• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

F800S/ST

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSR600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GSR600

New member
Kyseiset F800 mallit ovat saaneet ainakin lehdistöltä tosi positiivisen vastaanoton. Onko käyttäjien kokemukset yhtä ylistäviä eli kertokaahan kokemuksistanne , onko ilmaantunut esim. Tyyppivikoja ym.ym.

Morjesta!
Kovin on vähän ajojuttuja kasisatasesta. Kiinnostais kuulla
millainen on kaks päälla loppuuko keulasta paino tai heitteleekö tuuli?? Noh... ens kesänä sen sitte tietää!
Mutta kyllä vähän jännittää kun entiseen pyörään verrattuna
painosta on melkein 200 kiloa pois
sport05.gif

Morjesta!
Kovin on vähän ajojuttuja kasisatasesta. Kiinnostais kuulla
millainen on kaks päälla loppuuko keulasta paino tai heitteleekö tuuli?? Noh... ens kesänä sen sitte tietää!
Mutta kyllä vähän jännittää kun entiseen pyörään verrattuna
painosta on melkein 200 kiloa pois  
sport05.gif
Miksi vaihdoit.Oliko entinen
033102ass_1_prv.gif
vai keksitkö jotain uuutta
idea3.gif
. Olen itsekin vaihtoaikeissa
sport05.gif
mutta en "oikein uskalla" kylmiltään laittaa tuota
nixweiss.gif
. Epäilyni on juuri tuot matka-ajo kaksi päällä
pftroest.gif
.

Jos ihmisillä on kokemuksia ko laiitteesta laittakaa ihmeessä infoa. On varmasti -07 kauden hittituote
062802moto_prv.gif

Tylsä. Muna puuttuu täysin.. siis siitä pyörästä  
tounge.gif
Puimurimainen..

Melekosen varmatoimisen oloinen, vois kuvitella ajavansa 2 markkaa baanalla heleposti. Tiloja on ja sillee. Se ajotietokone (lisävaruste) on melekosen pakollinen. Hauska räpläillä meinaan.

Kunhan tästä laitteesta startti-nappulan löytää niin menee niin pitkälle kunnes bensa loppuu. Kulkua löyty ku halus.

Tämä siis n. 2 tunnin koeajon kokemuksella. Kyseessä oli S malli.

BMW talkin syövereissä lienee lisää juttua tästä vehjeestä...

Entinen pyörä ei suinkaan ollut
033102ass_1_prv.gif
kolme kesää sillä kurvailtiin .Se on vain LT vaikea vaihtaa kun ei kertakaikkiaan tiedä mihin sen vaihtais.joskus se vain vaihtohalukkuus iskee!
Merkissä pysyäkseen kasisatanen kiinnosti aina vain enemmän
en kyllä tiedä vieläkään,että miksi.
biggrin.gif

Kyllähän se on näin pojat....
talktohand.gif

Pitää muistaa nää kommentit vain jokaisen omina mielipiteinä.
Voit löytää täältä halutessasi joko vahvistusta omille mielipiteillesi, tai sitten päinvastoin.....

Itse olen aina ostanut pyöräni omien mieltymysten ja tuntemuksien perusteella. Jopa koeajamatta......
062802moto_prv.gif

Voihan olla, että jollakin mieli tekisi jotain pyörää. Mutta ei jostain syystä pysty sitä itselleen saamaan......tämäkin muokkaa mielipidettä. Tunnemmehan me kaikki itsemme vai......?

Itse tunnen ko. pyörää kohtaa mielenkiintoa......ehken jopa omistamisen haluakin.....
wink.gif

7700km takana S:llä. Todella loistava peli!! Moottori on kaiken kivan perusta. Vääntöä ja tehoa riittää kaikissa muissa tilanteissa paitsi radalla...ja yli kahdessa markassa. Ja radallakin vaan suorilla kaipaisi lisää runttua.

Jousitus on todella hyvä spekseihin nähden. Toimii joka tilanteessa.

Uudessa MP1:ssä oli pitkä matkajuttu ja voin yhtyä siihen vaikka en pahemmin reissua tehnytkään.

Koko kesän keskikulutus about 4.5L ja ajelen aika "dynaamisesti". Radallakin vei vaan 7.2L

Paskat äänet vakiona, mutta Remus korjasi sen mitä korjata pystyi.

Suosittelen, hyvä hinta/laatusuhde.

PS. Remmi on ehdoton, ei ole ketjuja ikävä
biggrin.gif

Semmonen lisäys vielä noista käyttökokemuksista. Tsekkaaf800org

Siellä on mun mielestä naurettavaa keskustelua mm. miten vaihdelaatikko ja moottori toimii alle 2000rpm...vxxtu mitä pellejä.
Mutta kukin tyylillään, suurin osa on vaihtanut 650GS:stä...

Löytyy sieltä jotain asiaakin
tounge.gif

Onneksi olin ensimmäinen siellä palstalla joka sai pyörän alle, muuten esim. noi vaihdelaatikko keskustelut olisivat pistäneet miettimään. No nyt tiedän paremmin että boxi toimii hyvin.

Mun kommenteja löytyy bandit-nimimerkillä...

Siellä on mun mielestä naurettavaa keskustelua mm. miten vaihdelaatikko ja moottori toimii alle 2000rpm...vxxtu mitä pellejä.

tounge.gif

Onneksi olin ensimmäinen siellä palstalla joka sai pyörän alle, muuten esim. noi vaihdelaatikko keskustelut olisivat pistäneet miettimään. No nyt tiedän paremmin että boxi toimii hyvin.

Mitenkä ajo sujuu kaksi päällä + matkavarusteet?

tounge.gif

Mitenkä ajo sujuu kaksi päällä + matkavarusteet?
En ajanut matkaa kaksipäällä. Mutta mutkateillä/motarilla/kaupungissa kaksi päällä ilman matkavarustusta pyörä toimi mainiosti.

"Pidempi raportti kohta kunhan jaksan kirjoittaa".
No niin, mistäs mä aloittaisin.

Mulla siis F800ST sis. mm. ajotietokonetta, Akraa yms. ja ekat tuhat kilsaa takana. Ajeltu vauhdikasta mutkapätkää muutaman Busan, R1:sen yms. seurassa, eikä jalkoihin sillä jää.

Muutamia tuntemuksia ranskalaisin viivoin:

-Akran äänet hieman mureammat ja kireämmät kuin vakion...
-ei kuitenkaan liian kovat, sillai mukavasti pärisevät
-db-killerin poisto kokeilu vielä edessä (jeps, lapsettaa).  

-uskomattoman kevyesti ja helposti taittuu mutkiin, edes mutkan kirraaminen ei aiheuta mitään jännäkakkaa, senkun vain tiukempaa linjaa ja hyvä tulee.
-ohjausiskarikin näytti olevan vakiona...
-pitää ajolinjan huolimatta epätasaisuuksista, vakiosäädöt passasi mulle oikein hyvin, takajousituksessa helpot säädöt.
-pitkät (140mm) joustot kummassakin päässä
-moottorijarrutuksen voimakkuus yllättävän suuri, mutta sitä oppi käyttämään hyväkseen ja nyt se tuntuu hyvältä ominaisuudelta...
-ruisku toimii pehmeästi, ei mitään on-off tyyppistä mitä mulla on ollut aiemmin (kun höllää kaasun ja taas kääntää kahvaa, ei mitään kenguruloikkaa yms)
-värinät ei ainakaan mua haitannut, ei puutunut sormet jne
-kevyet ja pehmeän tehokkaat helposti annosteltavat jarrut, onhan niissä Brembon ABSit (niin ja teräspunokset)...
-vaihteet oli todella sutjakkaat, näitä pelkäsin eniten...
-veto maukasta alhaalta, todella maukasta n. 3.500 ylöspäin
-tykkää kierroksista, ottaa halukkaasti jengaa, eikä pane pahakseen
-alle 2.000 rpm ei kannata "vedättää", tai no, ainakaan sisäänajossa...
-kaksi päällä ajokin tuli testattua herttaisen Nea-tytön avulla, tilat oli niin mukavat, että Nea marmatti äidilleen, mikset säkin ostanut tollasta kunnon moottoripyörää (äidillä uusi R1)...

-ajotietokoneessa hyvin toimintoja (mm. lap-timer), hauska oli katella välillä jopa alle 2:n litran hetkellisiä kulutuksia...
-vilkkutsydeemi oli mulle ensin outo, mutta äkkiä sen opin, automaattipalautus on kätevä (10s taikka 200m)
-aamuisin ja iltaisin vakiona olevat kahvalämppärit olleet kivat
-onko kellään neuvoja, mikä ketjurasva sopii tuohon hihnaan?
wink.gif

-matala pleksi oli mulle mukavampi valinta, tää on puhtaasti makuasia!!
-ainakin se tumma matala pleksi näyttää paremmalta

Huonoa:
-sivujalan "pohja" on turhan pieni, uppoo varmaan helposti maahan
-takakuraläppä on hirveen pitkä, sen ajattelin mielummin katkaista kuin poistaa

Yhteenveto:
Ei kulje kolmee sataa niinku Busa, mutta pitkälle kolmatta sataa kuitenkin...

Ei tällä rataennätystä Apparalle tehdä, mutta kiusannee montaa etenkin mutkissa...

Ei maailman nopein varttimaililla, mutta kortin menettää tälläkin alle neljässä sekunnissa...

Ei mikään mannertenvälinen matkaaja, mutta pienen reissun verran saa laukkuihin mahtumaan...

Erittäin monikäyttöinen ja helppo pyörä. Ennen kaikkea hauskin, mitä mulla on ollut.

Niin, ja onhan se BMW  
wink.gif

Juu ei voi muuta kuin kehua
buttrock.gif

BMWstä mulla ei kokemusta aiemmin ja mennä pamautin ostamaan tämän koeajamatta. Oli vähän pakkorako, kun maahantuojan kiintiöt oli myyty loppuun.

bowdown.gif
aivan älyttömän mukava ajaa ja moottorivääntää kuin lehtimyyjä-ei anna periksi millään.

Vaihdoin Yammusta-hyvä sekin-, mutta kyllä tässä matkapyöräksi on niiiin hyvin spexit kohdallaan että! Ja kuten joku mainitsikin, niin ei todellakaan ole ketjuja ikävä.

Miellyttävää, mukavaa nautinnollista ajelua
tounge.gif

No joo,ehkä olin hieman vaatimaton. On se tosiaan aivan upea peli ! Viäntää kivasti ja kulkuakin tuntuis piisaavan,viel ei raatsi hirviästi kierrättää kun on sisäänajo päällä. Sen pitkänsorttisen takarapakaaren pätkäisin ens töikseni lyhemmäks ja sivujalkaan kaveri hitsas pikkasen rautaa lisää. Tietokonetta tulee ajossakin räpläiltyä ettei aina muista kattella etiäppäin,melko alhasia kulutuslukemia ilmoittelee.
Ei kun uotellaan kesää ja lomia jotta pääsee kunnolla tien päälle.

Moro. On se nätti pyörä sinisenäkin näköjään. Ite valittin harmaan kun entinen mopo oli sattumalta sininen, "täytyyhän" naapureittenkin huomata että mopotti on vaihtunut. Kattelin että sulla ei ole tankkilaukkua, jos meinaat hankkia niin suosittelen bemarin orkkislaukkua, ainakin siinä pienemmässä on helv...n fiksu kinnityssysteemi.
Ei kun turvallisia ajoja...

Kuvakin on aina kiva  
tounge.gif

img319752.jpg
Moro. On se nätti pyörä sinisenäkin näköjään. Ite valittin harmaan kun entinen mopo oli sattumalta sininen, "täytyyhän" naapureittenkin huomata että mopotti on vaihtunut. Kattelin että sulla ei ole tankkilaukkua, jos meinaat hankkia niin suosittelen bemarin orkkislaukkua, ainakin siinä pienemmässä on helv...n fiksu kinnityssysteemi.
Mulle tuo sininen oli luonteva valinta, koska edellinenkin oli sininen (niin ja ajokamathan pitää olla yhteensopivia väreiltään). Edelliset mopot olleet kaikki aina eri värisiä ja sitten joutunut "väärän värisiä" ajokamoja antamaan joko ilmaiseksi taikka pullakahveihin vaihtaen. Nyt oli niin mukavat ajokamat olemassa, joista en halunnut luopua.

Tarkoitus on vielä hieman lisätä väriä mopoon mm. vanneteipein ja kenties hopeisin kylkiraidoin. Saa näkee kuinka ehtii ja viitsii.

Tankkilaukkua en vielä ole ostanut, tod.näk. käytän kuitenkin  magnettilaukkua "virityksin", koska hihnallisista mulla huonoja kokemuksia (hinkkaa jäljet).

Moi,

Tarvii varmaan lisätä metallia tuon muovikuoren alle, että magneettitankkilaukku pysyy, tosin aioit käyttääkin 'virityksin'.

Tuo 'tankinpäällinen' (=taitaapi alla olla ilmanputsaria yms sähköjuttua) on tosi nätti maalata jälkeenpäinkin kun lähtee muutamalla ruuvilla irti, joten pikku naarmut ei haitanne.

Tässä oma sininen mopotti:
http://koti.mbnet.fi/semaki/Motareita/pages/BMW1_DSC0057.htm

Moi,

Tarvii varmaan lisätä metallia tuon muovikuoren alle, että magneettitankkilaukku pysyy
Moro!

Minulla kans se orkkislaukku ja olen miettinyt,että millä suojais maalipintaa.

Näyttää jättävän jälkiä,ei kait se muuten haittaa mutta jos vaikka 100tkm ajaa niin millaiset urat siinä sitte on.

semaki oletko jo huollattanut st:n ja huoltaako Oulun liike vai Jyväskylä.Minulla viela huoltamatta.
Pyörä kyllä kulkee niin nöyrästi,että tunnen vetoa ajokorttitaskussa
biggrin.gif

Ehtis vaan ja sais selän kuntoon niin
062802moto_prv.gif

Back