ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep jep...Tänään koitin Zetoria käymään. Akku tyhjä ja starttasin apuvirralla. Apuvirralla lähti hyvin käymään, mutta lämpimäksi käytön jälkeen sammutin talliin ja kokeilin josko akku olis jotain virtaa ottanut vastaan.

No valot sytty ja starttasin....Sitten jossain räjähti kuin joku olis asentanut tykinkuulan sinne katteen väliin, muovia oli ilmassa ja joku siellä poksahti hajalle pahemman kerran. Taitaa tulla normaalihuoltoa isommat talkoot ennen ajokauden alkua.
 
Jep jep...Tänään koitin Zetoria käymään. Akku tyhjä ja starttasin apuvirralla. Apuvirralla lähti hyvin käymään, mutta lämpimäksi käytön jälkeen sammutin talliin ja kokeilin josko akku olis jotain virtaa ottanut vastaan.

No valot sytty ja starttasin....Sitten jossain räjähti kuin joku olis asentanut tykinkuulan sinne katteen väliin, muovia oli ilmassa ja joku siellä poksahti hajalle pahemman kerran. Taitaa tulla normaalihuoltoa isommat talkoot ennen ajokauden alkua.
Mielenkiinnolla odotetaan tarinalle jatko-osaa.??
 
Onkos kukaan joutunut laakeroimaan sitä takaiskarin ja haarukan välistä linkkua ( joku varmaan tietää sille oikean nimenkin)??? Käsittääkseni on neulalaakereita??? Tuossa tallilla ollessa nauroin makeat naurut parille kaverille joilla on yamahan fazerit ku joutuvat uusimaan kaikki laakerit sinne linkkuun. Molemmilla ajettu noin 20 tkm. Vihjasin vaan et vaihtakaa merkkiä ja sit salaa kokeilemaan omaa että löytyykö väljää.... Sivuttain ei yhtään mutta pysty välystä oli jonkun verran ... Taitaa purattaa viel ennen ajokautta
veryangry.gif

Näytti olevan oikeen rasvanipatkin Niille laakereille mut joku varmaan unohtanu näyttää prässiä sinne päin.
 
Täysin ns.kiinteää siitä ei tule uusilla laakereillakaan,aina on toleranssia ja monta toleranssia vaikuttaa jo esim takapyörästä nostamalla helposti yli sentinkin klapin kun vipuvarren pituuskin kertaa niitä varsinaisia laakeri-ym välyksiä.
Laakerithan siellä tietysti koville joutuu kun ne eivät pyöri ympäri vaan hakkaavat melkein paikallaan.Prässillä aika ajoin hiukan vaseliinia mutta ei liikaa,ei niin että stefat pullistelee.
Tietysti jos energiaa riittää voihan ne vaihtaa,ei sen pitäisi pahentaa asiaa.Toivottavasti osat saa esim laakeriliikkeistä edullisesti.
 
Jep jep...Tänään koitin Zetoria käymään. Akku tyhjä ja starttasin apuvirralla. Apuvirralla lähti hyvin käymään, mutta lämpimäksi käytön jälkeen sammutin talliin ja kokeilin josko akku olis jotain virtaa ottanut vastaan.

No valot sytty ja starttasin....Sitten jossain räjähti kuin joku olis asentanut tykinkuulan sinne katteen väliin, muovia oli ilmassa ja joku siellä poksahti hajalle pahemman kerran. Taitaa tulla normaalihuoltoa isommat talkoot ennen ajokauden alkua.
Mielenkiinnolla odotetaan tarinalle jatko-osaa.??
Joo, no ei tässä nähtävästi sen pahempaa, kuin että akku sieltä oli räjähtänyt. Sen verran oli mossahtanut, että on nyt kotelokin halki ja akusta lähti pääty. No toivottavasti ei rikkonut mitään. Se nähdään kun saan uuden akun.

Otin samalla katteet ja venttiilikopan pois. Saa samalla säätään sitten venttiilit. Mitkäs nuot suositukset noille imu ja pako välyksien arvoille olivatkaan?



Jarruvalotkin on jostain syystä sanoneet itsensä irti. Takajarrun kytkin näytti ainakin olevan jumissa ja kun painaa etujarrua palaa pääsulake
lookaround_orig.gif
. Ei kai noiden kytkimien läpi virtaa sentään pitäisi mennä vaan maatapätkii??
 
Jep jep...Tänään koitin Zetoria käymään. Akku tyhjä ja starttasin apuvirralla. Apuvirralla lähti hyvin käymään, mutta lämpimäksi käytön jälkeen sammutin talliin ja kokeilin josko akku olis jotain virtaa ottanut vastaan.

No valot sytty ja starttasin....Sitten jossain räjähti kuin joku olis asentanut tykinkuulan sinne katteen väliin, muovia oli ilmassa ja joku siellä poksahti hajalle pahemman kerran. Taitaa tulla normaalihuoltoa isommat talkoot ennen ajokauden alkua.
Mielenkiinnolla odotetaan tarinalle jatko-osaa.??
Joo, no ei tässä nähtävästi sen pahempaa, kuin että akku sieltä oli räjähtänyt. Sen verran oli mossahtanut, että on nyt kotelokin halki ja akusta lähti pääty. No toivottavasti ei rikkonut mitään. Se nähdään kun saan uuden akun.

Otin samalla katteet ja venttiilikopan pois. Saa samalla säätään sitten venttiilit. Mitkäs nuot suositukset noille imu ja pako välyksien arvoille olivatkaan?



Jarruvalotkin on jostain syystä sanoneet itsensä irti. Takajarrun kytkin näytti ainakin olevan jumissa ja kun painaa etujarrua palaa pääsulake  
lookaround_orig.gif
. Ei kai noiden kytkimien läpi virtaa sentään pitäisi mennä vaan maatapätkii??
Hyvä ettei pahemmin käyny
062802jumpie_prv.gif

Ite säädin omat venttiilit imu puoli 0.15-0.20 ja pako 0.20-0.25
 
Jarruvalotkin on jostain syystä sanoneet itsensä irti. Takajarrun kytkin näytti ainakin olevan jumissa ja kun painaa etujarrua palaa pääsulake
lookaround_orig.gif
. Ei kai noiden kytkimien läpi virtaa sentään pitäisi mennä vaan maatapätkii??

Tuntuu että sulla on oikari jossain,muuten ei pitäisi pääsulakkeen palaa.Elikkä virrat menee suoraan maihin jossakin.Kyllä siellä maa puolellakin virta kytkeytyy.
Täytyy heti muokata siis jarruvaloille menee maapuoli suoraan ja sinne annetaan +virtaa katkaisijoiden kautta.
 
ettei olisi akun pasahduskin seurausta tuosta jostain oikkarista? no sähköistä ymmärrän niin vähän, etten ala ketään neuvomaan niissä ainakaan.
 
Olisko sillä Lild:n laturilla ollu mitään tekemistä tuon akun räjäytyksen kanssa
062802jumpie_prv.gif
 
ettei olisi akun pasahduskin seurausta tuosta jostain oikkarista? no sähköistä ymmärrän niin vähän, etten ala ketään neuvomaan niissä ainakaan.
En usko koska jarruvalo ongelma oli jo viime ajokauden lopussa, en vaan jaksanut sillon perehtyä.

Taisin kiusata tuota akkua vaan turhan paljon viime viikolla, kun sahasin sen monesti tyhjäks ja sitten taas äkki lataus ja sit autolla virtaa väkisin ja sitten taas tyhjänä rasitus...No voi ollakin joku pahempi oikkari, mutta luulis sulakkeiden palaneen...

Hankalampi homma tuo jarruvalo juttu kun ei ole mitään hajua mistä sitä vikaa alkaa etsimään ja kaikki johdot on nipussa
nixweiss.gif
 
ettei olisi akun pasahduskin seurausta tuosta jostain oikkarista? no sähköistä ymmärrän niin vähän, etten ala ketään neuvomaan niissä ainakaan.
En usko koska jarruvalo ongelma oli jo viime ajokauden lopussa, en vaan jaksanut sillon perehtyä.

Taisin kiusata tuota akkua vaan turhan paljon viime viikolla, kun sahasin sen monesti tyhjäks ja sitten taas äkki lataus ja sit autolla virtaa väkisin ja sitten taas tyhjänä rasitus...No voi ollakin joku pahempi oikkari, mutta luulis sulakkeiden palaneen...

Hankalampi homma tuo jarruvalo juttu kun ei ole mitään hajua mistä sitä vikaa alkaa etsimään ja kaikki johdot on nipussa
nixweiss.gif
Vikaa voit tutkia ottamalla ne liittimet irti etujarrukahvan luota.Virtapäällä näet yleismittarilla(=20V asento,toinen runkoon ja toinen liittimeen) kumpi piuha tuo sinne virtaa.Kun sen tiedät,sammuta virta.Se oikari on siinä toisessa piuhassa matkalla jarruvalolle tai jarruvalolampussa.Huomioida pitää myös että takajarrupolimen katkaisija myös on samassa liittyen matkalla samaan johtoon.Sininen johto punaisella raidalla,vain katkaisijoilta lähtevät johdot ensimmäiseen liittimeen asti ovat eri väreillä.
Etujarrukatkaisijalta lähtee mustana,vaihtuu ekan liittimen jälkeen sini/pun.
Takajarrukatkaisijalta lähtee sinisenä,vaihtuu ekan liittimen jälkeen sini/puna.
Pari niksiä tuli mieleen mitkä pienentävät etsimistä.Irroita se jarruvalopoltin ja se takajarrupolkimen katkaisija linjasta liittimistä sieltä jostain satulan alta ja kokeile vieläkö polttaa sulakkeen.Jos polttaa niin oikari on sitten johtosarjassa jossakin.
 
Pitäskö tässä ilmoittautua itelläi. Tallissa lymyää -90 "muumikeula" C1. Kilometrejä takana vasta 170 tkm. Ostin kesällä -07 tuon kapistuksen, nyt sitten laittanut iskuun tulevaa kautta varten.

Tässä vähän historiaa:

1. omistaja oli ollut lomareissulla muistaakseni Espanjassa, siellä ollessaan pyörä oli varastettu.

Kaveri oli sitten bongannut AVK:lta kys. yksilön, oli ollut vielä korjattavaksi ehdoin. Hän oli soitellut edelliselle omistajalle, pyörä oli ollut lainassa espanjan kavereilla muutaman vuoden kunnes löytynyt ja palautettu Suomeen.

No kaveri sitten maalautti tän ja fiksaili näiden luvattomien käyttöönottajien aikaansaamia jälkiä, ja matka jatkuu. Kesä 07 sitten ostin tän itselle. Olen siis 3. omistaja.

Viime kesänä laitoin tähän D4 koneesta kannen. Oli meinaan vanhan kannen venakoneisto vähän kulunut. Mutta tämä on tarina erikseen.

Loppukesästä uusin takalinkkuun kaikki puslat ja neulalaakerit, ostin myös sen pisimmän pultin, koska sekin oli kulunut holkin kohdalta ohueksi.

Syksyllä sitten alkoi se 2-vaihde hylkimään, talven aikana vaihdoin loodaan D-mallin 2 ja 6 rattaat ja siirtäjän. Delvacit koneeseen ja menoksi.

Tässäpä tätä vuodatusta...
 
ettei olisi akun pasahduskin seurausta tuosta jostain oikkarista? no sähköistä ymmärrän niin vähän, etten ala ketään neuvomaan niissä ainakaan.
En usko koska jarruvalo ongelma oli jo viime ajokauden lopussa, en vaan jaksanut sillon perehtyä.

Taisin kiusata tuota akkua vaan turhan paljon viime viikolla, kun sahasin sen monesti tyhjäks ja sitten taas äkki lataus ja sit autolla virtaa väkisin ja sitten taas tyhjänä rasitus...No voi ollakin joku pahempi oikkari, mutta luulis sulakkeiden palaneen...

Hankalampi homma tuo jarruvalo juttu kun ei ole mitään hajua mistä sitä vikaa alkaa etsimään ja kaikki johdot on nipussa
nixweiss.gif
Vikaa voit tutkia ottamalla ne liittimet irti etujarrukahvan luota.Virtapäällä näet yleismittarilla(=20V asento,toinen runkoon ja toinen liittimeen) kumpi piuha tuo sinne virtaa.Kun sen tiedät,sammuta virta.Se oikari on siinä toisessa piuhassa matkalla jarruvalolle tai jarruvalolampussa.Huomioida pitää myös että takajarrupolimen katkaisija myös on samassa liittyen matkalla samaan johtoon.Sininen johto punaisella raidalla,vain katkaisijoilta lähtevät johdot ensimmäiseen liittimeen asti ovat eri väreillä.
Etujarrukatkaisijalta lähtee mustana,vaihtuu ekan liittimen jälkeen sini/pun.
Takajarrukatkaisijalta lähtee sinisenä,vaihtuu ekan liittimen jälkeen sini/puna.
Pari niksiä tuli mieleen mitkä pienentävät etsimistä.Irroita se jarruvalopoltin ja se takajarrupolkimen katkaisija linjasta liittimistä sieltä jostain satulan alta ja kokeile vieläkö polttaa sulakkeen.Jos polttaa niin oikari on sitten johtosarjassa jossakin.
Jep, näin olen tutkinutkin. Mutta noista johdon väreistä en ollut selvillä. Kiitoksia!

Molemmat etujarrukahvalle tulevat liittimet on on suorassa yhteysessä maihin, paitti kun ottaa takajarrukatkaisimelta liittimet irti, niin sitten on vaan toinen. Elikäs vika on varmaan jossain tässä välissä sitten varmaankin. Pitää tuota johtosatsia tutkia hieman tarkemmin
 
Jep, näin olen tutkinutkin. Mutta noista johdon väreistä en ollut selvillä. Kiitoksia!

Molemmat etujarrukahvalle tulevat liittimet on on suorassa yhteysessä maihin, paitti kun ottaa takajarrukatkaisimelta liittimet irti, niin sitten on vaan toinen. Elikäs vika on varmaan jossain tässä välissä sitten varmaankin. Pitää tuota johtosatsia tutkia hieman tarkemmin
Se toinen(sini/puna) mikä menee takajarrupolttimelle on yhteydessä maahan jos polttimo on paikallaan kun yleismittarilla johtavuutta mittaa.Sen toisen(ruskea) joka tulee etujarrulle pitäisi virta päällä antaa 12v= .Jos tämä antaa sen jännitteen eikä sulake pala niin helpointa on ehkä vetää vain se toinen piuha erillisenä ja liittää matkalla siihen takajarrun piuha mukaan testailua varten.
 
Pitäskö tässä ilmoittautua itelläi. Tallissa lymyää -90 "muumikeula" C1. Kilometrejä takana vasta 170 tkm. Ostin kesällä -07 tuon kapistuksen, nyt sitten laittanut iskuun tulevaa kautta varten.

Tässä vähän historiaa:

1. omistaja oli ollut lomareissulla muistaakseni Espanjassa, siellä ollessaan pyörä oli varastettu.

Kaveri oli sitten bongannut AVK:lta kys. yksilön, oli ollut vielä korjattavaksi ehdoin. Hän oli soitellut edelliselle omistajalle, pyörä oli ollut lainassa espanjan kavereilla muutaman vuoden kunnes löytynyt ja palautettu Suomeen. Olen siis 3. omistaja.

Loppukesästä uusin takalinkkuun kaikki puslat ja neulalaakerit, ostin myös sen pisimmän pultin, koska sekin oli kulunut holkin kohdalta ohueksi.

Syksyllä sitten alkoi se 2-vaihde hylkimään, talven aikana vaihdoin loodaan D-mallin 2 ja 6 rattaat ja siirtäjän. Delvacit koneeseen ja menoksi.
melko samat kilsat kuin munkin zetorissa, reilut 170 000 km. on tuo sunkin muumikeula saanut varmaan kovaa kättä epsanjan kikkoloilta. puslat tietysti kuluvat ja tuo 2 vaihteensiirtäjä ja -rattaat on yksi kilsojen myötä tuleva tyyppivika. itellä on vielä kaikki alkpuperäistä tuossa rottapyörässä, joka on tosin kahdesti käynyt tarkastalemassa suomen metsänhoitoa ja maataloutta. siksi siis rotta.



tervetuloa zetoripalstalle tännekin sitten. niin ja tuolla on lasetusfoorumi ja blogintapainen, löytyy joitakin kuvia tuolta kuvagalleriasta kotisiivuilta:pataatin sivut
 
Back
Ylös