ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hossillahan kova mopo on alaväännön suhteen melkein 120Nm/3000rpm :thumbup:
Mitäs red bullia sille on annettu ? Oletan, että toisioläpät on ainakin poistettu.
 
Takapyörä tehoja..toisioläpät jätin paikalleen, kun ei säätäjän mielestä kannattanut irroitella.Pyörässä GiproAtre mutta oli pois päältä.
Pyysin mahdollisimman paljon ruutia alas ja tasaisen väännön, hevosvoimilla ei väliä.

Tämmönen tuli ja olen ollut tyytyväinen kyllä pyörään sekä säätöihin. :)
Kone oli kuulemma hyvässä kunnossa ja sai hyvät säädöt tehtyä.
Lähtiessä kysyin jos Atre:n kytken päälle...johon tuli että ei varmaan tarvetta ja muuttuuko mitenkään, nyt se vääntää jo 1000rpm lähtien.

Tänään Atre:a näppäilin en kyllä itse ainakaan kummempia muutoksia hoksannut.


pyörässä oli yoshin sliparit,killereillä+pc3+K&N.
 
Viimeksi muokattu:
Takapyörä tehoja..toisioläpät jätin paikalleen, kun ei säätäjän mielestä kannattanut irroitella.Pyörässä GiproAtre mutta oli pois päältä.
Pyysin mahdollisimman paljon ruutia alas ja tasaisen väännön, hevosvoimilla ei väliä.

Tämmönen tuli ja olen ollut tyytyväinen kyllä pyörään sekä säätöihin. :)
Kone oli kuulemma hyvässä kunnossa ja sai hyvät säädöt tehtyä.
Lähtiessä kysyin jos Atre:n kytken päälle...johon tuli että ei varmaan tarvetta ja muuttuuko mitenkään, nyt se vääntää jo 1000rpm lähtien.

Tänään Atre:a näppäilin en kyllä itse ainakaan kummempia muutoksia hoksannut.


pyörässä oli yoshin sliparit,killereillä+pc3+K&N.

Pakko sen gipron on ollu päällä olla eli läpät auki alusta lähtien .. eihän noista käyristä käy mitenkään ilmi läppien avautuminen n.6000rpm kohdilla niinkuin Gen1 malleissa pitäs olla :dunno:
 
Pakko sen gipron on ollu päällä olla eli läpät auki alusta lähtien .. eihän noista käyristä käy mitenkään ilmi läppien avautuminen n.6000rpm kohdilla niinkuin Gen1 malleissa pitäs olla :dunno:

Paha sanoa,mutta säätäjä kyllä meinas että kytki pois ennen penkkiä.
Viivaa se Gipro näytti kun eilen nummero kolmosen siihen naputin :dunno:

Jos jollain ollut/on tuo vaihdenäyttö niin miten pelannut?
Näytti eilen 5 vaihde 6:na, 6 vaihde 5:na ja välillä ihan oikein.Muutaman kerran auto-learning käytin..
 
Noi penkkitouhut eivät ole kovinkaan tuttuja esim. miten se käyrä siihen muodostuu .. onko vain yhden vaihteen vedon osalta vai miten ? Jos olis noin niin 6-vaihteen käyrä voisi näyttää tuolta koska läpät ovat kuulemma auki alusta lähtien ja siihenhän tuon gipron huijauskin perustuu.

Olen vain nähnyt joskus käppyröitä missä koko moottorin luonne paljastuu, näkyy juur esim. tuollainen läppien aukeaminen .. onko ne sitten pikkuvaihteilla otettu tjsp. :dunno:
 
Takapyörä tehoja..toisioläpät jätin paikalleen, kun ei säätäjän mielestä kannattanut irroitella.Pyörässä GiproAtre mutta oli pois päältä.
Pyysin mahdollisimman paljon ruutia alas ja tasaisen väännön, hevosvoimilla ei väliä.

Tämmönen tuli ja olen ollut tyytyväinen kyllä pyörään sekä säätöihin. :)
Kone oli kuulemma hyvässä kunnossa ja sai hyvät säädöt tehtyä.
Lähtiessä kysyin jos Atre:n kytken päälle...johon tuli että ei varmaan tarvetta ja muuttuuko mitenkään, nyt se vääntää jo 1000rpm lähtien.

Tänään Atre:a näppäilin en kyllä itse ainakaan kummempia muutoksia hoksannut.

pyörässä oli yoshin sliparit,killereillä+pc3+K&N.

Teemu sanoi minulle syksyllä samaa, että tuskinpa Atrella on juurikaan merkitystä, tai korkeintaan eroa tulee, kun kuvittelee eron päällelaiton jälkeen.
Pitäis kokeilla itelläkin, että vaikuttaako se mitään. Säädön jälkeen se on toiminut vain vaihdenäyttönä.
 
http://www.motorcycle-usa.com/18304...-Kawasaki-Ninja-ZX-14-vs-Suzuki-Hayabusa.aspx

Tuommoinen käppyrävertailu osui silmään .. noista käyristä käy hyvin ilmi vakioiden Gen1 ja Gen2 luonteet.
Noi lb-ft luvut saa kertoa 1.35 niin tulee Nm lukemat.

Kummallista on jos TT-Motorsport saa Hossin 2006 mallin alaväännöt uudempaa paremmaksi pitelemättä toisioläppiä .. ? :dunno:

Tämä Teemuhan oli sanonut ettei ole tarvetta .. asiaan suht paljon perehtyneenä olen saanut sen käsityksen, että kaikki Gen1 omistajat ovat olleet tasan samaa mieltä, että parempaa modausta tuohon mopoon ei olekaan kuin poistaa toisiot ja säädättää.

Gen2 onkin kokonaan toinen tapaus, valtaosa sanoo ettei kannata, onko sitten sytkää muutettu jotenkin myös mikä estää hyödyn saamisen .. muutenhan vaikutus pitäisi yhtälailla olla huomattavissa muttei niin rajuna.
 
Olen tainnut jo sinnekin rekisteröityä vaan näitä salasanoja on nykyään joka paikkaan ja aina ei se varma jonka muistais onnaa joten....se siitä...
 
Tässä -07, jossa läpät paikallaan ja IVAN´S TRE-mokkula lukitsee 6-vaihteen eculle.





img001_zpsa1a2d17e.jpg
[/URL][/IMG]
 
Kuinka pitkään muuten Zetorissa kestää alkuperäiset jarrupalat ja paljon uusissa paloissa on uutena pintaa?
Oman pyörän mittarissa 10 500 km (itse ajanut 1500 km), ja pintaa jäljellä edessä ja takana n. 3mm. Parin viikon päästä olisi tarkoitus suunnata alpeille (4000 km reissu kokonaisuudessaan) ja aloin miettimään, että kestääkö jarrupalat reissun loppuun. Ajotyyli on rauhallinen, joten sen puolesta palojen kulutus on "normaalia".

Paskamainen jos loppuvat kesken, mutta ei kehtais "turhaankaan" vaihtaa.

EDIT: service manuaalin mukaan jarrupalojen kulutuspinnan paksuus uutena on edessä 4mm ja takana 5mm. Tämän perusteella ei liene järkeä vielä vaihtaa paloja.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka pitkään muuten Zetorissa kestää alkuperäiset jarrupalat ja paljon uusissa paloissa on uutena pintaa?
Oman pyörän mittarissa 10 500 km (itse ajanut 1500 km), ja pintaa jäljellä edessä ja takana n. 3mm. Parin viikon päästä olisi tarkoitus suunnata alpeille (4000 km reissu kokonaisuudessaan) ja aloin miettimään, että kestääkö jarrupalat reissun loppuun. Ajotyyli on rauhallinen, joten sen puolesta palojen kulutus on "normaalia".
Paskamainen jos loppuvat kesken, mutta ei kehtais "turhaankaan" vaihtaa.
EDIT: service manuaalin mukaan jarrupalojen kulutuspinnan paksuus uutena on edessä 4mm ja takana 5mm. Tämän perusteella ei liene järkeä vielä vaihtaa paloja.
http://www.moottoripyora.org/keskus...tokokemuksia?p=5756790&viewfull=1#post5756790
Itse vaihdoin taakse jokunen vuosi sitten ja tuommoset olivat verrattuna toisiinsa n. 22 tkm kohdalla. Eteenkin vaihdoin silloin melko pian tuon jälkeen, vaikka etupaloilla olisi vielä ajanut pitempäänkin.
 
http://www.moottoripyora.org/keskus...tokokemuksia?p=5756790&viewfull=1#post5756790
Itse vaihdoin taakse jokunen vuosi sitten ja tuommoset olivat verrattuna toisiinsa n. 22 tkm kohdalla. Eteenkin vaihdoin silloin melko pian tuon jälkeen, vaikka etupaloilla olisi vielä ajanut pitempäänkin.

Mitäs olet tykännyt noista EBC:n paloista (toimivatko hyvin, ääntävätkö yms)? Muistatko hinta eroa originaaleihin?

Nyt kun muistelee niin ei minulla hirveästi enemmän ole enää pintaa paloissa, ehkä milli.
 
Mitäs olet tykännyt noista EBC:n paloista (toimivatko hyvin, ääntävätkö yms)? Muistatko hinta eroa originaaleihin?

Nyt kun muistelee niin ei minulla hirveästi enemmän ole enää pintaa paloissa, ehkä milli.
En minä huomannut oikein mitään eroa orkkispaloihin, eivät ole äännelleet ja toimivat oikein hyvin. En muista orkkispalojen hintaa nyt.
 
Paljonko porukka on ajellut 12-13 mallin ensiasennus Bridgestoneilla? Pitäs lähtiä heti uutukaisella pidemmälle turneelle.. Mitenkäs sliparien vaihto, varmaan uskaltaa ajella ilman komentajaa ja penkitystä? Ei kai ne alkuperäisvaruste-akraakaan uudestaan säädä, kun iskevät kiinni tehtaalla/maahantuojalla..
 
Back
Ylös