• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
0.3 mm on mun sivistyksessä liian vähän ja on juurikin pääsyy kanteen painumiselle. Vähän isommalla leveydelläkin voi pidemmän päälle tulla ongelmaa jos venttiilin karkaisu ei ole täysin onnistunut, mikä ei ole tuon ajan moteissa kamalan epätavallista. Jos on pelivaraa, niin lähelle haarukan ylärajaa eli 0,8 mm:iin kannattaa pyrkiä. Zetorin venttiilivikojen perussyy on se että seetin tiivistävän pinnan leveys ei ole ollut tehtaalta lähtiessä sitä mitä olisi pitänyt, vaan alle 0,5 mm jonka valmistaja on itse asettanut alarajaksi.

Sivistystä on montaa lajia, olet oikeassa 0,3mm:stä mutta mulla ei ole mitään väliä kestolla vaan se että saadaan pinnat pitämään kunnolla ja tehot niin tappiin kun mahdolista.

Zetorihan ei sit käy ikinä kunnolla jos hemmetin ilmanputsarin rojut ei ole kiinni (kun puhutaan orig.CVK:sta ilman viri viri systeemejä)

Kyllä niissä venoissa on pinnoite , samalla tavalla kun männänpäissäkin.

Ite poistin sen kuolleen kohdan dynojetin neuloilla, muuta dynojet roinaa en laittanut enkä kyllä porannut luisteihinkaan reikiä.
 
Viimeksi muokattu:
Kerroppa lisää mainitsemistasi pinnotteista.
Tuskin ainakaan teflonia, koska se sulaa +327 °C lämmössä.
 
Perha.. olet oikeassa, ajattelee jotain muuta ja kirjoittaa taas toista. Siis venttiilien ohjurien kumit voi olla vaikkapa teflonia mutta venojen pinnoite taas on joko keltainen titaani nitriitti, krominitriitti, mustanitraus, stelliittipinnoitus, tai vaikka molybdeenidisulfidi.

Kiitos ajatukseni korjaajalle
 
Tuli putsattua kaasarit silleen kunnolla. Kalvojen vieressä olevat pienet putket oli täynnä töhnää.Heitin putket erikseen pesuun ja sitte olikin vähän ettimistä

Lisäsin kokeeksi 0,5mm prikat neulojen alle. Bensanpinnat ja synkkaukset suoritettu. Nyt käy taas hyvin kylmänäkin (ryyppy päällä). Lähipäivinä kuhan saa öljyt vielä vaihdettua niin pääsee kokeileen persdynolla kuinka toimii tänä vuonna.

-vk-
 
60 km pääsi ajamaan, niin jopa meni sitten käynti aivan persiilleen. tyhjäkäynnillä putoo kolmelle pytylle. 4 tuhannen kiekan jälkeen kyllä kaikki pytyt pelaa ja menohaluja olisi. ei muuta kun kaasarit irti ja syyniin. kahden putsatun kaasarin jälkeen löydös: pääsuuttimeen oli tunkeutunut jonkinlainen kova pieni muovinpala. ei kuitenkaan osannut sieltä pois:D saas nähdä, mitä löytyy lopuista kaasareista. talvella hommatut tyhjäkäyntisuuttimet asentuvat samalla paikoilleen.
ompa muuten kettumainen virittää tuota kohokammion tiivistettä paikoilleen, tiedän, olisi pitänyt hommata uudet. venähtävät aina puristuksessa jonnin verran.
 
60 km pääsi ajamaan, niin jopa meni sitten käynti aivan persiilleen. tyhjäkäynnillä putoo kolmelle pytylle. 4 tuhannen kiekan jälkeen kyllä kaikki pytyt pelaa ja menohaluja olisi. ei muuta kun kaasarit irti ja syyniin. kahden putsatun kaasarin jälkeen löydös: pääsuuttimeen oli tunkeutunut jonkinlainen kova pieni muovinpala. ei kuitenkaan osannut sieltä pois:D saas nähdä, mitä löytyy lopuista kaasareista. talvella hommatut tyhjäkäyntisuuttimet asentuvat samalla paikoilleen.
ompa muuten kettumainen virittää tuota kohokammion tiivistettä paikoilleen, tiedän, olisi pitänyt hommata uudet. venähtävät aina puristuksessa jonnin verran.


Oon laitellu niitä tiivisteitä pikaliimatipoilla kiinni niin pysyy asennuksen ajan paikoillaan.

-vk-
 
Hmmm... 20litraa bensaa kaasuuntui 300km ajoilla.
Onko vähän paljon? Pesiiköhän mulla oravaperhe ilmanputsarissa?
 
60 km pääsi ajamaan, niin jopa meni sitten käynti aivan persiilleen. tyhjäkäynnillä putoo kolmelle pytylle. 4 tuhannen kiekan jälkeen kyllä kaikki pytyt pelaa ja menohaluja olisi. ei muuta kun kaasarit irti ja syyniin. kahden putsatun kaasarin jälkeen löydös: pääsuuttimeen oli tunkeutunut jonkinlainen kova pieni muovinpala. ei kuitenkaan osannut sieltä pois:D saas nähdä, mitä löytyy lopuista kaasareista. talvella hommatut tyhjäkäyntisuuttimet asentuvat samalla paikoilleen.
ompa muuten kettumainen virittää tuota kohokammion tiivistettä paikoilleen, tiedän, olisi pitänyt hommata uudet. venähtävät aina puristuksessa jonnin verran.

aamusta putsattu loput 2 kaasaria. toisesta oli seosruuvin kanava tukkeessa. aika paska irtosi, kun painoi carburator cleaneria ja paineilmaa. on tää nykybensa aika myrkkyä vanhoille kaasareille.
 
aamusta putsattu loput 2 kaasaria. toisesta oli seosruuvin kanava tukkeessa. aika paska irtosi, kun painoi carburator cleaneria ja paineilmaa. on tää nykybensa aika myrkkyä vanhoille kaasareille.

Itellä ollu pariin otteeseen ohutta harmaata jauhoa kohokammioissa ja vähä muuallakin. Eräällä norjan reissulla tuli yhtäkkiä. Epäilin tankattua bensaa silloin mutta sitä löytyy joskus vieläkin. Erittäin hienojakoista ja norjassa tehdyssä putsauksessa sitä oli huomattavia määriä. Voihan sitä tankistakin irrota kai, mutta bensan suodatin on välissä ja menee siitä läpi. Viimekesänä ei muistaakseni ollut mutta nyt oli taas pieni määrä.

-vk-
 
kaasarivehkeissä tuo suuttimien ja kanavien paskaantuminen johtunee siitä, että systeemissä ei ole minkäänlaista painetta pitämässä paikkoja puhtaana. bensa virtaa vapaasti mistä sattuukin kulkemaan. olemattoman pienet epäpuhtaudet aiheuttavat häiriötä vapaassa virtauksessa. tämän takia vaihdoin uudet tyhjäkäyntisuuttimet, koska 23 vuotta vanhat suuttimet varmasti syöpyneet pinnoiltaan siten että suutin ei enää virtaa kunnolla, vaikka auki olisikin.
 
Paineen puute aiheuttaa myös sen että bensan osaset kaasuuntuu, eli haihtuu herkemmin. Lisäks kaasarit on jotain kanavaa myöten aina avoinna ulkoilmaan, jotta kohokammioissa olisi "painetta" työtää bensaa alipaineiseen imukanavaan imutahdin aikana.
 
Paineen puute aiheuttaa myös sen että bensan osaset kaasuuntuu, eli haihtuu herkemmin. Lisäks kaasarit on jotain kanavaa myöten aina avoinna ulkoilmaan, jotta kohokammioissa olisi "painetta" työtää bensaa alipaineiseen imukanavaan imutahdin aikana.

Juuri tasan näin se menee:respect:
 
aamusta putsattu loput 2 kaasaria. toisesta oli seosruuvin kanava tukkeessa. aika paska irtosi, kun painoi carburator cleaneria ja paineilmaa. on tää nykybensa aika myrkkyä vanhoille kaasareille.

Nyt olisi kawa taas julmassa iskussa. Kaasareista löytyi niihin kuulumatonta materiaalia.
säätöinä kahden kohon hienosäätö toiminta-alueelle. toinen oli liian ylhäällä, toinen liian alhaalla.
Uudet tyhjäkäyntisuuttimet, ja kohojen neulat.
kaasarit tietysti putsattu steriileiksi carb cleanerilla ja paineilmalla.
Tyhjäkäynnin seosruuvien aukaisu 2 kierroksesta 2.5 kierrokseen.
Pro-tunella synkronointi, tosin ei tarvinnut koskee mihkään, olivat niin nätisti linjassa omilta jäljiltä.
käynti muuttui radikaalisti parempaan suuntaan, ja voi pojat, miten tuli paukkuja alakierroksien vääntöön, voimaa tulee heti miettimättä alakierroksilta asti. Todella onnistunut remppa tällä saralla:jippikaijee:
 
250 kilometriä ajettu putsinkien jälkeen. Kone toimii upeasti. Kulutus tosin hieman nousi. Ennen vienyt noin 5l/100km, jano kasvanut ainakin 0.5 litraa satkulle. kuinka suuri vaikutus on tyhjäkäyntiseosruuvien aukaiseminen puoli kierrosta lisää? Ainakin pitäisi saada ainetta paremmin, ja tuo piiri syöttää tietysti koko ajan bensaa läpi kaikilla kierrosaulueilla...tuo selittäisi kulutuksen kasvun...
 
Viimeksi muokattu:
250 kilometriä ajettu putsinkien jälkeen. Kone toimii upeasti. Kulutus tosin hieman nousi. Ennen vienyt noin 5l/100km, jano kasvanut ainakin 0.5 litraa satkulle. kuinka suuri vaikutus on tyhjäkäyntiseosruuvien aukaiseminen puoli kierrosta lisää? Ainakin pitäisi saada ainetta paremmin, ja tuo piiri syöttää tietysti koko ajan bensaa läpi kaikilla kierrosaulueilla...tuo selittäisi kulutuksen kasvun...

Perusmaantieajossa ollaan melko koko ajan siinä tyhjäkäyntipiirin alueella, mulla kun meni tyhjäkäyntisuutin tukkoon, niin oli aika mielenkiintoista ajaa kun kone ei käynyt kunnollakun vasta siin sadan neljänkympin jälkeen..
 
250 kilometriä ajettu putsinkien jälkeen. Kone toimii upeasti. Kulutus tosin hieman nousi. Ennen vienyt noin 5l/100km, jano kasvanut ainakin 0.5 litraa satkulle. kuinka suuri vaikutus on tyhjäkäyntiseosruuvien aukaiseminen puoli kierrosta lisää? Ainakin pitäisi saada ainetta paremmin, ja tuo piiri syöttää tietysti koko ajan bensaa läpi kaikilla kierrosaulueilla...tuo selittäisi kulutuksen kasvun...


helposti nostaa ton verran
 
Back
Ylös