• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Blade vs. XX

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Streethawk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kolme kesää olen ajellut 2005 Bladella vastaavanlaista ajoa kuin viestin aloittaja; Espoosta ympäristön mutkateille iltaisin ja kerran kesässä pidempi reissu Eurooppaan. Ekana kesänä käytiin Brnossa, toisena Assenissa ja Alpeilla ja viime kesänä Sveitsissä ja dolomiiteilla.

Parin viikon reissu onnistuu hyvin Bladella, tank cover + tankkilaukku ja takalaukku matkustajan penkin kohdalle. Kaikki tarvittava mahtuu mukaan, tuliaisia ei sen sijaan juurikaan mahdu, varsinkaan pinssejä suurempia tavaroita. Eikä tietenkään matkustajaa, mutta yksin ajamiseen tällainen pyörä on tehtykin. Jos aiot lähteä reissuun matkustajan kanssa niin silloin ilman muuta XX.

Jos päädyt Bladeen, niin multa löytyy matkailuun tarvittavat varusteet ylimääräisenä tallista, tankinsuoja + tankkilaukku (bagster), vetoketjukiinnitteinen takalaukku (bagster) ja muutakin pikku kivaa, kuten viihde-elektroniikat (power commander ja ignition module), Autocom Active rider, kisatappisarjat, Akran racing evolution kokotitaaniränni jne.
Näillä pääsee jo alkuun.

Niin, on se Bladekin tarpeettomana tallissa ja voin myydä sopivasti, varusteilla tai ilman.

Vanhuus iskee ja tallissa odottaa jo leppoisampi keppivetoinen pyörä ensi kesää.
Vähän OT:

Minkäslaista hintapyyntiä olet tolle Bagsterin setille ajatellut? Minkä värinen systeemi on kyseessä?

Entäs noi muut "herkut"? Lähinnä kisatapit....

Onhan tässä aikaa miettiä ennen kevättä, jos ei jotain täysin käsittämättömän hyvää ja halpaa tule eteen. Tai jos ei mp-messuilta tee jotain heräteostosta uudesta pyörästä  
wink.gif
Ostat uuden busan, siin on matkajuhta ja luulen että sen verran heposia että saa kivasti mairean hymyn kun rannetta pikkasen liikauttaa... kallista tää leikki vaan tahtoo olla
sad_orig.gif
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Mut se on vaan niin ruma.....
033102bebe_1_prv.gif

Ajoasento riippuu niin paljon kuskin koosta ja mittasuhteista, että nämä anekdootit tehdyistä päivämatkoista jollakin tietyllä pyörällä kertovat enemmän kuskista kuin pyörästä.

Esim. itse ajelin euroopan kiertueen vanhalla bladella, kaveri kokeili samaa pyörää n. 5km ja siinä jo sai ranteensa puudutettua ja kiroili ajoasentoa.

Vähän OT:

Minkäslaista hintapyyntiä olet tolle Bagsterin setille ajatellut? Minkä värinen systeemi on kyseessä?

Bagsterin setti on Repsol-väreissä.

Mieluiten myyn kaikki pakettina pyörän ostajalle, niin ei tarvii alkaa repiä mitään varusteita irti pyörästä.

Jos joku välttämättä haluaa ostaa pyörän ilman hiluja niin sitten myydään osat erikseen.

Vähän OT:

Mieluiten myyn kaikki pakettina pyörän ostajalle, niin ei tarvii alkaa repiä mitään varusteita irti pyörästä.

Jos joku välttämättä haluaa ostaa pyörän ilman hiluja niin sitten myydään osat erikseen.
No perskuta....Repsoli se olis mullakin....

Vähän OT:

No perskuta....Repsoli se olis mullakin....
Niin elikkäs voisin olla kiinnostunut tuosta Bagsterista, jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen.

Edit. Laitoin privaa, niin ei mene tämä ketju aivan OT:ksi
smile_org.gif

Itselläni ei ole XX:stä kokemusta, mutta sen verran voin Bladesta valottaa, SE EI OLE matkapyörä. Itselläni on -07 Blade ja reissussa kun sillä käyt, tarvitset a) Käärmeihmisen taipuisuuden, b) matkahuollon (linja-auton) tuomaan reissun tavarat määränpäähän tai c) sitkeän emännän (kyytiläisen) istumaan hyvä rinkka selässä kyytiin (itse käytän vaihtoehtoa c). Siihen ei saa millään tempulla mitään ylimääräistä mukaan, ei edes tankkilaukkua. Euroopan reissusta en lähtisi haaveilemaan.
Tuota pitkän matkan ominaisuuksien lähes täydellistä puutosta lukuunottamatta Blade on täydellisyyttä hipova pyörä. Pois en ihan pian vaihda, on se niin helvetin hyvä pyörä kaikessa muuassa kuin maraton-ajossa ja endurossa!

Ps:Emäntä itse asiassa ei pidä matkustajan olosuhteita huonoina! Oisko syynä rakkaus minuun ja pyöräilyyn vaiko mursun nahkainen perse :-D

PS: Tankkilaukkua löytyy tankinsuojineen (Repsol väreissä) Jutako Oyltä!!! Hinta vain 260.- huh huh

Olen kyllä InFlamesin kanssa erimieltä tuosta matkailusta, mutta ihmiset ja kropat on tietysti erilaisia. Kannattaa käydä kokeilemassa, niin tietää. Kyllä tuohon Bladeen tavaraa saa mukaan, kun vain jättää kyytiläisen kotiin
smile_org.gif

Ajoasento riippuu niin paljon kuskin koosta ja mittasuhteista, että nämä anekdootit tehdyistä päivämatkoista jollakin tietyllä pyörällä kertovat enemmän kuskista kuin pyörästä.

Esim. itse ajelin euroopan kiertueen vanhalla bladella, kaveri kokeili samaa pyörää n. 5km ja siinä jo sai ranteensa puudutettua ja kiroili ajoasentoa.
Tottumusjuttuja. Itse lähemmäs 1000 km päivämätkan ajanut pisimmillään. Siinä jo alkaa puutua. Itellä puutuu polvet ensimmäisenä. Mutta jos matkavauhdin pystyy pitämään 80-100 km/h on kyyti mukavaa. Hitaammassa vauhdissa ranteet ja hartiat hajoo
confused_orig.gif
.

Tottumusjuttuja. Itse lähemmäs 1000 km päivämätkan ajanut pisimmillään. Siinä jo alkaa puutua. Itellä puutuu polvet ensimmäisenä. Mutta jos matkavauhdin pystyy pitämään 80-100 km/h on kyyti mukavaa. Hitaammassa vauhdissa ranteet ja hartiat hajoo
confused_orig.gif
.
Siis häh - miten jollekin voi tuottaa vaikeuksia pitää bladella matkavauhtina _yli_ 100km/h?

confused_orig.gif
.
Siis häh - miten jollekin voi tuottaa vaikeuksia pitää bladella matkavauhtina _yli_ 100km/h?
No, jos puhutaan "laillisista" nopeuksista
wink.gif
. Kyllähän sitä normaalisti voi ajaa vaikka kahtaasataa ja se on mukavaaa, mutta eihän me ylinopeutta ajella
biggrin.gif
shaun.gif
!

Onhan tässä aikaa miettiä ennen kevättä, jos ei jotain täysin käsittämättömän hyvää ja halpaa tule eteen. Tai jos ei mp-messuilta tee jotain heräteostosta uudesta pyörästä  
wink.gif
Ostat uuden busan, siin on matkajuhta ja luulen että sen verran heposia että saa kivasti mairean hymyn kun rannetta pikkasen liikauttaa... kallista tää leikki vaan tahtoo olla
sad_orig.gif
Kyllä uusi Busa on myös yksi vaihtoehto vaikka ei ihan vahvin ehdokas.

Kaksi päällä valinta kallistuu varmasti bläkkäriin. Mulla emäntä sanoi suoraan, ettei minkään kyykyn kyytiin lähde taiteilemaan. Esteettisestikin aika ruman näköistä kaksi päällä noi "nuorisomallit".
Matkustajaa ei onneksi tarvitse huomioida, kun ei sellaista ole. Mitä nyt lapset välillä käy pienen lenkin istumassa kyydissä. Mutta kyllä joku Juhannus mökkimatka tyttären kanssa pitäisi tehdä jollain muulla kuin bladella, kun ei sillä tosiaan kaksipäällä saa mitään kuljetettua.

Ja sitten vähän OT: Aika huvittavaa sinäänsä, että nykyjään naisen kriteereihin mulle on tullut uusi vaatimus: Miltä se näyttää pyörän kyydissä  
biggrin.gif
Tasa-arvovaltuutettu olisi varmasti innoissaan näistä kriteereistä, mutta eipä kuulu sille  
033102bebe_1_prv.gif
Vielä ei sentään ole kriteerinä, että naisen pitää sopia pyörän väriin  
wink.gif

2004 lähtien Blade on hyvä, ja kilpailukykyinen muihin tonnikyykkyihin verrattuna. 2004 tuli kokonaan uusi malli, jossa on esim aktiivinen ohjausiskari ja kohtuu hyvät tehot koneessa. Ajettavuus on hyvä ja pyörä on uskomattoman vakaa. Koneessa hyvä vääntökäyrä alhaalta asti, huipputehoissa jää hiukan parhaille kilpailijoille.

2006 lähtien se on todella hyvä! 2004 malliin verrattuna siinä on hauskaa terävyyttä. Enemmän tehoa ja räväkkyyttä, pyörä on hitusen aikaisempaa ketterämmän oloinen, mutta kuitenkin vakaa. Huipputehoa lisää ja vääntökäyrä koko alueella mahtava.

2003 tai vanhempaa Bladea en välttämättä kattelisi.. Onhan ne ihan ok pyöriä, mutta ei kyllä mitenkään uudempien Bladejen veroisia..
Kiitoksia juuri tällaista tietoa kaipasin  
bowdown.gif

Kyllä tuohon Bladeen tavaraa saa mukaan, kun vain jättää kyytiläisen kotiin  
smile_org.gif
Juu, tommonen pikkujuttu...
cool.gif
WW3 syttyis jos jättäisin sen pikkujutun kotiin, mutta useimmat asiathan ovat 'arvokysymyksiä'  
biggrin.gif

Minun kroppa ei kuulu ihan niihin fleksibiliteetti-listan kärjessä oleviin, arvostan enemmän voimaa ja näyttävyyttä 
wink.gif

Kukin steplatkoon tyylillään!
thumbs-up.gif
Kyykkypyöriä ei ole tarkoitettu kaksipäällä ajettavaksi. Jos välttämättä haluaa mamman kanssa reissata niin mammalle oma pyörä tai sitten farmariautolla liikkeelle.

Itse olen 191cm ja n. 100kg mitoilla varustettu eikä ainakaan vielä ole ollut mikään ongelma ajaa pidempiäkään päivämatkoja. 1 hengen tavarat kulkee helposti takasatulan päällä olevassa laukussa. Tankkilaukkuhan pilaa totaalisesti ajonautinnon.

Kolme kesää olen ajellut 2005 Bladella vastaavanlaista ajoa kuin viestin aloittaja; Espoosta ympäristön mutkateille iltaisin ja kerran kesässä pidempi reissu Eurooppaan. Ekana kesänä käytiin Brnossa, toisena Assenissa ja Alpeilla ja viime kesänä Sveitsissä ja dolomiiteilla.

Parin viikon reissu onnistuu hyvin Bladella, tank cover + tankkilaukku ja takalaukku matkustajan penkin kohdalle. Kaikki tarvittava mahtuu mukaan, tuliaisia ei sen sijaan juurikaan mahdu, varsinkaan pinssejä suurempia tavaroita. Eikä tietenkään matkustajaa, mutta yksin ajamiseen tällainen pyörä on tehtykin. Jos aiot lähteä reissuun matkustajan kanssa niin silloin ilman muuta XX.

Jos päädyt Bladeen, niin multa löytyy matkailuun tarvittavat varusteet ylimääräisenä tallista, tankinsuoja + tankkilaukku (bagster), vetoketjukiinnitteinen takalaukku (bagster) ja muutakin pikku kivaa, kuten viihde-elektroniikat (power commander ja ignition module), Autocom Active rider, kisatappisarjat, Akran racing evolution kokotitaaniränni jne.
Näillä pääsee jo alkuun.

Niin, on se Bladekin tarpeettomana tallissa ja voin myydä sopivasti, varusteilla tai ilman.

Vanhuus iskee ja tallissa odottaa jo leppoisampi keppivetoinen pyörä ensi kesää.
Minkälaista hintaa oot ajatellu pyörälles? laitatko vaikka tarkempia tietoja privana? jos oikein ymmärsin niin kyseessä olis repsol väri?
biggrin.gif

Tuota joo...

En osaa vielä sanoa että kumpi parempi, joten en rupee neuvomaan. 2000 vuoden bläkkärillä tyrkkäsin 32tkm kolmessa kesässä, mutta elämän tavat ei salli mitään euroopan tourneita, vaan ajelen lähinnä iltaöisin ja lyhyitä vetoja. Säälittävää, tiedän. Viime keväänä sitten katselin että josko ostais vaan uuden bläkkärin kun ei kerran sitä uusittua mallia koskaan ilmestynyt. Kuitenkin kaiken funtsimisen ja hyvän tarjouksen jälkeen päädyin vaihtamaan uuteen bladeen. Hommasin sw-motechilta tankkilaukun kiinnikkeen ja bags connentionin laukun, joka tulee siis tankin luukun päälle, kun ei kerran magneeteilla voi laittaa. Lisäksi on bags connection takalaukku, takapenkin päälle. Bläkkärissä oli takalaukku, jonka pyrin jättämään kuitenkin mahd usein kotiin koska se oli vaan iso ja ei niin kaunis ratkaisu. Siinäkin sw-motech-teline, joka oli melko huomaamaton.

Bladehan on ihan helvetin hauska peli, siitä ei pääse mihinkään, mutta ikää on kai sen verran että bläkkärin ominaisuudet puhuttelee myös. Kun itsesuojeluvaisto on ihan kunnossa niin bladen koko rekyyli ja mutka-ominaisuudet ei tule varmasti koskaan käyttöön. Se on fifty-sixty, sano Nykäsen Matti.

Matkustajan oloja ei tarvitse ajatella, koska ei tunnu kiinnostavan harrastaminen. Vain a-luokan reissuja siis.

Merkillä ei oo niin väliä, kuhan se on honda..

jumankauta, sähän oot mun kohtalon toveri !
wink.gif

aivan kuin lukis omaa tarinaansa.

syy ja seuraus jokseenkin sama - ja myös minä vaihdon uuteen bladeen
kun vaihtoehtona näytti olevan minun kohdallani
jopa MP-harrastukseen 'tympääntyminen'

moikataan tiellä jos tavataan
062802moto_prv.gif

btw- tricolor rules !

p.s. pakko päästä ensi ajokaudella eurooppaan.
sekin on lopulta vain ajankäyttökysymys...

Back