• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
joo, vähän on tosiaan mullakin epäilyjä, miten toi oikeesti tulee kestämään, hieman heppoisen tuntuinen viritys. Mutta nyt olen ajellut n. 300 km loobmanilla ja vielä on viikset ehjät. toivottavasti kestää.

Nyt on sitten ekat tyypit heitetty Yoshin pöntöillä. Hienot äänet jopa killereillä  
thumbs-up.gif
Ja tuntuupa tuo mukavan tehokkaalta taas talven jälkeen.

Ja sitten kysymykseen: Vaatiiko TRC:n pöntöt säätöjä vai meneekö säätämättä? Ehkä aavistuksen tuntuu käyvän laihalla pienillä kierroksilla, muuten pelitti hienosti.

Yoshit
Kyllähän se kannattaa säädättää. Itsellä menee parin vkon päästä penkkiin Tampereelle, PCV kiinni ja toisioläpät poistetaan. Mielenkiinnolla odotan millainen tulee  
tounge.gif
Tulee ruutia lisää hyvin kun nuo läpät poistetaan. Samalla kyllä äänikin muuttui matalasta murinasta sellaiseksi kisamaisen kireäksi. Itse tykkäsin soundista, vaimo ei.

Niin, minulla oli siis vuonna 2007 tuollainen. Siinä oli kiinni Yoshin kokoränni, PC:llä säädettiin. BikeDoctorin penkki Tampereella näytti läppien poiston ja säätöjen jälkeen 184,7 hp takapyörätehoa ja 154 nm vääntöä. Hyvin liikkui
smile_org.gif

Tee ennen reissua lyhyt testispurtti siihen maksiminopeuteen mitä aiot ajaa. Siinäpä sen näkee. Mulle jäi semmoinen käsitys, että 200 km/h on jo liikaa niille ohjureille.

Nyt on sitten ekat tyypit heitetty Yoshin pöntöillä. Hienot äänet jopa killereillä  
thumbs-up.gif
Ja tuntuupa tuo mukavan tehokkaalta taas talven jälkeen.

Ja sitten kysymykseen: Vaatiiko TRC:n pöntöt säätöjä vai meneekö säätämättä? Ehkä aavistuksen tuntuu käyvän laihalla pienillä kierroksilla, muuten pelitti hienosti.

Yoshit
Kyllähän se kannattaa säädättää. Itsellä menee parin vkon päästä penkkiin Tampereelle, PCV kiinni ja toisioläpät poistetaan. Mielenkiinnolla odotan millainen tulee  
tounge.gif
Tulee ruutia lisää hyvin kun nuo läpät poistetaan. Samalla kyllä äänikin muuttui matalasta murinasta sellaiseksi kisamaisen kireäksi. Itse tykkäsin soundista, vaimo ei.

Niin, minulla oli siis vuonna 2007 tuollainen. Siinä oli kiinni Yoshin kokoränni, PC:llä säädettiin. BikeDoctorin penkki Tampereella näytti läppien poiston ja säätöjen jälkeen 184,7 hp takapyörätehoa ja 154 nm vääntöä. Hyvin liikkui  
smile_org.gif
Ai s**tana! Nyt ei saa enää nukuttua kun odottaa ensi torstaita...Pitää muutenkin olla tallissa kokoajan, kun tuo tuhkapilvi piti pojan erossa Zetorista liian kauan
biggrin.gif

Pari viikkoa totuttelua takana. Yllättävän hyvältä tuntuu touring ajokin vaikka on hieman kyykympi ja polvikulma tiukempi kuin tuossa 1100:ssa.
Etujarru ravisti ihan helvetisti pitkään, mutta hieman pidemmällä 250km lenkillä tänään lakkasi. Renkaisiin ei ole luottoa ollenkaan... alla on Battlax BT-021 ja jarruissa kun harjoittelee tahtoo lukittua aina.

Kuljetusongelma on vielä ratkaisematta... Ruuvasin takatelineen kiinni ja seuraavana päivänä irti. On ihan helkkarin ruma+vatkaa motarilla. Tankkilaukun kanssa pärjää joten kuten, mutta roudattavaa kamaa yleensä sen verran on mukana jottei ajaminen ole mukavaa kun laukku tulee yli pleksistä. Takajakkaralle kiinnitettävää laukkua olen tottunut käyttämään, mutta en vielä keksinyt miten sen saisi kiinni.
Tuppervaarilla näytti olevan sivulaukut. Ehkä tuollaisia voisi harkita...

Sähkön ulosottoa pitäisi viritellä myös naviin ja kännykkään.

Yllättävän hyvältä tuntuu touring ajokin vaikka on hieman kyykympi ja polvikulma tiukempi kuin tuossa 1100:ssa.
Ruuvasin viikonloppuna jalkatappien kumit pois, tilaa tulee lisää 2-3 senttiä. Ja värinöitähän ei tarvii tässä pyörässä pelätä. Tapit ovat vaan melko 'tylsän' näköiset ilman kumeja, mutta nyt on helpompi nostaa jalka tapille ja polvikulma hieman loiveni.

Mulla on SW motechin sivutelineet pikakiinnityksellä, nämä:
telineet

Mukavat käyttää, helppo ja nopea laittaa paikalleen kun niitä tarvii
062802jumpie_prv.gif

telineet

062802jumpie_prv.gif
Nämä on hyvät. Mulla on lisäksi kaverina Kappan 40 litran laukut ja takana 52 litran laukku Givin telineessä. Ei enää tartte miettiä, mitä mahtuu mukaan ja ulkonäkökin on mielestäni ihan ok.

On se muuten kumma, olen nyt noin 500 km ajanut 06 ZZR:llä ja vaikka tämän ja muiden foorumeiden perusteella olen ajatellut, että tuota alapään vääntöä pitäisi jollain aikavälillä saada lisää, niin mielestäni pyörä kulkee alkuperäisasetuksilla oikeastaan ihan niin kuin pitääkin. Uskomattoman vakaa ja voimakas peli.

telineet

062802jumpie_prv.gif
Nämä on hyvät. Mulla on lisäksi kaverina Kappan 40 litran laukut ja takana 52 litran laukku Givin telineessä. Ei enää tartte miettiä, mitä mahtuu mukaan ja ulkonäkökin on mielestäni ihan ok.

On se muuten kumma, olen nyt noin 500 km ajanut 06 ZZR:llä ja vaikka tämän ja muiden foorumeiden perusteella olen ajatellut, että tuota alapään vääntöä pitäisi jollain aikavälillä saada lisää, niin mielestäni pyörä kulkee alkuperäisasetuksilla oikeastaan ihan niin kuin pitääkin. Uskomattoman vakaa ja voimakas peli.
Joku tuollainen irrotettava teline voisi olla hyvä... Käykö tuo vain noihin kahteen laukkumalliin? Monokey?

Tuntuuko sivulaukut miten ajossa? Ite olen pakannut pyöriäni tähän asti vain ylöspäin.

Toisaalta tuollainenkin voisi olla riittävä mun käyttöön. Toisaalta taas... kiinnitys taitaa olla hankalampi eikä toikaan ihan halpa ole.

Näh, kova laukku on aina kova laukku.

laitoin muuten oikein loobmannin rasvarinkin
Myykö joku noita suomessa? En löytänyt pikaisella googletuksella jälleenmyyjää.
Tilasin suoraan loobmanilta, tuli n. viikossa kotiin postin mukana. Melko pieni paketti, eihän siinä paljon tavaraa ole  
smile_org.gif

http://www.chainoiler.co.uk/

Jonkin verran meni aikaa asentamisessa, miettimisessä, miten 'suuttimen' saa mahdollisimman tukevasti ja oikeaan asentoon paikalleen. Pullon laitoin kiinni taakse, jotta öljyllä on lyhyt matka rattaalle. Ja pullo on sopivasti hieman piilossa.
Kuvassa pullo on ekan asennusrupeaman jäljiltä, hieman huonosti telineessään, korjasin asentoa myöhemmin.

loobman

Mulla on muuten tuo Givin laukkuteline, hyvähän sekin, mutta käytännössä kiinteä.

Laitan nyt tännekin, kun isomman zetorin puolella on hiukan aktiivisempaa porukkaa.

Eli oma pyörä on 1200ZZR.

Hommasin talven aikana pehmeät sivulaukut, tuon tyyliset

Motomarket

Ja nyt kysyisinkin, että mites perkeleessä ne kannattaa kiinnittää pyörään?
nixweiss.gif

Pitäiskö satula irroittaa ja vetää ne remmit satulan alta, vai?

Yritin niitä mallailla kohdilleen ja en kauhean varmasti niitä kiinni saanut.

Eli pientä asennusohjetta kaipailisin. kiitos.
bowdown.gif

Joku tuollainen irrotettava teline voisi olla hyvä... Käykö tuo vain noihin kahteen laukkumalliin? Monokey?

Tuntuuko sivulaukut miten ajossa? Ite olen pakannut pyöriäni tähän asti vain ylöspäin.

Näh, kova laukku on aina kova laukku.

Noita SW-Motechin sivulaukkutelineitä on kahta sorttia: toinen johon käy vaikka minkä valmistajan perinteiset kovat laukut (mm. Kappa K40) kunhan hommaa sopivan adapterisarjan, ja toinen mikä on tarkotettu näille uudemmille hassun muotoisille laukuille (Givi V35 ja Kappa K33).

Molemmat kiinnittyy mopoon samalla lailla ja ovat yhtä helposti irrotettavissa. Ensin mainittu muodostaa laukkujen kanssa aika lailla jälkimmäistä leveämmän kokonaisuuden, mutta onpahan enemmän säilytystilaakin.

Ja joo, kova on kova.  
smile_org.gif

Edit: SW-Motechin terminologiassa noi ekat on "Quick-Lock Side Carrier" ja jälkimmäiset "Quick-Lock Profile Side Carrier".

Mulla on V35:set noissa telineissä kiinni ja ei ne normivauhdissa tunnu mitenkään häiritsevältä. Pyörä menee vakaasti eteenpäin eikä ylimääräistä vipatusta tunnu. Aika sama fiilis kuin ilman laukkuja matkaa taittaessa, mii laik it
smile_org.gif

Mulla on V35:set noissa telineissä kiinni ja ei ne normivauhdissa tunnu mitenkään häiritsevältä. Pyörä menee vakaasti eteenpäin eikä ylimääräistä vipatusta tunnu. Aika sama fiilis kuin ilman laukkuja matkaa taittaessa, mii laik it
smile_org.gif
Samanlaisia havaintoja itellä noista K33:sta. Kestää vauhtia enemmänkin eikä tunnu missään, Saksassa testattu
smile_org.gif

Tilasin loobmanin. Ketjujen voitelu ilman keskijalkaa on syvältä.

Hain epätoivoissani jo Motonetista tuollaisenkin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-7526 mutta ei senkään kanssa nyhertäminen mitenkään helppoa ole  
tounge.gif
Onnea loobman -päätöksen johdosta
wink.gif
Vaikka mulla on pyörässä keskijalka, ketjurasvaus on silti sieltä...
smile_org.gif

Keskiseisontatuen ovh näyttää olevan Kawasakilla 199,- Aika kallista, mutta on se hyvä värkki. 'Huoltopukki' aina mukana. Tarvikeversio on kait hieman edullisempi.

Back