Desmosedici
New member
En viitsi lainata, koska koko teksti on täyttä asiaa ja summaa aika tarkalleen sen mitä olen itsekin asiasta mieltä.
Kun puhutaan Ducatin Suomen maahantuonnista, niin käsittääkseni kaikki Ducet tulevat heidän kauttaan näihin myyntipisteisiin, joten monopolihan se tässä mielessä on. Harmi vaan, kun emme asu DDR:ssä, vaan voimme matkustella ihan vapaasti ympäri maailmaa ja tuoda tuliaisina vaikka moottoripyöriä. On niitä varmasti vituttanut, kun pari vuotta sitten nämä verotusasiat menivät uusiksi. Kuten olen jo monesti aiemminkin kirjoittanut, niin naurettavinta tässä on se, että pyörämerkistä riippumatta Saksasta pystyy tuomaan uuden mopon Suomeen huomattavasti halvemmalla, kuin mitä listahinnat täällä ovat ja vaikka volyymit olisivatkin suuremmat, niin eiköhän ne saksalaiset ota samalla tavalla provikat myytävästä pyörästä, kuin suomalaisetkin joten miten voidaan selittää tämä valtava hintaero? Pitää varmaan alkaa tuoda pyöriä Suomeen ja perustaa niille oma korjaamo, sillä näillä hinnoilla se tuntuu hyvinkin kannattavalta, vai aiheutuisiko siitä epäoikeudenmukaista kilpailua maahantuojalle? Eihän sellainen käy päinsä, eihän? Annetaan poikien pissiä meitä silmään ja viedä vielä kaikki rahatkin, niin kaikki on tyytyväisiä. Jos se pyörien maahantuonti on niin huonoa bisnestä, niin lyököön sitten lapun luukulle ja tilaillaan sitten kaikki ne pyörät muualta. Rahaahan siinä säästyy. Huoltopisteillehän on aina käyttöä, joten mikäs siinä ja eiköhän tuo Ducatien huoltaminen ole ihan suht. kannattavaa hommaa noilla hinnoilla. Melkein voisin väittää, että Ducatien huoltohinnoistakin on olemassa ainakin jonkinlainen kartelli, jossa tietty hintataso eri huolloille on määritelty. Toki noissa huoltohinnoissa voi olla eroja eri huoltopisteiden välillä, mutta jos maassa on noin 10 huoltopistettä, niin tuskin siinä mitään veristä hintasotaa käydään ja miksi käytäisi, kun kaikille varmasti riittää asiakkaita. Ja jos maahantuojalla on jokin normihinta eri huolloille, niin tyhmäähän se olisi tehdä sama työ esim. puoleen hintaan, joten parin kympin alennus maahantuojaan nähden on ihan riittävä.
Eiköhän tämä suosi suomalaista mantra ala olla aikansa elänyt. Kaikenlainen kilpailu mikä uhkaa epäoikeudenmukaisessa valta-asemassa olevia yrityksiä on mielestäni pelkästään hyvä asia. Jos joku homma ei kannata, niin sitten pitää keksiä muuta tehtävää, ei se sen monimutkaisempaa ole.
Kun puhutaan Ducatin Suomen maahantuonnista, niin käsittääkseni kaikki Ducet tulevat heidän kauttaan näihin myyntipisteisiin, joten monopolihan se tässä mielessä on. Harmi vaan, kun emme asu DDR:ssä, vaan voimme matkustella ihan vapaasti ympäri maailmaa ja tuoda tuliaisina vaikka moottoripyöriä. On niitä varmasti vituttanut, kun pari vuotta sitten nämä verotusasiat menivät uusiksi. Kuten olen jo monesti aiemminkin kirjoittanut, niin naurettavinta tässä on se, että pyörämerkistä riippumatta Saksasta pystyy tuomaan uuden mopon Suomeen huomattavasti halvemmalla, kuin mitä listahinnat täällä ovat ja vaikka volyymit olisivatkin suuremmat, niin eiköhän ne saksalaiset ota samalla tavalla provikat myytävästä pyörästä, kuin suomalaisetkin joten miten voidaan selittää tämä valtava hintaero? Pitää varmaan alkaa tuoda pyöriä Suomeen ja perustaa niille oma korjaamo, sillä näillä hinnoilla se tuntuu hyvinkin kannattavalta, vai aiheutuisiko siitä epäoikeudenmukaista kilpailua maahantuojalle? Eihän sellainen käy päinsä, eihän? Annetaan poikien pissiä meitä silmään ja viedä vielä kaikki rahatkin, niin kaikki on tyytyväisiä. Jos se pyörien maahantuonti on niin huonoa bisnestä, niin lyököön sitten lapun luukulle ja tilaillaan sitten kaikki ne pyörät muualta. Rahaahan siinä säästyy. Huoltopisteillehän on aina käyttöä, joten mikäs siinä ja eiköhän tuo Ducatien huoltaminen ole ihan suht. kannattavaa hommaa noilla hinnoilla. Melkein voisin väittää, että Ducatien huoltohinnoistakin on olemassa ainakin jonkinlainen kartelli, jossa tietty hintataso eri huolloille on määritelty. Toki noissa huoltohinnoissa voi olla eroja eri huoltopisteiden välillä, mutta jos maassa on noin 10 huoltopistettä, niin tuskin siinä mitään veristä hintasotaa käydään ja miksi käytäisi, kun kaikille varmasti riittää asiakkaita. Ja jos maahantuojalla on jokin normihinta eri huolloille, niin tyhmäähän se olisi tehdä sama työ esim. puoleen hintaan, joten parin kympin alennus maahantuojaan nähden on ihan riittävä.
Eiköhän tämä suosi suomalaista mantra ala olla aikansa elänyt. Kaikenlainen kilpailu mikä uhkaa epäoikeudenmukaisessa valta-asemassa olevia yrityksiä on mielestäni pelkästään hyvä asia. Jos joku homma ei kannata, niin sitten pitää keksiä muuta tehtävää, ei se sen monimutkaisempaa ole.