• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZX-9R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei, jos joku on vaihtanu vaihdekaavion zx9r 2002sessa, että käykö vakio osat vai tartteeko modata vai mitenkä sais tehtyy en muista mahtuuko se booreilla oleva osa olemaan ylöspäin jolloin muuttuis isommat vaihteet alaspäin ja pienemmät ylöspäin:orgmp:
 
9R vm.-95 jarruista kysymys.

Laitoin eteen uudet tiivisteet jarrumännille ja pääsylinterin korjaussarjan. Jarrukahvan tuntuma muuttui jonkin verran paremmaksi mutta edelleen kahva painuu turhan lähelle tuppea, ei tunnu tarpeeksi jämäkältä. Jarruja on ilmattu moneen kertaan.
Onko vaan niin että jarruletkuilla on liikaa ikää, näyttävät mallia kumiset ja voivat olla jopa alkuperäiset?

Onko kokemuksia ebayn teräspunosletkuista? Hintaa ei olisi pahasti.
 
9R vm.-95 jarruista kysymys.

Laitoin eteen uudet tiivisteet jarrumännille ja pääsylinterin korjaussarjan. Jarrukahvan tuntuma muuttui jonkin verran paremmaksi mutta edelleen kahva painuu turhan lähelle tuppea, ei tunnu tarpeeksi jämäkältä. Jarruja on ilmattu moneen kertaan.
Onko vaan niin että jarruletkuilla on liikaa ikää, näyttävät mallia kumiset ja voivat olla jopa alkuperäiset?

Onko kokemuksia ebayn teräspunosletkuista? Hintaa ei olisi pahasti.

mamasan.fi saa edukkaasti hel-performancen letkuja. Oisko ollu joku 25€/kpl. Ja ebay on niin laaja paikka, että vähän tarkemmin kannattaa rajata myyjä ennen kuin voi vastata kysymykseen.
 
viisauttani löysin kaasareiden synkkaukseen tarkoitetut pultit 2 & 3 sylintereiden kohdille niin voiko ne jättää paikoilleen ja yhdistää letkulla. sekoittaako jotain ? nythän siellä on pultit kakkosessa ja kolmosessa ja kieltämättä hankalaa ollut puljata kuparisten hitsi suuttimien kanssa. varsinkin se kolmonen :blink:
 
viisauttani löysin kaasareiden synkkaukseen tarkoitetut pultit 2 & 3 sylintereiden kohdille niin voiko ne jättää paikoilleen ja yhdistää letkulla. sekoittaako jotain ? nythän siellä on pultit kakkosessa ja kolmosessa ja kieltämättä hankalaa ollut puljata kuparisten hitsi suuttimien kanssa. varsinkin se kolmonen :blink:

Jos joskut liikut itäisellä uudellamaalla, saat minulta ihan päivää sanomalla kaasuttimien synkronoitimittarin. On toista metriä pitkä lauta ja ruma kuin p*rkele, mutta tarkka kuin mikä, koska on hydraulinen. Jokainen kaasutin synkataan erikseen. Ei yhdistelemällä mitään...
 
Jos joskut liikut itäisellä uudellamaalla, saat minulta ihan päivää sanomalla kaasuttimien synkronoitimittarin. On toista metriä pitkä lauta ja ruma kuin p*rkele, mutta tarkka kuin mikä, koska on hydraulinen. Jokainen kaasutin synkataan erikseen. Ei yhdistelemällä mitään...

juu..itsellä synkka mittari ja monesti synkannut. kysymys olikin että voiko synkkauksen jälkeen jättää ne varta vasten suunnitellut pultit sinne hollille 2/3 sylinterin kohdille ja yhdistää ne letkulla !
 
Vanhan pyörän kaasareiden synkkaukseen liittyen yhä suosittelen postausta sivun 97 ajanhetkenä 18.07.2012, 16:42. Noilla opeilla osui jalka lankulle...
 
Onko kaasarien synkkaus reijissä 6millinen kierre? Pitäisi nipat tehä ja pyörä vielä talvisäilössä.
 
Mitä luultavimmin ei ole nokkaketju, joka rallattaa vaan laturin ketju. Kyseinen kuminauha sijaitsee kytkimen takana, joten jos ääni tuntuu tulevan sieltäpäin, syyllinen on löytynyt. Itselläni ainakin tuo pitää reilusti enemmän ääntä kuin itse nokkaketju.

Tuolla ketjulla on automaatti- sekä manuaalikiristin. Ketjua voi siis kiristää manuaalisesti, mutta vaatii kytkinpakan irroituksen.


löytyykö kuvia tuosta salaperäisestä " laturin ketjusta " ? :)
 
Aikeissa on vaihtaa isompaan pyörään ja vaihtoehtoihin kuuluu vuoden 1995-1996 ZX-9R
Olen koittanut etsiä tietoa moottorista ja sen heikkouksista. Täällä on puhuttu koneen ketjuista ja niiden venymisistä, kansien ja kannentiivisteiden halkeiluista ja 2-3 vaihteiden paukkumisesta.
Osahan näistä vioista johtuu varmasti huoltojen laiminlyönneistä.

Kuin yleisiä nämä viat oikein loppupeleissä ovat?
Millaisia ajo-ominaisuuksia B mallin ninjassa on odotettavissa?
Mitä olisi hyvä selvittää koeajotilanteissa erityisesti? Kiitos etukäteen vastauksista
 
Moottorivioista en osaa sanoa. Omani toimi moitteetta sen 65-75 tkm välin, jonka pyörä itsellä oli. Poislukien kaasarien jatkuva tukkeutuminen venäläisellä bensalla ajamisesta johtuen. Poislukien tasakaasulla ilmennyt öykkiminen, joka korjaantui tässä threadissä s. 97 kerrotuin toimenpitein.

Ajo-ominaisuudet ovat varsin askeettiset uudempiin pyöriin verrattuna. Jousitus ja jarrut ovat vanhan liiton aikaista tekniikkaa - kannattaa tsekata onko keulaa ja takaiskaria milloin viimeksi (ikinä?) huollettu. Pyörä värisee voimakkaasti 5500 rpm alueella.

Tuollaisen hinta varmaan pyörii 2 tonnin kahta puolta. Niinpä huoltohistoria lienee ratkaiseva tekijä kaupanteossa?
 
Oon vaan koeajanut tällaista pyörää. Muistan hyvin etukenoisen ajoasennon, turhan jämäkän alustan ja aivan älyttömän huonot jarrut (johtui varmasti huonosta huollosta tämä seikka).

Koneessa on potkua katujen mutkapätkille enemmän kun riittävästi. Mukavan kierrosherkkä kone ja kakkosella kun ajoi rajottajalle, niin kylläpä kulki kovaa ja kiihtyi miehekkäästi!
 
Mä sanoisin että pistä vähän lisää rahaa ja osta 98-> zx9r. Tuo vanhempi on 215kg kuivana ja uudempi 183kg, eli uudempi on kevyempi kaikki nesteet sisällä kuin vanha kuivana. Mulla ei tosta vanhemmasta kokemuksia ole mutta pitäisin noita kansiongelmia suht yleisinä ainakin jossain vaiheessa, noin lukemani perusteella, kuin myös noissa 98-99 voi ilmetä jossain vaiheessa lootan 3-4 vaihteissa ongelmia, mutta monissa pyörissähän voi ongelmia ilmetä kun ikää tulee, on tyyppivikoja ja käyttäjävikoja..
Kirjaudu vaikka facen 9r ryhmiin, niistä saa kaiken tiedon mitä tarvii, ainakin kysymällä.
 
Viimeksi muokattu:
Oli ihan vaan tarkotettu jutun aloittajalle - ja samoilla linjoilla että vähintäin C-malli.
Näin juu, B-malli on aivan oma vanhempi painavempi pyörä, kun taas C-malli ja siitä eteenpäin on kevyempi pyörä pienillä vuosikohtaisilla eroilla koko 9r historian loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Tuleva zx9r omistaja kyselee. Aiheen vanhat linkit ei tunnu toimivan, joten tulossa olisi vm 2001 zx9r vakio clipareilla. Pyörä muuten ok kunnossa, hyvällä hinnalla mutta ajoasento ei omalle selälle käy. Lsl superbike setillä sais tangon muutettua leveämmäksi mutta sitä en tuohon vuosimalliin löytänyt. Olisiko muita varteenotettavia muutossettejä ajoasennon korotukseen?
 
Back
Ylös