Onko siellä tarinoiden seassa jotain asiaakin, esim useampia mittaustuloksia dynossa?
Ja jos mietit ihan itse noin niinku kokemusasijantuntijana, että modilla kerää painetta ja vakiona ei, niin onko modi paska vai ei?
Itse kopioin kyseisen modauksen, kun BikeFox on sellaisen tallilaisen zx6r:ään tehnyt. Heillä saattaa olla joku käsitys sen hyödyistä. (edit. kikserissäkin oli ko. modi, mutta en muista ropailinko sen silloin itse vai oliko se jo valmiina. Mutta ~vuosina 2012-2014)
Tässä tekstin pätkä amerikan maailmasta. Dorkan näköistä tekstiä, mutta on siellä muutama numerokin ja joku käppyrä.
https://www.gsxr.com/threads/low-dyno-hp-tq-increase-pair-valve-sucker-mod-k5-1000.242648/
Se, että liikkuuko se mäntä herkemmin ylös vai alas voi olla joku ero. Koska vain männän yläpuolella tapahtuu palamisprosessi, ja jos palamisen johdosta mäntä liikkuu alas ja alipaine vielä sitä avittaa, se saattaa vaikuttaa hevosiin. Tyhjä mäntä jos vähän nihkeemmin menee ylös, ei välttämättä kumoa alasmenemisen edistämisen hyötyjä.
Ja kokemuksella ajoin 2v 1000cc kikserillä ja meidän tallin kahdella zx6r:llä on ajettu kyisesellä modilla jo 4 kautta. BikeFoxin rakentamalla koneella on ajettu ihan sm-sarjassakin sen aikaisen omistajan toimesta.
Nyt vaan mulla männänrenkaat vuotaa ja tämä modi ei toimi. Tuli puskista, että tällaista voi tapahtua.
Juttelin mun pyörän edellisen omistajan kanssa. Hän sanoi, että varmasti on männänrenkaat loppu. Ajettu 2 kautta IRRC:tä ja siellä radat ovat kuulemma oikeasti pölyisiä ja torvi auki painellaan pitkiä matkoja. Ilmanputsareita vaihdellaan niin usein kuin mahdollista, mutta ei nekään ihmelaitteita ole.
edit. Jotkut kisamiehet laittaa alipainepumpun alakertaan, tekemään tätä samaa hommaa. Ulkomaan foorumeilta joskus aiheesta lueskelin.