ZZR 1400 penkkiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pena1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tossa on pakko olla virhe että 4000rpm:llä ois kawassa vain 70nm vääntöä, se ei voi pitää paikkaansa. Omasta linja-autosta lähti 2700rpm:llä 100nm vääntöä renkulalta.
TOSSA!!


Liekkö virhe vai mikä....... Haaleammalla busan kämyrät.......


tounge.gif
tounge.gif
Noissa käppyröissä on kyllä pahaa häröilyä. Jos jollain kierrosluvulla on tehot korkeammalla niin samoilla kiekoilla tulee myös väännön olla myös suurempi. Kys. käppyröissä esim. 10krpm:n kohdalla näin ei todellakaan ole.

Toisinsanoen samoilla kiekoilla tehoeron ja vääntöeron tulee prosenteissa olla samat.
Olip virhe ta ei, niin alavääntöö haukkuivat ko. lehdessä! Luulis, että Fast Bikes:issa osaavat korjata tulokset seuraavaan lehteen, jos virhe!?

"The power curve comes with a slight disappointment, though. On the launch the project manager explained that Kawasaki aimed at making the bikes less intimidatingat low speeds. They made it ´calmer´under 4000rp, and sure enough when filtering thorugh traffic the zzr1400 is a pussy cat."

Tossa suora lainaus, VOI olla kirjoitus virheitä, mut asia varmaan selviää?!

tounge.gif
tounge.gif
 
Tuo rajoitus toimii pikkuvaihteilla, 5- ja 6-vaihteilla ei ole käytännön eroa Busaan. Perstuntuman virhemarginaaliin jäävistä eroista en tiedä. Ja kun heivaa ne flaierit sieltä mäkeen, niin...
 
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...

Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
 
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...

Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
Näinhän se menee. Ilmeisesti tuo kawa on kuitenkin jotenkin rajoitettu 1-4 vaihteilla ja siinä vääntö ero busaan on jonkinmoinen. Kiloset starttimoottorit ovat luonnollisesti kierroskoneita vaikka kilokyykky kuskit ei sitä myönnäkään
tounge.gif
 
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...

Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
Näinhän se menee. Ilmeisesti tuo kawa on kuitenkin jotenkin rajoitettu 1-4 vaihteilla ja siinä vääntö ero busaan on jonkinmoinen. Kiloset starttimoottorit ovat luonnollisesti kierroskoneita vaikka kilokyykky kuskit ei sitä myönnäkään
tounge.gif
Kuitenkin käytännössä tonninen pöllyttää esim Busan roll-onissa millä tahansa vaihteella
wink.gif
Busa tuntui laiskemmalta koko kierrosalueella kun sellaista kokeilin. Kannattanee ottaa huomioon myös pyörän paino.

Eli jos käytännön suorituskykyä, herkkyyttä ja kiihtyvyyttä haluat, niin osta tonninen sportti, eikä esim Busaa (matkasportti).
 
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...

Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
Näinhän se menee. Ilmeisesti tuo kawa on kuitenkin jotenkin rajoitettu 1-4 vaihteilla ja siinä vääntö ero busaan on jonkinmoinen. Kiloset starttimoottorit ovat luonnollisesti kierroskoneita vaikka kilokyykky kuskit ei sitä myönnäkään
tounge.gif
Kuitenkin käytännössä tonninen pöllyttää esim Busan roll-onissa millä tahansa vaihteella  
wink.gif
 Busa tuntui laiskemmalta koko kierrosalueella kun sellaista kokeilin. Kannattanee ottaa huomioon myös pyörän paino.

Eli jos käytännön suorituskykyä, herkkyyttä ja kiihtyvyyttä haluat, niin osta tonninen sportti, eikä esim Busaa (matkasportti).
Niinpä niin, mielenkiinnollla odottelen kuinka dietin teho tulee näkymään katukilpurin tuloksissa tulevana suvena...
 
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...

Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
Näinhän se menee. Ilmeisesti tuo kawa on kuitenkin jotenkin rajoitettu 1-4 vaihteilla ja siinä vääntö ero busaan on jonkinmoinen. Kiloset starttimoottorit ovat luonnollisesti kierroskoneita vaikka kilokyykky kuskit ei sitä myönnäkään
tounge.gif
Kuitenkin käytännössä tonninen pöllyttää esim Busan roll-onissa millä tahansa vaihteella  
wink.gif
 Busa tuntui laiskemmalta koko kierrosalueella kun sellaista kokeilin. Kannattanee ottaa huomioon myös pyörän paino.

Eli jos käytännön suorituskykyä, herkkyyttä ja kiihtyvyyttä haluat, niin osta tonninen sportti, eikä esim Busaa (matkasportti).
Niinpä niin, mielenkiinnollla odottelen kuinka dietin teho tulee näkymään katukilpurin tuloksissa tulevana suvena...
Toki se näkyy suoraan parantuneina tuloksina
033102beer_1_prv.gif
 
Tuossapa olisi Gipro. "älykäs TRE" joka säilyttää vaihdenäytön: http://www.bikehps.com/acatalog/GIpro.html#aMOD46618

Positiivisia käyttökokemuksia lukenut netistä, henkilökohtaista kokemusta ei ole.

Performance Biken toissa numerossa taisi olla juuri juttua tuosta zzr1400:sesta ja siinä se Dale ajoi tuollaisella Cannonball 2006 runissa ja väittivät, että 30hp olisi tullut lisää alas tuolla läpänpoisto operaatiolla.


PS: Ja muistahan laittaa sitten ne käyrät tänne niin näkee millasilla tehoilla ne renkaat kestää sen 3500km kadulla  
tounge.gif
Zetori on reilusti rajoitettu alakierroksilla -tästä ei kai tarvitse enää kiistellä ja vertailla käyriä busaan. Zetorissa ylempi läppäpari on suoraan kytketty kaasukahvaan ja alempaa taas ohjaa ECU -joka ei alakierroksilla avaa läppiä kuin nimeksi.

Syyn tähän tehon rajoitukseen voi kaikki varmaan arvata -noita bussejakin näkee AVK:lla myynnissa ihan tarpeeksi. Niissä sytkän rajoituksen vaikutus (TRE mod) on huomattavasti pienempi.
Tuosta rajoituksesta yms. on siis juttu PB:ssä. Samassa lehdessä stoori Cannonball ajoista, jonka muuten suomalaiset Bomber kaverit voitti!
 
Onhan tuo vähän tekosyy, ettei muka käsissä pysyisi ilman rajoituksia. Aika mopoja nuo olisi joka tapauksessa.
 
sanoi:
Kuitenkin käytännössä tonninen pöllyttää esim Busan roll-onissa millä tahansa vaihteella
wink.gif
Busa tuntui laiskemmalta koko kierrosalueella kun sellaista kokeilin. Kannattanee ottaa huomioon myös pyörän paino.

Eli jos käytännön suorituskykyä, herkkyyttä ja kiihtyvyyttä haluat, niin osta tonninen sportti, eikä esim Busaa (matkasportti).

sanoi:
Näin on. Kilosissa reppanoissa ei ole sitäkään vähää vääntöä
033102ass_1_prv.gif

Ainaki oma 10R pöllytti kaverin busan vaikka kuinka alhaalta lähdettiin vääntään... Rajusti OT, hups...
 
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...

Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
Näinhän se menee. Ilmeisesti tuo kawa on kuitenkin jotenkin rajoitettu 1-4 vaihteilla ja siinä vääntö ero busaan on jonkinmoinen. Kiloset starttimoottorit ovat luonnollisesti kierroskoneita vaikka kilokyykky kuskit ei sitä myönnäkään
tounge.gif
Kuitenkin käytännössä tonninen pöllyttää esim Busan roll-onissa millä tahansa vaihteella  
wink.gif
 Busa tuntui laiskemmalta koko kierrosalueella kun sellaista kokeilin. Kannattanee ottaa huomioon myös pyörän paino.

Eli jos käytännön suorituskykyä, herkkyyttä ja kiihtyvyyttä haluat, niin osta tonninen sportti, eikä esim Busaa (matkasportti).
Mutta ajattele jos bussissa olisi yhtä onneton moottori kuin kilosissa niin se olisi vielä hitaampi....
 
Meidän 300D mese menee lujempaa ku teirän 350?Z Nissani..
tounge.gif
Anyway hauskoja luettavia, ja otan osaa
ghostface.gif
tounge.gif

Juu ja kuitit tähän sallitaan... ku erehyin tänne
033102bebe_1_prv.gif
 
Ihan uteliaisuuttani: Missähän penkitetty? Varmaan joku muukin käyttänyt pyöräänsä ko. penkissä? Sais vähän tietoo mitä muut pyörät potkineet tuloksia! Just lueskelin FastBikes:ia, jossa busan ja zzr1400 testi.......

Busa:
Max power 156bhp
max torgue 134Nm
max speed 181,56mph

zzr1400
Max power 165bhp
max torgue 134Nm
max speed 184mph

zzr antoi paremmat arvot, mut tossa testissä vääntökäyrä samanlainen kuin tehokäyrä!! Kun busassa paljon tasasempi....
esim. 4000rpm. Busa busa 110Nm, zzr 70Nm!!!!
Kertokaa, onko se OIKEASTI alakierroksilla hengetön? Kun väännöllähän sitä ajetaan......! 6000rpm-9000rpm alueella ainoostaan väännössä zzr kovempi!!!!


tounge.gif
tounge.gif
taitaa olla Penan pyörä minun penkkaama. Penkkihän on sama Fuchs laajakaistalla joka oli meillä mukana B-weekendissä ja tullee olemaan siellä myös ensi vuonna.
Busanisteille tiedoksi että ko. penkin verrokkiluvun vapareille asetti B-weekendissä eräs Bussi tuloksella 199,8hv takarenkaalla. Herran isoreikäkansia voipi varmaan tiedustella Kansisetin suunnasta.
Kaivoinpa tuossa myös vähän penkkiverrokkeja, DIN rengas (kesyjä putki yms commandervirityksiä):
CBR1000RR 146-155hv
GSXR1000R K3-4 147-160hv
GSXR1000R K5-6 155-168hv
GSX1300R 150->>>> 199,8-> penkkipohjat tic 248,6hv
wink.gif

ZX12R 155-165hv
Z750 102-109hv
GSXR600 K6 105hv
MILLE R 04 110-115hv
TL1000 110-118
ZX10R 2006 155-162hv

Penkin tulokset ovat suht keskiarvoa, ehkä pikkuisen skeptisyyteen taipuvaiset, mutteivät nyt sentään KemiMC:tä
 
Ihan uteliaisuuttani: Missähän penkitetty? Varmaan joku muukin käyttänyt pyöräänsä ko. penkissä? Sais vähän tietoo mitä muut pyörät potkineet tuloksia! Just lueskelin FastBikes:ia, jossa busan ja zzr1400 testi.......

Busa:
Max power 156bhp
max torgue 134Nm
max speed 181,56mph

zzr1400
Max power 165bhp
max torgue 134Nm
max speed 184mph

zzr antoi paremmat arvot, mut tossa testissä vääntökäyrä samanlainen kuin tehokäyrä!! Kun busassa paljon tasasempi....
esim. 4000rpm. Busa busa 110Nm, zzr 70Nm!!!!
Kertokaa, onko se OIKEASTI alakierroksilla hengetön? Kun väännöllähän sitä ajetaan......! 6000rpm-9000rpm alueella ainoostaan väännössä zzr kovempi!!!!


tounge.gif
tounge.gif
taitaa olla Penan pyörä minun penkkaama. Penkkihän on sama Fuchs laajakaistalla joka oli meillä mukana B-weekendissä ja tullee olemaan siellä myös ensi vuonna.
Busanisteille tiedoksi että ko. penkin verrokkiluvun vapareille asetti B-weekendissä eräs Bussi tuloksella 199,8hv takarenkaalla. Herran isoreikäkansia voipi varmaan tiedustella Kansisetin suunnasta.
Kaivoinpa tuossa myös vähän penkkiverrokkeja, DIN rengas (kesyjä putki yms commandervirityksiä):
CBR1000RR 146-155hv
GSXR1000R K3-4 147-160hv
GSXR1000R K5-6 155-168hv
GSX1300R 150->>>> 199,8-> penkkipohjat tic 248,6hv
wink.gif

ZX12R 155-165hv
Z750 102-109hv
GSXR600 K6 105hv
MILLE R 04 110-115hv
TL1000 110-118
ZX10R 2006 155-162hv

Penkin tulokset ovat suht keskiarvoa, ehkä pikkuisen skeptisyyteen taipuvaiset, mutteivät nyt sentään KemiMC:tä
On sulla pessimisti penkki!!! Ei vaineskaan... Nyt on "herran isoreikä kansi", ja "ökylohko" täällä Varkauden suunnalla. "paremmilla" nokkien ajoituksella, MUTTA vapaan syttykäyrällä (tre pois toiminnasta) antoi 204hp:a renkulalta. Eli samansuuntaisia tuloksia täältäkin päin.... Positiiviset penkithän on sitten erikseen.....



tounge.gif
tounge.gif
 
Kaivoinpa tuossa myös vähän penkkiverrokkeja, DIN rengas (kesyjä putki yms commandervirityksiä):
CBR1000RR 146-155hv
GSXR1000R K3-4 147-160hv
GSXR1000R K5-6 155-168hv
GSX1300R 150->>>> 199,8-> penkkipohjat tic 248,6hv
wink.gif

ZX12R 155-165hv
Z750 102-109hv
GSXR600 K6 105hv
MILLE R 04 110-115hv
TL1000 110-118
ZX10R 2006 155-162hv

Penkin tulokset ovat suht keskiarvoa, ehkä pikkuisen skeptisyyteen taipuvaiset, mutteivät nyt sentään KemiMC:tä
Samanlaisia lukemia on meidän kerhon penkki antanut ko. pyörille...

Ollaan vertailtu dynolappuja eri penkkijen välillä niin yllättävän moni on antanut saman tuloksen (+/- 2hv)....  testatuista 3 penkkiä on antanut n. 5% suuremmat lukemat..

Mitkä on sitten oikeat???.... sitä ei tiedä kukaan  
biggrin.gif
biggrin.gif
 
tehoalue ja vääntö on mukavaa isolohkoissa
sport05.gif
"ISOLOHKO" Voi v*ttu ja hyvää päivää !!!!
a070.gif
Mikä on isolohko tämän tyyppisissä pyörissä!!? MINUN mielestä +1200cc matkajaskat, joissa on tehoakin +-200hp, ja vääntöä +-150Nm OVAT ISOlohkoja.... Onhan tietty esim. Massey Ferguson merkkisiä maataistelukoneita, mutta ne eivät kuulukaan em. kategoriaan, joista tässä foorumissa kyse... Tai eurooppalaisia "alitehoisia" matkajaskoja, joissa painoa enemmän kuin laki sallii...



tounge.gif
tounge.gif
 
Back
Ylös