B-king

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tr3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt tuli tunne että puhutaan eriasoista vai mitenkäs vaijerin säätäminen tiukentaa/löystää kytkintä
eikös se lähinnä vaikuta siihen missä kohtaa kahvan liikettä ottaa kiinni/irrottaa

Luistaahan se kytkin jos vaijerin säätää niin tiukalle että kytkin kantaa...
 
mun selitys vissii vähä sekalainen🙄kai se o vaa totutteluu nestekytkimen herkkyyden totutteluun ku ei o enne ollu🤟
 
Luistaahan se kytkin jos vaijerin säätää niin tiukalle että kytkin kantaa...

Heh juu toki luistaa jos noin tekee ja jos taas säättä toiseen suuntaa ihan löysäksi niin ei irrotta ollenkaan
vaan ei se kummasakkan tapuksessa sitä kytkintä tiukenna levy pakka on ihan yhtä tiukka ja siinä kantavassakin (luistavassa) säädossä siihen kahvan loppu likeesen tarvitaan sama voima, löysäksi säätäminekään ei auta kahva vaan likkuu sen löysän verran kevyesti,
vaijerin säätely vaikutta vain siihen missä kohdin kytkin irrotta/otta kiinni vai ottako/irrottaako ollenkaa
 
mun selitys vissii vähä sekalainenkai se o vaa totutteluu nestekytkimen herkkyyden totutteluun ku ei o enne ollu蘭

Jos haluat että kahvaa joutuu puristamaan kovemmin niin jousten vaihto auttaa siihen,
sihen ei miten paljon kahvaan pitää liikkua että kytkin irrottaa/otta kiinni
tai siihen millä etäisyydellä tangosta kiinniotto/irrotus tapohtuu

niihin voi vaikkuttaa hiukan säädetäväälä kahvalla semmoisella missä on ruuvisiinä kohtaa mikä painaa sitä
kytkimen pääsylinteriä
ainkin joissain helistimisä=ducatti :) on sellaisi kahvoja

systeemin voi rakentaa ihan tavalissen kahvaan poraa siihen kohtaan reijän mihin sitten tekee sopivan kierteen
 
Terve,
Lauantaina tulisi plan B taloon. Onkohan täällä edellistä/edellisiä omistajia vielä kuulolla?
Tai tietääkö joku pyörästä jotain?

Rek. numero GW-479
 
Takarengas alkaa olemaan pikkuhiljaa loppusuoralla.
Onko kukaan kokeillut miten näissä b-kingeissä toimisi 200/60 takarengas?

V4 Panigalessa tuommonen taitaa olla ihan ensiasennusrenkaana ja ainakin koeajon perusteella passaa siihen hyvin.

Onhan toi parisen senttiä vakio 200/50 rengasta korkeempi.
 
200/55 kokemus huonompi kuin 190 55 200 oli metzler vastaan michelin....nyt muuten pilot road 2 ..omasta mielestä parempi kuin gt 4..etenkin näin alkuvuodesta..melkein tonni ajettua kilometriä..uusi kokemus..laittakaa tarinaa ..ettei korona vie pottia..
 
Takarengas alkaa olemaan pikkuhiljaa loppusuoralla.
Onko kukaan kokeillut miten näissä b-kingeissä toimisi 200/60 takarengas?

V4 Panigalessa tuommonen taitaa olla ihan ensiasennusrenkaana ja ainakin koeajon perusteella passaa siihen hyvin.

Onhan toi parisen senttiä vakio 200/50 rengasta korkeempi.

Tuossa koossa 39mm suurempi halkaisija orkkikseen verrattuna..
Itsellä Pirelli Rosso III 200/55 ja huggeriin ei ihan hirveästi jää rakoa mutta mahtuu kuitenkin vielä hyvin.
 
Minkälaisil välityksil ajelette, itel takana 43 ja edes 18,mulle hiukkase liia lyhyet vaihevälit, kannattaisko vaihtaa molemmat esim 42 taakse ja 19 etee vai pelkästää etee tai taakse ratas,onx hajuu,haluis pidemmät vaihevälit🤪
 
Minkälaisil välityksil ajelette, itel takana 43 ja edes 18,mulle hiukkase liia lyhyet vaihevälit, kannattaisko vaihtaa molemmat esim 42 taakse ja 19 etee vai pelkästää etee tai taakse ratas,onx hajuu,haluis pidemmät vaihevälit浪
Omaan ajoon vakiovälitykset on aikalailla täydelliset. Normiajossa kierrokset aina siellä 5000-5500 tuntumassa mikä on omaan makuun aika optimi. Mikset aja vaan pykälää isommalla vaihteella? Eihän ne vaihdevälit muutu vaikka toisiovälitystä muuttaisitkin?
 
Omasta mielestä nuo vakiovälitykset on jo valmiiksi vähän turhan pitkät. Toki jos matkaa tekee, niin sitten menis jopa hitusen pidemmätkin, mutta siihen hommaan löytyy parempiakin pyöriä.

Mulla on nyt 17/44 välitykset, eli -1/+1. Muuttaa pyörän käytöstä eläväisemmäksi ja toimii nurkka/mutkapätkäpyörittelyssä paremmin kun vakiot.
 
Ihmiset arvottaa asioita kovin eri tavoin.... vaikka heillä olisi sama mopo.

Kokonaisuudestahan loppupeleissä on kyse, joten vällärit on vain yksi palikka monien modien joukossa.

Helposti unohtuu jo sekin, että kokonaisvälitykseen vaikuttaa "havaittavasti" ihan pelkästään se,
ajetaanko "matalalla", kuluneella 50-sarjalaisella, vai bränikällä, "korkealla" 55-sarjalaisella.
Toleransseja tulee hieman ihan rengasmerkkienkin kesken vaikka samalla koollakin kauppaa tehdään.
Äkkiä käy niin, että takarattaassa piikin muutos hukkuukin pääosin "renkaaseen".
Eli ollaan taas kaikenlaisten "modausten äidin sylissä".....
Muutoksia tehdään/syntyy lukuisia, enemmän tai vähemmän epärationalistisesti.... ja sitten
ollaan arvottavinaan yhden muutoksen vaikutusta :D. "Et vähän tuntus nyt kun....." :grin:.

Kun liikutaan näissä miedommissa muutoksissa... esim. piikki sinne tänne, siellä täällä, liikutaan
kuitenkin varsin pitkälle makuasioissa.... ja jokainen makunsa mukaan.
 
Omaan ajoon vakiovälitykset on aikalailla täydelliset.... Mikset aja vaan pykälää isommalla vaihteella? Eihän ne vaihdevälit muutu vaikka toisiovälitystä muuttaisitkin?

Tää on Riisor hyvä :thumbup:.

Eihän ne tosiaan muutu, vaikka aika monella sellainen fiilis tuleekin.
Mistäs tuo tunne sitten tulee?

Kingissä ei ruudinpuute sinällään ole minkäänlainen ongelma tai ratkaiseva tekijä.

Kyse taitaa olla enemmän siitä, että mitä tahansa tehokasta "normilaitetta" ajetaan joka
tapauksessa suurimman aikaa ja kilometrejä reilusti "pulssialueen" alapuolella, osakuormalla ja näin
myös varsin maltillisilla tehoilla.

Tällöinhän värkki tuntuu lyhennetyillä välläreillä selkeästi "eloisammalta" vaikka mikään muu ei
muutu. Vaihdeväleistä nyt puhumattakaan.

Vaikka Persdyno on herkkänä versiona äärimmäisen hieno ja hyödyllinen laite, sillä mennä
usein iloisesti metsään ellei tuntuman arvottamisen tueksi kyetä ottamaan "raakaa dataa" mukaan.

Toisaalta.... vaikka mikään mitattava lopputulema ei käytännössä juuri muuttuisikaan,
onhan fiilislajeissa sillä tuntumallakin iso merkitys.

Se on päivän motarivetokin isolla Gessulla peltilootat lepattaen..... niin seikkailua, niin seikkailua :grin:.
 
Tuossa koossa 39mm suurempi halkaisija orkkikseen verrattuna..
Itsellä Pirelli Rosso III 200/55 ja huggeriin ei ihan hirveästi jää rakoa mutta mahtuu kuitenkin vielä hyvin.

Mahtuuhan se, kun pyörä on pukilla. Isommissa nopeuksissa halkaisija kasvaa, kun keskeiskiihtyvyys voi olla useampi tuhat G. Jonkinlainen toleranssi kannattaa säilyttää, ettei huggeri sorvaa palloa kankaalle kesken kriittisen suorituksen.
 
Mahtuuhan se, kun pyörä on pukilla. Isommissa nopeuksissa halkaisija kasvaa, kun keskeiskiihtyvyys voi olla useampi tuhat G. Jonkinlainen toleranssi kannattaa säilyttää, ettei huggeri sorvaa palloa kankaalle kesken kriittisen suorituksen.

Piti ihan mitata, 30mm jää tilaa uudella 200/55 renkaalla huggeriin. Tässä koossa on menty pyörällä jo 35tkm. Alkuperäiseen kysymykseen liittyen, 200/60 koossa voi tulla em. ongelmia.
 
Eli kun 200/60 olisi kymmenen milliä korkeampi vs 200/55, niin tilaa jääkin enää 20mm... Se on melko vähän.

Ehkä jatkan noilla ujon levyisillä, mutta hyväksi havaituilla 190/55 renkailla, kun valinnanvaraakin on aika mukavasti ja hinta maltillinen.
 
Eli kun 200/60 olisi kymmenen milliä korkeampi vs 200/55, niin tilaa jääkin enää 20mm... Se on melko vähän.

Ehkä jatkan noilla ujon levyisillä, mutta hyväksi havaituilla 190/55 renkailla, kun valinnanvaraakin on aika mukavasti ja hinta maltillinen.
Jos halkaisija kasvaa 10mm taitaa väli pienentyä 5mm.
 
Ei nyt unohdeta homman varsinaista pointtia....
jos se "turvaväli" renkaan johonkin hankaamisen suhteen
sattuisi olemaan kiinnostava, tai jopa jossain yhteydessä turvallisuuden
suhteen ratkaiseva asia.

"Riittävästi" on toki tarpeeksi, mutta mikä missäkin on käytännössä tarpeeksi ?

Monessa "kylmämittauksessa" jää usein puuttumaan useita tekijöitä, joilla on
käytännön tilanteessa ratkaiseviakin vaikutuksia.
Joskus nämä huomioimatta jääneet seikat johtavat huonolla tuurilla
ihan katastrofaalisiinkin seurauksiin.

Erilaiset "madallusmodit" ovat näistä yleisimpiä ja kun näissä tulleet ajatuskatkot
konkretisoituvat pahimmoilleen + huonolla hetkellä, huonossa kohtaa...…
ei välttämättä enää selvitäkään vain "naamalleen" takafillarin päälle imeytyneen, mustaraitaisen
kilven tuottamalla häpeällä :D.

On oikeastaan aivan yksi lysti, touhutaanko kaksi, vai nelipyöräisten kanssa.
Kotilossa ollaan kuitenkin ihan eri tavoin suojassa kun alkaa tapahtua kummia ja "yllättäen".
 
Back
Ylös