Johan lykkäsi lisähommia. Omassa '09 63tkm taulussa ja vispaa rankasti moottorijarrulla noin kahdeksassakympissä. Nelosella kun päästää satasesta kaasun kiinni, niin kädet jos irrottaa niin alkaa vatkaamaan todella rajusti.
Koitin ensiapuna kiristellä ohjauslaakeria, mutta kiristysmutteri oli jumissa. No, tuurnalla sitten aukipäin ja lähtihän se. C-lenkkiavaimella koitin kiriä minkä pystyi, mutta ei parantunut ollenkaan. Näytti siltä, että tuohon ei ikinä olisi koskettu, ja tuskinpa on rasvattukaan. Varsinaisesti etupää ei kääntäessä äännä (johdot kolisevat kovemmin muoviin) eikä keulaa nykiessä tunnu ihmeitä, mutta ajo on hetkittäin aika surkeaa.
Eturengas on mennyt melko kehnoksi 7tkm ajojen kohdalla ja etupää ujeltaa ajoittain satasessa. Pyörän laakerit ajattelin siis vaihtaa myös. Mieleen tulee, että missä on muna ja missä kana: Onko eturengas kulunut huonon / huonojen laakerien takia, vai onko rengas (perus Pilot Power 2CT, ei ollut parempaa liikkeessä saatavilla kun edellinen akuutisti kulahti vaihtokuntoon) ollut liian köykäinen noin isoon pyörään ja siksi oireilee. Tuskinpa tuota ujellusta se ainakaan aikaan saa.
Kawasakin ohjauslaakerimutterin hylsy pitänee hommata, että saa kunnolla kireälle uuden laakerin. Jos vihjeitä löytyy siihen, mistä mokoma kannattaa tilata, niin sopii vinkata.
Harmittaa, kun kausi alkaa kuitenkin olla ehtoopuolella ja pitäisi talven mittaan koko keula huoltaa, mutta nyt alkaa olemaan aika rajoilla viitsiikö ajaa enää yhtään ilman korjausta.