Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hep!n. 120€ säästöä omilla ajoillani kesässä, saako sillä sitten n. 100 ploa keppanaa vai enemmänkin jos ostaa natsisiwasta, jopa 170 tölkkiä.
sitten jos kun vaihteisto alkaa tuntua takertelevalta nuilla castroleilla, niin kokeile edes delvacia.
hitsi kun ei ole manuskaa missään tiedossakaan, siis se on ns. varmassa tallessa, mutta ihan muistikuva tuo 95 okt ja sitä olen käyttänytkin ongelmitta vakiovireisessä zetorissa.
se on ainakin varmaa, että zx12r kawassa on 95 suositus ja sillä toimii hyvin.
rocket cauboi, se maailman nopein sarjavalmisteinen mp oli tämä zzr1100 seitsemän vuotta (7) peräjälkeen. eikä niin vähän kuin olit maininnut kotisivuillasi, jota en kehtaa edes toistaa, hehiö. siis vuodesta 1990 vuoteen 1997 jolloin tuli xx himpun nopeempana markkinoille.Sellainen oli eka ihka oma mopo.
Kun puhutaan turbon voitelusta ja kierroksista, on mielestäni aivan eriasia kun paineenalainen öljy puristetaan liukulaakereille vrt. vaihteiston ja kampikoneiston tekemää vispaamistyötä.onhan kuorma-autoissa turbo ahdin, joka kiertää satatuhatta kierrosta ja enemmänkin. joten ei ne kierrokset luulisi olevan esteenä. Lisäksi kuorma-auton kampuralla olevat paineet on ihan omissa fääreissään verrattuna moottoripyörään.?
tuo mun nikkiin lainaamasi teksti oli mulla jaketilta lainattua, ei siis mun, mutta voin siihe yhtyä. siinähän lukee suomenkielellä, että kuorma-auton (moottorin) kampuralla olevat paineet ovat... plaa plaa,, paljonkos ahdettu 16 -14 litrainen kuorma-auton tdi painaa? kuinka kovat puristuspaineet kohdistuvat kampuralle? millaiset massat liikkuvat isoissa diisseleissä kun verrataan vaikka kusiaisen koneeseen.Kun puhutaan turbon voitelusta ja kierroksista, on mielestäni aivan eriasia kun paineenalainen öljy puristetaan liukulaakereille vrt. vaihteiston ja kampikoneiston tekemää vispaamistyötä.onhan kuorma-autoissa turbo ahdin, joka kiertää satatuhatta kierrosta ja enemmänkin. joten ei ne kierrokset luulisi olevan esteenä. Lisäksi kuorma-auton kampuralla olevat paineet on ihan omissa fääreissään verrattuna moottoripyörään.?![]()
Pistäppäs mp-moottoriin ja vertailun vuoksi johonkin turboon tms muuhun liukulaakeriin paineistettua kuohukermaa, kummasta tuli ennempää vaahtoa![]()
Kiitosta paljon tervetulotoivotuksista oikeiden zetorimiästen joukkoonVenttiilien välykset kannattaa ehdottomasti tarkistaa kympin välein, kuten huolto ohjekin suosittelee. Pääsääntöisesti kuluminen tapahtuu nimittäin niin, että pikkuhiljaa venttiilit painuvat kanteen jolloin välykset pienenevät. Pahimmassa tapauksessa venttiili(t) alkaa kantamaan, jolloin ensioireena yleensä on huono käynnistyvyys kuumana. Seuraava aste on sitten palaneet lautaset.
Toi 190 taakse on makuasia. Se nostaa perää hieman (190/55 on korkeampi kuin 180/55) joten ohjausgeometria aavistuksen muuttuu herkempään suuntaan. Toisaalta ainakin omasta mielestä 190 tuntui jotenkin "muljuvan" alla (saattoi johtua ko. renkaan ominaisuuksistakin, vaikea sanoa tarkemmin kun en ehtinyt kuin pari tonnia sillä ajaa).
Tulppien kestosta ainakin kawabata tuossa aiemmissa viesteissä jotain jo mainitsikin, itselläni ei ole vielä pitkää kokemusta sen paremmin zetorista, kuin muistakaan kaksipyöräisistä, vaikka tekniikka noin yleisesti on tuttua. Kolmas kausi aluillaan...![]()
Muoks: ainiin.. toki toki, teretulemast![]()
![]()
Onkos muuten 60 000 km zetorin koneelle vasta alkua (sisäänajovaihe) vai lopunko alkua .. ? kun olen kaikenlaista pelottelua näistä nokka-akseliongelmistakin kuullut
Voisi sanoa sisäänajo suoritettu.Oma -90 c-malli eikä mitään vaivoja jollei vaihdelaatikko juttua lueta mukaan.Paljon kirjoiteltu kampura sun muista mutta ei ole osunut omaani.18v ja toimii kuin uusi.Onkos muuten 60 000 km zetorin koneelle vasta alkua (sisäänajovaihe) vai lopunko alkua .. ? kun olen kaikenlaista pelottelua näistä nokka-akseliongelmistakin kuullut![]()