi 12R purkaneena ja aika hyvällä prosentilla kasanneena on tutuksi tullutta. Toki tähän päälle toiseen pyörään suoritetut huollot, jolloin aina saa purkaa. Ja toisaalta noiden kanssa ei ole tarvinnut ottaa neuvoantavia, jotta keksii mitä insinööri on miettinyt...

Mikäpäs sen rattoisampaa kuin väkertää kesäilmoilla pyörää palasiksi, kun hikivirtaa ja kädet ei pidä mitään ym.

Ja aiheesta toiseen:

Kiinnostaako ketään tälläinen  öljykorkki? Osoite tuohon kauppaan on tässä.

Itse otan yhden, muttei tarvisi kaikkea lähetyskulua maksaa, niin jos joku toinenkin kaipaisi, niin voisi ottaa kerralla useamman.
kiinnostaa tuommoinen öljykorkki mikäli on ns. torx- tai lukittavamallinen. siis jos on semmoinen, niin yhden voisin ottaa ja mikäli hinta jää kohtuulliseksi kuitenkin. (muoks. katoinkin sen hinnan ja näytti olevan vain 12 euroa vai puntaako se oli, no oli mitä oli, niin ei kallis kuitenkaan eli ottanen yhen. sitten siellä oli magneeton billet-suojia ja myös kaiketi kytkimen suojia, mutta aika hintavia ((jollain ihmehomo-kiillotuksella nekin hinkattu)) ja magneetonsuojissa näkyi olevan jotain eroa A-mallin since 2000 - ad 2001 ja B-mallin since 2002 - ad 2006 välillä. myös kytkimensuojakupu, mikäli semmoinen kotuuhintainen löytyisi jostain, niin kiinnostaisi, saisi olla kusilaitua eli lasikuita, hiilaria, alumiinia, terästä tai mitä vaan kestävää materiaalia kun tuo oma vakioinen ei normikaatumisia pikkuvauhdeissakaan välttämättä kestä murtumatta, muoks loppu.)

zx12r kwakan kanssa esim. jos, siis jos, joutuu venojen säätöpaloja vaihtamaan, niin nokat on irroitettava, se saattaa olla työläämpää kuin monissa muissa pyörissä, esim. zzr10,11,12-sarjan vekottimissa säätöpalat on lapsellisen helppo vaihtaa kun kääntää vivun syrjään ja plumps vaan magneetilla tai jollain muulla konstilla ne lähtee, vaikka pihillä tai puukolla kaivamalla.

Onko kellään ollut pientä öljyvuotoa havaittavissa jossain vaihdevivun akselin ja eturattaan paikkeilla. Pari kertaa tässä kesän aikana huomennut että muutamia tippoja tippunut ja näyttää tippuvan vaihdevivun koneeseen menevän akselin päästä.

Vois olla se stefa tai sitten eturattaan akselin stefa. Tuli kyllä sekin mieleen että voiskohan olla että rasvatuista ketjuista öljyä kertyy eturattaan koteloon ja sieltä sitten valuu loppujen lopuksi vaihdeakselia pitkin.

Onko jotain vastaavaa kellään ollut? Miten noiden stefojen vaihto onnistuu, kuinka osiksi pitää pyörä laittaa että ne saa vaihdettuu?

Onko kellään ollut pientä öljyvuotoa havaittavissa jossain vaihdevivun akselin ja eturattaan paikkeilla. Pari kertaa tässä kesän aikana huomennut että muutamia tippoja tippunut ja näyttää tippuvan vaihdevivun koneeseen menevän akselin päästä.

Vois olla se stefa tai sitten eturattaan akselin stefa. Tuli kyllä sekin mieleen että voiskohan olla että rasvatuista ketjuista öljyä kertyy eturattaan koteloon ja sieltä sitten valuu loppujen lopuksi vaihdeakselia pitkin.

Onko jotain vastaavaa kellään ollut? Miten noiden stefojen vaihto onnistuu, kuinka osiksi pitää pyörä laittaa että ne saa vaihdettuu?
prinne, mulla on ollut ikäänkuin pientä öljyntihkumista vaihdeakselin päästä, mutta tietäen oman erittäin runsaan vaseliinin ym. rasvankäyttöni ketjulle, epäilen sen olevan kuitenkin ketjunrasvaa, joka tulee sieltä raoista ajankanssa esiin ja ei aiheuttanut sen isompaa huolta mun päissäni.

sen sijaan tuossa ennen lapinmatkaa kun huolsin 12r kwakioa, niin hokasin sen laturinpiuhan tihkuttaneen hieman öljyä perälipan vasempaan laitaan. tämähän on se 12r kwaakun perisynti, joka siis nyt ilmeni omassani vasta. sen korjaus oli kaiketi helppoa eli laturinkopan alle sen piuhan alkupäähän silikonimömmöä sukanlähtöpäähän ja ei pitäisi enää öljyn nousta ylös sieltä. öljymäärästä ei ole mun tapauksessani ollut kyse, koska olen pitänyt öljyikkunan tasan puolivälissä öljynvaihdoissa ja siellä se on pysynytkin koko vaihtovälin tihkuamisesta huolimatta. vaihtoväli noin tasan 5000km.

Ja aiheesta toiseen:

Kiinnostaako ketään tälläinen öljykorkki? Osoite tuohon kauppaan on tässä.

kiinnostaa tuommoinen öljykorkki mikäli on ns. torx- tai lukittavamallinen. siis jos on semmoinen, niin yhden voisin ottaa ja mikäli hinta jää kohtuulliseksi kuitenkin. (muoks. katoinkin sen hinnan ja näytti olevan vain 12 euroa vai puntaako se oli, no oli mitä oli, niin ei kallis kuitenkaan eli ottanen yhen. sitten siellä oli magneeton billet-suojia ja myös kaiketi kytkimen suojia, mutta aika hintavia ((jollain ihmehomo-kiillotuksella nekin hinkattu)) ja magneetonsuojissa näkyi olevan jotain eroa A-mallin since 2000 - ad 2001 ja B-mallin since 2002 - ad 2006 välillä. myös kytkimensuojakupu, mikäli semmoinen kotuuhintainen löytyisi jostain, niin kiinnostaisi, saisi olla kusilaitua eli lasikuita, hiilaria, alumiinia, terästä tai mitä vaan kestävää materiaalia kun tuo oma vakioinen ei normikaatumisia pikkuvauhdeissakaan välttämättä kestä murtumatta, muoks loppu.)

zx12r kwakan kanssa esim. jos, siis jos, joutuu venojen säätöpaloja vaihtamaan, niin nokat on irroitettava, se saattaa olla työläämpää kuin monissa muissa pyörissä, esim. zzr10,11,12-sarjan vekottimissa säätöpalat on lapsellisen helppo vaihtaa kun kääntää vivun syrjään ja plumps vaan magneetilla tai jollain muulla konstilla ne lähtee, vaikka pihillä tai puukolla kaivamalla.
kyllähän tuollaisen korkin vois ottaa...

Mites näin helteillä keittääkö muilla 12 R?

Mulla keittelee silloin tällöin, jos hidasta ajoa kaupungissa ja fläkti huutaa. Kerran jopa pullautti 1/2 litraa nestettä pihalle, onko normaalia. Voi olla että jos vaiva jatkuu, on käännyttävä ostamaan uusi syylärin korkki ja jos ei senkään jälkeen niin koneen kyljessä termarin kimppuun. Mulla vm -01 A malli, mites muilla keitosten kanssa?

Mites näin helteillä keittääkö muilla 12 R?

Mulla keittelee silloin tällöin, jos hidasta ajoa kaupungissa ja fläkti huutaa. Kerran jopa pullautti 1/2 litraa nestettä pihalle, onko normaalia. Voi olla että jos vaiva jatkuu, on käännyttävä ostamaan uusi syylärin korkki ja jos ei senkään jälkeen niin koneen kyljessä termarin kimppuun. Mulla vm -01 A malli, mites muilla keitosten kanssa?
ei ole koskaan keitellyt ainakaan mulla a-mallinen. onko nesteseoksessa tarpeeksi vettä? meinaan jos on glycolia eli pakkasnestettä liikaa, vaikkapa yli puolet, niin kesäkuumalla sen nesteseoksen jäähdytysteho on paljonkin heikompi kuin esim. pelkän veden tai siis laimeamman nesteen.

flekti kyllä huutaa kun helteellä olen ajanut stadin ruuhkassa joskus. huutaa vähän väliä, mutta ei ole pulautellut kertaakaan.

Ei keittele.

Mulla särisee jokin 3500 ja 4400-4500 RPM kohdilla. Aika ärsyttävää. Voisko olla että nokkaketjun kiristin on löystynyt? Kuullostaa hieman samalta kun mun entinen honda CBR jossa tämä kiristin on tyyppivika...

Tilasin Sumekolta nyt ensin uuden syylärin korkin. Kun nyt näyttää siltä, ettei jäähdytysjärjestelmaan tule painetta tarpeeksi. On varmaan korkista jousi veltostunut.

Ja silloin kun painetta ei ole tarpeeksi, kiehumispiste laskee ja kyllä kuumalla keittelee...

PS. Oli muuten kallis korkki, 49,70e
omg.gif

Ulkopuolinen kymysys.. Mitä versioita 12 ärrästä on olemassa kun täällä puhutaan A mallista jne. Missä vuosimalleissa muutos tapahtuu ja onko pyörissä kuinka merkittäviä eroja teknisesti?
Niin ja tuntuuko peli kestävältä vai onko ollu ns "lastentauteja" tai ylimääräisiä pikkuvikoja?
062802moto_prv.gif

tossun... kaksi versiota, A- ja B-malli. A1 tuli 2000 ja A2 2001, ainoat erot olivat uudempaan ilmestyneet teippaukset katteen sivuihin ja sininen väritys. myös A1 oli kawan kilpavihreänä saksanmaahantuojan erikoismallina myynnissä.

B-malli tuli 2002. siihen tehtiin enemmänkin muutoksia A-malliin verrattuna, 140 kohtaa muutettiin, myös ulkonäköä aavistuksen etukatteen, mittariston, etulokarin, penkin ja peilien kohdilta. painekotelo suureni hieman ja bensatankki pieneni 19 litraan, vääntö parani himpun vaikka ilmoitetut arvot ovat samoja. samalla kisamaista kaasua pyrittiin pehmentämään vaihtamalla kaasurissa epäkeskoiseen.

B4 oli enemmän muutoksia, mm. radiaalijarrut eteen, kaksoisläppäruiskut.

B6 oli viimeinen tusinan mallivuosi.

Täälä on listattu kaikki eri värit ja mallit (A&B) mitä eri vuosina on ollut. Vähän kun opiskelee niin pystyy värin perusteella sanomaan pyörän vuosimallin, ainakin noista vähän vanhemmista. Samalla sivulla on muutakin hyvää nippelitietoa pyörään liittyen.

Täälä on listattu kaikki eri värit ja mallit (A&B) mitä eri vuosina on ollut. Vähän kun opiskelee niin pystyy värin perusteella sanomaan pyörän vuosimallin, ainakin noista vähän vanhemmista. Samalla sivulla on muutakin hyvää nippelitietoa pyörään liittyen.
tuossa linkissä oli ainakin melkein kaikki värit. puuttui juuri se mikä on mun pyörän väri eli tuo vm. 2000 limited edition. se kuvassa ollut vihreä oli suomeenkin tuotu metallinvihreä, limitedissä on kawan kilpaväri ja ei metallisävyä. sitten taas jenkkilässä on usein ihan omia värisävyjään. niistä voisi kenties vaikka JaL3 jotain kenties mainita.

tuossa linkissä oli ainakin melkein kaikki värit. puuttui juuri se mikä on mun pyörän väri eli tuo vm. 2000 limited edition. se kuvassa ollut vihreä oli suomeenkin tuotu metallinvihreä, limitedissä on kawan kilpaväri ja ei metallisävyä. sitten taas jenkkilässä on usein ihan omia värisävyjään. niistä voisi kenties vaikka JaL3 jotain kenties mainita.
Eikös tuo ensimmäinen kuva ole juuri tuo limited editionin väri? Pieniä kuvia kylläkin, mutta 2001 vuoden vihreä ainakin on metalliväri.

Itsellä on myös tuo limited edition Kawan kisavärillä.

Back