• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Darkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
juu, sori. laiskasti taisin lueskella. :D

nyt kun automatiikasta ja vianhausta puhutaan, niin 20v olen tehnyt sitä työkseni :p

Jo vain .. teollisuuden prosessien kunnossapito/vianhakua löytyy myös omasta työhistoriikista.

Tavallaan "hyvä" asia tämän jutun kannalta on, että vika on päällä. Ne vasta kettumaisia korjattavia on kun temppuilee silloin tällöin .. et saa mtn käsitystä ennenkun on vika päällä. :;):
 
Jo vain .. teollisuuden prosessien kunnossapito/vianhakua löytyy myös omasta työhistoriikista.

Tavallaan "hyvä" asia tämän jutun kannalta on, että vika on päällä. Ne vasta kettumaisia korjattavia on kun temppuilee silloin tällöin .. et saa mtn käsitystä ennenkun on vika päällä. :;):

Joo totta viserrät... jotenkin silti mielummin tällä hetkellä olisin ilman kyseistä vikatilannetta ;) Kävin tänään viemässä pyörän liikkeeseen
ja selitin huoltopäällikölle sen minkä pystyin. Kuulema alkuviikosta tutkivat ja pitävät ajan tasalla. Takuun korvaavuutta ei uskaltanut luvata
mutta toisaalt kuulema "tonnin laskua ei tule kysymättä" eli lupasi pitää ajan tasalla. Tietysti äärimmäisen pettynyt tulen olemaan jos omaan
piikkiin menee ellei sitten ole joku tosi selvä arkisempi juttu. Uutta läppärunkoa tps-antureineen en mielellään alkais makseleen...
 
Nykyäänhän tuo menee niin että jos vika ei selviä laitteen oman diagnostiikan kautta, niin osia vaihdellaan randomisti uusiin kunnes laite toimii. Samoin toimii laskutus :hanuria:
 
Nykyäänhän tuo menee niin että jos vika ei selviä laitteen oman diagnostiikan kautta, niin osia vaihdellaan randomisti uusiin kunnes laite toimii. Samoin toimii laskutus :hanuria:

Just jotain tämmöstä oon pelännytkin. No saa nähdä mitä näin alkuun saavat aikaseks, mutta en tietenkään ala maksumieheks jos ei ala
vikaa löytyä ja takuun piikkiin. Jatkan sit diagnosointia itse mahdollisesti kaverien ja netin (kuten tään foorumin, kiitos vaan neuvoista jo
tähän mennessä!) avustuksella. Mitään tonnien laskuja ja viikkoja kestävää hakuammuntaa en hyväksy tietenkään. Tiukkaa linjaa pidän.
 
Jos jotakuta SamiN:n lisäksikin kiinnostaa, nii tällasen PCV+O2 optimizer -kartan BikeDoctor mulle viime kesänä rakensi:

https://www.dropbox.com/s/6qjjlnm5fr0nbm9/zzr1400-08-vv-20130503.pvm

Noin 6 kaakkia lisää vakioon nähden ja pirusti tasasemmat käyrät. Olisin toivonu tyhjäkäynniltä kaasulle siirtyessä tapahtuvaa nykäystä pois, mutta siihen ei vissiin pelkällä kartalla ole apuja mahdollista saada.

Suuret kiitokset :respect:

On jopa vaihdekohtainen kartta! Nuo PC:n sivuilta saatavat mitä sieltä imasin oli basic karttoja.
 
Jos jotakuta SamiN:n lisäksikin kiinnostaa, nii tällasen PCV+O2 optimizer -kartan BikeDoctor mulle viime kesänä rakensi:

https://www.dropbox.com/s/6qjjlnm5fr0nbm9/zzr1400-08-vv-20130503.pvm

Noin 6 kaakkia lisää vakioon nähden ja pirusti tasasemmat käyrät. Olisin toivonu tyhjäkäynniltä kaasulle siirtyessä tapahtuvaa nykäystä pois, mutta siihen ei vissiin pelkällä kartalla ole apuja mahdollista saada.

Kiitos, :respect: täytyy paremmalla aikaa vilkaista kun ei PC:n softaa ole tälle koneelle asennettuna.

Tein joskus tuollaisen Excelin (toivottavasti toimii kun tallensin OpenOfficesta) jolla voi karttoja vertailla: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23414417/pcvmapcomp/CompareMaps.xls

Commanderin softasta siis voi tehdä copy-pasten tuohon taulukkoon.
 
Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.

148.51nm ja 173.22hp
Käppyrää en osaa liittää tähän..?
 
Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.

148.51nm ja 173.22hp
Käppyrää en osaa liittää tähän..?

laita kuva vaikka naamakirjaan julkiseen kansioon kopioit kuvan url osoteen. sitten kirjotat tänne viestin paina ylhäältä lisää kuva nappia liitä kuvan url siihen ja paina ok. pitäis näkyä sitten viestissä
 
Olettekos kiinnittäneet huomiota tuollaiseen suht normaaliin asiaan kun mopedin "huohottelu" ihan siihen tarkoitukseen rakennetuilla letkuilla eli ne missä pienet säiliötkin siellä vaihdepetaalin nurkilla ? :)

Viime kautena ostin tuon mopon ja kesä-syksy aikana en huomannut mtn litkujen tulemista sieltä.
Nyt hokannut että bensan sekaista pikku lätäkköö tullu jokusen kerran sieltä letkuista ?

Mittarissa reilu 6000km koko mopedilla eli ilmanputsari on orggis, mutta en uskoisi sen tukkoinen vielä olevan .. en ole kyllä tsekannut onko se juur sen putsarikotelon huohotusletku mikä valuttaa, vai olikos siellä semmoinen huohotus-kytkös sinne venakoppaan mikä vois kerätä jtn valutettavaa .. ?

2 viime tankkausta tapahtunut väkisinkin ABC:lla 95E10 ettei menovesi lopu .. siihenkö jtn uutta shittiä lyöty lisää mikä sitten kertyy eikä haihdu kuten pitää .. no täytyy tähdätä toiselle asemalle jatkossa ja katella valutteleeko samaan tahtiin :orgmp:
 
Viimeksi muokattu:
Porukka ei näemmä kerkee turhia kyttään kun ajelun aika .. soon oikein ja tuo voi olla kyllä niin peewo laite , että huohottaa väkisinkin :WAZAAP: :orgmp: :cruising:
 
Käytin oman ZZR:n (sliparit killereillä + pc3) Kempeleessä TT-Motorsportilla säädettävänä.
Toivomus oli mahdollisimman tasainen vääntö alakierroksilta alkaen ja nyt illan koeajon jälkeen pyörä on, kuin eri peli..
Vääntää kaikilla alueilla omasta mielestäni todella hyvin ilman mitään teho piikkejä tai hyytymisiä.

148.51nm ja 173.22hp
Käppyrää en osaa liittää tähän..?

Käytin syksyllä omaa Zetoria samassa paikassa säädätettävänä (Yoshin kokoputki, PC3 + K&N). Takapyörältä tuli tehot 181,43hp sekä 154,13Nm. Pyörän käytös nykyisin tosi hyvä joka kierrosalueella.
 
Käytin syksyllä omaa Zetoria samassa paikassa säädätettävänä (Yoshin kokoputki, PC3 + K&N). Takapyörältä tuli tehot 181,43hp sekä 154,13Nm. Pyörän käytös nykyisin tosi hyvä joka kierrosalueella.

Mukavat lukemat .. löylyä piisaa sitten varmasti :)
 
Mukavat lukemat .. löylyä piisaa sitten varmasti :)

Pyörä on itellekin uusi tuttavuus (takana about 1000 km), joten tähän astisten kokemusten perusteella en ole vielä voimaa lisää kaivannut. Parasta pyörässä on kuitenkin mahtava voima ja vääntö yhdistettynä sulavaan käytökseen ja voimatuottoon.
Itse asiassa säädätin pyörän sen takia, että "otettiin" alakierrosten nykiminen pois (pc:n kartta oli aivan paska ennen säätöä), en niinkään lisävoiman toivossa. Tuossa vähän taustotusta: http://www.kawarb.fi/smf/index.php?topic=692.0
 
Pyörä on itellekin uusi tuttavuus (takana about 1000 km), joten tähän astisten kokemusten perusteella en ole vielä voimaa lisää kaivannut. Parasta pyörässä on kuitenkin mahtava voima ja vääntö yhdistettynä sulavaan käytökseen ja voimatuottoon.
Itse asiassa säädätin pyörän sen takia, että "otettiin" alakierrosten nykiminen pois (pc:n kartta oli aivan paska ennen säätöä), en niinkään lisävoiman toivossa. Tuossa vähän taustotusta: http://www.kawarb.fi/smf/index.php?topic=692.0

Lueskelin taustoja .. jännä juttu jos oikein ymmärsin niin ei saatu toimimaan kumpaakaan systeemiä eli o2 eliminaattoria taikka o2 optimizeria ?

Itse laittelin kotvasen aikaa sitten -09 malliin PCV+optimizer+basic imastu kartta dynojetin sivuilta.

Bensaa ei vie ainakaan enempää kuin vakio muutaman tankin laskuilla ja oikeastaan väitän , että vie vähemmän koska sen verta testiajon oloista menoo ollu ettei voi normaaliajoon verrata.

Omasta mielestä mopo tuli paremmaksi ajaa kuten jo joskus kirjoitin ja olen edelleen samaa mieltä .. normaali ajokierroksilla voimakkaamman/herkemmän tuntuinen selvästi ja alakierrosten pikku nypytyksiä en ole saanut esiin vaikka kuinka etsii. Oletan siis tuon o2 optimizerin toimivan kuten pitää ja sen vaikutus tuntui korostuvan vasta jokusten ajelujen jälkeen eli varmaan kesti kotvan ennen kun sai seokset huijattua eculle. Tuon Ducati testin taisin myös linkittää jo aiemmin ja siinä saman oloista tekstiä että kesti hetken ennen kun alkoi vörkkiin ja muutenkin kehuttiin kovasti moista "puolivoimakomentajaa" http://canyonchasers.net/reviews/accessories/pcv.php
 
Lueskelin taustoja .. jännä juttu jos oikein ymmärsin niin ei saatu toimimaan kumpaakaan systeemiä eli o2 eliminaattoria taikka o2 optimizeria ?

Itse laittelin kotvasen aikaa sitten -09 malliin PCV+optimizer+basic imastu kartta dynojetin sivuilta.

Bensaa ei vie ainakaan enempää kuin vakio muutaman tankin laskuilla ja oikeastaan väitän , että vie vähemmän koska sen verta testiajon oloista menoo ollu ettei voi normaaliajoon verrata.

Omasta mielestä mopo tuli paremmaksi ajaa kuten jo joskus kirjoitin ja olen edelleen samaa mieltä .. normaali ajokierroksilla voimakkaamman/herkemmän tuntuinen selvästi ja alakierrosten pikku nypytyksiä en ole saanut esiin vaikka kuinka etsii. Oletan siis tuon o2 optimizerin toimivan kuten pitää ja sen vaikutus tuntui korostuvan vasta jokusten ajelujen jälkeen eli varmaan kesti kotvan ennen kun sai seokset huijattua eculle. Tuon Ducati testin taisin myös linkittää jo aiemmin ja siinä saman oloista tekstiä että kesti hetken ennen kun alkoi vörkkiin ja muutenkin kehuttiin kovasti moista "puolivoimakomentajaa" http://canyonchasers.net/reviews/accessories/pcv.php

Juu, ei saatu kumpaakaan toimimaan. Oma pyöräni on oikeasti 2008 malli (2009 käyttöönotto), ja säätäjä mietiskelikin, että onkohan 2008 malli jonkin sortin "väliinputoaja" tai sitten yksilöni on vain muuten ranttu. Säätäjä (Teemu Tuppurainen) sanoi, että osassa ZZR:ssä on pärjännyt hyvin pelkällä eliminaattorilla, kun osa taas pelaa paremmin optimizerilla. Minun vehe ei taas tykännyt kummastakaan :)
Toisiaankin elimiinaattori tai optimizer kiinnitettynä seokset heittelivät (penkissä) ihan laidasta laitaa, mutta kun sitten laitettiin pyörä lukemaan suoraan omalta lambdalta niin johan alkoi seokset pysyä tasaisena. Hyvä näin. Nyt ei ole enää nykimistä ja vedotkin ovat paljon paremmat alakierroksilla. Mulla myös tippui kulutus, koska oma ecu säätää seoksia nyt itse lambdan kautta. Nyt kulutus matka-ajossa (pääasiassa 100 teitä) on ollut 5.2l.
 
katso liitettä 2671

Tuossa mun Kawan käyrät...

Nice :)

Silti jossen nyt ihan väärin muista aikanaan vanhan mopon juttuloita seuranneena niin XX Honda antoi juuri saman väännön slipareilla 100Nm/3000rpm kuin tuossa käppyrässä .. oli kuitennii vaan 1100cc ja ekat tehty jo vuonna 1996! Siksi olen hieman kritisoinut tämän mopon alavääntöä vaikkakin siihen jtn tolkkua on jo saatukin .. Gen1 zetori se vasta melkoinen tekele oli alaväännöltään vakiona kuten kaikki asiaan vihkiytyneet tietty tietääkin.
 
Käytössä ihan sama onko 3000 rpmssä 100 vai 120 nm, ihan tarpeeks, tärkeempää tasanen käyrä, hyvä kaasunvaste, ja mulla se että Kimmo sääti pelin niin että se kirkuu vielä 2700 metrin korkeudessa ilman huomattavaa puutumista vielä yläkierroksillakin.., toki alempana röpöttää vähän rikkaalla....:)
 
Käytössä ihan sama onko 3000 rpmssä 100 vai 120 nm, ihan tarpeeks, tärkeempää tasanen käyrä, hyvä kaasunvaste, ja mulla se että Kimmo sääti pelin niin että se kirkuu vielä 2700 metrin korkeudessa ilman huomattavaa puutumista vielä yläkierroksillakin.., toki alempana röpöttää vähän rikkaalla....:)


Äläs ny ihan noin sano tai ainakaan itse en tuota allekirjoita .. tuollainen 100-->120Nm harppaus vastaa taas jo XX-Busa välistä eroa :)

En ala soppaa enempää hämmentämään .. mut kuhan pyörä on kuskin mieleinen niin se on pääasia :jpstyle:


Asiaa sivuten video Fast Bikes Mach3 .. aikanaan tuli useasti katseltua ja oli väkisinkin todettava, että XX:lle tuli noutaja. Siellä jossain 40min. jälkeen kippuratietä ja lähtöjä tiukoista mutkista .. kiinnostaisi tietää olisiko vakio Gen1 ja Gen2 zetoreilla mtn jakoo noissa mutkissa.

http://www.youtube.com/watch?v=jApCAEq3LTU


Edit : Lisätty video
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös