Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

. Jep, se tankolukko vaatii joskus muutaman yrityksen että menee lukkoon sen sijaan että laittaisi virrat päälle, ja sitä punaista kytkintä pitää painaa alaspäin varmaan viitisen sekuntia ennen lukitusta. Itse olen jo lopettanut tuon lukon käytön kun ei jaksa pelleillä.
. Ja tankin alta kuuluu tietyillä kierroksilla surinaa, veikkaisin bensapumpuksi mutta tarkemmin en ole tutkinut. Ruuhkassa ryömimisnopeutta mopo ei suostu kulkemaan ollenkaan, välitykset eivät ole kohdallaan ja moottori ei jaksa oikein toimia alta ~3000rpm. Vilkut (varsinkin vasemmalle) ei mene päälle noin 1/5 kerroista kun niitä yrittää käyttää, ellei erityisesti katso että toimii. Ja niin edespäin...
.
, nyt tangonpäistä ylöspäin kun nuo kuvassa olevat raapi tankkia (Eurobiker muistaakseni)
. Äsken töistä lähtiessä Diavel ei suostunut laittamaan virtoja päälle eli Italialainen elektroniikka näytti taas parhaat puolensa
. No, kännykät metrin-parin päähän, mopon avain *penkin päälle* ja taas toimii (se antenni on siinä penkin alla).

kai tässä joku väsytystaktiikka on menossa.

Tervehdys. Maanataina olisi tarkoituksena hakea ensinmäinen ducati pihaan ja diavel tietenkin![]()
Joo kyllä näin oliJahas, teikäläisen kanssa taidettiinkin vaihdella maanantaina jokunen sana Tähtihovin parkkipaikalla, kun olit ajelemassa Diavelilla Kuopion suuntaan.


En tiedä onko tuo gen1Ilmeisesti sulla on Gen1 Diavel? On ihan ominaisuus. Amerikoissa on tuosta voimassa oleva service bulletin:
katso liitettä 7006
Termostaatin vaihto auttaa, toinen vaihtoehto että lämmität pyörän paikallaan kunnolla ennen liikkeellelähtöä.
Tuossa termarissa kun on pienet ohivirtauskanavat niin pääsee jäähtymään ajoviiman vaikutuksesta -> sen takia pitää lämpöjä korkealla.
Viepä vaikka Tampereelle R.M. Heinolle, on tuttu asia siellä.
mutta tänään töistä ajaessa pois nousi tuonne hi asti. Vein pyörän lekasteeliin tuusniemellä ja olin pyörän myyneeseen henkilöön yhteydessä niin menee ilmeisesti takuuseen vielä. Ovat aikoinaan väärää jäähdytysnestettä laittaneet ducatin tehtaalla pyörään ja näitä termostaatteja on vaihdettu useampiin pyöriin.Jos sulla on pyöreä etuvalo jossa ledistrippi keskellä niin on Gen1.

Sen verran korjausta / täsmennystä tuohon, että sinänsä se Shellin jäähdytinneste ei ole väärää, vaan huonolaatuista. Siinä on mm. surkeat korroosionesto-ominaisuudet. Tehdas on julkaissut asiasta 13.6.2013 takaisinkutsukampanjan Diaveleihin, jossa vaihdetaan Agip:n Permanent Spezial -neste, mitä Ducati nykyään käyttää kaikissa malleissaan (siis nestejäähdytteisissä). Tuo kampanja oli voimassa 31.12.2014 asti, tosin saattaa mennä vieläkin takuuseen, vaikka aikaraja on ylittynytkin. Kun kurkkaa paisuntasäiliöön, niin jos neste on vihreän sinistä, se on Shelliläistä. Jos nesteen väri on pinkki, niin se on Agip. Jos siellä on Shellin neste, niin se tarkoittaa sitä, että Diavelisi ei ole käynyt huollossa 13.6.2013 jälkeen, siellä asia olisi pitänyt tietenkin tarkistaa.Ovat aikoinaan väärää jäähdytysnestettä laittaneet ducatin tehtaalla pyörään ja näitä termostaatteja on vaihdettu useampiin pyöriin.
Sen verran korjausta / täsmennystä tuohon, että sinänsä se Shellin jäähdytinneste ei ole väärää, vaan huonolaatuista. Siinä on mm. surkeat korroosionesto-ominaisuudet. Tehdas on julkaissut asiasta 13.6.2013 takaisinkutsukampanjan Diaveleihin, jossa vaihdetaan Agip:n Permanent Spezial -neste, mitä Ducati nykyään käyttää kaikissa malleissaan (siis nestejäähdytteisissä). Tuo kampanja oli voimassa 31.12.2014 asti, tosin saattaa mennä vieläkin takuuseen, vaikka aikaraja on ylittynytkin. Kun kurkkaa paisuntasäiliöön, niin jos neste on vihreän sinistä, se on Shelliläistä. Jos nesteen väri on pinkki, niin se on Agip. Jos siellä on Shellin neste, niin se tarkoittaa sitä, että Diavelisi ei ole käynyt huollossa 13.6.2013 jälkeen, siellä asia olisi pitänyt tietenkin tarkistaa.
Saattaahan olla, että tuo lämpöongelma johtuu nesteestäkin, mutta todennäköisesti syyllinen on termostaatti eikä niinkään neste. Kuten tuossa aikaisemmin mainittiinkin, niin näissä uusissa termostaateissa on isommat ohivirtauskanavat, jolloin se reagoi nopeammin nesteen lämpötilamuutokseen. Tuo 2013 vuosimallien Diaveleja koskeva service bulletin koskee myös euroopan malleja. Tyypillinen termostaattiongelma Diaveleissa on sellainen, että ensin lämmöt nousevat hyvin korkealle ja romahtavat sen jälkeen alas, kun termostaatti vihdoin aukeaa. Kun lämmöt nousevat alkuunsa ylös ja silloin sammuttaa moottorin, niin hetken päästä käynnistyksen jälkeen lämmöt toimivat taas normaalisti. Jos Diavelissasi on jo pitkään ollut Shellin neste ja sillä on ajettu paljon, niin sitten on mahdollista, että se on aiheuttanut tukkeutumia tms., minkä vuoksi neste ei pääse kiertämään kunnolla. Tämä on ollut pääsääntöisesti 1200 Multistradojen vaiva, koska niillä tyypillisesti ajetaan enemmän ja ovat tulleet tuotantoon vuotta aikaisemmin.