Mitä tallissa tapahtuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mico
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, sorry OT.
Väsyneenä vaan joku naurattaa itseä ja luulee että se on muidenkin mielestä hauskaa.

Vielä kun oikeesti tuolla työmatkaa pyöräillessä on pari kertaa joku tullut punavalo edessä vastaan.

Se on aika kipee fiilis kun ei yhtään tiedä mitä väistämissääntöä tällainen ruudinkeksijä käyttää....

Ja tästä kepeästi aiheeseen. Laitoin neulalaakerit pakkaseen tänään perjantaita varten. Kossua ei ollut. Lisäksi hieroin putkien liitoksia puhtaaksi vimmalla, että A) menis paikalleen B) irtois ens kerralla edes jotenkin järkevästi.

Säästyy sekin kakstoista oiroa ja pieni pala otsonikerosta (joo en tiiä mitä tossa on) kun nakkaa vaan pakkaseen... helvettiäkö siihen jotain kemikaalia tarttee?

Säästyy sekin kakstoista oiroa ja pieni pala otsonikerosta (joo en tiiä mitä tossa on) kun nakkaa vaan pakkaseen... helvettiäkö siihen jotain kemikaalia tarttee?

Mun pakkanen ei tee -55 astetta.

Ja jos ei muuta, niin suihkii baarissa kuumana käyviä minkkejä loitommaks.

Näinköhän tuo juuri supistuu lisää pakastinlämpötilan jälkeen... missäs ne meitin injenjöörit luuraa, itelle ei noi lämpölaajenemiskerroinhommelit ole oikein tuttuja muutenkun että yleensä alkaa suuvärkki aueta enempi kun rupeaa roppu kuumenemaan...

Sen verran mitä olen muutaman kerran jotain renkaanlaakereita pakastellu ja antanu hetken kuumaa ilmaa vanteelle niin ihan on siivosti kilahtanu paikalleen. On tuola toki toi prässikin mun sinne on vannetta hankalampi ährää...

Näinköhän tuo juuri supistuu lisää pakastinlämpötilan jälkeen... missäs ne meitin injenjöörit luuraa, itelle ei noi lämpölaajenemiskerroinhommelit ole oikein tuttuja muutenkun että yleensä alkaa suuvärkki aueta enempi kun rupeaa roppu kuumenemaan...

Sen verran mitä olen muutaman kerran jotain renkaanlaakereita pakastellu ja antanu hetken kuumaa ilmaa vanteelle niin ihan on siivosti kilahtanu paikalleen. On tuola toki toi prässikin mun sinne on vannetta hankalampi ährää...

Suoraan verrannollinen lämpötilaan.

Edit: Metallien kanssa kiderakenne tietty muuttuu ennen faasimuutoksia, mutta nyt toimitaan näiden muutosten ulkopuolella.

Suoraan verrannollinen lämpötilaan.

Edit: Metallien kanssa kiderakenne tietty muuttuu ennen faasimuutoksia, mutta nyt toimitaan näiden muutosten ulkopuolella.

Jos sekoitan CH2:ta NH4:ään ja keitän atomit osmoottisessa sumussa, saan täplikästä typpeä.

Ja tästä kepeästi aiheeseen. Laitoin neulalaakerit pakkaseen tänään perjantaita varten. Kossua ei ollut. Lisäksi hieroin putkien liitoksia puhtaaksi vimmalla, että A) menis paikalleen B) irtois ens kerralla edes jotenkin järkevästi.

Tossa vaan kun ottaa sen laakerin pois sieltä pakkasesta, niin se on oko ajan ihan litimärkä tai jääkerroksessa, kun siihen tiivistyy ilmankosteus. Haittaakse… :dunno:

Muistisääntö teräkselle; millimetri metriä ja sataa astetta kohden. Jos lämpötilaero on 50 astetta ja halkaisija 100 mm, voi päätellä, että ensin muuttuu puolet 50 ast./100 ast., eli metrin kappale muuttuu puoli millimetriä. Halkaisijan vaikutus on 100 mm / 1000 mm, eli kymmenesosa edellisestä, eli 0.05 mm (viisi sadasosa mm). Tämä riittää useimpien puristusliitosten muuttamiseen työntötiukkuuteen, mikäli reikää lämmitetään ja akselia pakastetaan (muovipussissa, niin ei huurru). Useimmat muovit kestävät 150 ast., joten lämmitys uunissa tuonne lähes sadan asteen korville ei riko niitä. Ei tarvita niin paljon pakkasta. Alumiinin lämpölaajeniskerroin on noin kaksinkertainen teräkseen verrattuna.

Sauna lämpiää ja terassilla juodaan olutta. Laakerit saatiin hyvin paikalleen, kun Paroni äkkäs mun neljän tonnin työkalut hyllystä. Sillä hinnalla jo asettelee.

Eihän tuo nyt kummonen prässi vielä oo... 4t...:blink:

Vaimon auton imupuoli auki. Löyty ainakin yksi viallinen takaiskuventtiili ja pari huonohkoa huohotinletkua. Lisäksi seisontajarrun valon temppuilu saau kuosiin ja pissapojan pumppujen viat selvitetty... Joskoon se kirottu M271 tästä alkaa tokeentua?:kääk:

Viimeksi muokattu:
En ole paatunut italofanaatikko, vaan noi on vain parasta paukkua pihin rahalle. Tai niin itselleni uskottelen. Siksi Aprilia on ykkönen ja forza Italia! Anyway, hyvä prässi saatiin Martini vainaan linkun pulteista, holkeista & prikoista. Tässä vaiheessa hivenen nauratti, et vois noita huokeamallakin hankkia...

En ole paatunut italofanaatikko, vaan noi on vain parasta paukkua pihin rahalle. Tai niin itselleni uskottelen. Siksi Aprilia on ykkönen ja forza Italia! Anyway, hyvä prässi saatiin Martini vainaan linkun pulteista, holkeista & prikoista. Tässä vaiheessa hivenen nauratti, et vois noita huokeamallakin hankkia...
Ostat riittävästi varusteita niin alkaa tulemaan jonotusnumerot "kyläilyyn".
Ja asiaan, pitänee tutkia jako vielä kertaalleen moposta kun tuntuu epäilyttävältä.
Tallikaveri hommas autonosturin tallille eli ei tarvi kyykistellä enää kummien vaihdossa kotilolla.

Back