Lihasrelaksantti
New member
Juurikin se:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaisko joku heittää sivistynyttä arviota miten vaikuttaa ajettavuuteen jos alkuperäisen stongan tilalle asentelisi tällaisen? Kliks
Nyt alkas mopo vihdoin olla mieleisessä kuosissa. Tupla vaimentimien tilalle vaihdoin mivvin alakautta kulkevan singlepönttön ja takatteen alta kaikki muovit pois, tilalle rosterista undertail omatekele. Samalla kilpi muutti asumaan takarenkaan eteen. Kirkas ledi takavalo/vilkut yhdistelmä odottelis postissa ja kirsikkana kakun päällä dymagin hiilarivanteet näyttää aivan loistavalle ja vie painoa pois pyörivästä. Vielä pitäs rotikka tai vastaava löytää ottopuolelle, joten jos pyörii nurkissa niin olisin kiinnostunut? Talvella katteet maalarille ja pyörä penkkiin.
Kokemuksia kaivataan KTM 990 superdukesta. Ajoasento, luotettavuus, ajettavuus yms. Harkinnassa 2009 vuoden malli.
Pistäkääs omia kokemuksia, risuja ja ruusuja jakoon![]()
Katsotko 990 SD vai SDR (R mallia) ?
Ajoasento on aika henkilökohtaista, luotettavuus noissa... ihan ok, ajettavuus ketterä, mutta ei-R malli kyllä kaipaisi ohjausiskaria kun on kova lennättää etufillaria. Pärjää ilmankin, mutta ravistelee herkästi, sekä jos käyt esim radalla ajamassa niin n. 170 kmh jälkeen alkaa jo tärräämään hieman stonga. Yleisimmät "viat" noissa lienee olleet joskus joiltain mennyt jännitteensäädin rikki, vanhemmissa kuin -09 oli mittareissa jotain vikaa, ja vesipumppu on "hyvä huollattaa" ajoissa, siis ennenkuin huolto-ohje suosittaa, niillä kun saa ongelmia jos on ennenaikojaan hajoillut. Ihan pirteä ajettava 180kg / 120hp mopoksi, ehdottoman suositeltavaa on vaihtaa siihen orkkis putken ja katin tilalle slipari + karttapäivitys. Toimii hieman paremmin ala ja keskialueen vääntö-tehokäyrä.
Mulla oli yks tollanen 2009 mallinen perus SD sliparin ja kartanvaihdolla, 8000km ostaessa ja 34000km myydessä, hyvin pelitti ja mukava mopo oli.
Edit: Tosiaan joo, se R malli on sitten noin +10hp tehoa, ohjausiskari valmiina ja jotain muuta pientä eroa siinä oli. Ykspaikkasia ovat R:t vakiona, mutta niihinkin saa vaihtamalla sen perusmallin kakspaikkasen penkin tilalle jos sellasta sattuisi kaipaamaan.

Nyt olisi tarjolla perus SD malli. Ei ohjausiskaria, mutta saa ilmeisesti kohtuu hintaan ja suht pienellä työllä lisättyä jälkeenpäinkin?
Eipä ainakaan nuo luettelemasi viat kovinkaan ihmeellisiltä/pahoilta kuulosta![]()
Juu sliparit on ihan must
Onko vakuutukset ollut missä hinnoissa? Teholukemat eivät varsinaisesti päätä huimaa, ainakaan 1000 kuutioisen gixxerin jälkeen. Joten ehkä vakuutuksien hintakin kohtuullisempi...
Ajoin reilu 5 vuotta ja 30 000km, tuona aikana porsi sähköt sieltä akkukotelon vierestä (meni takuuseen), kaasuvaijeri katkesi / ruostui poikki (hyvin oli huollossa rasvailtu Valomaski ja mittaristo, niissä on selkeimmät ero.Moi. Super Duke ilman R:ää "tyrkyllä" ja laiskuuttani kun en jaksa kahlata koko viestiketjua läpi kyselen vuosimallieroista. 2007 (?) päivityksessä eroja tuli ilmeisesti ainakin ohjauskulmaan, jousitukseen ja ohjelmaan mutta onko noissa ulkoisia eroja joista erottaa mallit ennen ja jälkeen faceliftin? Kiitti jo etukäteen.
Kiitti kommenteista. Arvelinkin että yksittäistapaus.
Onko tyyris tuo työsylinteriremppa? Tai helppo tehdä itse? Onko ylipäätään helppohoitoinen peli? Jossain pisti silmään että ylläpito/huoltokustannukset olisivat kovat? Mihin tuo väite perustuu vai pelkkään polttoaineen kulutukseen? Sen suhteen ei ilmeisesti ole piheimmästä päästä?