ettei olisi akun pasahduskin seurausta tuosta jostain oikkarista? no sähköistä ymmärrän niin vähän, etten ala ketään neuvomaan niissä ainakaan.
En usko koska jarruvalo ongelma oli jo viime ajokauden lopussa, en vaan jaksanut sillon perehtyä.
Taisin kiusata tuota akkua vaan turhan paljon viime viikolla, kun sahasin sen monesti tyhjäks ja sitten taas äkki lataus ja sit autolla virtaa väkisin ja sitten taas tyhjänä rasitus...No voi ollakin joku pahempi oikkari, mutta luulis sulakkeiden palaneen...
Hankalampi homma tuo jarruvalo juttu kun ei ole mitään hajua mistä sitä vikaa alkaa etsimään ja kaikki johdot on nipussa
Vikaa voit tutkia ottamalla ne liittimet irti etujarrukahvan luota.Virtapäällä näet yleismittarilla(=20V asento,toinen runkoon ja toinen liittimeen) kumpi piuha tuo sinne virtaa.Kun sen tiedät,sammuta virta.Se oikari on siinä toisessa piuhassa matkalla jarruvalolle tai jarruvalolampussa.Huomioida pitää myös että takajarrupolimen katkaisija myös on samassa liittyen matkalla samaan johtoon.Sininen johto punaisella raidalla,vain katkaisijoilta lähtevät johdot ensimmäiseen liittimeen asti ovat eri väreillä.
Etujarrukatkaisijalta lähtee mustana,vaihtuu ekan liittimen jälkeen sini/pun.
Takajarrukatkaisijalta lähtee sinisenä,vaihtuu ekan liittimen jälkeen sini/puna.
Pari niksiä tuli mieleen mitkä pienentävät etsimistä.Irroita se jarruvalopoltin ja se takajarrupolkimen katkaisija linjasta liittimistä sieltä jostain satulan alta ja kokeile vieläkö polttaa sulakkeen.Jos polttaa niin oikari on sitten johtosarjassa jossakin.